Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Ja
210 (33%)
Nee
411 (66%)

Totaal aantal stemmen: 621


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:45

Als bedrijf sta je denk ik ook wel sterker met een goed contract en verzekering ten opzichte van een particulier die uit goede wil materiaal meegeeft. Je zal maar de pech hebben dat je verzekering hierover valt en alsnog niks wil uitkeren. Een tegenpartij die eerlijk en meewerkend is scheelt een hoop met een tegenpartij wiens neus bloedt "Wassiknie" maar je zit er als eigenaar wel mooi mee.

@princequillo: net omdat het zoveel gedoe is gaat men er juist best snel vanuit dat ze "wel even kunnen lenen", er zijn immers amper alternatieven om naar door te sturen.

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:52

Nouja, ik denk dat wel meer klinieken noodvervoer aanbieden? Het was geloof ik 100 euro ofzo (uiteindelijk niet nodig geweest). Toen iemand me een keer een half uur had verhuisd, omdat ze het aanbood heb ik 50 euro gegeven. En aangezien mijn paard een keer een stuiter gaf hebben we samen de trailer nagekeken, gelukkig niks gebeurd maar anders had ik dat ook netjes opgelost.

Ik vind het ook totaal niet vanzelfsprekend dat iemand me wilt helpen en eerlijk gezegd had ik de kosten nog pessimistischer ingeschat dan in dit topic is geschreven :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:59

lies schreef:
Varekaj schreef:
Stel, ik leen mijn ifor uit. Met foto's van hoe hij het erf af gaat en de afspraak, schade wordt vergoed. Eventueel op ze een papiertje erbij, maar ik ben geen zelfstandige en geen officiële verhuurder. Dag nadien staat de trailer op zijn plek terug, maar vol stront en met schade. Ik was er niet bij als hij terug werd gebracht. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan bewijzen dat de gebruikers hem zo achtergelaten hebben? Dan moet je er op dat ogenblik zelf ook weer zijn om in ontvangst te nemen. En wat doe je bij de vaststelling? Behalve foto's maken, weer papiertje dat ze akkoord zijn met de schade? Als ze niet willen tekenen, alweer hetzelfde, hoe toon je het aan?
Sta je bij elkaar op stal, kan je ook wel zeggen dat de sfeer er niet beter op gaat worden.

(In de grote modellen ifor kunnen zeker wel grote paarden. Ik ken er 2 met Stokmaat 1m75 en 1m80 die erin passen).


Punt is wel: hier zitten amper adressen voor trailerhuur, huur B-wagentjes (of het zijn particulieren die verhuren) of paardentaxi's.


Maar dit is wel een beetje in het hele leven zo toch? Ik bedoel, je zet je auto ook op een openbare parkeerplaats waar er iemand tegenaan kan botsen. Je gaat er vanuit dat iemand zo eerlijk is, een briefje op je auto te plakken met zijn/haar telefoonnummer. Doen ze dat niet, dan is dat zuur.
Met een trailer (of auto of wat dan ook) uitlenen is het in principe hetzelfde toch? Je gaat er in goed vertrouwen vanuit dat iemand zuinig met je spullen om gaat en het vergoedt als hij/zij iets stuk maakt. Je leent 'm ook alleen uit aan iemand die je wel kent toch?

Daar heb ik een full omnium voor. Geen vertrouwen nodig dus.

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:03

laura_estee schreef:
Dat! _/-\o_ Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich gedragen zoals DP heeft meegemaakt, maar dat betekent inderdaad niet dat iedereen die hier reageert en zegt geen trailer te hebben net zo is.

dat zeg ik ook niet

Ik heb deze bijvoorbeeld niet gequote
Citaat:
.
Ik heb dus geen trailer meer, en geen trekauto. Maar wel geregeld dat ik altijd snel naar de kliniek kan.

want dat is vooraf geregeld zo te lezen
Prima. dikke prima

Ik heb alleen een paar berichten aangehaald waar over vooraf niets geschreven staat.
En de berichten van ik denk dat... dus zelfs duidelijk is dat er niets geregeld is.
Anders is het geen denken maar zeker weten.

