Oplichting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 15:50

In December heb ik na lang twijfelen en met pijn in mijn hart mijn endurance zadel verkocht. Had de aankoop bon nog (2010 euro). Ik wist niet precies de boommaat meer maar hij lag altijd op mijn ronde arabiertje.

Een kennis van de endurance had al aangegeven dat hij interesse in het zadel had. Hij kende het zadel ook al. De deal verliep snel.

Nu kreeg ik vandaag het onderste bericht.. In mijn ogen heb ik niets verkeerd gedaan. Hij heeft nauwelijks iets gevraagd over het zadel en al helemaal niet over passen gehad.

Sta ik in mijn recht? Kan hij mij iets maken?
Het bericht staat vol met aannames en krijgt een hele andere context dan in voorgaande berichten geschreven is..

Moderatoropmerking:
TS mag een tekst aanleveren om uit te leggen wat het verloop was en wat de afspraken waren, het plaatsen van privé communicatie is helaas niet toegestaan


Foto van zadel en mijn arabiertje.

Afbeelding

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:55

Huh... zij of hij wilde toch zelf het zadel hebben?

Nee dit is geen oplichting van jou kant. Koper had zelf onderzoek kunnen doen of het pastte. Het zadel is niet stuk ofzo.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:56

Ja dat is het risico van een zadel kopen en niet eerst een afspraak tot passen maken.
Welke maat je arabier heeft kan ik zo vanaf een foto niet zien, maar doet er ook niet toe.
Nee jij hebt niets opgelicht, dit is inderdaad hoe het werkt.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:01

Ik tem ivm openbaar maken prive communicatie

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:02

DuoPenotti schreef:
Welke maat je arabier heeft kan ik zo vanaf een foto niet zien, maar doet er ook niet toe.


Snap ik hoor, meer om te laten zien dat het geen enorm smal mager gratenpakhuis is.
Ik heb nu een winteczadel voor hem (loopt lesjes met kinderen) en daar heeft hij boommaat medium en dat ligt perfect.
Endurancezadel lag ook altijd perfect, lijkt mij niet dat er zo extreem verschil in zit.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:02

Femke_Tweety schreef:
Ik tem ivm openbaar maken prive communicatie


Wauw.. :')


TS, jij hebt niks verkeerds gedaan in deze. De koper heeft een risico genomen en dit is niet door jouw handelen.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:03

Femke_Tweety schreef:
Ik tem ivm openbaar maken prive communicatie

Ik heb toch alle privegegevens gekleurd?

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:04

Nanne schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik tem ivm openbaar maken prive communicatie


Wauw.. :')




Dat dacht ik ook.., :+ Moraalridder!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:04

Femke_Tweety schreef:
Ik tem ivm openbaar maken prive communicatie
Kom op zeg, wat een sneue reactie.

TS, lekker laten gaan. Meneer wil van zijn probleem het jouwe maken, niet aan beginnen hoor.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:06

Dank jullie wel. Ik kan mij dit soort dingen namelijk erg aantrekken en voel mij er aardig rot door. Vooral ook omdat ik het echt wel een aardige kerel vond...

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:07

Koper heeft het risico genomen. Dan had hij het maar moeten passen. Lekker loslaten hoor TS!

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:11

Dit had een oude vriendin van mij kunnen zijn!
Met nadruk op oude.

Lekker laten gaan joh deze mensen wijzen altijd met een vinger naar een ander.
Jij hebt niets verkeerd gedaan.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:13

Precies, maak je geen zorgen. Er is niks om je voor te schamen of om ke druk over te maken. Vind het zelfs nog heel schappelijk hoe je met de betaling bent omgegaan, was bij mij niet gebeurd!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:14

Ik snap je gevoel, ik had die reactie ook niet verwacht na het lezen van de berichten vooraf. Door dat soort berichten kan je soms gaan twijfelen aan jezelf maar het lijkt mij dat je correct hebt gehandeld.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:16

Dank jullie wel! Rotgevoel ebt al aardig weg!

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:17

Ik zie een teleurgestelde koper , en daarna jij er vol bovenop.
Als je wat tactische gereageerd had denk ik dat je minder gedoe had gekregen.

