Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Ja
210 (33%)
Nee
411 (66%)

Totaal aantal stemmen: 621


Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:25

Sunnda schreef:
Ik vind het juist raar dat men in dit topic doet alsof men op stallen gewoon naar je toegelopen komt van: joh, zie dat jij een trailer hebt. Kan ik die ff lenen morgen?

Natuurlijk gebeurt dat nooit en ik denk dat maar heeel weinig mensen zomaar uitlenen aan random stalgenoten.
Dus ik interpeteer de posts van de eerste pagina's als 'die uitzonderlijke keer dat ik met bloedspoed naar een kliniek moet en zelfs niet kan wachten op de taxi.'

Dat sommigen hier dat zo negatief lezen ligt denk meer aan je eigen perspectief op de mensheid. ;)

Of je ervaring. Of telt ervaring alleen als het je eigen mening goed praat?

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:25

Ik denk dat de meeste mensen die hier zeggen; 'ik kan wel wat lenen', niet bedoelen dat ze er vanuit gaan dat ze van iedereen kunnen lenen. Ze zullen dan wel zorgen voor idd een doosje merci en een schone hele trailer terug. Ze willen er ook vast wel voor betalen.
Dat er aso's bijzitten, dat heb je met alles, maar is over het algemeen toch een uitzondering lijkt me.
Ik zou mijn trailer trouwens wel uitlenen als mijn buurvrouw (ook trailerloos) opeens een trailer nodig heeft. Nou was het een onbetrouwbaar barrel, maar ook als ik een goede had, zou ik 'm wel uitlenen.
Laatst bijgewerkt door lies op 10-04-23 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:26

Fransje waar zeg ik dat niemand die ervaring heeft? Quote dat eens?

Jullie zeggen ik lees helemaal geen berichten als vanzelfsprekend of niets geregeld.

Quote ik er een paar moet het ineens over buiten bokt gaan...

Zo kun je blijven draaien om gelijk te houden. Dat is waar.


Ja door dit topic is afgelopen week idd de laatste keer geweest van uitlenen.
Je weet wel uitlenen in het leven buiten Bokt.

Goed gedaan dames in dit topic :j
Want ik lees hier dat dit nu de druppel is bij meerdere.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:27

DuoPenotti schreef:
Fransje waar zeg ik dat niemand die ervaring heeft? Quote dat eens?

Jullie zeggen ik lees helemaal geen berichten als vanzelfsprekend of niets geregeld.

Quote ik er een paar moet het ineens over buiten bokt gaan...

Zo kun je blijven draaien om gelijk te houden. Dat is waar.


Ja door dit topic is afgelopen week idd de laatste keer geweest van uitlenen.
Je weet wel uitlenen in het leven buiten Bokt.

Goed gedaan dames in dit topic :j
Want ik lees hier dat dit nu de druppel is bij meerdere.

Aan wie leen jij normaal gesproken uit dan? Aan mensen die ermee naar het bos gaan oid? :)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 10-04-23 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:28

Ayasha schreef:
Sunnda schreef:
Ik vind het juist raar dat men in dit topic doet alsof men op stallen gewoon naar je toegelopen komt van: joh, zie dat jij een trailer hebt. Kan ik die ff lenen morgen?

Natuurlijk gebeurt dat nooit en ik denk dat maar heeel weinig mensen zomaar uitlenen aan random stalgenoten.
Dus ik interpeteer de posts van de eerste pagina's als 'die uitzonderlijke keer dat ik met bloedspoed naar een kliniek moet en zelfs niet kan wachten op de taxi.'

Dat sommigen hier dat zo negatief lezen ligt denk meer aan je eigen perspectief op de mensheid. ;)

Of je ervaring. Of telt ervaring alleen als het je eigen mening goed praat?

Dat dus.
Deze week dus nog een belletje. Help ik heb geen trailer. Ja spoed.
Die laat je niet zitten.
Maar het was complete vanzelfsprekendheid. Want dp heeft er toch 1

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:30

_San87_ schreef:
Ik vind het geen must, mits je het telefoonnummer van de paardentaxi/trailerverhuur in je telefoon hebt staan :).

