Ayasha schreef:MarliesV schreef:Poekkie, die kosten maak je ook als de klant na de opzegtermijn weg gaat, dus dat is echt bullshit wat je daar zegt. Die kan je niet aanrekenen als de klant eerder weg gaat. Simpelweg niet de klant zijn/haar probleem.
Ik ben blij dat ik nooit zo'n starre stalbaas heb getroffen.
Ben 2x in 15 jaar van stal gewisseld, maar beide keren op tijd opgezegd en bij de 2e gevraagd of ik tegen kale huur de box een maand of 2 langer mocht reserveren, omdat ik niet zeker was dat het zou lukken op de nieuwe stal. Uiteindelijk hebben we een andere constructie afgesproken, maar ik vond het echt een normale vraag.
Wel was dit na dat ik de 'normale' opzegtermijn gewoon vol had gemaakt.
TS, ik zou inderdaad mijn verlies nemen. Ja het is veel geld, maar als er geen duidelijke afspraken op papier staan, ben je afhankelijk van de coulance van de staleigenaar en die lijkt niet heel ruim te zijn zeg maar. Met ruzie of gedoe ergens weg zou het mij ook niet waard zijn.
Maar dan is de opzegtermijn wel volledig betaald. In dit geval zou een deel van de opzeg termijn "vergoed" worden in de vorm van hooi.
Als je akkoord gegaan bent met die termijn betaal je hem gewoon. En dan nog, hoe wil je uit rekenen hoeveel hooi TS mee naar huis mag nemen?
Als iemand daar bij mij echt op zou staan dan zou ik zoveel mogelijk in de koffer dumpen en succes er mee! En nú opflikkeren met die knol.
Oh nee zeker niet, ben geen voorstander van hooi mee gaan nemen of zo. Stalhuur is stalhuur, je kan nog discuseren of je een deel van het verbruik met elkaar verrekend als je eerder weg gaat, maar dat hoeft de stalbaas zeker niet te doen.
Gaat mij puur om: of iemand nu 3 weken voor opzegtermijn weg gaat en betaald, of op de laatste dag, de kosten voor het leeg halen en opnieuw opstrooien voor een andere klant heb je altijd.
Ik heb zelfs mijn eigen stal veegschoon opgeleverd. Maar goed, was ook op basis van zelf mesten en ik vind sowieso dat je dingen netjes kan achter laten van beide kanten, zowel materieel als emotioneel zeg maar.