Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:16

Luap schreef:
Mocht er wat gebeuren bellen we politie en houden we hem verantwoordelijk.

Ik denk niet dat dit juridisch gezien standhoudt..
Ik adviseer je om de overeenkomst te laten ontbinden zoals omschreven is middels de maand opzegtermijn. Er lijkt volgens jouw gekopieerde stuk uit de overeenkomst geen zwaarwegende reden benodigd te zijn om de overeenkomst te willen ontbinden met één maand opzegtermijn in plaats van het hele jaar uit te zingen, dus je kunt zelfs zonder reden aangeven dat je wil ontbinden. Mocht je voor 1 juli een andere accomodatie gevonden hebben voor je paarden, houd er dan wel rekening mee dat je bij eerdere verhuizing alsnog betaling verschuldigd kunt zijn tot 1 juli, tenzij er andere bepalingen zijn in je overeenkomst die dit uitsluiten (wat ik niet verwacht overigens, maar ik heb de hele overeenkomst niet gezien).
Sterkte met de situatie, ik kan me voorstellen dat het jullie veel stress oplevert.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:33

Luap schreef:
Begrijpend lezen blijft een kunst.
Ben ook al benaderd door een andere forumgebruiker die mij verteld daar te hebben gestaan en mij adviseerd zsm weg te gaan daar.


Als de communicatie naar de stalhouder ook zo gaat kan ik wel eea begrijpen ja...
Mensen proberen hier te helpen en mee te denken en te begrijpen wat er nu speelt.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:18

Mensen zijn ook weer aan het zoeken naar manieren om kritiek te geven, dat is niet voor iedereen makkelijk om op te reageren. Zeker niets als je toch al spanning hebt.

TS, is hier van tevoren geen duidelijke afspraak over gemaakt waar de merrie zou staan tijdens geboorte en de eerste weken daarna?
Hoe je juridisch staat durf ik niet te zeggen. Ik zou zelf zo snel mogelijk op zoek gaan naar wat anders.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:32

In ieder geval geeft TS aan dat de communicatie met de stalhouder via whatsapp gaat en ik vrees ook dat via die weg TS uiteindelijk heeft toegestemd de merrie te verplaatsen. Wat gewoon echt superdom is, je hebt ingestemd met het verzoek van de stalhouder. En ook nog schriftelijk.

Je had dat paard met d'r veulen gewoon moeten laten staan, en bezwaar maken tegen het idiote voorstel wat er gedaan werd. Wat gaat die stalhouder doen dan, als je niet akkoord zou gaan?

Al met al lijkt de sfeer op stal me niet zo gezellig. Hoewel het erg stressvol moet zijn voor de merrie om weer te moeten verhuizen, terwijl ze ook nog de verantwoordelijkheid heeft voor een veulen, zou ik dat wel doen. En rap een andere plek zoeken.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:01

Ondanks dat ik een hele stabiele kudde had, heb ik merrie met veulen altijd de eerste weken apart gehouden. Het gaat namelijk 100 x goed en die ene keer kan teveel zijn. Veulens zijn nu eenmaal kwetsbaarder.
Dat de merrie bij een hengst moet is wel een raar verhaal. Mits je een veulen wilt van deze hengst en deze hengst lief is en pas dekt als de merrie echt wil anders kan wederom het veulen gewond raken.
Ik zou in ieder geval snel op zoek gaan naar een andere plek waar beide dieren veilig staan.
Succes!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:09

Kan iemand die het wel begrijpt mij uitleggen wat er nu eigenlijk speelt?
wie verzoekt om in de kudde te blijven met merrie en veulen?
staat merrie+ veulen nu in een weide die niet af gezet is met een hengst? :?

Ik vermoed dat je kan kiezen tussen je voegen of uit kijken naar een andere plek. Een maand is niet lang om een andere plek te zoeken voor merrie + veulen dus als pensionhouder voor juni op zegt moet je gaan. Ongeacht of de "eis" van het verplaatsen redelijk is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:45

Ayasha schreef:
Kan iemand die het wel begrijpt mij uitleggen wat er nu eigenlijk speelt?
wie verzoekt om in de kudde te blijven met merrie en veulen?
staat merrie+ veulen nu in een weide die niet af gezet is met een hengst? :?

