Böckmann of Sirius trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 20:13

Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe trailer.
Nu hebben we er eigenlijk nog 2 op het lijstje staan waar we tussen twijfelen.
Namelijk de Böckmann Big Champion of de Sirius S75.

Welke is naar jullie mening de beste keuze?

Op dit moment hebben we een böckmann comfort. Deze is nu 12 jaar oud maar heeft nooit iets gemankeerd en zijn we altijd goed tevreden mee geweest. Echter willen we graag net iets groter en dan vooral de ruimte tussen paarden en zadelkamer en de zadelkamer zelf. In onze huidige moet je namelijk moeite doen om er 2 zadels fatsoenlijk in te hangen.

Beide trailers zijn ruimer dan onze huidige en ook bij beide is de zadelkamer groter.

Wij weten het niet, kiezen we oud en vertrouwd voor Böckmann of voor de voordeligere optie en dus de Sirius?

Oftewel wie kan ons helpen in onze keuze?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:20

Ik ben zeer overtuigd van de kwaliteit van Bockmann. Hebben onze een aantal jaren geleden verkocht, maar het ding is ondertussen 13j oud en rijdt nog wekelijks rond. Als ik opnieuw een trailer zou moeten aankopen zou het meteen weer Bockmann worden.

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:27

Böckmann staat ook bovenaan mijn lijstje. Wanneer je de keuze hebt zou ik daar voor gaan.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:58

Ik heb geen ervaring met Bockman, wel met een Sirius S45.
Die heb ik nu bijna 1,5 jaar in mijn bezit en ben er echt zo onwijs blij mee.
Ook de ruimte in de zadelkamer is echt heel fijn, mijn zadelkamer in een 1,5 paards is zo groot als bij de meeste trailers pas in 2paardsuitvoering.

Ook over de wegligging en hoe die verder in elkaar zit, ben ik erg tevreden.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:34

Mijn vader heeft nu sinds een tijd een Sirius, ik weet niet welk model overigens. Ik ben er aangenaam verrast over, de trailer is handig ingericht (zo kun je het tussenschot als je het niet gebruikt rechts vastzetten (het kan echter ook zijn dat mijn vader dat zelf heeft gefabriceerd bedenk ik me nu). Ruime zadelkamer. De klep kan omlaag open, maar je kunt er ook een instaptrailer van maken. Het enige wat ik mis is een voerbak, maar dat is een beetje gemierenfuck van me.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:05

Volgens mij liggen trailers niet in het zelfde segment.
Ik denk dat Bockmann veel degelijker is afgewerkt en steviger achter de auto ligt.
Maak een proefrit met beide. Zowel leeg als met paard erin.

pam15

Berichten: 161
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: De Rips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:22

Ikzelf heb geen ervaring met Bockmann trailers. Lijken mij ook degelijke trailers. Ik heb wel ervaring met Sirius. 5 jaar geleden heb ik mijn aluminium 2 paards Humbauer ingeruild op een nieuwe 1.5 paards Sirius. Ik was enorm tevreden over de Humbauer maar ik vond toen de Sirius een betere keuze, o.a. door de inrichting van de zadelkamer. In 1 woord toptrailer! Stabiel, ruim en goed afgewerkt. Aangeschaft bij van Hooff in Drunen.
Vorig jaar toch weer overgestapt naar een 2 paardstrailer. De S45 ingeruild op S75. De S45 is blijkbaar zo'n gewilde trailer, i.c.m. prijsstijging nieuwe trailer, dat ik de mijn aanschafprijs van S45 heb gekregen op inruil van nieuwe S75. En dat voor een trailer met een soort van kale banden vanwege bijna dagelijks gebruik. De S75 bevalt, tot nu toe, weer naar volle tevredenheid.
Succes met de keuze!

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:37

Ik heb zelf eind 2021 een Sirius S45 aangeschaft, nog niet heel veel gebruikt maar wel tevreden over. Grote zadelkamer inderdaad en veel ruimte in de trailer. Ook fijn dat de klep ook als deur gebruikt kan worden voor spullen vervoeren.

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 13:23

Bedankt voor alle reacties!

Het maakt de keuze nog niet makkelijker, iedereen die een Böckmann heeft is er heel tevreden mee maar met Sirius net zo.

Het klopt dat ze niet in het zelfde prijssegment zitten. De Böckmann is een stukje duurder.
De Böckmann heeft ook een deur/ klep combi net als de Sirius.
Verder is de Böckmann net wat luxer, deze heeft voerbakken welke je erin kan hangen en kussens aan de zijkant boven de trapbescherming. Ook heeft de Böckmann wit en blauw licht.

Maar is dit echt van meer waarde en de meerprijs waard? Het is toch best een groot prijsverschil namelijk tussen beide trailers.

Voor onze huidige Böckmann krijgen we ook een hele mooie inruilprijs waardoor beide trailers binnen budget vallen wat we in ons hoofd als max prijs hebben.

