Raampjes trailer en temperatuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Raampjes trailer en temperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 07:57

Hi allemaal,

Ik heb het idee dat mijn paard het prettiger vindt op de trailer wanneer de raampjes dicht zijn tijdens het rijden. Hij staat dan veel rustiger en komt ook minder getrest de trailer af. Nou vroeg ik me af of iemand een idee heeft hoeveel dat scheelt in temperatuur? Ik houd normaal 25 graden als max aan om met de trailer op pad te gaan (muv spoed), is het met raampjes dicht al eerder te warm? Ik vind het moeilijk om in te schatten. Het zeiltje achter laat ik wel open.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:28

s1993 schreef:
Hi allemaal,

Ik heb het idee dat mijn paard het prettiger vindt op de trailer wanneer de raampjes dicht zijn tijdens het rijden. Hij staat dan veel rustiger en komt ook minder getrest de trailer af. Nou vroeg ik me af of iemand een idee heeft hoeveel dat scheelt in temperatuur? Ik houd normaal 25 graden als max aan om met de trailer op pad te gaan (muv spoed), is het met raampjes dicht al eerder te warm? Ik vind het moeilijk om in te schatten. Het zeiltje achter laat ik wel open.

Als je de achterkant open hebt, valt het wel mee.

De vraag is even: raakt jouw paard gestrest van het lawaai van het rijden (vergis je niet in de herrie van de rijwind van een open raam) of geeft passerend verkeer hem stress en dan met name het geluid en/of veranderende luchtdruk?

Als het alleen de herrie is, achterkant open laten en rijden maar.

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Raampjes trailer en temperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 19:46

Het lijkt erop dat het inderdaad de rijwind is waar hij last van heeft. Achter open is hij wel oké mee!