Ik vermoed dat je kan kiezen tussen je voegen of uit kijken naar een andere plek. Een maand is niet lang om een andere plek te zoeken voor merrie + veulen dus als pensionhouder voor juni op zegt moet je gaan. Ongeacht of de "eis" van het verplaatsen redelijk is.

Ik vraag me vooral af wat er wordt bedoeld met "niet afgezet".
Er is toch wel omheining anders kan er geen ander paard op lopen... toch?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:53

Spoiler:
Art_Ificious schreef:
Ayasha schreef:
Kan iemand die het wel begrijpt mij uitleggen wat er nu eigenlijk speelt?
wie verzoekt om in de kudde te blijven met merrie en veulen?
staat merrie+ veulen nu in een weide die niet af gezet is met een hengst? :?

Ik vermoed dat je kan kiezen tussen je voegen of uit kijken naar een andere plek. Een maand is niet lang om een andere plek te zoeken voor merrie + veulen dus als pensionhouder voor juni op zegt moet je gaan. Ongeacht of de "eis" van het verplaatsen redelijk is.

Ik vraag me vooral af wat er wordt bedoeld met "niet afgezet".
Er is toch wel omheining anders kan er geen ander paard op lopen... toch?

Ja dat vraag ik me dus ook af. Nu las ik op bokt dat het in NL niet heel raar is om sloten als ‘afzetting’ te zien dus wellicht is het omringt met een sloot?
Dan zou ik er ook geen veulen op willen. Geen enkel paard maar zeker geen veulen.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:32

Niet een heel erg duidelijk verhaal idd maar door de spanning en de urgentie vind ik dat ook wel weer begrijpelijk hoor. Ik hoop iig dat je voor de merrie en het veulen een fijne andere plek zult vinden. Je recht hebben is één en je recht krijgen is twee. Klinkt iig alsof je daar beter snel weg kunt gaan. De timing is waardeloos, maar gelukkig is het in het groene seizoen en dan vindt je hopelijk snel een plekje.

Lief trouwens dat je dit voor je vrouw doet; die zit blijkbaar hoog in de emotie. Mss ben je wel de eerste manvan nog vinden die een topic opent op bokt om zijn vrouw te helpen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:07

En nu is de merrie 1 dag na haar bevalling al verhuist en loopt ze samen met haar veulen bij een hengst?

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:40

Evamarie schreef:
En nu is de merrie 1 dag na haar bevalling al verhuist en loopt ze samen met haar veulen bij een hengst?

Nee, dat is wat de stalhouder wil, maar is nog niet aan de orde.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:45

Luap schreef:
Kortom man kwam niet opdagen verstopt zich achter whatsapp.
Wilt geen discussie, zijn wei, zijn stal. Zei nog te komen om 19:30.
Wij gewacht niemand kwam. Wou wel antwoord, vrouw was er helemaal klaar mee.
Gezegd verzet hem dan maar. Nu weer thuis hebben ook een live camera hangen voor toezicht op de geboorte. Niemand komen opdagen.

Mocht er wat gebeuren bellen we politie en houden we hem verantwoordelijk.

Hier lijkt te staan dat ie verzet is maar er staat ook dat er een camera gehangen is voor de geboorte en het veulen is al geboren meen ik dus ...

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:50

Hebben een camera hangen moet zijn we hadden al een camera hangen....

Met wat geknutsel in zijn tekst kunnen we best begrijpend lezen _O-
En de stalhouder is er klaar mee...joh.... bijzonder

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:54

Ayasha schreef:
Ja dat vraag ik me dus ook af. Nu las ik op bokt dat het in NL niet heel raar is om sloten als ‘afzetting’ te zien dus wellicht is het omringt met een sloot?
Dan zou ik er ook geen veulen op willen. Geen enkel paard maar zeker geen veulen.


Dat is idd wel normaal, vooral in de polders. Ik heb op plekken gestaan waar sloten wel afgezet waren en plekken waar het niet was. Volwassen paarden vind ik niet erg, als er toezicht is, maar een veulen absoluut niet naast een sloot.

Ik snap dat de emotie hoog zit en het daardoor misschien wat onsamenhangend is. Lijkt me vreselijk om dit te horen te krijgen als veulen net geboren is en je gewoon niks kan overleggen.

