Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:53

Hoe groot is die pp en hoeveel paarden staan daar dan op?
Ze hebben een stal, hoe laat gaan ze dan naar buiten en weer binnen?
En is er ook enkele uren per dag gras?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:59

Popstra schreef:
maar het gaat toch niet enkel om de kosten die het moet dekken? je moet ook arbeid verrichten en niet zo weinig ook met zulke fasciliteiten. dat mag ook beloond worden.


Arbeidskosten zijn ook kosten. En je moet eerst weten wat alles kost voordat je weet wat je dus minimaal moet vragen om die kosten te kunnen dekken. Nergens heb ik of is gezegd dat je niet meer mag of zou moeten vragen om het winstgevend te maken, maar dat is het minimale wat je moet vragen.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:11

Als je een paddock paradise en een binnenbak kan aanbieden, is het best wel een jackpot toch? Ik hoor niet vaak dat beide er is.

Hangt ook af van de faciliteiten. Is de buitenbak een modderpoel bij een beetje regen of een nette eb- en vloedbodem? Idem voor de PP.
Binnenbak 20x40 of ruimer?
Is het achterom bij de boer of een net stalgebouw?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:25

Ik ga mee met bovenstaande, er mist nog behoorlijk wat meer informatie.

En daarbij zou ik dit punt: '1x per maand voer en supplementen uitmeten, vaker op verzoek' eruit halen, niet iedereen heeft hier de behoefte aan.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:21

Op basis van wat ik lees schat ik €275 tot €300.

Ik ben wel benieuwd naar wat bedoeld wordt met de paddock paradise. Mijn ervaring is dat dat begrip nogal ruim genomen wordt.
Van een paddock met track in de blubber tot volledig aangelegde 'parken'.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:23

Ir111 schreef:
TS vraagt inderdaad wat men het waard vindt, niet wat het werkelijk zou moeten kosten. Maar ik vraag me wel af hoe je zoiets onder de, zeg 400 euro, winstgevend kan krijgen.

Als ik pensionhouder zou zijn zou ik toch voor de reële prijs gaan; zelfs als je daarmee fors bovengemiddeld zit. Je hebt uiteindelijk maar zoveel klanten nodig als je plek hebt (20? 30? 40?). Die mensen zijn denk ik prima te vinden als je waar naar je geld levert. Daarbij denk ik dat veel pensionstallen een (te?) lage prijs vragen voor wat er geleverd wordt, ik vraag me vaak af of de pensionprijs niet alleen kostendekkend is. Terwijl je neem ik aan toch ook nog iets wil verdienen aan je bedrijf.

Hoe lager de prijs hoe meer paarden er per m2 moeten staan om het rendabel te houden. Daarmee verlies je gelijk kwaliteit. Dat is waar het op veel bedrijven denk ik fout gaat.


precies dit!

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:42

Tessarex87 schreef:
Hoi Bokt!

Wij willen, als we pensionstalling gaan aanbieden, namelijk het volgende daar het volgende aanbieden in Drenthe;

* binnenbak
* buitenbak
* goede uitrijmogelijkheden
* stofvrije bodembedekking in de stal
* paddock paradise
* kantine
* onbeperkt hooi
* Equilin balancer of eventueel ander merk
* benodigde ruwvoermix
* wasplaats
* 1x per maand voer en supplementen uitmeten, vaker op verzoek
* zadelkamer

Wat zou dat volgens jou waard zijn?


Ik heb eerst nog wat vragen;
Is het volpension?
Wat voor bodems hebben de rijbanen?
Wat is de bodembedekking? Kunnen ze ook op stro?
Wat houdt het pp in? Staan ze daar overdag? Of dag/nacht? Kan mijn paard ook met 1 maatje staan, of moet ze in de kudde? Hoe groot is de kudde? Merries/ruinen gescheiden?
Is de wasplaats met warm water? Bij de prijs inbegrepen? Of met muntapparaat?
Wat zijn "goede" uitrijmogelijkheden? Direct vanaf het erf het ruiterpad op?
Gezamenlijke zadelkamer of eigen kast?

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:54

DuoPenotti schreef:
Hoe groot is die pp en hoeveel paarden staan daar dan op?
Ze hebben een stal, hoe laat gaan ze dan naar buiten en weer binnen?
En is er ook enkele uren per dag gras?

