Op zoek naar iemand die kan helpen bij trauma paard en mens Breda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:26

Mkango schreef:
Cinnepin schreef:
Ik denk dat ts niet meer gaat reageren Helaas, wel goede adviezen hier.
Is dit nou weer nodig? :x



Mag je niet zeggen wat je denkt dan?? Ik vind het goede adviezen voor ts, en ze reageerde niet meer, vandaar. :) Ben wel erg benieuwd wat je nu gaat doen, ts?

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Op zoek naar iemand die kan helpen bij trauma paard en mens Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:09

Dat heeft ze toch aangegeven?

michaz81
Berichten: 39
Geregistreerd: 25-06-09

Re: Op zoek naar iemand die kan helpen bij trauma paard en mens Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:17

Paarden met KS kunnen gewoon gereden worden, mits op de juiste manier en met het juiste management. Maar volgens mij is er ook nog een groot verschil tussen de verschillende vormen van KS. Een paard dat op de fotos KS heeft, hoeft hier nooit last van te krijgen. En idd ik ken ook een paard met KS die in de B en L prima liep, maar zich niet liet verzamelen, omdat dat hem problemen opleverde. Die kon laag en diep prima functioneren en wellicht voor de kar ook. Maar was dus niet geschikt voor iedere ruiter en vergde veel verstand en gevoel.

Het paard van TS is klinisch al niet in orde. Heeft vanaf het begin signalen afgegeven die normaal geassocieerd worden met KS. Dan vind ik de rontgenologische bevindingen een bevestiging van t klinische beeld en lijkt t er dus op dat hin een van de gevallen is is ook met de juiste training en management niet pijnvrij gereden kan worden. Dat zou voor mij de doorslaggevende factor zijn om zon paard niet meer onder het zadel te laten lopen.

Daarnaast zou ik ook niet willen dat iemand anders n naar ongeluk met mijn paard zou kunnen krijgen, omdat hij is zoals hij is. Was hij rontgenologisch zonder bemerkingen en leek hij volledig pijnvrij, zou ik overwegen om m door n ander te laten oppakken en te kijken waar t schip strandt. Maar als ie echt pijn heeft, kan ie ook n keer echt door t lint gaan, met alle gevlkgen vandien. Zeker als ie verder zon lief karakter lijkt te hebben