In 1 van mijn eerste berichten heb ik al duidelijk schuin gedrukt geschreven dat het mij om het vooraf regelen gaat.

Niemand moet van mij een trailer kopen.
Ik zeg verder ook niet dat iedereen er aso mee om gaat.
Dat zijn voor mij persoonlijke ervaringen van mensen die je emotioneel voor blok zetten.

Ik schrijf niet meer en niet minder.
Alles wat jullie er verder omheen fantaseren zit in jullie gedachte, niet in de mijne :)

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:12

Wat kan jij toch lekker constructief discussiëren <3

Waarom denk jij altijd dat alles aan een ander ligt?
Kijk ook eens naar je eigen posts. Met je fantaseren. C'est le ton qui fait la musique.

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:17

lies schreef:
Wat kan jij toch lekker constructief discussiëren <3

Waarom denk jij altijd dat alles aan een ander ligt?
Kijk ook eens naar je eigen posts. Met je fantaseren. C'est le ton qui fait la musique.

ook weer iets wat ik niet denk...dus... ja fantaseren

en zo'n smiley daarvan denk je dat het fijner overkomt.:? als we het dan over lekker discussiëren hebben?
Kijk jij dan ook even naar je eigen post, of ligt zoals wat jij schrijft nu ook aan mij???

Ik kijk genoeg naar mijn eigen postst maar met zulke als deze denk ik, ik val wel mee....

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:18

Ik vind een trailer geen must, maar wel prettig om te hebben en als je wedstrijden wil rijden en/of ritten waar je voor met de trailer moet, wel zo praktisch. Een trailer huren kan natuurlijk wel, maar als je dat vaak doet, kost het wel veel extra tijd met halen en terugbrengen.

Voor spoed is mijn ervaring dat, dat eigenlijk niet echt voorkomt. Ik heb het in mijn tijd bij de paarden maar één keer (zijdelings) gezien op stal. Verder komt de dierenarts toch wel op stal of kun je een trailer/paardentaxi regelen.

Een deel vd tijd dat ik een paard had, had ik wel een trailer. Die deelde ik met een vriendin. Moet ook maar net goed gaan natuurlijk, maar het drukt de kosten natuurlijk voor de helft en hij werd daardoor ook nog regelmatig gebruikt. Maar ook daar zou ik niet perse iets aan hebben bij echte spoed, want dan zou ik eerst naar huis moeten op de fiets om een auto te halen. Dan ben je ook snel een uur verder.

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:20

DuoPenotti schreef:
lies schreef:
Wat kan jij toch lekker constructief discussiëren <3

Waarom denk jij altijd dat alles aan een ander ligt?
Kijk ook eens naar je eigen posts. Met je fantaseren. C'est le ton qui fait la musique.

ook weer iets wat ik niet denk...dus... ja fantaseren

en zo'n smiley daarvan denk je dat het fijner overkomt.:? als we het dan over lekker discussiëren hebben?
Kijk jij dan ook even naar je eigen post, of ligt zoals wat jij schrijft nu ook aan mij???

Ik kijk genoeg naar mijn eigen postst maar met zulke als deze denk ik, ik val wel mee....

Je wilt gewoon niet naar je eigen gedrag kijken.
Nee, mijn post is niet aardig. Ik heb het geprobeerd in de eerdere posts, maar dan negeer je alles wat ik zeg.
Zodra je kunt gaan hakken, zie ik je pas inhaken.
Dus nee, je valt niet mee.

