Ifor williams HBX (506) na een periode van gebruik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Ifor williams HBX (506) na een periode van gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 11:37

Wie kan mij meer vertellen hierover. Laatst zag ik er een waar de roeststrepen op zaten. Ik heb deze trailer op nr1 staan van mijn lijstje, maar begin hierdoor wel te twijfelen. Waar lopen jullie tegenaan? Staat de trailer buiten of binnen? Na hoe lange tijd heb je er iets aan ontdekt, of is het gewoon een perfecte trailer?

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:38

Ik heb een ifor anderhalfs uit het jaar stenen tijdperk.
Staat helaas de laatste jaren buiten, krijgt wel netjes elk jaar een onderhouds- en smeerbeurtje.

Niets roest of lekkage. Wel uiteraard een groenverkleuring van het dak maar dat is makkelijk te wassen.

Tot op heden is het ook nog steeds de beste trailer voor m'n merrie die er makkelijk op reist.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:55

Wij hebben er ook 1, van denk ik minimaal 15 jaar oud nu. Geen roest oid, alleen kleine lekkage bij het dakraam. En dan dat als het heel lang regent komen er wat druppels uiteindelijk. Geen plassen en ook niet bij normale regenbui.

Wel elk jaar een beurt en volledig nagekeken, maar dus ook gewoon echt nog heel goed. En hij staat zijn hele leven al buiten.

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:50

Er zijn trailers waarbij de sluitingshaken van kunnen roesten, dat is helemaal niet zo'n punt.
Wat je kan doen is ze zelf eraf halen (schroevendraaier) en even zelf in de verf zetten.

Ik zou je trailerkeuze er niet door laten beïnvloeden, zeker niet als je een voorlader wilt.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 14:53

Ik heb er nu ook een uit 1995 en ook een prima trailer, maar ooit moet die vervangen worden...

Edit, maar die dingen zijn wel gigantisch aan de prijs dus ik zou hem daar denk ik wel om laten staan...

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:55

ze zijn vooral giga in prijs gestegen de afgelopen jaren.
Het is bekend bij de dealers dus je zou eventueel nog kunnen aangeven dat je extra haken wilt bij aankoop en anders inderdaad toch verder kijken.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:18

Mijn Ifor Wiliams HB 506 uit 2008 staat bij mij sinds 2020 buiten. Wordt regelmatig gebruikt.

Op het bovenluikje van de vooruitloop is de blanke lak wat gebladderd. Ziet er niet piekfijn uit.
Mijn reservewielhoes is wat opgelicht/verkleurd door de zon, dus wat grijzig geworden.
De klep-grendels hebben (hadden ze al bij aankoop) wat versleten handgreep-rubbers door geschraap, hier zit wat kleine roestplekjes.

De spatbord-ijzertjes (waarmee kunststof spatborden boven de wielen vast zitten aan de trailer) zijn wat roestig.

En de rubber ringen tussen de stang-bevestigings rails waren verduurd (die hebben we vervangen).

Hij gaat 2x per jaar op de brug (hebben we zelf). Van onder is het zowat een nieuwe en is er nooit wat op te merken. Onder de rubbermat is de vloer ook prima.
Sluit bijna vanzelf zo soepel gaat de klep :+:

Je kan zien dat het geen nieuwe trailer is. Maar aangezien hij toch al 15 jaar oud is vind ik het reuze meevallen en ben ik dolgelukkig ermee!

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ifor williams HBX (506) na een periode van gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 12:35

De oude zijn idd super. Maar het nieuwere model ben ik ook wel benieuwd naar.