Varekaj schreef:Helaas Jessix, ben ik er intussen nog 2 kwijt aan koliek. Slechts bij 1 had ik de trailer nodig en was ik verdomd blij dat ik dus kon aankoppelen, inladen en wegrijden. Geen gedoe met eerst stalgenoten opbellen en moeten vragen om hulp of stalhouder bellen of wat dan ook. Gewoon hup, gegaan met die banaan. Tevergeefs, maar daar had de trailerrit niks mee te maken.
@spenk ja dat kan, als ik op mijn werk zit heb ik maar 1 rechtstreekse trein per uur en dan ben ik 1,5u onderweg naar stal. Punt is dat de trailer er staat en dat ik dan enkel nog een chauffeur moet opsporen. Dat is een heel stuk eenvoudiger dan een trailer...
Is het dan niet handiger dat je zelf je BE Rijbewijs haalt?
Toen ik vroeger KWPN’ers had, had ik ook een eenpaards-trailer (volgens mij bestaan die tegenwoordig niet eens meer) die mocht ik op mijn B rijbewijs trekken. Ik ben een aantal jaar helemaal uit de paarden geweest en viel toen voor het Shire ras. Daar kwam gelijk het probleem mee kijken dat de trailer waar een Shire op past, nooit in combinatie op B rijbewijs gereden kan worden. Maar mijn ex had een BE rijbewijs en eigenlijk konden we altijd wel van vrienden van mijn ex een trailer lenen. Die trailer werd ook gebruikt voor de koeien en stonk ontzettend, dus ik moest hem altijd 2x schoonmaken, eerst voordat mijn paard er in ging en dan na gebruik weer, aangezien ze hem altijd brandschoon terug kregen werd het op een gegeven moment zelf een grapje tussen ons, “De trailer moet hoognodig weer schoongemaakt worden, wanneer wil je hem weer lenen?”
Afijn, relatie uit en daarmee eigenlijk ook mijn mogelijkheid om mijn paarden te vervoeren.
Ik had al snel uitgevogeld dat ik makkelijk een trailer kon huren voor €20 per dag en €35 per weekend, maar dan nog een auto en chauffeur, ook een auto was redelijk goed te doen en anders ook wel te huren, maar ik kende gewoon te weinig mensen met een BE rijbewijs die ook op een doordeweekse dag overdag beschikbaar waren, de meeste mensen hebben toch echt een baan, dus:
Doel 1 was BE rijbewijs halen
Doel 2 was sparen voor een auto die gemakkelijk het gewicht zou kunnen trekken
Doel 3 was een eigen trailer om helemaal onafhankelijk te kunnen zijn, het hoefde niet nieuw of luxe, maar wel goed en geschikt voor hele grote paarden.
Het was binnen een jaartje (nadat de relatie over was) alle drie voor elkaar en het is heerlijk om niet van anderen afhankelijk te moeten zijn. Omdat ik zelf ook een jaar lang echt geholpen ben door vrienden met vervoer als dat nodig was, vind ik het niet erg om anderen ook te helpen als ze hulp nodig hebben met vervoer. Maar het verbaasd me wel enigszins dat niet meer mensen voor hun eigen onafhankelijkheid gaan en het redelijk normaal vinden om anderen te vragen. Sommige mensen vinden het ook heel moeilijk om nee te zeggen en heel vaak hebben mensen imo niet door dat die ander ook echt tijd en moeite investeert om je te helpen.