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:22

lies schreef:
Nee, mijn post is niet aardig. Ik heb het geprobeerd in de eerdere posts, maar dan negeer je alles wat ik zeg.
Zodra je kunt gaan hakken, zie ik je pas inhaken.
Dus nee, je valt niet mee.

goed jij je zin schat, fijne dag nog.... :*

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:31

Als er gemeld wordt wat er aan vervelende ervaringen zijn geweest komt er een opmerking dat je toch weet aan wie je iets uitleent. Dat is ook fijn de schuld bij iemand leggen die alleen iets aardigs probeert te doen. :+ Of dat dat weinig voorkomt, maar ik ken toch meerdere mensen die door zulke ervaringen niks meer uitlenen in mijn omgeving. Dus helaas niet zo weinig. Helaas leer je bij problemen mensen pas kennen. Ik leen idd niks uit aan iemand die ik niet ken of vertrouw, maar alsnog zat ik wel met de schade en een deuk in het vertrouwen in de mens.

Er komen juist ook zat reacties op mensen die niet meer uitlenen, dat het niet oké is om een paard niet te vervoeren als hij met spoed naar de da moet en nog wat andere reacties.

Ik ben ook van mening dat je het vooraf moet regelen voor het geval dat en niet ervanuit gaan dat iemand anders wel voor je gaat rijden. En dan kan je als uitlener afspreken dat schade vergoed wordt, maar iets zeggen is iets anders als nakomen helaas. Dat gaat niemand op internet toegeven natuurlijk. :+ Net als dat mensen geen geld willen uitgeven aan een trailer en dus ervanuit gaan dat ze wel met anderen mee kunnen, maar niet nadenken over de kosten voor het onderhoud enzovoorts van een trailer, die zwaardere auto met bijbehorende kosten. Of die een trailer huren te duur vinden, dus gewoon willen lenen. Die gaan niet hier schrijven dat ze voor dubbeltje op de eerste rang willen zitten ;) alleen dragen wel bij aan de vervelende ervaringen van degene die er negatief tegenover staan.

Wij rijden trouwens met spoed meestal liever naar de kliniek toe ipv ze op stal laten komen. Wij zijn meestal sneller daar als zij op stal en je hebt meteen meer opties. Zolang ze kunnen staan dus, maar niet alleen met koliek. Operatie zullen wij ook niet doen waarschijnlijk, maar voor de rest wel van alles en dan het liefst op een plek waar je meteen alles bij de hand hebt. Net als bij wonden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:44

Sintara schreef:
Nouja, ik denk dat wel meer klinieken noodvervoer aanbieden? Het was geloof ik 100 euro ofzo (uiteindelijk niet nodig geweest). Toen iemand me een keer een half uur had verhuisd, omdat ze het aanbood heb ik 50 euro gegeven. En aangezien mijn paard een keer een stuiter gaf hebben we samen de trailer nagekeken, gelukkig niks gebeurd maar anders had ik dat ook netjes opgelost.

Ik vind het ook totaal niet vanzelfsprekend dat iemand me wilt helpen en eerlijk gezegd had ik de kosten nog pessimistischer ingeschat dan in dit topic is geschreven :+


Dat van die 50 vind ik echt heel netjes van je, maar dat is in mijn ervaring meer de uitzondering dan de regel dat mensen je ook iets voor de moeite geven.

Ik zit voor de grap eens te kijken naar paardentaxi's hier in de buurt.
https://www.paardentaxioostnederland.nl/tarieven/

Binnen een rit van 80 km (inclusief van en naar de standplaats taxi) is starttarief €60,- meerprijs voor langere ritten.
Standaardtarief is inclusief 20 minuten voor het laden, duurt het langer, dan komt er €12,50 bij
Wachttijd op locatie is €25,- per uur, beginnende na aankomst.
Dat betekend dat als alles meezit en je binnen het uur weer op de terugweg bent, dat je sowieso €85,- kwijt bent.

In heb nog nooit van iemand meer dan een kleine brandstofvergoeding gekregen voor het vervoeren van hun paard. De enige keer dat ik echt een bedankje kreeg, heb ik zelf niet eens hoeven rijden, heeft een stalgenoot mijn trailer geleend en echt zo super netjes teruggezet, helemaal schoongemaakt en al. het was daarnaast echt een cadeautje dat ik ook nog eens een pakket met allemaal lekkers en een fles wijn kreeg.

