Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Mandarijn12 schreef:Hoi
Ik ben op zoek naar een nieuwe trailer. Nou twijfel ik tussen een 1,5-paardstrailer of een 2-paards. Voor de auto maakt het niet uit, die mag beiden trekken.
- Ik heb 1 pony en ik voorzie niet dat er in de toekomst eentje bijkomt. Maar af en toe iemand meenemen zie ik wel gebeuren.
- Met een 2-paards kan ik ook een fiets meenemen.
- Een 2-paards ligt lekkerder achter de bus.
- Een 2-paards is voor mijn gevoel veiliger omdat hij breder is.
- Een 1,5-paards is qua maat breed genoeg.
- De pony heeft meer breedte om te staan in een 1,5, maar voor mijn vorige pony was dat juíst een nadeel. Die stond graag wat smaller.
Wat is jullie mening?
VogeltjeM schreef:Wat bedoelen jullie met losse lange stangen?
tjaakje schreef:Ik heb een 2-paards trailer gekocht, want 1,5 paards trailers met een laadvermogen van 900 kilo (groot trekpaard) zijn haast niet te vinden. Maar buiten dat, ik vind het erg fijn dat ik aan die andere kant nog dingen kwijt kan als extra hooinet, fiets, mestschep en andere dingen die niet in mijn auto passen of die ik niet in mijn auto wil hebben. En zo kan er ook nog eens iemand mee op stap.
tjaakje schreef:Ik kan wel tegen de leverancier zeggen dat ik er twee 1250kg assen onder wil hebben, maar dat maakt hem voor de RDW toch niet ineens zwaarder op kenteken (TMM)? Dan zou ik hem ook opnieuw moeten laten keuren. Daarnaast zal het niet alleen om assen gaan, maar ook om de gehele constructie van de trailer?
tjaakje schreef:Ik kan wel tegen de leverancier zeggen dat ik er twee 1250kg assen onder wil hebben, maar dat maakt hem voor de RDW toch niet ineens zwaarder op kenteken (TMM)? Dan zou ik hem ook opnieuw moeten laten keuren. Daarnaast zal het niet alleen om assen gaan, maar ook om de gehele constructie van de trailer?