Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Ja
210 (33%)
Nee
411 (66%)

Totaal aantal stemmen: 621


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:37

De kans op schade is bij spoed volgens mij ook groter? Denk aan paard met pijn wat gaat stampen, proberen liggen etc.

En verder mogen mensen erbij stilstaan dat een taxi of verhuur ook weleens onbeschikbaar kan zijn bij nood. Bijvoorbeeld verhuurd, bedrijf is gesloten (het is nacht/feestdag/vakantie) en dat daar ook altijd nog een reistijd bij hoort. Of dat stalgenoot zelf weg is met de trailer, ik roep maar wat.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:40

Nouja ik denk mensen er uberhaupt wel bij mogen stilstaan dat je ook zelf niet beschikbaar kan zijn. Ik bedoel hoeveel mensen drinken wel niet graag gezellig samen in het weekend wat wijntjes oid? Als je dan ineens gebeld wordt kun je zelf niet met de trailer rijden :=

Natuurlijk is iemand vinden die kan rijden makkelijker dan een hele combinatie maar toch. Het is eigenlijk wel handig om er over na te denken of je mensen achter de hand hebt bij spoed.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 21:40

Ja oke maar zelf kan ik ook in het buitenland zitten of de auto staat bij de garage of vriend is ermee naar het werk etc. Regelen jullie in die situaties ook al een backup?

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:44

JudithGigi schreef:
Ja oke maar zelf kan ik ook in het buitenland zitten of de auto staat bij de garage of vriend is ermee naar het werk etc. Regelen jullie in die situaties ook al een backup?

Nouja dat bedoel ik dus! Dat je eigenlijk nooit het 100% altijd voor elkaar hebt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:55

Die back-up kan vies tegenvallen :') clubgenoot stond met panne op het wedstrijdterrein. Die heeft echt alle zeilen moeten bijzetten om thuis te raken (we zaten ruim 1,5u autostrade van huis) met paard en de dag nadien om haar auto op te halen. Sta je dan op een veld met 200 starten combinaties.


Toen ik dus de pech had om een kolieker te hebben en de trailer van stalbaas niet beschikbaar was, niemand bereikbaar en de taxi ook niet vrij (of er iig minstens een uur over zou doen om er te geraken) was het heel snel klaar dat ik voor eigen vervoer zou zorgen.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:01

Nee, ik regel geenn back-up als ik zelf niet in de buurt ben.
Als ik op vakantie ben, is 9 van de 10x mijn trekauto ook niet in de buurt, want ik trek de trailer met onze kampeerbus.
En als ik voor mijn werk in een hotel zit op 150-200 km van huis (gemiddeld 1x per maand) is weliswaar de trekauto thuis, maar mijn partner rijdt niet met het paard (heeft zn E gratis bij zn rijbewijs gekregen en is er gewoon niet zo'n held mee). Die weet bovendien niet hoe die het paard zou moeten laden ofzo.
Die zou dan hooguit de bus naar stal kunnen brengen en de sleutels van mijn trailer om iemand anders er mee te laten rijden, als er bloedspoed is en mijn paard naar de kliniek zou moeten.

En op een gewone werkdag zit ik ook wel eens op minimaal een uur rijden van stal.

Naar mijn mening kun je niet 100% alles indekken.
Ook niet als je wel zelf een trailer en trekauto hebt staan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:09

Nee klopt. Waar ik nu sta zijn er al 3 met rijbewijs C en 4 met BE uit mijn hoofd, mezelf niet meegeteld. Dat is luxe. Maar geen garantie dat er bij spoed iemand beschikbaar is.

Hiervoor had ik eigenlijk niemand in mijn omgeving behalve de stalbaas die dit allemaal had (auto met trailer en BE). Dat was heel confronterend.

Al kunnen we stellen dat ik gewoon pech heb gehad. Genoeg paardeneigenaren die nooit van z'n leven een woordje hebben die weggebracht moet worden, en slechts sporadisch eens transport nodig hebben.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:17

Natuurlijk kun je niet alles indekken, daar gaat het ook eigenlijk niet over. En natuurlijk kun je pech hebben.

Maar goed: ik heb eigen trailer, maar heb het wel geregeld voor als ik niet in de buurt ben. ( is overigens al eens voorgekomen, dat mijn zus met stalhouder en vriendin een paard voor me naar de kliniek gebracht hebben.) Dan ben je dus wel blij dat je van te voren wéét dat die persoon daar geen moeite mee heeft/ dat ik dat die persoon kan vragen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:39

Spoed valt gelukkig niet vaak voor (mag ik toch hopen).

Undercover22
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-07-22

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:39

Nee, geen must. Mijne heb ik verkocht omdat de rem steeds vast zat door te weinig gebruik. Zonde

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 00:00

Undercover22 schreef:
Nee, geen must. Mijne heb ik verkocht omdat de rem steeds vast zat door te weinig gebruik. Zonde


Niet op de rem zetten, maar een baksteen aan weerskanten. Werkt prima.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 13:59

Nee wij staan op een grote pensionstalling waar wedstrijden worden georganiseerd, we best leuk buiten kunnen rijden en er altijd wel een trailer beschikbaar is in geval van nood.
Had er zelf wel 1 maar werd nooit gebruikt dus heb hem verkocht.
Als ik mijn paard aan huis had staan had ik het wel prettig gevonden om er 1 te hebben.

Anoniem

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:57

In geval van in nood naar de kliniek gaan is het wel prut als je er geen 1 hebt. Zelf jaren een trailer gehad en erachter gekomen dat huren in mijn geval stukken voordeliger is. Zodra ik wedstrijden ga starten, zal ik dit wel weer overwegen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:29

Hier hebben we een tweepaards en mijn vriend en ik allebei BE. We gaan regelmatig gewoon voor de leuke dingen op pad. Maar zelfs als we hem niet zouden gebruiken zou ik hem niet wegdoen. Gewoon dat we weten dat onze paarden allemaal makkelijk laden. Dat we in geval van nood makkelijk weg kunnen. Zonder rond te hoevem bellen.

Natturlijk zouden we zelf ook wel eens op 2 uur van huis kunnen zijn, maar als je kansen gaat berekenen ziet het plaatje er met een eigen combi er toch gunstiger uit dan wanneer je afhankelijk bent.

Ik heb geen probleem met mensen die een goede afspraak met stalgenoot of vriendin of whatever hebben over nood. Prima.

Maar ik zou er echt naar van worden als ik er achter zou komen dat iemand in mijn omgeving er zonder vragen van uit gaat dat ik bij nood wel beschikbaar ben. Niemand vind het leuk om voor het blok gezet te worden en ik ook niet. Want bij bloedspoed zou ik op zo'n moment ook niet willen dat t dier door mijn nee dood gaat.

Als vage kennissen mij vragen voor niet spoed zeg ik dat het van de verzekering niet mag. Ooit op bokt deze tip gelezen, werkt tot nu toe goed, geen discussie gewoon klaar. :o

Op de een of andere manier zou ik wel weer iemand meenemen die zelf ook een trailer heeft. Die weten zelf ook wat het kost en hun paard staat er dan vaak regelmatig op dus zover reikt mijn vertrouwen in mensen dan nog wel.

Anoniem

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:51

Dat ik een trailer had, had ik zogenaamd ook veel meer vrienden. Heb hem nooit uitgeleend. Die vrienden heb ik ook niet gemist ;)