Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Rex_Rolfo schreef:Wat vooral belangrijk is als er een trailer achter de auto hangt is om niet te snel op te schakelen. Laat de motor een beetje toeren draaien, veel beter voor het blok en dan heb je ook een iets groter deel van het vermogen dat de auto heeft beschikbaar. Veel mensen schakelen te vlot op. Op de snelweg bijvoorbeeld is het bijna altijd beter om de hoogste versnelling niet te gebruiken.
kattyvds schreef:Bedankt allen voor jullie inbreng.
Mag ik nog eens terugkomen op mijn oorspronkelijke vraag?
Deze ochtend ging ik kijken naar een okkazie HB511 van IforWilliams. Ondanks dat deze er heel degelijk uit zag, heb ik hem uiteindelijk niet durven kopen, omwille van het MTM 2700 kg.
Nee, ik wil met gerust gemoed op de weg met een 2-paardsvan van MTM 2000 kg, max 2200.
Mijn verdere studie leert me (voorlopig) dat een Fautras Provan hieraan zou voldoen. Klopt?
Heeft iemand er zo een? Ervaringen?
Van dit type vind je af en toe wel eens een okkazie, denk ik.
Sizzle schreef:Wat weerhoudt je dan om je E te halen?
Als je het idee hebt dat je nu veilig en ervaren onderweg bent dan is dat toch zo gepiept?
Dan zit je tenminste ook niet met problemen als je een keer een combinatie moet lenen of zo.
Criollo, ik rij inderdaad in sportstand, dan schakelt hij niet zo ver door. Je merkt dat enorm het ergens vals plat is. Dan schakelt hij ineens terug met veel toeren terwijl ik zelf niet eens door heb dat er een lichte stijging is.
Little_Gift schreef:kattyvds schreef:Bedankt allen voor jullie inbreng.
Mag ik nog eens terugkomen op mijn oorspronkelijke vraag?
Deze ochtend ging ik kijken naar een okkazie HB511 van IforWilliams. Ondanks dat deze er heel degelijk uit zag, heb ik hem uiteindelijk niet durven kopen, omwille van het MTM 2700 kg.
Nee, ik wil met gerust gemoed op de weg met een 2-paardsvan van MTM 2000 kg, max 2200.
Mijn verdere studie leert me (voorlopig) dat een Fautras Provan hieraan zou voldoen. Klopt?
Heeft iemand er zo een? Ervaringen?
Van dit type vind je af en toe wel eens een okkazie, denk ik.
Waarom ga je dan überhaupt kijken? Verspil je die verkopende partij zijn tijd mee en die van jezelf want MTM weet je op voorhand toch al en dan weet je dus ook dat je die trailer dus niet ging kopen...
Vind dat altijd zo vreemd dat men dan alsnog iemand tijd laat vrij maken...
Sizzle schreef:Kogeldruk bij de ifor is wel een dingetje ja, bij Fautras ook dacht ik.
Bij aan AWD vallt dat mee maar bij enkel een voorwielaandrijving merk je dat wel bij een lege trailer vind ik.
criollo_yess schreef:Rex_Rolfo schreef:Wat vooral belangrijk is als er een trailer achter de auto hangt is om niet te snel op te schakelen. Laat de motor een beetje toeren draaien, veel beter voor het blok en dan heb je ook een iets groter deel van het vermogen dat de auto heeft beschikbaar. Veel mensen schakelen te vlot op. Op de snelweg bijvoorbeeld is het bijna altijd beter om de hoogste versnelling niet te gebruiken.
En hoe doe je dat met een automaat? Op sportstand zetten? Ik trek sowieso altijd rustig op met trailer (korte invoegstroken daargelaten), maar kan met automaat weinig invloed hebben op toerental toch?