Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:00

DuoPenotti schreef:
Marcella schreef:
Sinds wanneer is dat met 3 spuiten. Mijn fjord heeft er maar 2 gehad eigenlijk was hij met de eerste al zo goed als weg.

Mijn fjord is 19 mei 2019 ingeslapen.

Al heel lang.
Mijn paard is in 2018 ingeslapen maar het is wel minstens 10 jaar of langer zo. Zou het ook niet anders willen.

Sterkte vandaag.

Okay apart, maar misschien omdat die van mij al ver heen was en ook al lag en met geen mogelijkheid meer omhoog te krijgen was.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:31

Ja dat zal het verschil zijn :j
Ze krijgen een flink roesje en dan iets zodat ze gaan liggen.
Maar door dat roesje vechten ze ook niet tegen om te gaan liggen.
Maar dat was bij jou paard dan al.
En dan pas de injectie die ze laat slapen.
Hier is het heel rustig en fijn gegaan.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:09

Sterkte vandaag...!!!!! :(:)


En ALS dat goed voelt, vertel vanavond hoe het is gegaan.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:32

Sterkte …
Denk aan je

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:53

Heel veel sterkte vandaag

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 13:14

Het is klaar, het is voorbij, ze is er niet meer. Het ging echt mooi voor zover het mooi kan gaan. Ze viel mooi rustig en ze zakte al snel weg. de dierenarts was 1.5 week geleden geweest voor de afkeuring en was echt geschrokken van hoe ze eruit zag. Ze was echt hard achteruit gaan en dan moet de winter nog beginnen. We hebben allemaal gehuild zelf zijn vader en mijn moeder die niks met paarden heeft.ze had ons hart gestolen en iedereen was gek op haar. Nu opgelucht en verdrietig in 1. Opgelucht dat het klaar is, de dierenarts gaf mij helemaal gelijk, de beste beslissing die ik had kunnen maken anders had hij over een paar weken sowieso moeten komen om haar in te laten slapen. Nu heeft ze nog niet te erg hoeven lijden

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:21

DuoPenotti schreef:
Ja dat zal het verschil zijn :j
Ze krijgen een flink roesje en dan iets zodat ze gaan liggen.
Maar door dat roesje vechten ze ook niet tegen om te gaan liggen.
Maar dat was bij jou paard dan al.
En dan pas de injectie die ze laat slapen.
Hier is het heel rustig en fijn gegaan.

Eigenlijk bij de laatste spuit was hij ook echt direct weg zelfs da stond even terplex ze had het nog nooit zo snel mee gemaakt.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:24

appiesjappie schreef:
Het is klaar, het is voorbij, ze is er niet meer. Het ging echt mooi voor zover het mooi kan gaan. Ze viel mooi rustig en ze zakte al snel weg. de dierenarts was 1.5 week geleden geweest voor de afkeuring en was echt geschrokken van hoe ze eruit zag. Ze was echt hard achteruit gaan en dan moet de winter nog beginnen. We hebben allemaal gehuild zelf zijn vader en mijn moeder die niks met paarden heeft.ze had ons hart gestolen en iedereen was gek op haar. Nu opgelucht en verdrietig in 1. Opgelucht dat het klaar is, de dierenarts gaf mij helemaal gelijk, de beste beslissing die ik had kunnen maken anders had hij over een paar weken sowieso moeten komen om haar in te laten slapen. Nu heeft ze nog niet te erg hoeven lijden

Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is. Het is vreselijk om zo'n machtig dier te zien sterven, dus dat men om haar heen zulk groot verdriet heeft en huilt is begrijpelijk en zelfs goed denk ik.
Heel veel sterkte de komende tijd. Praat maar veel over haar. Dat verdient zij en het geeft misschien troost.
Hou je taai TS. :(:)

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:34

appiesjappie schreef:
Het is klaar, het is voorbij, ze is er niet meer. Het ging echt mooi voor zover het mooi kan gaan. Ze viel mooi rustig en ze zakte al snel weg. de dierenarts was 1.5 week geleden geweest voor de afkeuring en was echt geschrokken van hoe ze eruit zag. Ze was echt hard achteruit gaan en dan moet de winter nog beginnen. We hebben allemaal gehuild zelf zijn vader en mijn moeder die niks met paarden heeft.ze had ons hart gestolen en iedereen was gek op haar. Nu opgelucht en verdrietig in 1. Opgelucht dat het klaar is, de dierenarts gaf mij helemaal gelijk, de beste beslissing die ik had kunnen maken anders had hij over een paar weken sowieso moeten komen om haar in te laten slapen. Nu heeft ze nog niet te erg hoeven lijden

Sterkte
Maar goed gedaan en fijn dat je dierenarts dat ook heeft bevestigd.
Je hoeft je nu niet meer af te vragen wat als... dit...wat als dat.... Dat had geen zin meer gehad.