Ik denk dat mensen zich best wel eens bewust mogen zijn van dat iets meer kost dan alleen brandstof en dat een bedankje ook wel eens op z'n plaats kan zijn als mensen voor jou tijd en vrijmaken en materiaal beschikbaar stellen.

Plus echt nog een ding wat nog wel een grote ergernis van mij is als ik al eens voor een ander rij...
Zet je paard op stal en ga zelf die trailer uitmesten en netjes schoonmaken. Die beenbeschermers kunnen echt wel wat later af, je paard afspuiten op een warme dag kan echt wel even wachten en nee, je hoeft je paard ook niet meteen helemaal te vertroetelen.
Hoe vaak ik dan de trailer sta schoon te maken, terwijl de eigenaar " druk" is met zijn/haar paard.
Ja, ik kan wachten tot zij het gaan doen, maar ik wil vaak ook eens naar huis. Ik heb echt het idee dat men zich helemaal niet bewust is dat de trailer ook nazorg nodig heeft, voordat deze weer weggezet kan worden (bij ons staan ze zo geparkeerd dat de laadklep dan niet meer open kan).

pam15

Berichten: 161
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: De Rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:23

Ik vind het hebben van een trailer geen must bij bezit van een paard maar de eigenaar moet, zoals eerder gezegd, wel een plan A , B of C in zijn/haar hoofd hebben in geval van noodtransport.
Ik leen mijn trailer niet meer uit. Mijn keuze is gebaseerd op niet zo'n positieve ervaringen uit het verleden.
In geval van nood kom ik zelfs 's nachts mijn bed uit voor een spoedtransport. Ik rijd dan wel zelf met paard op trailer. Meeste niet-trailerbezitters weten niet hoe ze moeten aankoppelen, laden en rijden met zo'n combinatie.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2469
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:51

Varekaj schreef:
Als bedrijf sta je denk ik ook wel sterker met een goed contract en verzekering ten opzichte van een particulier die uit goede wil materiaal meegeeft. Je zal maar de pech hebben dat je verzekering hierover valt en alsnog niks wil uitkeren. Een tegenpartij die eerlijk en meewerkend is scheelt een hoop met een tegenpartij wiens neus bloedt "Wassiknie" maar je zit er als eigenaar wel mooi mee.

@princequillo: net omdat het zoveel gedoe is gaat men er juist best snel vanuit dat ze "wel even kunnen lenen", er zijn immers amper alternatieven om naar door te sturen.

Ja, dat is dus weer een aanname die helemaal nergens voor nodig is. In jóúw geval is het een gedoe en zijn er wellicht amper alternatieven. Dat betekent niet dat het voor anderen ook het geval is. Óf dat zij het erg vinden dat het 'een gedoe' is. Ik lees hier namelijk ook genoeg reacties van mensen die dus wel een trailer huren of een paardentaxi inzetten. Maar ook mensen die dergelijke afspraken met mensen in hun omgeving hebben gemaakt.

Ik ontken niet dat er zulke mensen zullen zijn, die denken dat ze wel even gemakkelijk kunnen lenen, of die zich niet aan de afspraken houden. Echter, als iemand hier plaatst, "dan regelen we wel wat", zit daar wel bar weinig informatie in die statement. Misschien hebben ze ervaring met een paardentaxi regelen, of misschien huren ze meestal iets. Of misschien heeft men een stalhouder met een trailer die je kunt regelen. Of hebben ze iets afgesproken met een kennis mbt een trailer lenen.

