Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Ja
210 (33%)
Nee
411 (66%)

Totaal aantal stemmen: 621


Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:11

DuoPenotti schreef:
laura_estee schreef:

Kan me voorstellen dat je daar mooi flauw van wordt elke keer. Dat is ook gewoon misbruik maken van... In zo'n geval zou ik ook (hoe moeilijk misschien ook vanwege emoties) nee zeggen.

Dat ga ik nu dus voortaan ook doen.
Ik had al veel langer een gevoel van, nou dat gaat wel lekker makkelijke zeg.....
Bij ons groeien ze ook niet aan de bomen...
En dit topic heeft mij wel het laatste zetje gegeven in wat ik al voelde. De gemakzucht van kan er vast wel ergens 1 lenen....



Persoonlijk vind ik dat je die conclusie wel bijzonder snel hebt gemaakt. Die quotes die je eerder hebt uitgezocht kon ik dat totaal niet uit op maken op basis van die twee zinnen die ze beschreven. Je moet overigens Lekker doen met je trailer wat je zelf wilt, maar je schuift iedereen wel iets in de mond nu wat nooit is gesuggereerd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58003
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:14

princequillo schreef:
Toch vind ik ook statements als "waarom moet ik jouw hobby financiëren" wel erg makkelijk gezegd. Want inderdaad, je hebt het toch aangeschaft voor eigen gebruik? Ze zullen er vast tussen zitten, maar het meerendeel van de mensen verwacht echt niet dat jij een trailer hebt om deels hun hobby te financiëren.

Als ik een trailer zou lenen zou ik inderdaad ook óf onkostenvergoeding voorstellen, óf dat zij zelf rijden en erbij zijn zodat ze aan kunnen geven als er iets loos is tussentijds. Ik vraag mijn vriendin ook wel eens of zij met haar bus wilt helpen als we iets groots willen vervoeren, en dan altijd tegen een gezellig diner op onze kosten en vergoeding voor haar tijd en brandstof. Meestal maken we er dan maar gewoon een gezellige dag van. Als er schade is kijken we ook gewoon samen naar een oplossing.

Maar ik vind ook dat eigenaren van trailers/aanhangers/bussen etc ook wel enige verantwoordelijkheid hierin hebben. Wil je niet uitlenen, prima. Wil je dat wel, wees dan ook geen deurmat en maak het duidelijk wat je verwachtingen of eisen zijn. En dan ook gewoon duidelijk wezen - hou je je hier niet aan, dan is het snel gedaan of doen we het gewoon niet. Bijvoorbeeld de afspraak dat iemand een aanhanger een week later terugbrengt en dat niet gedaan wordt, dan zou ik ook wel verwachten dat je hen daar direct op wijst en duidelijk maakt dat ze het nu leeg kunnen maken en terug kunnen brengen, dat was immers de afspraak. Dan ben je maar een zeur, hoor.

Ik doe eigenlijk veel in het leven met lenen, want naast het feit dat ik niet van consumerism hou, zijn er soms dingen die ik nodig heb die ik zelden zou gebruiken. Als er dan iemand is die het kan uitlenen, prima en bedankt, dan doe ik daar ook iets voor terug. Anders huren we het wel. Ik vind het zelf juist wel mooi dat mensen op elkaar kunnen vertrouwen. :) Wij doen ook graag iets terug voor onze vrienden en familie. Leuk juist!

Heb je het topic gelezen met ervaringen? Van opslagplaats (ongevraagd) tot "spoedjes die geen spoed zijn" terwijl ze een eigen trailer hebben staan maar hem niet willen inschrijven en onderhouden. Dan ben je wel gewoon iemand anders z'n hobby aan het financieren.

En zoals je kan lezen gaat het voor velen een pak makkelijker zijn om door te verwijzen naar een verhuurbedrijf vanaf nu.

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:21

Raineri schreef:
Persoonlijk vind ik dat je die conclusie wel bijzonder snel hebt gemaakt. Die quotes die je eerder hebt uitgezocht kon ik dat totaal niet uit op maken op basis van die twee zinnen die ze beschreven. Je moet overigens Lekker doen met je trailer wat je zelf wilt, maar je schuift iedereen wel iets in de mond nu wat nooit is gesuggereerd.