@pam15 toevallig zijn wij ook bij Van Hooff geweest en hier gaan we ook sowieso de trailer aanschaffen welke keuze we ook maken. Altijd heel netjes geholpen daar ook met de huidige trailer.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:32

Kameraad van me heeft een nieuwe bockmann zoals jij die beschrijft.
Geweldige trailer!
Als die binnen je budget ligt dan zou ik zeker voor die gaan.
Hoef je bij leven en welzijn bij fatsoenlijk onderhoud nooit weer een nieuwe te kopen.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:01

Kameraad van mij heeft een Sirius S80, de 3500kg uitvoering.
Al veel problemen gehad met de remmen en met de vering...

Ondertussen denk ik wel opgelost maar heeft toch meerdere trips naar de dealer gekost.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:05

10 jaar geleden was ik ook op zoek naar een trailer.
Vriendlief mee, heel vele gezien en met de Bockmann zei hij alleen maar... dit is duitse degelijkheid.
Ik heb hem gekocht en al ruim 10 jaar plezier van en nooit iets aan gehad.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:21

Is Sirius niet een nieuwere speler in het veld? Of althans zijn bekendheid?
Bockmann bestaat al enorm lang en heeft bewezen heel goed te zijn.
Sirius hoor je pas meer over de laatste 10 jaar of zo?
Maar wie ik er over hoor is wel tevreden. Maar idd over de bockmann :D

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:05

Ik kwam van Humbaur tweepaards en ging naar Sirius 1,5 paards. Mijn valt vooral de kwaliteit van het polyester tegen. Inmiddels terug naar een Humbaur tweepaards. Ik vind ze vele malen degelijker. Mijn twee oudere paarden stonden overigens heel prima in de Sirius. Mijn jonkie prefereert tweepaards. Vandaar de switch. Maar anders was ik misschien alsnog naar een bockmann of Humbaur 1,5 paards gegaan. De hoogte van de Sirius vond ik overigens wel top!

RoyaSira
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-06-21

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:32

Ik denk jullie hebben inmidels wel een trailer gekocht. Maar voor iederen die dit leest:

Ik heb een Cheval Liberte Gold 3, en het is de beste trailer die ik ooit had met een "staande" zadelkamer die lekker ruim is. Bovendien is het een Aluminium trailer die niet zo zwaar is als die van Böckmann en ook nog eens iets minder prijzig!

Echt aanrader!

https://www.konag.nl/aanhangwagen/cheva ... okQAvD_BwE

Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:38

De kwaliteit van een trailer beoordeel je aan de onderkant.
Niet aan de hand van of er een zadelkamer in zit. Het gaat om de onderkant. De rest is opbouw en dat kan geheel naar wens worden gemaakt. Maar de basis van de trailer, het onderstel, bepaalt hoe veilig deze trailer is in gebruik.

Lopen er metalen dragers onder de vloer langs daar waar het paard echt met zijn hoeven staat?
Bij veel trailermerken mankeert dat er echt aan en dan gaat zo'n trailerbodem minder lang mee. Bovendien loopt je paard dan ook meer risico.

Ik ben zo een aantal jaren geleden bij Bockmann uitgekomen en niet bij Sirius of andere merken. Humbaur was ook een overweging.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:12

Ik heb mij laten vertellen dat er ook verschillen zitten in de dikte van de polyester kap. Dat is natuurlijk ook van belang. De cheval liberte schijnt een dunne kap te hebben die snel scheurt. (Is mij verteld tenminste)

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 00:33

Bedankt iedereen weer voor jullie reactie.

Wij zijn eruit en gaan voor de Böckmann. Kost iets meer maar van de huidige hebben we ook 13 jaar plezier gehad zonder problemen. En eigenlijk is daar nog steeds niks mis mee.
Dus we blijven vertrouwd bij Böckmann omdat zoals jullie ook zeggen Duitse degelijkheid en kwaliteit.
Levertijd is wel wat langer maar ach we zitten niet zonder.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:53

Gefeliciteerd en alvast veel plezier met de aankoop!

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 10:41

Ik heb de sirius s77 sinds 3 jaar nu. Super tevreden! Voor een kleine meerprijs hebben ze ophang bevestigingen gemaakt voor een voerbak voor mij. Was gemakkelijk mogelijk zeiden ze :j
De trailer is ruim en van aluminium, dat blijft langer mooi dan polyester. Ligt fantastisch achter onze mazda cx5, maar ook achter de volvo van de boerin en de audi van een vriendin. Al met al een super fijne trailer. Dan ga ik er vanuit dat alle siriussen zo zijn.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Böckmann of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:06

Gefeliciteerd en veel plezier ervan!

Ik zou persoonlijk dezelfde keuze gemaakt hebben. Ik heb zelf een bockmann, maar mn paard reist wekelijks mee met mijn stalhoudsters' sirius. Ik heb recentelijk dezelfde keuze gemaakt en vond beide fijne trailers maar kwalitatief en qua waardebehoud toch voor bockmann gekozen.