Dat dáár dan op wordt gereageerd: lekker makkelijk, daarom leen ik dus niets uit, dat is toch een beetje overdreven? Wat overigens niet betekent dat niemand het recht niet heeft om gewoon te bepalen dat je niks uitleent, punt. Dat is iedereen zijn goed recht. Het zijn immers jouw spullen. :)

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:39

Wat ben ik gezegend dat ik zoveel aardige mensen ken die wel goed met spullen omgaan, onkosten vergoeden en dingen niet als vanzelfsprekend aannemen. :)

imaudy
Berichten: 5080
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:02

fransje23 schreef:
Wat ben ik gezegend dat ik zoveel aardige mensen ken die wel goed met spullen omgaan, onkosten vergoeden en dingen niet als vanzelfsprekend aannemen. :)


Dat zou ik toch ook denken. Je weet tich wat voro vlees je in de kuip hebt.
Een stalgenootje had eens aangeboden een paar keer te oefenen met trailer laden en mijn pony te vervoeren. Ik heb haar een mooi eskadron halster als bedankje gegeven.

DP kan wel gaan klagen bij ons, maar dat moet ze tegen de mensen zeggen die bij haar zeuren om een trailer :+ Nee zeggen is een antwoord die je mag geven DP.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:05

imaudy schreef:
fransje23 schreef:
Wat ben ik gezegend dat ik zoveel aardige mensen ken die wel goed met spullen omgaan, onkosten vergoeden en dingen niet als vanzelfsprekend aannemen. :)


Dat zou ik toch ook denken. Je weet tich wat voro vlees je in de kuip hebt.
Een stalgenootje had eens aangeboden een paar keer te oefenen met trailer laden en mijn pony te vervoeren. Ik heb haar een mooi eskadron halster als bedankje gegeven.

DP kan wel gaan klagen bij ons, maar dat moet ze tegen de mensen zeggen die bij haar zeuren om een trailer :+ Nee zeggen is een antwoord die je mag geven DP.

Ik denk dat jullie ruim succesvol geweest zijn in zorgen dat een boel mensen hier vanaf nu gewoon nee zeggen. Maak je maar geen zorgen daarover. Missie om nog meer behulpzaamheid uit de wereld te helpen geslaagd hoor dames. +:)+

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:21

Ayasha schreef:
Ik denk dat jullie ruim succesvol geweest zijn in zorgen dat een boel mensen hier vanaf nu gewoon nee zeggen. Maak je maar geen zorgen daarover. Missie om nog meer behulpzaamheid uit de wereld te helpen geslaagd hoor dames. +:)+


Huh?

Waarom? %)

Omdat ik goede ervaringen heb, mensen help en goed met spullen van iemand anders om ga, duidelijke afspraken maak?

Ik kan er niets aan doen dat ik geen slechte ervaringen heb noch dat ik niet door Jan en alleman gevraagd wordt om mijn trailer te lenen.

Marije_jiplover

Berichten: 25341
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:28

Inderdaad, @fransje23, ik heb ook alleen maar goede ervaringen, zowel toen ik nog trailerloos was (en ik er dus niet zomaar vanuit ging dat iedereen met een trailer maar voor me klaar stond) als sinds ik trailerbezitter ben en er dus helemaal niet vanzelfsprekend vanuit wordt gegaan dat ik hem wel even ter beschikking stel ofzo.

En ik blijf dus ook bij mijn antwoord dat ik het geen must vind om een trailer te bezitten als paardeneigenaar.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 11-04-23 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4458
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:28

Toen mijn paard koliek had vond ik het heel fijn dat mijn stalgenoot zonder aarzelen haar trailer aankoppelde en ik niet op mijn vriend hoefde te wachten met onze auto. Op dat moment reed ik ook liever niet zelf.
Net als dat ik toen paard van een andere stalgenoot met koliek stond zonder aarzelen ben gekomen en hem met mijn combinatie naar de kliniek heb gebracht. Ik vind het echt eng dat mensen niet voor een spoedgeval zouden willen rijden. Geplande kliniekafspraak is dan anders, dan kun je een taxi bellen oid. Spoed is niet voor niets spoed.