Dat mag jij persoonlijk vinden
Ik denk dat ik nog maar 1 druppel af zat van die beslissing maken en ja dan de berichten hier , en dat waren er héél wat meer dan die ik even in 1,5 pagina heb gequote, die bekende druppel waren.
Dus ik heb die conclusie niet snel gemaakt, die bekende druppel is misschien dan wel snel gevallen...

En jij vind dan dat ik suggereer, nee ik las wat al steeds buiten bokt speelde en hier zo makkelijk herhaald werd.
Precies aangaven waar mijn ergernis al een poos zit.
Ik las de verhalen van andere die hetzelfde ervaren van de leners. Dus dat het niet perse de mensen zijn om mij heen, of dat ik mij te makkelijk opstel. maar dat er een heleboel gemakzuchtige mensen bestaan in paardenland.

Dus de jaren samen en dit topic heeft mij dit doen besluiten.

Dus ik denk persoonlijk dat jou berichtje nogal erg kort door de bocht is richtin mij....

Akshay
Berichten: 2078
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:24

Ik heb nee aangevinkt.
Omdat ik zelf jarenlang mijn Fjord heb gehouden zonder dat ik een trailer of een geschikte auto had.
Verhuizen deden we als gevolg daarvan langs de fiets :)).

Inmiddels heb ik zelf een trekauto, een 2 paards trailer en een rijbewijs.
Ik heb nu 1x een paard van een ander vervoerd. Mijn schoonzusje had het paard geerfd van haar overleden oom. En het leek mij oprecht mooi om haar te helpen het dier te verhuizen. Dus ik reed, met mijn trailer.

Eindstand, zij kon geen dankjewel zeggen. Paard had mijn hele trailer verbouwd en 2 stangen krom gebeukt, en de stront zat tot tussen de raampjes (arme dier had zoveel stress in de trailer.. :\ ) maar dat schoonmaken moest ik ook alleen doen. Werd al narrig aangekeken dat ik het grofste eruit wilde spuiten met een tuinslang bij haar op stal, ipv alles bij mij op de oprit te hebben liggen.

Ik wil best nog eens rijden voor iemand die geen rijbewijs heeft. Maar ik regel geen auto en geen trailer meer. Het onwijze gebeuk en gedans van het paard in de trailer voelde namelijk ook niet heel bevorderlijk voor de auto..

Was dit anders geweest als zij dankjewel had gezegd en op zijn minst geholpen had met de ravage opruimen? Misschien wel..

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:24

Ik heb totaal niet die ervaringen die jij hebt,DP.
En er zijn meer mensen die geen slechte ervaringen hebben.

Dus het kan echt wel goed gaan :j

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:29

DuoPenotti schreef:
Raineri schreef:
Persoonlijk vind ik dat je die conclusie wel bijzonder snel hebt gemaakt. Die quotes die je eerder hebt uitgezocht kon ik dat totaal niet uit op maken op basis van die twee zinnen die ze beschreven. Je moet overigens Lekker doen met je trailer wat je zelf wilt, maar je schuift iedereen wel iets in de mond nu wat nooit is gesuggereerd.

Dat mag jij persoonlijk vinden
Ik denk dat ik nog maar 1 druppel af zat van die beslissing maken en ja dan de berichten hier , en dat waren er héél wat meer dan die ik even in 1,5 pagina heb gequote, die bekende druppel waren.
Dus ik heb die conclusie niet snel gemaakt, die bekende druppel is misschien dan wel snel gevallen...

En jij vind dan dat ik suggereer, nee ik las wat al steeds buiten bokt speelde en hier zo makkelijk herhaald werd.
Precies aangaven waar mijn ergernis al een poos zit.
Ik las de verhalen van andere die hetzelfde ervaren van de leners. Dus dat het niet perse de mensen zijn om mij heen, of dat ik mij te makkelijk opstel. maar dat er een heleboel gemakzuchtige mensen bestaan in paardenland.

Dus de jaren samen en dit topic heeft mij dit doen besluiten.

Dus ik denk persoonlijk dat jou berichtje nogal erg kort door de bocht is richtin mij....


