Pony ritjes op koningsdag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coco7777777
Berichten: 58
Geregistreerd: 09-11-19

Pony ritjes op koningsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 11:51

Hey, ik heb een shetlander en het lijkt me leuk om op de rommelmarkt tijdens koningsdag, kinderen op Goldy te laten 'rijden'. Ik weet alleen niet of dit mag of niet, in het reglement kon ik niks vinden, weet iemand of dit mag?

Groetjes,

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:57

Hoe oud ben je? En is de pony het überhaupt gewend om bereden te worden en aan drukte?

Het is een leuk idee maar je moet je wel realiseren dat jij (of als je minderjarig bent je ouders) verantwoordelijk zijn voor je pony. Mocht er dus een kindje afvallen en zich flink bezeren of je pony trapt tegen iemand of iets aan dat de kosten op jullie of je verzekering verhaald kunnen worden.

Verder zou je je vraag bij de organisatie van de koningsdag in je woonplaats kunnen neerleggen

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Pony ritjes op koningsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:59

Waarom zou je je pony aan die drukte Willem blootstellen. Er zijn maar weinig paarden die dat gewend zijn. Daarnaast is het een ontzettend grote verantwoordelijkheid.
Ik zou de pony lekker op de wei laten staan en met een kleedje op de markt gaan staan.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Pony ritjes op koningsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:06

Gewoon niet doen.

troi
Berichten: 17010
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Pony ritjes op koningsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:19

Je hebt een dure verzekering nodig omdat je ouders anders aansprakelijk zijn bij ongelukjes, die natuurlijk kunnen voorkomen. Veel gedoe!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Pony ritjes op koningsdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:25

Ik heb dit vroeger ook gedaan met een vriendin en onze verzorg pony. Pony versierd en meegenomen, verder niet bij stilgestaan of ze in de drukte kon etc.
Pony vond het allemaal prima en gaf na een tijd zelf aan geen zin te hebben dus toen zijn we gestopt.

Mensen vonden het super leuk en iedereen was heel begaan en respectvol naar de pony toe

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:55

Ik doe dit al jaren bij ons op het dorp met Koningsdag
Altijd een groot succes! Bij de kleinste kinderen loopt er altijd iemand extra mee.
Maar de organisatie zorgt wel dat ze verzekerd zijn voor ALS er iets zou gebeuren. Dus dat moet je wel achter de hand hebben.

Afbeelding