Ik heb er twee, werkt prima. En het is niet dat ik geen trailer kan betalen, ik vind het gewoon zonde om zo'n ding hier stil te hebben staan. Kan hem ook niet binnen zetten, dus dan staat hij letterlijk weg te rotten.

Ik heb afgelopen herfst gebruik moeten maken van een paardentaxi voor kliniek bezoek. De keer daarvoor is minimaal 15 jaar geleden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:31

Ayasha schreef:
Sunnda schreef:
Ik vind het juist raar dat men in dit topic doet alsof men op stallen gewoon naar je toegelopen komt van: joh, zie dat jij een trailer hebt. Kan ik die ff lenen morgen?

Natuurlijk gebeurt dat nooit en ik denk dat maar heeel weinig mensen zomaar uitlenen aan random stalgenoten.
Dus ik interpeteer de posts van de eerste pagina's als 'die uitzonderlijke keer dat ik met bloedspoed naar een kliniek moet en zelfs niet kan wachten op de taxi.'

Dat sommigen hier dat zo negatief lezen ligt denk meer aan je eigen perspectief op de mensheid. ;)

Of je ervaring. Of telt ervaring alleen als het je eigen mening goed praat?

Heb je dan voorbeelden van aan wie je dan uitleent en waarom? (En waarom het teleurstelt?)

Ik kan mij zowieso namelijk gewoon niet voorstellen dat mensen aan jan en alleman trailers en trekauto's uitlenen. Dat kun je dan toch alleen jezelf verwijten, je zegt zelf ja.
Ik verwijs gewoon naar paardentaxi's voor 99 procent van de mensen en die doen daar nooit moeilijk over hoor.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:34

DuoPenotti schreef:
Fransje waar zeg ik dat niemand die ervaring heeft? Quote dat eens?


Ik stel toch niet dat jij dat zegt?

Jij bent nu pissed door de situatie van afgelopen week. Maar dat zijn de meeste mensen in dit topic niet.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:36

lies schreef:
Ik denk dat de meeste mensen die hier zeggen; 'ik kan wel wat lenen', niet bedoelen dat ze er vanuit gaan dat ze van iedereen kunnen lenen. Ze zullen dan wel zorgen voor idd een doosje merci en een schone hele trailer terug. Ze willen er ook vast wel voor betalen.
Dat er aso's bijzitten, dat heb je met alles, maar is over het algemeen toch een uitzondering lijkt me.
Ik zou mijn trailer trouwens wel uitlenen als mijn buurvrouw (ook trailerloos) opeens een trailer nodig heeft. Nou was het een onbetrouwbaar barrel, maar ook als ik een goede had, zou ik 'm wel uitlenen.

Ik ken een paar mensen die mij de trailer hebben aangeboden en ook best mee willen met een kliniek bezoek. Uiteraard zou ik ze daarvoor betalen en uitvoerig bedanken.

Maar een paardentaxi werkt ook wel heel fijn. En ik vind de prijs heel goed te doen, dat wil zeggen voor die paar keer dat ik vervoer nodig heb is het voordeliger dan een eigen trailer of vrachtwagentje.

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:39

fransje23 schreef:
DuoPenotti schreef:
Fransje waar zeg ik dat niemand die ervaring heeft? Quote dat eens?


Ik stel toch niet dat jij dat zegt?

Jij bent nu pissed door de situatie van afgelopen week. Maar dat zijn de meeste mensen in dit topic niet.
Citaat:
Jij kunt schijnbaar niet begrijpen dat IK dat in het echte leven wel zie!
Mijn persoonlijke ervaring


Ik kan niet begrijpen dat. Dus ja jij stelt dat wel

Nee ben pissed over minstens 25 jaar.
En juist vele met vergelijkbare ervaring

Maar heb het idee dat je even binnen komt vallen zonder lezen.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:41

Ik leen mijn trailer helemaal niet uit. :+ Maar wil best mensen rijden, met mijn combinatie, naar kliniekbezoek ook bij spoed.
En er zijn dus ook mensen die vooraf al hebben gevraagd of ik dat zou willen doen mocht er nood aan de man zijn.

Voor andere dingen kunnen ze een trailer of vrachtwagentje huren. Is net zo handig, ook geen ruzie en gedoe bij eventuele schade.