Je zei letterlijk dat de mensen in dit topic hier wel makkelijk over dachten terwijl je niet de context kent van de gemaakte afspraken die zij offline hebben gemaakt. Misschien laten zij dagelijks de hond uit van die persoon? En wie weet zijn het werkelijke parasitaire haaibaaien in dit topic. Wie zal het zeggen.

Je trekt de conclusies op basis van de beperkte informatie die zij geven. Je hangt ze zelf nog indirect publiekelijk aan de schandpaal wat natuurlijk een reactie uitlokt. Jij hoeft je niet te verantwoorden waarom je hem niet uitleent, maar evengoed is het niet eerlijk dat je dergelijke conclusies trekt. Dus ja, ik vind je zeker kort door de bocht over de personen die hier, in dit topic, aangaven gebruik te maken van een trailer niet in eigen bezit.

Jouw ervaringen zijn op z’n zachtst gezegd schofterig richting jou. Maar daar hebben de mensen hier weinig mee te doen.

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:30

Fransje beweer ik ergens dat het nooit goed kan gaan dan? Quote eens waar ik dat zeg?

Maar vind jij het niet schrikbarend hoeveel verhalen er voorbij komen waar het dus alles behalve netjes gaat?
Gaat niet enkel om mij. Verhaal na verhaal. En natuurlijk worden die hier samengevoegd. Maar zoveel is ook geen uitzondering meer dan.

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:33

Dat mag je vinden raineri
Ze hebben het toch echt zelf zo geschreven zonder verdere verduidelijking. Dus klop dan even daar aan.

Als er letterlijk staat ik kan er dan vast wel een lenen van iemand.
Ja dan trek ik een andere conclusie dan, ik heb met 3 mensen afgesproken dat ik om geval van nood altijd mag bellen. En er dan vast wel 1 kan lenen.

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:36

DuoPenotti schreef:
Fransje beweer ik ergens dat het nooit goed kan gaan dan? Quote eens waar ik dat zeg?

Maar vind jij het niet schrikbarend hoeveel verhalen er voorbij komen waar het dus alles behalve netjes gaat?
Gaat niet enkel om mij. Verhaal na verhaal. En natuurlijk worden die hier samengevoegd. Maar zoveel is ook geen uitzondering meer dan.


Je laat weinig ruimte voor positieve ervaringen.
En nee, ik hoef niet alles te staven met quotes als ik alleen aan wil geven dat het ook wel goed kan gaan.

Een beetje tegenwicht aan alle slechte ervaringen. :)

Er staan ook veel positieve berichten tellen die niet?

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:37

Je laat... Ik zet die mensen geen mes op de keel dat te schrijven

Weer leg je me woorden in de mond Fransje.
Dus ik laad je vanaf nu links liggen

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2469
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:38

Ayasha schreef:
Heb je het topic gelezen met ervaringen? Van opslagplaats (ongevraagd) tot "spoedjes die geen spoed zijn" terwijl ze een eigen trailer hebben staan maar hem niet willen inschrijven en onderhouden. Dan ben je wel gewoon iemand anders z'n hobby aan het financieren.

En zoals je kan lezen gaat het voor velen een pak makkelijker zijn om door te verwijzen naar een verhuurbedrijf vanaf nu.

Ja, ik heb het gelezen. :j

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:43

Ik lees die verhalen ook niet hoor, ik denk dat jouw negatieve ervaringen, je beeld zo hebben gekleurd dat je er dingen in leest die er niet precies staan. Ik lees in die quotes die je aanhaalt een paar pagina's terug ook niet zoveel kwaads.

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:44

DuoPenotti schreef:
Dat mag je vinden raineri
Ze hebben het toch echt zelf zo geschreven zonder verdere verduidelijking. Dus klop dan even daar aan.

Als er letterlijk staat ik kan er dan vast wel een lenen van iemand.
Ja dan trek ik een andere conclusie dan, ik heb met 3 mensen afgesproken dat ik om geval van nood altijd mag bellen. En er dan vast wel 1 kan lenen.