Maar dit is het nare deel van dieren houden....pfff.... :knuffel:

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:37

Fijn dat ze rustig gegaan is …
Heel veel sterkte voor jou en je familie gewenst…

friezenfan2

Berichten: 2595
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:40

Fijn dat alles goed verliep en nu heel veel sterkte.

Ik denk dat het fijn is dat de dierenarts zag dat ze zo snel nog meer achteruit gegaan was. Misschien kan dat voelen als een extra bevestiging dat het beter was om deze moeilijke keuze te maken.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 16:15

Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is nu allemaal een beetje ingedaald en veel gepraat met mijn vader. Mijn vader is haar stal aan het uitmesten en haar maatje heeft nog even aan haar gesnuffeld en is nu ook een beetje rustiger en staat lekker op stal. Weet iemand toevallig of ze de sieraden van de manen of de staart maken en heeft iemand ervaring met een bepaalde winkel die dat doet? Heb heel veel manen afgeknipt maar de staart is brok mest en is niet te doen om daar in te knippen

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:17

appiesjappie schreef:
Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is nu allemaal een beetje ingedaald en veel gepraat met mijn vader. Mijn vader is haar stal aan het uitmesten en haar maatje heeft nog even aan haar gesnuffeld en is nu ook een beetje rustiger en staat lekker op stal. Weet iemand toevallig of ze de sieraden van de manen of de staart maken en heeft iemand ervaring met een bepaalde winkel die dat doet? Heb heel veel manen afgeknipt maar de staart is brok mest en is niet te doen om daar in te knippen


Sterkte ts.

Hier werd van het paard bijvoorkeur staart gebruikt omdat dat wat harder is. Echter heeft die persoon het ook gered om de haren van mijn hond (halflang haar) te vlechten. Dus manen moeten ook prima kunnen.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 16:24

veranadautje schreef:
appiesjappie schreef:
Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is nu allemaal een beetje ingedaald en veel gepraat met mijn vader. Mijn vader is haar stal aan het uitmesten en haar maatje heeft nog even aan haar gesnuffeld en is nu ook een beetje rustiger en staat lekker op stal. Weet iemand toevallig of ze de sieraden van de manen of de staart maken en heeft iemand ervaring met een bepaalde winkel die dat doet? Heb heel veel manen afgeknipt maar de staart is brok mest en is niet te doen om daar in te knippen


Sterkte ts.

Hier werd van het paard bijvoorkeur staart gebruikt omdat dat wat harder is. Echter heeft die persoon het ook gered om de haren van mijn hond (halflang haar) te vlechten. Dus manen moeten ook prima kunnen.


Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen?

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:28

appiesjappie schreef:
Het is klaar, het is voorbij, ze is er niet meer. Het ging echt mooi voor zover het mooi kan gaan. Ze viel mooi rustig en ze zakte al snel weg. de dierenarts was 1.5 week geleden geweest voor de afkeuring en was echt geschrokken van hoe ze eruit zag. Ze was echt hard achteruit gaan en dan moet de winter nog beginnen. We hebben allemaal gehuild zelf zijn vader en mijn moeder die niks met paarden heeft.ze had ons hart gestolen en iedereen was gek op haar. Nu opgelucht en verdrietig in 1. Opgelucht dat het klaar is, de dierenarts gaf mij helemaal gelijk, de beste beslissing die ik had kunnen maken anders had hij over een paar weken sowieso moeten komen om haar in te laten slapen. Nu heeft ze nog niet te erg hoeven lijden


Fijn dat het vredig gegaan is, als de dierenarts schrikt van hoe hard ze achteruit is gegaan geeft dat jou wel een extra bevestiging dat je de juiste beslissing hebt gemaakt. Heel veel sterkte!

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:32


Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:34

Heel veel sterkte nog TS!! Als de dierenarts al zo reageert, weet je zeker dat het niet anders kon... Fijn dat ze zo rustig gegaan is!