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:47

Nou, vorig jaar nog, ik kreeg de trailer van mijn vriendin, komt een bekende langs , die zegt "oh heb je een nieuwe trailer? " Dus ik leg het uit hoe en wat ...
De reactie daarop was "mooi, dan kan ik bij jouw de trailer lenen als ik er 1 nodig heb "

Ik vind dat best van een vanzelfsprekendheid klinken....

En natuurlijk in noodsituaties zal ik hem uitlenen , maar wel gecheckt als hij terug gebracht wordt , kapot is de kosten voor de lener, dat heb ik wel geleerd inmiddels..

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:48

Maar zonder gekheid DP.

Dan kun je boos zijn op al die mensen, maar dan ben je toch eigenlijk boos op jezelf en je eigen 'domheid' van de afgelopen 25 jaar.
Kennelijk heb je zelf nooit nagedacht dat mensen van je konden profiteren, of gaf je geen grenzen aan oid.

Al steekt vandaag iemand alle geleende trailers in de fik.
Ik zal nooit spijt hebben van mijn uitlenen en blijf dat ook vrolijk doen

Omdat ik:
A)niet uitleen voor domme zaken als lessen e.d. daar zijn taxi's voor en ik ken niemand die daar anders over denkt.
B)ik uitleen voor minder belangrijke zaken mensen die ik ken en dan bedoel ik echt ken. Dan heb je ook nooit gezeur. Zij lenen weleens de trailer, maar ik ken ze al zolang en krijg er andere vormen van wederdienst voor terug van gelijke waarde.
C)bij bloedspoed draait het om het paard en niet om de eigenaar en rij ik alleen al daarom. Die gevallen zijn op 1 hand te tellen in jaren en jaren paarden houden. Zovaak is het geen bloedspoed gelukkig.

Als je zaken goed doordenkt en dan ja zegt kun je nooit boos zijn.
Je bent immers zelf 50% van de beslissing en dus zelf doorslaggevend.

Edit: ook bij bloedspoed ben ik erbij. Ben ik er niet kan de trailer ook niet weg want die staat op slot.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:50

DuoPenotti schreef:
Ik kan niet begrijpen dat. Dus ja jij stelt dat wel

Nee ben pissed over minstens 25 jaar.
En juist vele met vergelijkbare ervaring

Maar heb het idee dat je even binnen komt vallen zonder lezen.


Ik heb het idee dat wij er niet uit gaan komen.
We banketstaaf langs elkaar heen en jij wilt, naar mijn mening, een gelijk wat ik je niet kan geven. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:51

Sunnda schreef:
Ayasha schreef:
Of je ervaring. Of telt ervaring alleen als het je eigen mening goed praat?

Heb je dan voorbeelden van aan wie je dan uitleent en waarom? (En waarom het teleurstelt?)

Ik kan mij zowieso namelijk gewoon niet voorstellen dat mensen aan jan en alleman trailers en trekauto's uitlenen. Dat kun je dan toch alleen jezelf verwijten, je zegt zelf ja.
Ik verwijs gewoon naar paardentaxi's voor 99 procent van de mensen en die doen daar nooit moeilijk over hoor.

Meest recente voorbeeld:
Nonkel wil pony gaan halen aan andere kant van het land. Heeft een trailer maar wil niet naar de keuring en de verzekering en taks niet betalen. ‘We kunnen jouw camion wel lenen hè? Hij staat er toch.’

Poosje er voor telefoon. Noodgeval. Of ik een paard wilde gaan halen dat de trailer naar de gort geschopt had terwijl hij verdoofd was. Nu was ie wakker maar trailer stuk. Of ik hem wilde opladen en verder brengen.

Uhm. Nee. Dat wil ik niet sorry. Als ie verdoofd al eentje vernielt heeft bel dan maar iemand die er voor verzekerd is.

