kale boxhuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ccento
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-12-21

kale boxhuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:11

Hallo allemaal,

Ik ben verhuisd met 5 paarden, ik ben eerder dan het opzegtermijn weg gegaan vanwege pestgedrag etc bij mijn oude stal. Mijn bedoeling was om er tot het opzegtermijn te blijven. Nu heb ik afgesproken met de stalhouder dat ik kale boxhuur ga betalen. Alleen we zijn nu 3 dagen verder en er staan al 2 andere paarden in mijn oude boxen. Mijn vraag is echter mag dit? Ik huur in principe de boxen zonder verzorging. Of zie ik dit verkeerd?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: kale boxhuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:24

Zodra er andere paarden in staan hoef je niet meer voor die stal(len) te betalen.
Kale boxhuur houdt in dat je een stal betaald zonder voer/zorg enz en je (als je zou willen) elk moment er weer een paard in zou moeten kunnen zetten.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:30

Ja, dat mag.


Je hebt immers duidelijk gemaakt dat je geen gebruik meer wil maken van de boxen en daarover heb je afspraken gemaakt.

Moet hij dan de boxen maar leeg houden terwijl hij er klanten voor heeft die hij wellicht straks misloopt?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:03

je betaald kale boxhuur om de stal te reserveren, oftewel, wanneer jij ze nodig hebt mag je er direct in.
Of inderdaad als je nog een maand opzeg termijn hebt oid. (dan is je eigenaar nog coulant, de meeste willen vaak de volle mep als het in het opzeg termijn valt.)
Wat mij betreft is het aan de eigenaar om er andere paarden in te zetten, zo lang ze maar meteen plek maken als jij ze nodig hebt.
Brengt die box dan voor de stal mee op? Ja boxhuur en jouw aanhoud bedrag, maar dat zou voor mij geen probleem zijn.
Tijdens mijn zoektocht ook mijn box aangehouden ivm extreem lange wachtlijst bij ons op stal, stonden in de tussentijd ook andere paarden in, maar toen ik een paard had, was dat allemaal verplaatst en had ik gewoon mijn eigen grotere box.
Dat de eigenaar er iets extra op verdient heeft in de tussentijd is alleen fijn voor hem. voor mij maakte het niks uit, want ik heb gekregen waar ik voor betaald heb, namelijk meteen mijn eigen box op het moment dat mijn nieuwe paard goedgekeurd was.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: kale boxhuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:27

Daar zijn niet echt vaste regels voor.

Aangezien jij "gematst" bent met kale huur betalen in opzegtermijn zou ik mij niet druk maken of de stal gevuld is met een paard of niet. Laat het los.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:31

cobiie schreef:
Daar zijn niet echt vaste regels voor.

Aangezien jij "gematst" bent met kale huur betalen in opzegtermijn zou ik mij niet druk maken of de stal gevuld is met een paard of niet. Laat het los.


Mee eens. Ik zou eieren voor m'n geld kiezen en hier geen energie meer in steken.
Focus je op je nieuwe stal en je paarden :j

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:30

ingvdh schreef:
Moet hij dan de boxen maar leeg houden terwijl hij er klanten voor heeft die hij wellicht straks misloopt?


Moet een klant die noodgedwongen ivm pesten eerder vertrekt dan de opzegtermijn dan blijven betalen voor een box waar al een ander paard in staat?

Die opzegtermijn is om pensionhouders te beschermen tegen inkomstenderving, maar een box die al door de volgende klant bezet is levert zijn geld gewoon alweer op.

C_alsemgeest: In jouw geval wil je de box graag aanhouden voor een toekomstig paard. Dat vind ik gevoelsmatig wel een heel andere uitgangssituatie en een heel andere 'gunfactor' hebben dan de situatie van TS.

Al zou ik er ook weinig energie aan verspillen in dit geval, geld overmaken en door met je leven...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: kale boxhuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:44

Ik heb in zo’n soort situatie gebeld met het juridisch loket: het gaat hier om dubbel verhuren van iets (in dit geval een stal, maar voor bijv een woning geldt hetzelfde) en dat mag niet.
Ik heb destijds berekend hoeveel dagen de box leeg heeft gestaan en het bedrag daarvoor uitgerekend en dat overgemaakt naar de stalbaas.