Dit dus.
Ik heb geregeld pensionstallen een PP horen noemen. Dat bleek te bestaan uit postzegels waar ze een paar uur per dag op mochten staan.

Bij PP zie ik voor me een weiland dat minimaal enkele uren per dag open is, tracks eromheen ,met water en voer, en daarnaast een ruime paddock waar ze met de groep ook in kunnen rennen.

De prijs voor snachts op stal en overdag/ een paar uur in een individuele paddock, is erg anders dan 12-24 uur per dag in een echt PP.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:56

Ik ben onlangs nog aan het informeren geweest bij pensionstallen in Drenthe. En inderdaad, voor deze faciliteiten ben je tussen de €250 en €350 kwijt. Persoonlijk vind ik dat de hoeveelheid uren buiten en wel of niet met andere paarden nooit van invloed mag zijn op de prijs. Dit behoort gewoon tot de basisbehoeften. Zouden deze niet of niet genoeg aanwezig zijn zou ik mijn paard er niet neer zetten, hoe mooi de verdere faciliteiten ook zijn

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:58

Dreamboy schreef:
Ik ben onlangs nog aan het informeren geweest bij pensionstallen in Drenthe. En inderdaad, voor deze faciliteiten ben je tussen de €250 en €350 kwijt. Persoonlijk vind ik dat de hoeveelheid uren buiten en wel of niet met andere paarden nooit van invloed mag zijn op de prijs. Dit behoort gewoon tot de basisbehoeften. Zouden deze niet of niet genoeg aanwezig zijn zou ik mijn paard er niet neer zetten, hoe mooi de verdere faciliteiten ook zijn

Ja daar heb je ook gelijk in ( ik zou mijn paard er ook niet neerzetten ) . Maar een goed PP kost veel aan onderhoud. Stuk bewerkelijker dan postzegels.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:02

Eleeke schreef:
Dreamboy schreef:
Ik ben onlangs nog aan het informeren geweest bij pensionstallen in Drenthe. En inderdaad, voor deze faciliteiten ben je tussen de €250 en €350 kwijt. Persoonlijk vind ik dat de hoeveelheid uren buiten en wel of niet met andere paarden nooit van invloed mag zijn op de prijs. Dit behoort gewoon tot de basisbehoeften. Zouden deze niet of niet genoeg aanwezig zijn zou ik mijn paard er niet neer zetten, hoe mooi de verdere faciliteiten ook zijn

Ja daar heb je ook gelijk in ( ik zou mijn paard er ook niet neerzetten ) . Maar een goed PP kost veel aan onderhoud. Stuk bewerkelijker dan postzegels.


Dat klopt. Maar ik doel hier op stallen waar ze 's-nachts op stal gaan. De meeste pp's staan ze dag en nacht buiten.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:44

Er mist inderdaad nog wel wat relevante info om iets zinnigs over de prijs te kunnen zeggen. Volpension incl. uitmesten en incl. dagelijks binnen/buiten zetten scheelt nogal in prijs. Voor volpension met goede faciliteiten betaal je naar mijn ervaring ook zeker 300 en meer in genoemde regio. Mest je zelf uit, zet je zelf binnen/buiten of moet je in het weekend bij toerbeurt dingen zelf doen, dan scheelt het vaak alweer 50-100 euro.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:46

Dreamboy schreef:
Ik ben onlangs nog aan het informeren geweest bij pensionstallen in Drenthe. En inderdaad, voor deze faciliteiten ben je tussen de €250 en €350 kwijt. Persoonlijk vind ik dat de hoeveelheid uren buiten en wel of niet met andere paarden nooit van invloed mag zijn op de prijs. Dit behoort gewoon tot de basisbehoeften. Zouden deze niet of niet genoeg aanwezig zijn zou ik mijn paard er niet neer zetten, hoe mooi de verdere faciliteiten ook zijn

Maar dat zou dan ook mijn antwoord zijn als het te klein is/teveel paarden

Wat mag dit kosten: niks. Want al kreeg ik geld bij stalde ik niet eens.
Maar is het mooi ruim opgezet, ook enkele uren gras erbij word het verhaal voor mij anders.
Dus ja het is wel van belang dus.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:49

Ik sta op iets vergelijkbaars in Drenthe. Ze komen zomers ook op de weide en in de winter s'nachts in stal. Voor volpension betaal ik 285.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:01