Dit zijn slechts twee voorbeelden van de afgelopen maand. En dan ben ik de egoïstische b*tch omdat ik nee zeg. (Ja dat is letterlijk gezegd.) Helemaal prima voor mij. :wave:

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:58

Haha, ik moest wel even hardop lachen om je voorbeelden, maar ik vind het oprecht sneu Ayasha. Met zulke bekenden heb je geen vijanden nodig. :j

Ik denk dat ik wat minder met dat soort extreme mensen omga en ik heb absoluut geen moeite met nee zeggen en mensen die dan ook nog lelijk gaan doen heb ik niet in mijn bekenden kring.

Ik heb ook heus weleens de vraag gekregen, oh wil jij dan niet rijden of kunnen we misschien jouw trailer lenen, maar als ik dan nee zeg is er niets aan de hand.

Ik leen alleen uit uiteraard als ik dat zelf wil en ik lees in dit topic geen gekke dingen. Ik heb ook zo een aantal mensen op stal waar ik zo voor in de auto spring als het echt nodig is. Die hoeven echt geen trailer te hebben voor die ene keer per 20 jaar dat het echt niet kan wachten. En zo las ik ook de posts hier in dit topic.

Maar als je dat soort gekke dingen meemaakt, tja dan snap ik de negatieve blik wel.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:02

Ach ik heb alles al meegemaakt met de trailer, stalgenootje die hem leende en waarvan ik de trailer schoner terug kreeg als dat ik het uitgeleend had, plus nog een gigantisch leuk pakket met wijn en lekkers voor de moeite. Maar ook wel meegemaakt dat er niet eens over na gedacht wordt dat wanneer ik voor een ander moet rijden, het meer kost dan alleen brandstof. Het kost ook tijd en energie, plus het onderhoud aan trailer en auto en stalling van de trailer. “Maar stallingskosten heb je toch”, ja maar jij kunt daar gratis op meeliften.

Ik heb mijn auto ook eens uitgeleend aan een bijrijder die een weekendje op vakantie ging met haar oude verzorg paard. Ze kon wel een trailer lenen van de eigenaar van het paard, maar had niets om het te trekken. Afgetankt meegegeven en afgetankt terug gekregen, dat was het, “bedankt” kon er amper vanaf. Tja en dan wordt het steeds minder leuk om jezelf in bochten te wringen om voor een ander klaar te staan.

Ik doe het eigenlijk nu niet meer zo snel. Laatst nog wel met een stalgenootje naar de kliniek met haar paard, maar het kostte me bij elkaar toch ruim 6 uur vrije tijd en dat is tijd die ik eigenlijk niet heb. Nou was dit goed overlegd hoor, maar ik vind nee zeggen echt moeilijk als ik weet dat er ook niet zomaar iemand anders is die het kan/wil doen.

Ik stem dus ook voor dat iedereen met paard eigenlijk eigen vervoer zou moeten hebben.

Ladyson

Berichten: 3232
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:12

Ik denk dat het ook echt een soort schijncontrole/schijnveiligheid is, het willen hebben van een trailer voor nood.
A. Je zou dan ook 24/7 toezicht moeten hebben zodat je direct kan ingrijpen als er wat is
B. Je zou dan zelf ook altijd vlakbij moeten zijn, met zowel je auto als trailer

Bovenstaande is natuurlijk nooit het geval en de kans dat je door A of B al te laat bent, is groter dan door de tijd die je anders kwijt bent aan het regelen van een trailer/taxi.

Als het je daadwerkelijk om het redden van het leven van je paard gaat, zou ik eerder inzetten op extra controle rondes van de paarden zodat iets afwijkends sneller wordt opgemerkt (en je rustig een trailer kan regelen).

Overigens zijn er naar mijn idee weinig situaties waarbij je paard nog goed genoeg is om te kunnen vervoeren en het niet iets is dat niet op locatie kan, behalve een koliekoperatie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 01:42

Sunnda schreef:
Haha, ik moest wel even hardop lachen om je voorbeelden, maar ik vind het oprecht sneu Ayasha. Met zulke bekenden heb je geen vijanden nodig. :j

Ik denk dat ik wat minder met dat soort extreme mensen omga en ik heb absoluut geen moeite met nee zeggen en mensen die dan ook nog lelijk gaan doen heb ik niet in mijn bekenden kring.

Ik heb ook heus weleens de vraag gekregen, oh wil jij dan niet rijden of kunnen we misschien jouw trailer lenen, maar als ik dan nee zeg is er niets aan de hand.