YvonneV
Berichten: 8781
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:55

DuoPenotti schreef:
Met wat geknutsel in zijn tekst kunnen we best begrijpend lezen _O-
En de stalhouder is er klaar mee...joh.... bijzonder



Volgens mij bedoeld Luap dat zijn vrouw er klaar mee is.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:59

ik vermoed de stalhouder ook
Je laat niet zonder reden iemand met net een veulen vertrekken.
Als er tegen de stalhouder zo gecommuniceerd word als hier begrijp ik de stalhouder wel.
Merrie mocht blijven om niet op een vreemde te bevallen en dan klaar er mee. Zo klinkt het meer.

Ik zou hier dus echt heel graag de andere kant horen. :j

Maar helaas dat krijgen we niet

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:06

MyWishMax schreef:
Dat is idd wel normaal, vooral in de polders. Ik heb op plekken gestaan waar sloten wel afgezet waren en plekken waar het niet was. Volwassen paarden vind ik niet erg, als er toezicht is, maar een veulen absoluut niet naast een sloot.

Ik snap dat de emotie hoog zit en het daardoor misschien wat onsamenhangend is. Lijkt me vreselijk om dit te horen te krijgen als veulen net geboren is en je gewoon niks kan overleggen.

aan de andere kant, als dit is hoe deze mensen communiceren met hun stalhouder snap ik ook wel hoe de situatie ontstaan is. :o

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:59

princequillo schreef:
Evamarie schreef:
En nu is de merrie 1 dag na haar bevalling al verhuist en loopt ze samen met haar veulen bij een hengst?

Nee, dat is wat de stalhouder wil, maar is nog niet aan de orde.


Dit schrijft TS:
Luap schreef:
Gezegd verzet hem dan maar.


Die is er dus in elk geval mee akkoord gegaan. Alleen is voor mij ook niet helemaal duidelijk of merrie en veulen zijn verplaatst, en zo ja door wie.

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:25

Luap schreef:
Gezegd verzet hem dan maar.


Koper schreef:
Die is er dus in elk geval mee akkoord gegaan. Alleen is voor mij ook niet helemaal duidelijk of merrie en veulen zijn verplaatst, en zo ja door wie.


Ik las het als 'verzet de afspraak dan maar' omdat ie niet kwam opdagen?

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:26

Niet gisteravond meer, dat hebben ze gezien op de camera die ze hebben hangen/voor de geboorte hebben opgehangen.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:27

Okee, ja dat zou natuurlijk ook kunnen. Zo had ik het nog niet bekeken.

Ik hoop dat TS nog wil reageren. Al is het maar omdat mensen zich hier zorgen maken om merrie en veulen. Waar zijn die nu? Staan die nog in de groep? Hoe gaat het daar? En hoe is het met de vrouw van TS?

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:31

DuoPenotti schreef:
ik vermoed de stalhouder ook
Je laat niet zonder reden iemand met net een veulen vertrekken.
Als er tegen de stalhouder zo gecommuniceerd word als hier begrijp ik de stalhouder wel.
Merrie mocht blijven om niet op een vreemde te bevallen en dan klaar er mee. Zo klinkt het meer.

Ik zou hier dus echt heel graag de andere kant horen. :j

Maar helaas dat krijgen we niet

Dit is gewoon een beetje de gaten zelf invullen zeg maar… Stalhouder heeft ook nooit tegen TS en zijn vrouw gezegd dat ze moeten vertrekken na de geboorte :? Het andere land is van dezelfde stalhouder.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:40

Daarom staat er ook: Zo klinkt het meer.

ja dat klinkt ook erg uitnodigend, daar lekker alleen staan...

Nogmaals ik zie graag de andere kant.
Ik geloof er niets van dat dit zomaar bam ineens zo is

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:41

Echter staan ze niet alleen, want er staan nog twee andere paarden.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Veulen geboren pensionhouder eiser verplaatst ander perceel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:44

ik ga er vanuit dat die niet bij de hengst in moet?
Maar goed dat verhaal is allemaal warrig.
Dan staat die dus alleen en niet samen met de andere op PP.

Ook betreft personen zal zo'n afgelegen weiland ook anders zijn. Dan met meerdere eigenaren op pp.