Lichtgewicht trailer met klepdeur of deuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_Noah

Berichten: 29
Geregistreerd: 15-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:47

Chantalla schreef:
Hij heeft aangegeven ze zelf op de weegbrug gehad te hebben. Daarnaast is het qua gewicht geen drama als het iets meer zou zijn.

Ja die van-voor heb ik vanochtend bij hem aangegeven haha.

Ik zou het ook voor de zekerheid toch zelf ook even checken. Bij de aankoop van mijn trailer heb ik een Sirius 1,5 paard op de weegbrug gehad en die was 100 kg zwaarder dan op papier! Dat tikt best aan, zeker met ook nog al je tuig en dergelijke.
De Humbaur die ik nu heb was maar ietsje zwaarder op de weegbrug. Het verschilt dus best per trailer en ik zou het zekere voor het onzekere nemen met zo'n kostbare lading

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 20:55

MyChoice schreef:
Hou er wel rekening mee dat een lege tweepaards vaak sowieso minder stuitert dan een lege 1,5 paards. Tweepaards ligt nu eenmaal beter op de weg. Dus ik zou dan ook de 1,5 testen als ik jou was. Ze zien er wel uit als fijne trailers trouwens.


Ah goed om te weten! Ik rijd verder nooit met een tweepaards. Opzich staat de trailer bij stal en rij ik eigenlijk bijna nooit met een lege trailer dus dat scheelt al.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:45

Nielojram schreef:
van=> voor _O-

Mooie trailer verder, hoor!



>;)

Jannuhh
Berichten: 87
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:39

MyChoice schreef:
Hou er wel rekening mee dat een lege tweepaards vaak sowieso minder stuitert dan een lege 1,5 paards. Tweepaards ligt nu eenmaal beter op de weg. Dus ik zou dan ook de 1,5 testen als ik jou was. Ze zien er wel uit als fijne trailers trouwens.


Ik vond een tweepaards juist meer stuiteren. Dit omdat ze stugger geveerd zijn. Ze moeten nou eenmaal meer gewicht kunnen dragen. Dus denk dat het echt merk en type afhankelijk is welke fijn hangt achter je auto.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Lichtgewicht trailer met klepdeur of deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:04

Ik heb de 1 paards uitvoering en die stuitert echt niet. Ligt zowel leeg als met paard heel stabiel achter de auto.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:22

Na een dagje proberen nog even een update :)

Vanmiddag de trailer aangekoppeld en ze liep weer zo achter me aan. Daarna een klein stukje gereden en ergens anders uitgeladen. 10 minuten gras eten en weer erop. Dat ging iets minder soepel maar alsnog stond ze binnen een paar minuten erop, ook weer zonder trainingshalster. Op ander terrein is ze gigantisch afgeleid dus dit is al een hele verbetering. Daarna nog klein rondje gereden en weer hetzelfde. Eenmaal op stal even terug gezet voor wat hooi, daarna weer halster om en ze liep weer zo achter me aan de trailer op. Dus ik ben heel erg blij met hoe dit gaat *\o/*

Mijn merrie heeft met een klep de neiging om met de achterbenen rond de klep te draaien. Soms staat ze dan uiteindelijk met haar hoofd bij de klep en met de billen richting de auto, niet handig dus. Het fijne nu met deuren is dat ze ook gewoon niet naar de zijkant van de trailer kan.

Verder ligt ie ook met paard erin erg prettig achter de auto. Stalgenootje wat mee was verbaasde zich er ook al over.

Ik heb helaas geen extra foto’s kunnen maken omdat we druk waren met het paard… Alleen van de combinatie voor huis.
Afbeelding

Nu zelf alleen nog kiezen tussen wit en blauw (zoals op de website) :+