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:33

Ayasha schreef:
Ik denk dat jullie ruim succesvol geweest zijn in zorgen dat een boel mensen hier vanaf nu gewoon nee zeggen. Maak je maar geen zorgen daarover. Missie om nog meer behulpzaamheid uit de wereld te helpen geslaagd hoor dames. +:)+

Precies zo is dat :j

Na 27 jaar uitlenen voor spoed is dat dus óok voorbij.

Sommige topics zijn heel behulpzaam op bokt ;)

En ik gooi nu hier een kruisje op het topic. Dus verwacht van mij geen antwoord meer als ik toch weer aangesproken word.

Fijne avond nog allemaal.

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:39

Ik heb nav dit topic besloten geen nieuwe trailer aan te schaffen :+

Genoeg lieve mensen om me heen, die ook wel eens wat van mij lenen en die ik rustig kan vragen in geval van nood. Verder een prima verhuurbedrijf in de buurt en een paardentaxi beschikbaar amper 5km verderop, voor het geval onze auto die mag trekken niet beschikbaar is.

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:43

MyWishMax schreef:
Als er gemeld wordt wat er aan vervelende ervaringen zijn geweest komt er een opmerking dat je toch weet aan wie je iets uitleent. Dat is ook fijn de schuld bij iemand leggen die alleen iets aardigs probeert te doen. :+ Of dat dat weinig voorkomt, maar ik ken toch meerdere mensen die door zulke ervaringen niks meer uitlenen in mijn omgeving. Dus helaas niet zo weinig. Helaas leer je bij problemen mensen pas kennen. Ik leen idd niks uit aan iemand die ik niet ken of vertrouw, maar alsnog zat ik wel met de schade en een deuk in het vertrouwen in de mens.

[knip]


Dat vind ik ook bijzonder. Als je iets stuk maakt dan repareer je het. Natuurlijk gebeurd dat niet expres want we weten allemaal dat we geen 100% controle hebben over onze viervoeters soms. Maar ik zou me kapot generen en los van repareren en compenseren ook nog mijn spijt laten blijken. Altijd een risico, ook voor degene die uitleent. Maar om te stellen dat je daar schuldig aan bent vind ik zot.

Tuurlijk kunnen gebruik sporen ontstaan als je het intensief leent maar wmb deel je dan kosten in de afschrijving. Oid.

JudithGigi

Berichten: 4223
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 20:13

Jezus dit topic heeft een bijzondere wending gekregen :+

Ik lees als trailer eigenaar helemaal niet dat als vanzelfsprekend wordt gezien dat mijn trailer in noodsituaties maar beschikbaar moet zijn. Ik ga ervan uit dat daar bij iedereen die zoiets roept gewoon afspraken e.d. over zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:23

Ik heb mijn trailer aangeschaft net omdat iedereen die zei altijd beschikbaar te zijn, er op le moment suprême niet kon staan om te helpen. De stalbaas niet want hun trailer, die ze op stal hadden voor zulke dingen, was er niet. Anderen met een trailer: konden niet weg van werk of niet bereikbaar. De Paardentaxi? Die kon er ook niet binnen het uur zijn (en dan nog de rit naar de kliniek). De kliniek zelf? Ja die hadden een vrachtwagen maar die was al weg voor een transport. Sta je dan met eentje met koliek. Spoedgeval, maar van meerdere opties geen enkele beschikbaar.

Daarom dus eigen trailer en eigen auto. Want zelfs met alles op voorhand regelen kan het gewoon nog in de soep lopen, door de andere waar je afhankelijk van bent.

Spenk
Berichten: 21799
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vind jij dat een trailer een must is bij het hebben van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:25

Maar Varekaj als die koliek zich voordoet als je zelf weg bent dan is dat toch eigenlijk net zo?

Ik kan voor werk rustig 1,5 uur verderop zitten ik zit niet de hele dag naast mijn paard.