Verkocht paard zonder betaling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:26


kiekske2510
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 20:27

Marigold schreef:
Toch niet verkocht aan deze vrouw hoop ik voor je?
[VN] Kijktip: Zeeman Confronteert


Dat weet ik niet, want haar naam wordt nooit gezegd, altijd die van iemand anders, maar er wordt wel niets van betaald..

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:33

Spaansepony schreef:
Opladen, geen betaling is geen paard.
Of ze nou boos worden of niet jammer dan. Je bent wel erg makkelijk :D

Nou precies dit! Ze had van mij nog een flinke beuk voor haar bek gehad ook!

Vieze oplichters die misbruik maken van het goeds in de medemens :r

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:40

kiekske2510 schreef:
Hallo,

Even een vraag, ik zit met de handen in het haar.
Ik heb een paard willen verkopen aan iemand.
Het geld zou overschreven moeten zijn (bewijs gezien).
Maar puntje bij paaltje staat het paard daar al op de weide maar zijn zowel de dierenarts, als het vervoer als ik opgelicht. Niemand heeft het bedrag gekregen. Beide hebben mij het advies gegeven om het paard terug te gaan halen, gezien er geen contract of geld is.

Hoezo is er geen contract?

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:45

Voor zover ik weet zit het als volgt:

1. Jij mag niet 'jouw eigendom' van de wei afhalen. Je begeeft je op iemand anders zijn/haar privé terrein. Het zal geen erfvredebreuk zijn maar iets soortgelijks voor een weide staat vast in de wet. De andere persoon kan aangifte doen hiervan tegen jou. Ik zou dus ook niet voor eigen rechter gaan spelen.

2. Je zult je paard terug moeten vorderen via de rechter. Dit is simpelweg een civiele zaak, hier doet de politie niks aan, dit zal via het rechtssysteem moeten.

Wat een vervelende zaak TS... Je kunt even het juridisch loket bellen, zij kunnen je vast helpen en ook helpen met welke vervolgstappen jij kunt zetten. Als alles zo zwart-op-wit staat, dan win je de zaak vast wel en heb je of je paard, of je geld terug :) Sterkte!

Paardenfann4
Berichten: 1345
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:51

Ik zou me er niet druk om maken, als ze al geen geld hebben om het paard te betalen dan zullen ze ook geen geld voor een rechtszaak hebben. Dus niks doen en afwachten en je niet laten intimideren, als ze het paard willen hebben dan eerst betalen en anders niet meegeven. Wel zorgen dat je paard achter slot en grendel staat.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:14

Mag vast niet, maar wat een strakke actie! Braaf afwachten leidt doorgaans nergens toe.
De brutaliteit zeg! -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:18

Nou ik vind het stoer dat je het paard terug gehaald hebt. Wij hebben voor een vergelijkbare situatie gestaan. Een mooie paddock met schuilstalletje gebouwd en in totaal een paar duizend euro aan besteedt, maar dan wel op iemands erf. De erfeigenaar weigerde ons dit mee te geven. Met veel gedoe hebben we een beetje hout mee gekregen twv 425 euro (verkoop tweedehands) en de rest van onze eigendommen staan daar dus nog steeds. Officieel mag je niet iemands erf op komen zonder dat dit toegestaan is. Hierdoor zijn we en een groot geldbedrag kwijt en heeft mijn man maanden voor niets gewerkt om alles op te bouwen. Ook staan onze hooibalen er nog. De exschoonzoon die hier medeplichtig aan is nog vriendelijk gedag zeggen in de supermarkt ook. Nou die kreeg duidelijke woorden terug. Wij zijn voor altijd klaar met deze mensen. Uiteindelijk hebben ze een paar planken in de berm gegooid van haal dat maar op. Wij halen niets op zolang ons dure hardhout en ons hooi daar nog ligt. Daarbij is het ook strafbaar om aan een openbare weg in te gaan laden, dus dat doen we ook niet.