Ik leen alleen uit uiteraard als ik dat zelf wil en ik lees in dit topic geen gekke dingen. Ik heb ook zo een aantal mensen op stal waar ik zo voor in de auto spring als het echt nodig is. Die hoeven echt geen trailer te hebben voor die ene keer per 20 jaar dat het echt niet kan wachten. En zo las ik ook de posts hier in dit topic.

Maar als je dat soort gekke dingen meemaakt, tja dan snap ik de negatieve blik wel.


Ik heb twee koppels aan wie ik hem met liefde uit leen. Krijg hem gegarandeerd tip top in orde terug én over de jaren heen is het gewoon een vriendschap waarin het altijd vzn twee kanten gekomen is. Maar verder… echt ik kan boeken schrijven waar ik de trut ben omdat ik nee zeg terwijl het vergelijkbare verhalen zijn als hierboven… dan wordt je echt heel kieskeurig Wb uitlenen. Je kan goed zijn voor je medemens maar gek is nergens voor nodig. Ik heb ook moeten sparen voor mijn spullen uiteindelijk.

En echt bloedserieus hè. Ik zeg nog ‘dus jij wil dat ik een onverdoofd paard kom laden dat verdoofd jullie (geleende) trailer dusdanig stuk gemaakt heeft dat die niet meer verder kan?’
‘Ja, want we kunnen niet verder met hem hij trapt.’ :+

En dus niet inzien waarom ik dat verzoek onredelijk vond he… :=

Ben een veulen gaan halen dat nu bij mij staat tegen betaling. (Hij staat in opfok bij mij). Die eigenaar gaf ondanks mijn protesten 100 euro voor de tijd, diesel en het feit dat we alles hadden laten vallen en op 1 avond in orde gemaakt hadden om het dier onder te brengen. Ik heb haar stiekem gecompenseerd doorheen de maanden omdat ik 100 euro te veel vond. Maar dat is dus de enige buiten die twee koppels waar ik een positieve ervaring mee heb…

Nee… de realiteit is echt niet zo verschillend van wat je hier leest voor mij en de weerzin komt dus ook echt niet ‘zomaar’.

En DP heeft vast ook uitzonderingen. Maar in de regel leen ik door tal van bizarre ervaringen niet meer uit. ‘Noodgevallen’ zijn ook voor interpretatie vatbaar en mijn man die met een hoofdwonde thuis komt werd niet eens naar om gekeken in een geval… >;) toen was ik echt ziedend. Ook geen klein wondje hè. Echt een snee waar hij dan maar een zakdoek tegen gehouden had. :x

Texas02

Berichten: 4727
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 05:38

Toen ik nog een trailer had, heb ik hem nooit uitgeleend. Wel heb ik mensen vervoerd naar onder andere concours. Nu heb ik geen trailer meer, eigenlijk ga ik nooit meer met paard op stap en mocht dat wel gebeuren, dan huur ik een trailer. Voor noodgevallen valt altijd wat te regelen. Ik ken genoeg mensen waarvan ik zeker weet dat ik bij noodgevallen de trailer mag lenen. En is dat raar? Nou, dat vind ik niet. Als iemand hulp met iets nodig heeft, help ik ook graag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:58

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het geen must, mits je het telefoonnummer van de paardentaxi/trailerverhuur in je telefoon hebt staan :).

Dit vind ik nu bv een verantwoordelijke faire reactie die ook prima milieuvriendelijk is.

Voor die drie keer per jaar dat ik m nodig had, heel milieuvriendelijk :D.


Jessix schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het geen must, mits je het telefoonnummer van de paardentaxi/trailerverhuur in je telefoon hebt staan :).

Ik heb er twee, werkt prima. En het is niet dat ik geen trailer kan betalen, ik vind het gewoon zonde om zo'n ding hier stil te hebben staan. Kan hem ook niet binnen zetten, dus dan staat hij letterlijk weg te rotten.

Ik heb afgelopen herfst gebruik moeten maken van een paardentaxi voor kliniek bezoek. De keer daarvoor is minimaal 15 jaar geleden.

