Huur trailer mee naar buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 08:28

Heey,
Een beetje een gekke titel misschien.

Ik ga binnenkort een trailer huren om met mijn paard naar de duinen te gaan.
Maar ik heb zelf nog nooit een trailer gehuurd of gebruikt.
Alleen voor verhuizing en toen reed iemand anders met haar eigen trailer.

Maar hoe zit het als ik de trailer op een openbare parkeerplaats zet?
Mijn vriend is bang dat ie dan misschien wordt afgekoppeld en als we terugkomen de trailer weg is.
Is het je eigen trailer is dat natuurlijk al vreselijk rot, maar nu zou het gaan om een trailer die we huren.

Het is iets waar ik nooit over nagedacht heb. In mijn optiek zet je je auto + trailer op een parkeerplaats. Laad je je paard uit, doe je de klep dicht en kom je na je rit terug en laad je weer in en rij je weer weg.

Zijn er mensen die hun trailer op slot zetten tegen diefstal op een parkeerplaats of is het altijd op goed geluk?

Het zal in een weekend, tussen 19:00- en 22:00uur zijn namelijk.

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:31

Als je ergens een trailer huurt krijg je er ook een slot bij. Dat slot zet je op je trekhaak en de trailer en dan kan je rustig een buitenritje maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:34

Ik huur ook met regelmaat een trailer. Enkele keren ook voor 2 dagen gehuurd en deze ‘s nachts thuis laten staan. Ik zet dan altijd het slot er op. Dit wil de verhuurder ook graag dat we doen. Hij heeft de eerste keer dat ik kwam huren aan mij gevraagd of ik hem onbeheerd achter liet of dat ik hem af moest koppelen. Ik heb toen instructies meegekregen over wat ik in welke situatie moet doen. Ik zou het bij de verhuurder even navragen hoe hij graag heeft hoe je hiermee omgaat.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 08:36

Ah oke, top. Ik dacht dat zo’n slot er alleen op kon als je ook zo’n soort paal in de grond hebt. Wat je ook hebt als je een boedelbak huurt en je hem dan ophaalt van een tankstation.

Goed om te weten, ik ga er sowieso ook naar vragen. Maar dan weet ik ook een beetje wat ik kan verwachten. Want mijn vriend bood al aan om bij de auto te gaan wachten tot ik klaar was…

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:37

De trailers die wij huurden zaten vrijwel allemaal vast met een slot waar je mee mag rijden, maar waardoor iemand de trailer niet zo maar kan afkoppelen. We kregen ook altijd de sleutels mee, maar hebben 'm eigenlijk nooit afgekoppeld.

Ik heb nu zo'n zelfde slot aan onze trailer. Vind het een erg fijn gevoel dat de trailer niet afgekoppeld kan worden, want dat levert dan echt onwijs veel gezeik op (je staat ergens met je paard zonder vervoer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:41

LoveBodin schreef:
De trailers die wij huurden zaten vrijwel allemaal vast met een slot waar je mee mag rijden, maar waardoor iemand de trailer niet zo maar kan afkoppelen. We kregen ook altijd de sleutels mee, maar hebben 'm eigenlijk nooit afgekoppeld.

Ik heb nu zo'n zelfde slot aan onze trailer. Vind het een erg fijn gevoel dat de trailer niet afgekoppeld kan worden, want dat levert dan echt onwijs veel gezeik op (je staat ergens met je paard zonder vervoer).

Klopt. Die hebben wij ook altijd op de trailer die we huren inclusief slot. En we krijgen ook nog een anti diefstal bal erbij die we gebruiken als de trailer afgekoppeld ergens blijft staan.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:48

Mijn trailer zit altijd op slot aan de auto.

En voordat ik wegrijd met een aanhanger die ergens geparkeerd heeft gestaan controleer ik voor de zekerheid altijd nog of neuswiel/losbreekrem/electra etc nog op de juiste manier vastzitten om me te verzekeren dat er geen ''fratsen'' zijn geprobeerd.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:51

Tijdens het rijden heb ik het disselslot er niet op i.v.m. de veiligheid, maar op een openbare parkeerplaats doe ik het disselslot er altijd op :j

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:01

Alle antwoorden zijn eigenlijk al gegeven, maar nog 1 aanvulling: het slot dat erop zit of kan is ook wat afhankelijk wat voor trailer je huurt, sommige Ifor Williams trailers hebben een ingebouwd slot in de kogel. Als deze op slot zit is de (op-en afhaal) hendel geblokkeerd, daarmee kun je dus ook rijden en zie je verder niks of deze op slot zit.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:09

Ik zet altijd m'n trailer op slot als ik 'm ergens parkeer voor een rit of iets. Zit in m'n systeem, auto auto en eerst slot erop en daarna paard er pas uit. En Dat zou ik ook doen met een huur trailer. Klep open of dicht licht aan de drukte van de parking. Als 't heel druk kan worden zet ik 'm open zodat ik iig wat ruimte claim voor het inladen. Maar liever zet ik 'm dicht. Als ik 'm open laat haal ik alle losse dingen eruit en leg ik in de auto (ook de stang). Ik vertrouw de mensheid niet meer zo :+

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Huur trailer mee naar buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:53

Ik zet mijn trailer altijd op slot als ik die ergens in het bos parkeer en zelf lekker ga rijden.

De keren dat ik nog een trailer moest huren, kon ik een slot mee krijgen dat over de dissel heen kon als die aangekoppeld was (niet om mee te rijden, maar wel als die geparkeerd stond).