Daarvoor was ik al opgelicht met een paard dat afgekeurd en gevaarlijk bleek en daarvoor probeerde iemand een aankoopbedrag van 1000 euro te houden. Dat laatste bedrag hebben we via bokt en facebook terug gekregen met veel gedoe.

Zo zie je maar weer, je moet altijd opassen met wat je doet. Vreemde mensen vetrouw ik bij voorbaat niet in dit soort zaken. Er wordt zoveel opgelicht in de paarden.

Hopelijk heb je een priveaccount en verder zou ik het er bij houden dat het paard gewoon van jou is.

Je wilt geen regels of wetten overtreden, dat was in jouw situatie lastig en dat wordt ook lastig gemaakt door dit soort volk.

Maar ik kan er wel inkomen dat je dit gedaan hebt!

Wij hebben ons wel netjes aan de regels gehouden door onze spullen te laten voor wat het is. Die man waar ik stond kon ik al jaren en toch was ik er blind ingelopen.

Als je goed bent voor de mensen om je heen betekend het helaas niet altijd dat dit andersom ook zo is.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:27

Dubbel account aanmaken is niet toegestaan op Bokt :j
(memberlist.php?mode=viewprofile&u=414755&fbclid=IwAR10T6hXNJEHUo4dZuH4vvoHcQS7JuyYnMz_Ul78iN0QCrhpz5LBuqlzxUg)


Verder vind ik het heel moedig dat je het paard terug hebt gehaald, op iemand anders zijn/haar eigendom.
Ik weet niet hoe het juridisch in elkaar steekt, maar in principe heeft ze geen paard gekocht als het niet betaald is
en paspoort in eigendom heeft. Ben wel heel benieuwd naar hoe het zal aflopen,
ik hoop voor jou/jullie dat het geen eindeloos lange zaak word.
Maar ik hoop dat het allemaal positief eindigt.

Om zulke dingen te vermijden in de toekomst, paard pas wegbrengen
wanneer het geld effectief ontvangen is..
want tegenwoordig kunnen ze een fake overschrijving maken/tonen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:28

Ik zou dit toppic laten verwijderen. Je bekend hier het paard te hebben opgehaald en dat je het slot kapot hebt gemaakt. Das niet handig, je weet namelijk nooit wie er meelezen.
Mocht ze toch aangifte doen, dan moet nog maar bewezen worden dat jij dat hebt gedaan. Als er geen getuigen en of videobeelden zijn wordt het haar woord tegen de jouwe en zal het geen strafzaak worden.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:46

Ze heeft het paard nog niet opgehaald.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:50

AnnemiekvM schreef:
Ze heeft het paard nog niet opgehaald.


citaat:
Heb je het dier al weer opgehaald dan?
Waar is dat paard nu? Bij jou of bij hen?

Ts:
Paard staat op een locatie waarvan ik als 1 van de enige ben die het weet zijn




Ze schrijft toch dat dit gedaan is?

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:54

Arethe schreef:
AnnemiekvM schreef:
Ze heeft het paard nog niet opgehaald.


citaat:
Heb je het dier al weer opgehaald dan?
Waar is dat paard nu? Bij jou of bij hen?

Ts:
Paard staat op een locatie waarvan ik als 1 van de enige ben die het weet zijn




Ze schrijft toch dat dit gedaan is?


Ik kan dit niet vinden?

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:55

Even alleen ts haar berichten lezen.

kiekske2510 schreef:
Dees schreef:
Heb je het dier al weer opgehaald dan?
Waar is dat paard nu? Bij jou of bij hen?


Paard staat op een locatie waarvan ik als 1 van de enige ben die het weet zijn



Verder antwoord ze ook:

kiekske2510 schreef:
Neon schreef:
Ik vraag me af waar zijn paspoort is



Nog bij degene die haar hadden “gekocht”, maar dit is officieel geen eigendomsbewijs


Dus gezien de “nog” neem ik aan de TS het paard inmiddels weer heeft.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:58

Oh, ik heb het denk ik verkeerd gelezen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:08

Lijkt mij wel, want dit staat letterlijk in haar eerste post: ´Ik ben het paard dus effectief gaan halen op de weide, terwijl er beweerd werd dat het paard doodziek in de kliniek stond.´

TS zover ik begrijp heb jij je paard terug, alleen het paspoort nog niet. De mensen die jouw paard hebben willen kopen, hebben jou opgelicht. Ze hebben jou een zogenaamde overschrijving laten zien die nooit gebeurd is. Controleer dus altijd nog zelf of het geld daadwerkelijk op je rekening staat!