Prima werkbare oplossing :D. De verhuurbedrijven en paardentaxi's zijn ook gewoon verkezerd, het kost misschien wat meer, maar dan weet je wel dat je met een veilige combi op pad gaat.

Raineri
Berichten: 6285
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:26

Ayasha schreef:
Sunnda schreef:
Haha, ik moest wel even hardop lachen om je voorbeelden, maar ik vind het oprecht sneu Ayasha. Met zulke bekenden heb je geen vijanden nodig. :j

Ik denk dat ik wat minder met dat soort extreme mensen omga en ik heb absoluut geen moeite met nee zeggen en mensen die dan ook nog lelijk gaan doen heb ik niet in mijn bekenden kring.

Ik heb ook heus weleens de vraag gekregen, oh wil jij dan niet rijden of kunnen we misschien jouw trailer lenen, maar als ik dan nee zeg is er niets aan de hand.

Ik leen alleen uit uiteraard als ik dat zelf wil en ik lees in dit topic geen gekke dingen. Ik heb ook zo een aantal mensen op stal waar ik zo voor in de auto spring als het echt nodig is. Die hoeven echt geen trailer te hebben voor die ene keer per 20 jaar dat het echt niet kan wachten. En zo las ik ook de posts hier in dit topic.

Maar als je dat soort gekke dingen meemaakt, tja dan snap ik de negatieve blik wel.


Ik heb twee koppels aan wie ik hem met liefde uit leen. Krijg hem gegarandeerd tip top in orde terug én over de jaren heen is het gewoon een vriendschap waarin het altijd vzn twee kanten gekomen is. Maar verder… echt ik kan boeken schrijven waar ik de trut ben omdat ik nee zeg terwijl het vergelijkbare verhalen zijn als hierboven… dan wordt je echt heel kieskeurig Wb uitlenen. Je kan goed zijn voor je medemens maar gek is nergens voor nodig. Ik heb ook moeten sparen voor mijn spullen uiteindelijk.

En echt bloedserieus hè. Ik zeg nog ‘dus jij wil dat ik een onverdoofd paard kom laden dat verdoofd jullie (geleende) trailer dusdanig stuk gemaakt heeft dat die niet meer verder kan?’
‘Ja, want we kunnen niet verder met hem hij trapt.’ :+

En dus niet inzien waarom ik dat verzoek onredelijk vond he… :=

Ben een veulen gaan halen dat nu bij mij staat tegen betaling. (Hij staat in opfok bij mij). Die eigenaar gaf ondanks mijn protesten 100 euro voor de tijd, diesel en het feit dat we alles hadden laten vallen en op 1 avond in orde gemaakt hadden om het dier onder te brengen. Ik heb haar stiekem gecompenseerd doorheen de maanden omdat ik 100 euro te veel vond. Maar dat is dus de enige buiten die twee koppels waar ik een positieve ervaring mee heb…

Nee… de realiteit is echt niet zo verschillend van wat je hier leest voor mij en de weerzin komt dus ook echt niet ‘zomaar’.

En DP heeft vast ook uitzonderingen. Maar in de regel leen ik door tal van bizarre ervaringen niet meer uit. ‘Noodgevallen’ zijn ook voor interpretatie vatbaar en mijn man die met een hoofdwonde thuis komt werd niet eens naar om gekeken in een geval… >;) toen was ik echt ziedend. Ook geen klein wondje hè. Echt een snee waar hij dan maar een zakdoek tegen gehouden had. :x



Maar dat is toch prima? Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen dat je je dure spullen niet aan Jan en alleman uitleent en al zeker niet als de ervaring negatief is. Denk dat iedereen dat wel afkeurt:

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:37

Sunnda schreef:
Maar zonder gekheid DP.

Dan kun je boos zijn op al die mensen, maar dan ben je toch eigenlijk boos op jezelf en je eigen 'domheid' van de afgelopen 25 jaar.
Kennelijk heb je zelf nooit nagedacht dat mensen van je konden profiteren, of gaf je geen grenzen aan oid.