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:42

Spenk schreef:
Ik heb het hier laten doen 9 jaar geleden
https://www.evosys.nl/beadalot/

Ook hele goede ervaring mee, heb voor mijn man een ring laten maken met de as van 4 van onze overleden honden erin.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:44

appiesjappie schreef:
Het is klaar, het is voorbij, ze is er niet meer. Het ging echt mooi voor zover het mooi kan gaan. Ze viel mooi rustig en ze zakte al snel weg. de dierenarts was 1.5 week geleden geweest voor de afkeuring en was echt geschrokken van hoe ze eruit zag. Ze was echt hard achteruit gaan en dan moet de winter nog beginnen. We hebben allemaal gehuild zelf zijn vader en mijn moeder die niks met paarden heeft.ze had ons hart gestolen en iedereen was gek op haar. Nu opgelucht en verdrietig in 1. Opgelucht dat het klaar is, de dierenarts gaf mij helemaal gelijk, de beste beslissing die ik had kunnen maken anders had hij over een paar weken sowieso moeten komen om haar in te laten slapen. Nu heeft ze nog niet te erg hoeven lijden

Fijn dat de da ook nog bevestigd dat het de eerlijkste keuze was. Al blijft het verschrikkelijk moeilijk, maar je hebt het voor haar gedaan. Haar verder lijden bespaard.
Heel veel sterkte Y;(

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:48

Het is altijd verdrietig TS om zoiets te moeten meemaken. Het is een schrale troost dat dit het beste is wat je je paard nog hebt kunnen geven op het laatste.
Sterkte met je verdriet. Geef jezelf een beetje tijd Y;(

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:12

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje, het was het enige wat je nog voor haar kon doen. :(:)

DuoPenotti schreef:
Ja dat zal het verschil zijn :j
Ze krijgen een flink roesje en dan iets zodat ze gaan liggen.
Maar door dat roesje vechten ze ook niet tegen om te gaan liggen.
Maar dat was bij jou paard dan al.
En dan pas de injectie die ze laat slapen.
Hier is het heel rustig en fijn gegaan.

Mijn paard kreeg maar 2 spuiten.. een sedatie en daarna al staande de fatale spuit. De arts zei dat als ze lag dat ze binnen enkele minuten weg was. Dat gebeurde ook. Bij mijn paard ging dat alles behalve mooi en rustig maar daar gaat het nu niet om het gaat hier om ts en haar paardje.
Het blijft maar een verschrikkelijk iets. Al is het ergens ook fijn dat we die keuze kunnen maken, ze hoeven niet te lijden.
Nogmaals veel sterkte. Y;(

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 17:40

Eretria schreef:
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje, het was het enige wat je nog voor haar kon doen. :(:)

DuoPenotti schreef:
Ja dat zal het verschil zijn :j
Ze krijgen een flink roesje en dan iets zodat ze gaan liggen.
Maar door dat roesje vechten ze ook niet tegen om te gaan liggen.
Maar dat was bij jou paard dan al.
En dan pas de injectie die ze laat slapen.
Hier is het heel rustig en fijn gegaan.

Mijn paard kreeg maar 2 spuiten.. een sedatie en daarna al staande de fatale spuit. De arts zei dat als ze lag dat ze binnen enkele minuten weg was. Dat gebeurde ook. Bij mijn paard ging dat alles behalve mooi en rustig maar daar gaat het nu niet om het gaat hier om ts en haar paardje.
Het blijft maar een verschrikkelijk iets. Al is het ergens ook fijn dat we die keuze kunnen maken, ze hoeven niet te lijden.
Nogmaals veel sterkte. Y;(


Wat erg zeg.daarom deed hij het ook in etapes. Eerst roesje, daarna spierverslappers zodat ze langzaam vallen en daarna narcose en om het hart te laten stoppen. Zo gaan ze er niet tegen vechten zei hij

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:51

Wat verschrikkelijk dat het nu voorbij is, maar fijn dat het rustig is gegaan.. En dat je nogmaals bevestiging hebt gehad of het de juiste keuze was, hopelijk geeft dat een heel klein beetje verlichting in je verdriet. Zo verschrikkelijk een dier dat je al zo'n tijd bij je hebt te moeten missen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.... :(:)

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:28

Wat “fijn” dat het zo verlopen is.

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn paard plotseling dood ging. Die stortte echt ter aarde. Dierenarts was erbij maar kon geen spuitje meer geven.
De avond ervoor nog kerngezond en de ochtend ineens wankel en heel raar.
Dat was echt een traumatische ervaring en wens ik niemand toe.
Mijn paard had waarschijnlijk een slagaderlijke bloeding ergens in zijn lijf. Dus geen redden meer aan, maar tijd om in te laten slapen was er ook niet meer.

Die ervaringen draag je je hele leven mee.

Een dierenarts weet echt wel of het tijd is of niet. Als hij/zij zegt dat het een goede keuze geweest is dan kun je daar echt van uit gaan.

Heel veel sterkte TS.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:16

@ts (quotes gaan telkens fout)

Ik had ook liever eerst de narcose en dan pas de spuit. Mijn paard vocht niet maar kreeg een soort epileptische aanval direct na die spuit. Dat nare beeld vergeet ik nooit meer.

Vreselijk is dat @daantjuhh, in een klap onverwacht je paard kwijt en machteloos toekijken. Echt vreselijk.