Hebben deze mensen contact met jou opgenomen? Ik las dat ze aangifte willen doen van diefstal uit hun weide. Hebben zij dit direct naar jou gecommuniceerd? Ik denk dat zij amper een poot hebben om op te staan. Ik had ook mijn paard teruggehaald of dit nu wettelijk mag of niet.
Ik zou het gewoon rustig afwachten. Ik geloof niet dat dergelijke oplichters zich snel zullen melden bij de politie en wellicht zichzelf hiermee in de vingers snijden. Heb je rechtsbijstand?

Ik geef je groot gelijk. Ik zou nu een duplicaat paspoort aanvragen. Indien je rechtsbijstand hebt, zou ik hier eens informeren wat nu handig is. Is aangifte doen van oplichting en verduistering handig of is het juist handig af te wachten en vooralsnog niets te doen?

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:19

kiekske2510 schreef:
Neon schreef:
Ik vraag me af waar zijn paspoort is



Nog bij degene die haar hadden “gekocht”, maar dit is officieel geen eigendomsbewijs


Klopt maar zou wel als een wiedeweerga een nieuwe aanvragen voordat zij dat blokkeert en je nooit meer een nieuwe kunt aanvragen en ja dit kan, iig vroeger.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:15

Wat er wettelijk gezien wel of niet mag in een dergelijke situatie zou mij een rotzorg zijn.
Je kunt er donder op zeggen dat wanneer je op je lauweren gaat rusten en de officiele weg bewandelt, je nooit een cent zal zien en het dier met de noorderzon verdwijnt.
Ik zou dus als de wiedeweerga dat dier gaan ophalen (wat TS al gedaan heeft, CHAPEAU!) en (eigenlijk voordien al) duplicaat paspoort aanvragen zoals reeds genoemd werd.

Hopelijk is het wel iets waar je lering uit trekt; Zolang jij geen geld hebt gezien in je eigen bankzaken, heb je geen geld ontvangen. (Ik verbaas me er over dat dit niet voor zich spreekt, zeker niet bij verkoop van een dier := )

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:29

Wat mag zou mij indd een zorg zijn, paard terug halen en een aangetekende brief sturen dat je het paspoort voor een bepaalde datum (een aantal dagen aangetekend retour gestuurd wilt hebben. Zo niet doe je aangifte.

Vooral uit dit je les leren, kopen met een contract, controleren of het geld op jouw rekening staat en dan het paard was overhandigen.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:54

mvdbijl schreef:
Wat mag zou mij indd een zorg zijn, paard terug halen en een aangetekende brief sturen dat je het paspoort voor een bepaalde datum (een aantal dagen aangetekend retour gestuurd wilt hebben. Zo niet doe je aangifte.

Vooral uit dit je les leren, kopen met een contract, controleren of het geld op jouw rekening staat en dan het paard was overhandigen.



Dit inderdaad.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:21

ja, officieel is het ook inderdaad diefstal. Maar: GOED GEDAAN!!!!! Je bent ze te slim afgeweest.

Had de politie namelijk moeten komen, en erover oordelen was het paard blijven staan. Dan had je dit ook niet meer kunnen doen (ik heb het gehad met houten palen die mensen gewoon van mijn erf aan het jatten waren. Politie gebeld, die kwamen na een kwartier ofzo, maar wat ze al hadden ingeladen konden ze meenemen, en verder niks meer...ik moest het terugproberen te krijgen via de rechter, want politie kon niet oordelen of het van hun was of niet aangezien het geen heterdaadje meer was en mijn woord tegen het hunne).

