Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 16:18

maralyn schreef:
Ayasha schreef:

Ik ben het niet snel eens met popstra maar na het door lezen van het topic ben ik het hier wel mee eens eerlijk gezegd. :o :o Die dure foto's maak je om zeker te zijn dat het dier in orde is. Zeker als je een dier verkoopt. Als je hem zelf houdt kan je nog handelen als het probleem zich stelt maar als je verkoopt is het uit je handen en dan moet je maar hopen dat de nieuwe eigenaar doet wat jij te duur vond.

Wb het aansingelen; als ik kijk hoe sommige mensen sjorren aan de singel snap ik best dat een paard verzet vertoont. := Je kan er ook even bij stilstaan waar je mee bezig bent en gewoon rustig een gaatje strakker trekken. Verlies je echt geen tijd door en is aangenamer voor alle partijen.


Als ik mijn paard verkoop dan zijn fotos voor kosten koper.
Ik ga daar niet zelf mee lopen knoeien... Want de meesten willen hun eigen dierenarts.

Toen der tijd ook met koop van mijn paard, ook keuringen kosten koper.
Dus ook zelf de rommel geregeld.

Ik blijf het doemdenken vinden omtrent eigenlijk alles wat diegene schrijft. Er is niks positiefs. Houd daar gewoon niet van.

Jij mag het doemdenken vinden. Ik vind het denken in het welzijn van het paard.

Popstra
Berichten: 13758
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:33

Ging mij niet eens over het nemen van xrays maar over het ,,ontploffen,, van het paard tijdens opzadelen of opstijgen.

Als dat bij nieuwe eigenaren thuis zou gebeuren..

Laat ze mij maar voor doemdenker uit maken. Loop inmiddels te lang mee om te weten hoe het er aan toe gaat als er iets verkocht moet worden.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:41

Tja, dat heeft mijn eigen paard op vreemd terrein ook wel eens gedaan toen ik haar zelf ging voorrijden voor een potentiele koper _O-
Koop ging niet door :D

Blijkbaar was de spanning op dat terrein even teveel.
Ik had 1 voet in de beugel en 1 seconde later gingen we met 4 benen de lucht in en heeft ze de hele bak door gebokt (zonder mij).
Het is nu toch echt een recreatie paard bij een blije koper (zonder foto‘s).

Ik denk dat TS haar paard het beste kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:44

Ik begrijp het punt van popstra wel. Zelf heb ik een merrie die je sensibel zou kunnen noemen. Maar ontploffen? Ho maar, dat zit niet eens in haar woordenboek. Ze zou zich dan lam schrikken van zichzelf. :D Toch zie ik ook dat bij sommige trainings-stallen dat niet alles rustig gaat. Dat er te snel mee weg gereden wordt, het paard wordt overvallen.

Maar als jij weet dat jouw paard snel ontploft bij aansingelen, dan denk ik aan een verkeerde bejegening op jongere leeftijd of ander ongemak.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:54

Maar dat hele "ontploffen" is subjectief hè, en enkel een woord wat die stal eraan verbonden heeft. Zolang zij enkel dat roepen en geen uitleg geven dan kun je er helemaal niets mee.

Ik begin het allemaal een beetje overtrokken te vinden ook. Ik zou ervan uitgaan dat TS haar paard gewoon goed kent en heel goed weet of er wel of niet een DA nodig zou zijn en ze heeft ook gewoon overleg met hem gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:00

Bielsje schreef:
Maar dat hele "ontploffen" is subjectief hè, en enkel een woord wat die stal eraan verbonden heeft. Zolang zij enkel dat roepen en geen uitleg geven dan kun je er helemaal niets mee.

Ik begin het allemaal een beetje overtrokken te vinden ook. Ik zou ervan uitgaan dat TS haar paard gewoon goed kent en heel goed weet of er wel of niet een DA nodig zou zijn en ze heeft ook gewoon overleg met hem gehad.


Je hebt gelijk, heb zojuist even het topic terug gelezen. Bij TS was er alleen angst voor of bij opstijgen, dat ze het paard weer wilde oppakken idd.

Als het goed is,is dat nu weer over. Dan zou je evt.kunnen concluderen dat het aan de bejegening van die stal ligt.

De bejegening van die stal richting TS was in ieder geval goed fout.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:11

Evamarie schreef:
Bielsje schreef:
Maar dat hele "ontploffen" is subjectief hè, en enkel een woord wat die stal eraan verbonden heeft. Zolang zij enkel dat roepen en geen uitleg geven dan kun je er helemaal niets mee.

Ik begin het allemaal een beetje overtrokken te vinden ook. Ik zou ervan uitgaan dat TS haar paard gewoon goed kent en heel goed weet of er wel of niet een DA nodig zou zijn en ze heeft ook gewoon overleg met hem gehad.


Je hebt gelijk, heb zojuist even het topic terug gelezen. Bij TS was er alleen angst voor of bij opstijgen, dat ze het paard weer wilde oppakken idd.

Als het goed is,is dat nu weer over. Dan zou je evt.kunnen concluderen dat het aan de bejegening van die stal ligt.

De bejegening van die stal richting TS was in ieder geval goed fout.


En precies zo denk ik daar dus ook zo over. _/-\o_

Ik zou als ik ts was het paard zelf verkopen. Zodat ts de handleiding zelf kan overhandigen. Wat ik trouwens geen handleiding vindt. Maar dat is persoonlijke optiek

Cantodea11
Berichten: 220
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:46

Popstra schreef:
Nu doen jullie net of het normaal is een paard verzet vertoond tijdens aan singelen. Dat is niet normaal natuurlijk! Oren plat al niet.
9 vd 10 keer hebben ze dan echt ergens ongemak. Vaak in de maag.

Onzin zijn paarden genoeg met singelnijd onze vorige pony ook was kerngezond maar als je met beleid aanslingeld was er niets aan de hand

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:54

Wanneer een “ vreemde “ concludeert dat het dier een gebroken schoft kan hebben doen ze dat naar aanleiding van wat er bij hun gebeurt is. Anders kwamen ze wel met singelnijd, maag weer oid.
Waarschijnlijk is het dier om wat voor reden dan ook daar volledig achterover geklapt en misschien is nu inderdaad de schoft een probleem. Dus die op de foto zetten is niet verkeerd.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:11

Of ze waren toch niet zo kundig en moet je dat dan gaan toegeven? Tuurlijk niet. Dus je moet een reden verzinnen waarom het niet ging lukken.

Singeldwang? Nee, daar kan een professionele stal/ruiter meer dan prima mee om gaan. Een maagzweer? Nee, niet binnen 5 dagen als je goed management hebt en je kunt niet zeggen dat je dat niet hebt natuurlijk. Kreupel? Nee, dat is te zien. Hmmm, een wond? Nee, zou je ook zien. Dus je moet iets onzichtbaars hebben als excuus. Ontsteking in de hals dan? Nee, ook niet zo snel. Blijft dan niet heel veel meer over dan schoft/rug :+

TS heeft het paard al jaren, zal er vast dagelijks komen en door en door kennen. Een paard met een gebroken schoft of een scheur erin die zo sensibel is, zou die echt zich laten zadelen, opstappen en draven en galopperen onder het zadel binnen een dag of 5? Ik geloof er helemaal niets van. Ik geloof wel dat de stal een random excuus heeft gezocht en dat TS haar paard goed genoeg kent en zelfs de moeite heeft genomen om dit topic te openen.

Dus laten we gewoon een leermomentje uit dit goedbedoelde topic halen door niet met handelsstallen in zee te gaan die actief klanten op verkoopsites zoeken :Y)