immigratie met je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeEggo

Berichten: 32
Geregistreerd: 07-01-20

immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 00:57

Hoi hoi, ik ben aan het plennen om over 4 maanden met mijn vriend te samenwonen. Hij komt van de UK en ik ga dan dus naar de UK verhuizen maar nu sta ik voor de lastige keuze om mijn paard te verkopen of te verhuizen.

dus ik vroeg me af

wat moet ik allemaal regelen om mijn paard van Nederland naar engeland te verhuizen?

hoeveel zou het ongeveer kosten om 1 paard van friesland naar noord Warwickshire te verhuizen?

wat zijn een paar betrouwbare paarden transport bedrijven?

en wat zijn jullie eigen ervaringen?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 01:11

Ik kan je helaas niet helpen aan transport tips. Wel zul je waarschijnlijk een veterinair certificaat nodig hebben afgegeven door de NVWA. De UK is nu namelijk een derde land.

De eisen hiervoor kun je hier terug vinden: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/export- ... R=BEZ-PART

Mocht je vragen hierover hebben staat er onder het kopje contact en vragen op die pagina een mail adres waar je je vraag naartoe kunt sturen.

Succes met je verhuizing!

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:56

Zelf mijn paard verhuisd naar Engeland via gelissen paarden transport. Documenten werden daar hoor mij geregeld. Ik was rond de 900 euro kwijt.

Paard kwam fris en fruitig aan. Alles fijn geregeld.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:04


Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:42

Ik heb zelf al mijn paarden met World Horse Transport naar mij toe laten brengen. (3 van de paarden kwamen uit Nederland, 2 uit de andere kant van Frankrijk)
Elke keer heel tevreden en ontspannen paarden tijdens de reis. Ze zorgen erg goed voor de paarden, en erg vriendelijk. Ik raad ze ook zeker aan. Ze regelen ook het papierwerk.

En zelfs mijn 2 jonge stresskipjes waren heel ontspannen tijdens de reis.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 13:07

Heb je al een verblijfsvergunning of ben je daar al mee bezig? Een collega van mij is in augustus getrouwd met haar Engelse vriend, maar zit nog altijd in Nederland in afwachting van haar verblijfsvergunning.

Knoek
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-05-22

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:16

Je kan Amstel Horse hotel.ook benaderen. Die rijden ze door heel Europa. Doen ook het papierwerk. Wij rijden altijd naar hun toe voor de NVWA exportverklaring. Altijd top geregeld.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:55


prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: immigratie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:06

Waar in Nederland zit je nu? Dat is wat makkelijker bedrijven aanraden, alhoewel ze vaak toch door heel Nederland rijden. Koekkoek transport uit Slagharen rijdt bijvoorbeeld wekelijks naar de UK.

De meeste goede transportbedrijven zullen je ook precies kunnen vertellen wat er geregeld moet worden en je daar ook bij helpen. Het verschilt per land wat ze graag willen zien voor een paard.