En daarbij: zelfs als ze aangifte doet van diefstal...zulken hebben echt niet de politie aan hun kant. Slot is kapot, geen sporen van braak verder. Is er bewijs dat JIJ dat paard meegenomen hebt? Nee? Dan kunnen ze niet bewijzen dat jij dat gedaan hebt. En als dan vervolgens het paard ineens bij jou opduikt: zooo, kijk nou!!! Paard zal wel ontsnapt zijn, wat raar dat de kliniek niet gebeld heeft!!! Is zo weer naar huis gelopen. En dan staat ie bij jou en zijn zij aan zet (wat ze nu ook al zijn, want als zij niks doen gebeurt er niks).

Kortom: gewoon afwachten. Stug je mond houden. Je weet niks van een paard op de weide, paard stond op kliniek toch? Enige waar ze je op kunnen pakken is inbraak als je dat toe gaat geven. Geef je niks toe is er geen bewijs. Ook al staat paard bij jou, is dat nog geen keihard bewijs dat JIJ dat paard van die weide gehaald hebt. Paard kan ook zelf teruggelopen zijn, en hee...er is geen betaling dus het is nog jouw paard en dan moet ZIJ in een civiele procedure aantonen dat het haar paard is en dat kan ze niet.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Verkocht paard zonder betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 21:54

Laat dan wel ff dit topic sluiten als dat kan!

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 22:08

Kan ze bewijzen dat het paard ooit bij haar is geweest? Dat het gekochte goed geleverd is? Of dat jij het paard nu hebt?

Eerst betalen, dan leveren lijkt mij de enige juiste weg. Ik zou glashard volhouden dat dat dus ook de situatie is. Laat haar maar bewijzen dat dat paard ooit op die weide gestaan heeft. En als 'ie bij haar was, dan is 'ie nu misschien over het hek gesprongen en verdwenen. Weet jij veel... Moet zij maar aantonen dat jij het dier weer hebt.

Je moet iig niets meer met haar communiceren waarmee je haar bewijs van levering of van diefstal geeft. En dit topic zou ik ook laten verwijderen.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:54

BarbaLala schreef:
Wat er wettelijk gezien wel of niet mag in een dergelijke situatie zou mij een rotzorg zijn.
Je kunt er donder op zeggen dat wanneer je op je lauweren gaat rusten en de officiele weg bewandelt, je nooit een cent zal zien en het dier met de noorderzon verdwijnt.
Ik zou dus als de wiedeweerga dat dier gaan ophalen (wat TS al gedaan heeft, CHAPEAU!) en (eigenlijk voordien al) duplicaat paspoort aanvragen zoals reeds genoemd werd.

Hopelijk is het wel iets waar je lering uit trekt; Zolang jij geen geld hebt gezien in je eigen bankzaken, heb je geen geld ontvangen. (Ik verbaas me er over dat dit niet voor zich spreekt, zeker niet bij verkoop van een dier := )


Precies dit!

Nooit meer je paard meegeven zonder betaling en verder goed gehandeld, chapeau!

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:21

Schapenwol schreef:
Kan ze bewijzen dat het paard ooit bij haar is geweest? Dat het gekochte goed geleverd is? Of dat jij het paard nu hebt?

Eerst betalen, dan leveren lijkt mij de enige juiste weg. Ik zou glashard volhouden dat dat dus ook de situatie is. Laat haar maar bewijzen dat dat paard ooit op die weide gestaan heeft. En als 'ie bij haar was, dan is 'ie nu misschien over het hek gesprongen en verdwenen. Weet jij veel... Moet zij maar aantonen dat jij het dier weer hebt.

Je moet iig niets meer met haar communiceren waarmee je haar bewijs van levering of van diefstal geeft. En dit topic zou ik ook laten verwijderen.

Ts heeft zeer goed gedaan het paard terug te halen want anders had ze het nooit weergezien. Maar ik zou wel altijd over alles precies de waarheid vertellen. Die is duidelijk genoeg.