Nee, want ik voel mij persoonlijk niet geroepen hun privé afspraken volledig te ontleden in een openbaar forum. Als zij daar behoefte aan hebben doen zij dit zelf wel. Jij mag ook vinden wat je vind, maar ik benoem slechts dat ik het niet netjes van je vind deze personen zo indirect aan de schandpaal te nagelen. Daar moet je mee doen wat je zelf wilt. Het is ook weer niet zo extreem hier berichten lang over door te gaan.

De verhalen van trailer eigenaars vind ik wel schokkend dus ik begrijp goed dat een aantal op de rem trappen. Ik denk dat het algemene respect voor anderen en je omgeving bij sommige personen ontbreekt. Ik zie dat op stal zo vaak, het zit hem in de kleine dingen al. De pensionstal is in principe gewoon een stal + woonruimte van de eigenaren. Dus behandel iemands huis gewoon netjes. Veeg altijd even het eea aan, ruim je zooi op. Ga niet schreeuwend naast het woonhuis staan. Dat soort dingen. Gewoon even een beetje besef dat je niet alleen bent. Iets vergeten kan altijd, ben wel eens een hoopje vergeten op te ruimen. Maar het egocentrische gedrag van sommige vind ik wel schokkend ja.

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:04

DuoPenotti schreef:
Je laat... Ik zet die mensen geen mes op de keel dat te schrijven

Weer leg je me woorden in de mond Fransje.
Dus ik laad je vanaf nu links liggen


Prima!

Want zoals ik al eerder schreef we banketstaaf langs elkaar heen.
Op de een of andere manier wil je mijn persoonlijke ervaringen op jouw uitspraken betrekken.
Iets wat uiteraard onmogelijk is :)

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:07

Weer zeg je dingen die ik niet doe of denk. Nivea...
Dus ja idd beter elkaar te laten.

Molfre

Berichten: 2644
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:09

Raineri schreef:
De verhalen van trailer eigenaars vind ik wel schokkend dus ik begrijp goed dat een aantal op de rem trappen. Ik denk dat het algemene respect voor anderen en je omgeving bij sommige personen ontbreekt. Ik zie dat op stal zo vaak, het zit hem in de kleine dingen al. De pensionstal is in principe gewoon een stal + woonruimte van de eigenaren. Dus behandel iemands huis gewoon netjes. Veeg altijd even het eea aan, ruim je zooi op. Ga niet schreeuwend naast het woonhuis staan. Dat soort dingen. Gewoon even een beetje besef dat je niet alleen bent. Iets vergeten kan altijd, ben wel eens een hoopje vergeten op te ruimen. Maar het egocentrische gedrag van sommige vind ik wel schokkend ja.


Ik ben het hier 100% mee eens. Ik zou me kapot schamen als ik een niet schoongemaakte trailer zou terug brengen. Ze gaan hier ten minste bezemschoon terug naar de eigenaar (die ene keer per jaar, plm. dat ik er een huur of leen).

Ik kan me dan ook goed voorstellen dat succesvol uitlenen van je spullen (niet alleen trailers) ook een beetje met je eigen mensenkennis + de connectie die je al dan niet met iemand hebt hand in hand gaat. Ik heb geen trailer, maar er zijn maar weinig mensen die ik in mijn auto zou laten rijden, of op mijn paard. Ik zou me ook in geen geval verplicht voelen mijn auto, paard of (ingebeelde) trailer uit te lenen.

In die zin ben ik het ermee eens dat het succesvol uitlenen van spullen ook in grote mate de verantwoordelijkheid is van de uitlener. EDIT: Wat natuurlijk in geen geval de verantwoordelijkheid van de lener wegneemt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:11

Stel, ik leen mijn ifor uit. Met foto's van hoe hij het erf af gaat en de afspraak, schade wordt vergoed. Eventueel op ze een papiertje erbij, maar ik ben geen zelfstandige en geen officiële verhuurder. Dag nadien staat de trailer op zijn plek terug, maar vol stront en met schade. Ik was er niet bij als hij terug werd gebracht. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan bewijzen dat de gebruikers hem zo achtergelaten hebben? Dan moet je er op dat ogenblik zelf ook weer zijn om in ontvangst te nemen. En wat doe je bij de vaststelling? Behalve foto's maken, weer papiertje dat ze akkoord zijn met de schade? Als ze niet willen tekenen, alweer hetzelfde, hoe toon je het aan?
Sta je bij elkaar op stal, kan je ook wel zeggen dat de sfeer er niet beter op gaat worden.