Al steekt vandaag iemand alle geleende trailers in de fik.
Ik zal nooit spijt hebben van mijn uitlenen en blijf dat ook vrolijk doen

Omdat ik:
A)niet uitleen voor domme zaken als lessen e.d. daar zijn taxi's voor en ik ken niemand die daar anders over denkt.
B)ik uitleen voor minder belangrijke zaken mensen die ik ken en dan bedoel ik echt ken. Dan heb je ook nooit gezeur. Zij lenen weleens de trailer, maar ik ken ze al zolang en krijg er andere vormen van wederdienst voor terug van gelijke waarde.
C)bij bloedspoed draait het om het paard en niet om de eigenaar en rij ik alleen al daarom. Die gevallen zijn op 1 hand te tellen in jaren en jaren paarden houden. Zovaak is het geen bloedspoed gelukkig.

Als je zaken goed doordenkt en dan ja zegt kun je nooit boos zijn.
Je bent immers zelf 50% van de beslissing en dus zelf doorslaggevend.

Edit: ook bij bloedspoed ben ik erbij. Ben ik er niet kan de trailer ook niet weg want die staat op slot.

nee ik ben op geen enkele manier boos op mijzelf.
Omdat ik dus een goed mens ben en mensen daar misbruik van maken.
Dat vind ik echt een omgekeerde gedachtegang.
Uitlenen voor lessen enz heb ik al nooit gedaan, waren alle nood ritjes. Daar wat ik al eerder beschreef op je emotie/gevoel word gespeeld. Afgelopen week was het, hier op stal staat wel een trailer maar die staat op slot.
Ja wat dacht je dan, dat je zo aan kunt koppelen?
Maar paard moest wel NU weg.
Zeg dan maar eens stik er in.

Maar ja door dit topic ga ik dat dus wel doen voortaan. Ja knol dood, jammer dan.
Regel vooooooraf maar dat je een trailer kunt lenen in nood.
Ja vooraf aan mij vragen, als er wat is mag ik dan bellen? Dikke kans dat ik dat nog steeds ga doen.
Maar nee niet dat vanzelfsprekende omdat ze geen dag voorruit kijken, niet al wat geregeld hebben bij wat als....

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:42

_San87_ schreef:
Jessix schreef:
Ik heb er twee, werkt prima. En het is niet dat ik geen trailer kan betalen, ik vind het gewoon zonde om zo'n ding hier stil te hebben staan. Kan hem ook niet binnen zetten, dus dan staat hij letterlijk weg te rotten.

Ik heb afgelopen herfst gebruik moeten maken van een paardentaxi voor kliniek bezoek. De keer daarvoor is minimaal 15 jaar geleden.

Prima werkbare oplossing :D. De verhuurbedrijven en paardentaxi's zijn ook gewoon verkezerd, het kost misschien wat meer, maar dan weet je wel dat je met een veilige combi op pad gaat.


Ja was echt heel fijn. Mooi, zo goed als nieuw vrachtwagentje, fijne chauffeur en de prijs viel me alles mee. Ik vond het ook wel heel fijn om dit als dienst af te nemen en te betalen, dan val je er inderdaad niemand mee lastig. Al heb ik ook mensen om me heen die me dit hebben aangeboden. Dit was op een zaterdag en de taxi was er met een half uurtje om ons naar de kliniek te brengen.

Zoals ik al schreef heb ik gelukkig heel zelden vervoer nodig. Ik heb een dierenarts die het meeste aan huis kan, dus doorsturen is echt voor operaties e.d.

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:05

De laatste keer dat ik een trailer heb gebruikt voor iets anders dan een verhuizing is zeker 15 jaar geleden. En verhuizen doen we niet elk jaar :+

Ik heb dus geen trailer.

De kosten voor het hebben van het ding, + extra onderhoud omdat hij niet wordt gebruikt (slijt veel sneller), is het mij niet waard. Ook niet voor een noodgeval.

Ik heb hier een verhuur in de buurt, 2 paard vrachtwagentje, met of zonder chauffeur. En mocht dat niet kunnen dan zijn er zat tankstations in de buurt die trailers verhuren.

Ik snap niet dat er mensen zijn die met een paard (al dan niet voor een noodgeval) met een trailer wegrijden die meer dan een half jaar heeft stilgestaan zonder onderhoud en controles. Dat is vragen om problemen. Absoluut onverantwoord.