Met die boze reactie krijgt de koper juist het gevoel opgelicht te zijn, escalatie ipv deescalatie.

Blijft uiteraard dat jij die persoon niet hebt opgelicht, dat je hier niets aan kon doen.

Maar handiger was om rustig te reageren dat deze persoon de eerste koper was, dat je niet besefte dat de boom zo smal was omdat het jouw dier goed pastte en ja dat je het geld idd nodig had voor de dierenarts.
En dat je uiteraard de advertentie even wil delen en je ook baalt dat het zo gelopen is, omdat je zelf altijd veel plezier hebt gehad van het zadel.

Ik zou het alsnog doen als ik jouw was, zeker 'n zo'n kleine wereld om je elkaar weer tegen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:18

Ik kan me wel voorstellen dat TS zo reageert, het is dan ook een vreselijk debiel bericht om te sturen van de koper. :=

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:21

Je hebt keurig gehandeld en weet nu hoe diegene is moet je maar denken. Hier nog nooit een 2de hands zadel gekocht zonder betreffend paard mee te nemen naar daar. Eigen schuld voor de koper hoor!

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:22

Eleeke schreef:
Ik zie een teleurgestelde koper , en daarna jij er vol bovenop.
Als je wat tactische gereageerd had denk ik dat je minder gedoe had gekregen.

Met die boze reactie krijgt de koper juist het gevoel opgelicht te zijn, escalatie ipv deescalatie.

Blijft uiteraard dat jij die persoon niet hebt opgelicht, dat je hier niets aan kon doen.

Maar handiger was om rustig te reageren dat deze persoon de eerste koper was, dat je niet besefte dat de boom zo smal was omdat het jouw dier goed pastte en ja dat je het geld idd nodig had voor de dierenarts.
En dat je uiteraard de advertentie even wil delen en je ook baalt dat het zo gelopen is, omdat je zelf altijd veel plezier hebt gehad van het zadel.

Ik zou het alsnog doen als ik jouw was, zeker 'n zo'n kleine wereld om je elkaar weer tegen.


Heb je gelijk in, het bericht stond echter zo vol beschuldigingen die nergens op gebaseerd waren dat ik even op zwart ging.
Hij was akkoord gegaan met het bedrag en daarna ivm een betalingsregeling gaf ik pas aan dat het voor een DA rekening was.
Hij doet nu net of ik hem overvallen heb maar dat is in mijn ogen niet zo.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:27

Lekker laten gaan hoor TS.
Ik heb dat ook keer gehad met een duidelijk gebruikt zadel. Heeft haar vriend laten komen om op te halen. Heb ter plekke gezegd je mag m helemaal bekijken. Nog gevideobelt met de koper. Verkocht. Half uur later bellen ze op ja hij heeft een kras in het leer?! Ehh tis een oud zadel en je hebt alles mogen bekijken. Denk nog steeds dat ze t zelf hebben gedaan om nog geld terug te krijgen….
Mensen zijn soms raar

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:33

Ik vind je reactie passend en kordaat. Niks meer aan doen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:43

Mooie post van eleeke. Je hebt niks verkeerd gedaan maar had wellicht wel invloed kunnen hebben op de escalatie. Mooi leerpunt voor jezelf en hem verder lekker laten gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:56

Als hij dat zadel 100 euro beter had kunnen verkopen denk ik niet dat je een berichtje had gekregen met: aub 50 voor jou...

Nu het niet lukt om snel te verkopen komt hij bij jou uit.
Ja dikke pech meneer.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:23

DuoPenotti schreef:
Als hij dat zadel 100 euro beter had kunnen verkopen denk ik niet dat je een berichtje had gekregen met: aub 50 voor jou...


Precies mijn gedachte! Dan had je 'm niet gehoord :D

Sneue poging van een sneue gast.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:24

Je hebt het zadel verkocht in december en in maart begint diegene (pas) te klagen dat het niet past. Ik snap je reactie helemaal hoor! Het is vervelend voor diegene dat die het zadel niet verkocht krijgt, maar jou treft écht geen schuld.