(In de grote modellen ifor kunnen zeker wel grote paarden. Ik ken er 2 met Stokmaat 1m75 en 1m80 die erin passen).


Punt is wel: hier zitten amper adressen voor trailerhuur, huur B-wagentjes (of het zijn particulieren die verhuren) of paardentaxi's.

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:12

Ik ben dan weer wat makkelijker met spullen, denk dat ik alles wel uitleen. 'Kapot, nieuwe' is hier wel een gevleugelde uitspraak :D
Maar mijn paard uitlenen.. Nee. 1 vriendin zou ik d'r zo aan mee geven, zonder blikken of blozen, neem maar mee. Verder niemand.

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:15

Varekaj schreef:
Stel, ik leen mijn ifor uit. Met foto's van hoe hij het erf af gaat en de afspraak, schade wordt vergoed. Eventueel op ze een papiertje erbij, maar ik ben geen zelfstandige en geen officiële verhuurder. Dag nadien staat de trailer op zijn plek terug, maar vol stront en met schade. Ik was er niet bij als hij terug werd gebracht. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan bewijzen dat de gebruikers hem zo achtergelaten hebben? Dan moet je er op dat ogenblik zelf ook weer zijn om in ontvangst te nemen. En wat doe je bij de vaststelling? Behalve foto's maken, weer papiertje dat ze akkoord zijn met de schade? Als ze niet willen tekenen, alweer hetzelfde, hoe toon je het aan?
Sta je bij elkaar op stal, kan je ook wel zeggen dat de sfeer er niet beter op gaat worden.

(In de grote modellen ifor kunnen zeker wel grote paarden. Ik ken er 2 met Stokmaat 1m75 en 1m80 die erin passen).


Punt is wel: hier zitten amper adressen voor trailerhuur, huur B-wagentjes (of het zijn particulieren die verhuren) of paardentaxi's.


Maar dit is wel een beetje in het hele leven zo toch? Ik bedoel, je zet je auto ook op een openbare parkeerplaats waar er iemand tegenaan kan botsen. Je gaat er vanuit dat iemand zo eerlijk is, een briefje op je auto te plakken met zijn/haar telefoonnummer. Doen ze dat niet, dan is dat zuur.
Met een trailer (of auto of wat dan ook) uitlenen is het in principe hetzelfde toch? Je gaat er in goed vertrouwen vanuit dat iemand zuinig met je spullen om gaat en het vergoedt als hij/zij iets stuk maakt. Je leent 'm ook alleen uit aan iemand die je wel kent toch?

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:26

DuoPenotti schreef:
Weer zeg je dingen die ik niet doe of denk. Nivea...
Dus ja idd beter elkaar te laten.


Nivea?
Als we dat zouden gebruiken liep de conversatie misschien wat gesmeerder!

;)

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2469
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:31

Dat trailer eigenaren op de rem trappen is natuurlijk hartstikke prima en ook nog wel begrijpelijk. Het gaat mij meer om de opmerkingen die gemaakt worden tegenover mensen die lenen, en bijvoorbeeld zeggen dat ze er geen hebben omdat ze vast wel iets kunnen regelen, waarbij direct al een aanname wordt gemaakt dat men dan maar laks is en er wel makkelijk over denkt. Wij kennen hun omgeving en manier van doen en laten toch helemaal niet? Daarnaast, vast wel kunnen regelen betekent ook niet altijd lenen, maar soms ook gewoon huren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:32

Inderdaad lies, je gaat ervan uit dat mensen voorzichtig zijn met je uitgeleende spullen. Helaas merk je in dit topic toch ook wel dat dat absoluut niet altijd van toepassing is. Sta je dan met je goede gedrag. Voor schade aan mijn auto door onbekenden laat ik de politie komen, PV opmaken, naar de verzekering etc. Hele rompslomp in ieder geval. Voor een kapotte trailer zou ik dan hetzelfde moeten doen én die ander wordt dan ook opgeroepen om verhaal te gaan doen, zodat de verzekeringen alles kunnen uitvechten.

