radio in trailer voor rust

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

radio in trailer voor rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 10:52

Ik wil mijn 3 jarige merrie binnenkort trailermak maken, nu heb ik het idee om een radio in de trailer te hangen om de herrie van onderweg wat te verdoezelen, wie heeft er hier ervaring mee?
Genoeg radio's te koop op batterijen maar ben beetje bang dat ontvangst kan veranderen onder het rijden en ze dan juist alleen maar harde ruis hoort.

Ibbel

Berichten: 49140
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: radio in trailer voor rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:00

Ik zou eerst maar eens googelen op onderzoek naar de hele dag de radio aan op stal.
Dan kom je er alvast achter dat radio voor paarden uberhaupt niet rustgevend is.

Verder moet je je misschien ook eens verdiepen in het fenomeen 'white noise' (waar rijwind in een trailer ook onder valt) en dan zie je dat white noise over het algemeen juist kalmerend/slaapverwekkend is.

Oftewel: je wilt een probleem oplossen dat er helemaal niet is :D

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: radio in trailer voor rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:11

Bluetooth speakertje in de trailer ??

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: radio in trailer voor rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:04

Is er al een reden om de geluiden in de trailer te willen verdoezelen (met geluid)? Als in, weet je dat je paard daar 'wat van vindt'?

Mijn IJslander is een heel gevoelig typetje, we hebben op verschillende vlakken qua trailer laden het een en ander te oefenen gehad (mijn spanning met laden/rijden, te snel de trailer afsluiten etc). Maar geluid is bij hem geen enkele issue.
Oke ja, hij reageert als er een ambulance langs raast met zwaailamp en sirene (hoofd omhoog en even :oo )
Hij draait zijn oren even als een vrachtwagen tegemoet komt op een smalle weg en je zo'n suis-wind krijgt (maar is dat om het geluid of om het ''zuigende gevoel'' ?). Maar verder staat hij inderdaad super kalm.

Wat dat betreft ga ik denk ik mee met wat Ibbel zegt. Het trailer geruis is misschien helemaal geen issue?