DuoPenotti schreef:
Dreamboy schreef:
Ik ben onlangs nog aan het informeren geweest bij pensionstallen in Drenthe. En inderdaad, voor deze faciliteiten ben je tussen de €250 en €350 kwijt. Persoonlijk vind ik dat de hoeveelheid uren buiten en wel of niet met andere paarden nooit van invloed mag zijn op de prijs. Dit behoort gewoon tot de basisbehoeften. Zouden deze niet of niet genoeg aanwezig zijn zou ik mijn paard er niet neer zetten, hoe mooi de verdere faciliteiten ook zijn

Maar dat zou dan ook mijn antwoord zijn als het te klein is/teveel paarden

Wat mag dit kosten: niks. Want al kreeg ik geld bij stalde ik niet eens.
Maar is het mooi ruim opgezet, ook enkele uren gras erbij word het verhaal voor mij anders.
Dus ja het is wel van belang dus.


Klopt inderdaad. De hoeveelheid paarden en de oppervlakte zijn zeker ook belangrijk.

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:15

Ook belangrijk is het om te kijken welke stallen in de omgeving (tot op 25minuten rijden afstand) vergelijkbare stalling aanbieden. Het klinkt allemaal goed maar als er nog 2 stallen in de buurt zijn die beide op bijvoorbeeld EUR 275 per maand zitten dan krijg je je stal nooit vol als jij ineens 450 euro gaat vragen.

In Friesland betaal ik voor een doe het zelf stal maar liefst 345 euro per maand. Wel hebben we daarvoor een binnen- en buitenbak, een stapmolen en goede paddocks, je moet echter zelf binnenhalen, uitmesten, bodembedekking en voer halen. Het is echter de enige stal binnen een straal van 30 kilometer waar ze hele dagen buiten komen en dat bepaalt in dit geval de prijs.. Ze kunnen vragen wat ze willen en dat zeggen ze ook rustig.

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 14:18

Dank allemaal voor de input en ideeën. Ik heb deze post geplaatst namens een kennis die met haar ondernemingsplan bezig is :j

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:27

Tessarex87 schreef:
Dank allemaal voor de input en ideeën. Ik heb deze post geplaatst namens een kennis die met haar ondernemingsplan bezig is :j



Maar dan weet je dus nog niets want je geeft geen antwoord op de vragen die gesteld worden.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:39

De OP is "wij willen" en nu ineens een kennis >;)

Trexmex
Berichten: 126
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 14:45

Rustaaaagh!

Ik heb de tekst gekopieerd, dus er staat inderdaad “wij”.

Dit is niet van belang voor de ingewonnen info en feedback die ik nu kan doorspelen naar hun. Daarom zal ik ook niet inhoudelijk in kunnen gaan op de meeste gestelde vragen.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:18

Een kennis van mij staat aan het bos vlakbij de A32 en betaald voor haar paard in een PP, 275E.
Hebben wel stallen voor nood, geen binnenbak, wel buitenbak en direct aan het ruiterpad.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:25

Serieus DP, gaan we zo met elkaar om tegenwoordig? Wat een negatieve, muggenzifterige post, of ik vat het heel anders op dan bedoelt.

TS, ik zit in Overijssel, 300-350 per maand, mits het all in is, zou ik een normale prijs vinden, mits voldoende ruimte om ook in de winter dagelijks buiten te komen op een droog stuk.

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wat mag dit kosten? Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:31

Ik moet naar Drenthe verhuizen denk ik :')

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:36

MarliesV schreef:
Serieus DP, gaan we zo met elkaar om tegenwoordig? Wat een negatieve, muggenzifterige post, of ik vat het heel anders op dan bedoelt.

TS, ik zit in Overijssel, 300-350 per maand, mits het all in is, zou ik een normale prijs vinden, mits voldoende ruimte om ook in de winter dagelijks buiten te komen op een droog stuk.

waarschijnlijk wel ja...pfffffffffff

ik heb echt geen idee waar jou bericht vandaan komt.... ik zou zelf zeggen, ga jij zo met mensen om?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:46

Pantykous schreef:
Ik moet naar Drenthe verhuizen denk ik :')

Wij zijn niet voor niks van de Veluwe verhuisd naar (het zuiden van) Friesland.. hier is alles heel veel goedkoper.