Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MilavanNila
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-11-21

Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 10:25

Iemand raad ? We zouden een pony overnemen maar die blijkt nog een Frans paspoort te hebben.
Hij staat al wel meer dan een jaar in België maar de huidige eigenaars hebben dat zo gelaten en houden hem aan huis (in België)...we verhuizen hem een binnen België maar wel op een stalling waar meerdere paarden staat dus moet hij we in orde zijn lijkt me...Normaal mag je niet vervoeren voor de gezondheidsverklaring er is en moet hij dius zogezegd nog in Frankrijk gekeurd worden ? Iemand iets soortgelijks meegemaakt ?

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:33

Neen, als goed is hebben de huidige eigenaren het paard ooit al in de Belgische databank gezet.
Jij mag het paard verhuizen in België zonder gezondheidsverklaring. Deze heb je alleen nodig als je de grens over gaat.

Frans paspoort doet er hier niet toe.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:40

Ik veronderstel dat de pony nooit opgenomen is in de Belgische databank, anders zou er geen probleem zijn?

Gewoon blaadje opmaken dat jullie deze pony gekocht hebben van de Belgische personen en dan gewoon zo’n blaadje afprinten om hem te laten opnemen.
Als er in zijn Frans boekje geen schets staat(wat vaak nog zo is), gaat je DA nog moeten passeren om hem te schetsen, maar keuren enzo is helemaal niet meer nodig, want het dier staat al zo lang ik België en je kocht hem van belgen. Er is ook niemand die zoiets gaat controleren als jij je aanvraag doet om hem op te nemen in de Belgische databank.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:24

Het Franse paspoort is geen probleem, een paard dat in de EU geboren is, krijgt in principe maar eenmalig een paspoort en als die verhuist naar een ander land, moet die in het betreffende land geregistreerd worden met het originele paspoort.

Dus als het paard al in België staat en door de huidige eigenaren (of door degene die het paard ooit geïmporteerd hebben) netjes in de databank gezet is, moet je hem gewoon kunnen overschrijven.
Bij overschrijven krijgt het paard niet ineens een Belgisch paspoort.

MilavanNila
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-11-21

Re: Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 12:26

Ik denk niet dat de huidige eigenaren er iets mee gedaan hebben. Enig idee hoe ik dat zelf kan checken ?

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:33


Lachica

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-01-23

Re: Pony uit Frankrijk - frans paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:28

kan je het niet zo laten of is dit een probleem bij de stalling van het paard of bij de veearts?