Weg sfeer, hallo gedoe en God weet wanneer je de onkosten vergoed krijgt. Voor hetzelfde geld is je trailer niet meer veilig en kan je zelf niet meer weg bij nood.

@princequillo: waar ik woon zit maar 1 Paardentaxi in de buurt zover ik weet, en die werken nog gewoon naast hun taxibedrijfje. Ze hebben een trailer te huur maar dat ding vertrouw ik voor geen haar. Verder geen weet van betrouwbare verhuurders en voor een B-wagentje betaal je een flinke duit, ze doen moeilijk met huurtijden in het weekend (hoort bij een autozaak en die zijn dicht na zaterdag 12u) en laat ons zeggen dat ze heel goed weten dat ze eentje op B verhuren voor 2 paarden die het absoluut niet kan hebben.

laura_estee

Berichten: 151
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:35

princequillo schreef:
Dat trailer eigenaren op de rem trappen is natuurlijk hartstikke prima en ook nog wel begrijpelijk. Het gaat mij meer om de opmerkingen die gemaakt worden tegenover mensen die lenen, en bijvoorbeeld zeggen dat ze er geen hebben omdat ze vast wel iets kunnen regelen, waarbij direct al een aanname wordt gemaakt dat men dan maar laks is en er wel makkelijk over denkt. Wij kennen hun omgeving en manier van doen en laten toch helemaal niet? Daarnaast, vast wel kunnen regelen betekent ook niet altijd lenen, maar soms ook gewoon huren.


Dat! _/-\o_ Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich gedragen zoals DP heeft meegemaakt, maar dat betekent inderdaad niet dat iedereen die hier reageert en zegt geen trailer te hebben net zo is.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2469
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:38

Varekaj schreef:
@princequillo: waar ik woon zit maar 1 Paardentaxi in de buurt zover ik weet, en die werken nog gewoon naast hun taxibedrijfje. Ze hebben een trailer te huur maar dat ding vertrouw ik voor geen haar. Verder geen weet van betrouwbare verhuurders en voor een B-wagentje betaal je een flinke duit, ze doen moeilijk met huurtijden in het weekend (hoort bij een autozaak en die zijn dicht na zaterdag 12u) en laat ons zeggen dat ze heel goed weten dat ze eentje op B verhuren voor 2 paarden die het absoluut niet kan hebben.

Oké... En? Niet iedereen woont in jouw omgeving toch? :))

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:39

Varekaj schreef:
Stel, ik leen mijn ifor uit. Met foto's van hoe hij het erf af gaat en de afspraak, schade wordt vergoed. Eventueel op ze een papiertje erbij, maar ik ben geen zelfstandige en geen officiële verhuurder. Dag nadien staat de trailer op zijn plek terug, maar vol stront en met schade. Ik was er niet bij als hij terug werd gebracht. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan bewijzen dat de gebruikers hem zo achtergelaten hebben? Dan moet je er op dat ogenblik zelf ook weer zijn om in ontvangst te nemen. En wat doe je bij de vaststelling? Behalve foto's maken, weer papiertje dat ze akkoord zijn met de schade? Als ze niet willen tekenen, alweer hetzelfde, hoe toon je het aan?
Sta je bij elkaar op stal, kan je ook wel zeggen dat de sfeer er niet beter op gaat worden.

(In de grote modellen ifor kunnen zeker wel grote paarden. Ik ken er 2 met Stokmaat 1m75 en 1m80 die erin passen).


Punt is wel: hier zitten amper adressen voor trailerhuur, huur B-wagentjes (of het zijn particulieren die verhuren) of paardentaxi's.


Dat is een goed punt. Je hebt natuurlijk platforms zoals snappcar die dit weten af te dekken door foto’s te maken. Maar dan heb je een tussenpersoon/bedrijf ertussen. Zoiets voor trailers/paarden vervoermiddelen zou niet een slecht idee zijn.

Ik kan jou vertellen dat het goed komt en ik je schade betaal maar puntje bij paaltje willen beide partijen geen gedoe.