Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 01:35

Via een tussenpersoon van Brouwer trailers heb ik een Ifor Williams HBX506 gekocht. De trailer is 2 jaar oud en zou nagenoeg geen gebruikerssporen hebben. Bij bezichtiging inderdaad weinig op aan te merken (een scheur in het plastic kapje bij het neuswiel en een deukje in de aluminium omlijsting van het deurtje). Na 6 weken wilde ik het dak schoonmaken en in de was zetten. Zag ik dat er glasvezelmatjes waren gebruikt op het dak en het linker deel aan de voorzijde opbolde. Bij navraag aan de tussenpersoon (Brasser trailers) wist hij nergens van en moest het maar met Brouwer oplossen. Dag erna gebeld met Brouwer trailers, ja dat was hun bekend en zou geen problemen opleveren.....er was een paard met zijn hoofd doorheen gegaan. Ik heb een marktconforme prijs betaald voor deze trailer en mijn oude trailer is reeds door hun verkocht. Ze wilde in eerste instantie niets, bij veel aandringen 2 opties: een nieuwe kopen voor de verkoopprijs (die hun hadden staan) of eventueel kijken of er een ander dak op kan. Ik heb ze gevraagd de koop te ontbinden, maar laten sindsdien niets meer van zich horen (reeds 10 dagen) en ik zit nu bijna 3 weken zonder überhaupt een trailer.
Ik ben van mening dat er een verborgen gebrek aan deze trailer is. Wellicht is het hoofd van het paard bij een ongeluk erdoor gegaan er is er meer mis met deze trailer. Kortom: ik wil graag mijn geld terug en gewoon ergens anders een nieuwe kopen. Een ander dak van een andere trailer? Gaat dit vakkundig en netjes, zit er nog garantie op e.d.?

Nu vraag ik mij uiteraard af of meer mensen deze ervaring hebben?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 30-07-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor ED

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:33

Maar dit moet je toch zien als je de binnenkant van de trailer bekijkt?

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:26

Begint het dak nu te bollen en was het oké bij de aankoop? Of was het bij de aankoop al in deze staat?

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:13

Heb je het dak niet zelf bekeken bij de koop? Dit moet je toch zien lijkt me?

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 09:14

Ik had de trailer nog geen 6 weken en het opbollen is in het dak (glasweefsel/kunststof), dus het was reeds aanwezig. Bij aankoop van een trailer kijk je niet op het dak en aan de binnenzijde zie je het alleen als je het weet. Schade moet mij gemeld worden bij aankoop wanneer het product niet duidelijk onder de prijs wordt verkocht. Ik ben bovendien consument en heb 1 jaar garantie lijkt mij (ook bij verborgen gebreken).

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:18

Niet banketstaaf naar jou bedoelt maar als het aan de buitenkant zichtbaar is. Dan is het geen verborgen gebrek. heb je de verkopende partij specifiek gevraagd of er dingen met de trailer zijn die je hoort te weten? Ben het met je eens dat het niet echt netjes is maar denk ook niet dat je de schuld volledig bij hun kan leggen.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:19

Dat hele "ik denk" van de boktjuristen hier. Heb je rechtsbijstand?

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:09

Maartje1990 schreef:
Dat hele "ik denk" van de boktjuristen hier. Heb je rechtsbijstand?


Precies dit!
Laten we eerlijk zijn, dit is gewoon een naaistreek en niet netjes. Of je nu wel of niet onder of op de trailer hebt gekeken. Dit hoort niet. Ik zou kijken of je iets kan regelen via rechtsbijstand. Soms kunnen ze je ook adviseren zonder dat je een verzekering hebt. Mij hebben ze een keer geholpen met het opstellen van een officiële brief.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:50

Ik heb inmiddels mijn 3e trailer bij Brouwer vandaan en altijd heel tevreden. Dit waren 2e hands trailers. 1x gehad dat de achterstang niet paste, gebeld en kon gewoon omruilen. Nooit geen gedoe. Ik vind hem juist heel sympathiek... maar ja ook nooit slechte ervaring.

Oh ja en jaarlijks laat ik de trailer ook checken en mag dan gewoon kosteloos een andere gebruiken als dat nodig is.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:57

TS, je koopt een trailer van 2 jaar oud 'met nagenoeg geen gebruikssporen'. Dat een paard met z'n harses door het dak is gegaan komt niet zodanig vaak voor dat je als consument het dak extra nauwkeurig inspecteert. Er staat ook niet standaard een trapje klaar bij iedere trailerdealer zodat je makkelijk óp dat dak kunt kijken.
Jij hebt niet verzaakt op je onderzoeksplicht. Het is geen standaardvraag om te stellen bij koop van een trailer: "is er al eens een paard door de vloer/door het dak/door het voordeurtje gegaan." Dat verwacht je niet bij iedere 2-hands, en al helemaal niet bij een vrijwel nieuwe 'zonder gebruikssporen'.

De verkoper wist het, heeft-ie toegegeven, zeg je. De verkoper heeft bovendien informatieplicht - en des te meer omdat-ie professional is.
De verkoper heeft dus verzaakt op z'n informatieplicht - ook al zegt-ie dat het niet uitmaakt, deze informatie heeft natuurlijk wel degelijk invloed op jouw beslissing en in ieder geval op wat je voor zo'n trailer wilt betalen.

Rechtsbijstand of juridisch loket lijkt me de logische stap.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 13:33

Dank je Ibbel voor de steun in de rug.
Ik heb gevraagd of er schade aan de trailer was. Geen schade bekend, behalve de enkele gebruikssporen die ik al had gezien en te verwachten zijn bij een trailer van 2 jaar oud. Een trapje had ik inderdaad niet mee en dus heb ik het dak niet an de bovenkant geïnspecteerd. Ik heb geen rechtsbijstand, maar een advocaat valt te regelen. Ik weet dat ik als consument juridisch beschermt wordt, maar los het liever gewoon op. Helaas vind ik ruim 3000 bijleggen voor een nieuwe met een zwart ipv grijs dak geen optie en een ander dak erop, geeft wellicht alleen maar meer problemen in de toekomst (ander schade geval, niet goed uitgevoerd, garantie e.d.).

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:37

heb je hem gekocht bij Brasser of bij Brouwer?

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:43

Hmmm ik heb juist heel goede ervaringen met Berend. Heb je de trailer bij hem of bij Brasser gekocht?

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 14:05

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Brouwer.
Denk dat je bij Brasser moet zijn, uiteindelijk heb je de trailer via hun gekocht?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 14:07

Kan het zijn dat het tussen de tussenpersoon en de verkoper iets aan de hand is?

Als je via een tussenpersoon kopt, is dat het contactpunt, die hoort het met de verkoper op te pakken. Nou neem je je tussenpersoon alles uit handen.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 14:29

De tussenpersoon is Brasser en werkt altijd op commissie voor Brouwerin Noord-Holland. Hij heeft aangegeven dat hij niet het doorgeefluik wil zijn, dus geadviseerd het direct met Brouwer op te lossen. Brouwer heeft hier ook geen bezwaar tegen en bovendien heb ik Brouwer betaald en hij heeft ook de trailer overgeschreven.
Ik heb eerder ook geen problemen gehad met de aankoop van een trailer. Maar ja als er geen (grote) problemen zijn en het geen geld gaat kosten, zullen de meeste bedrijven het wel op gaan lossen. Nu heb ik een goede prijs betaald voor een trailer die het achteraf niet waard is.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 14:59

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Berend. Misschien toch je rechtsbijstand inschakelen?

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:15

Misschien Brouwer nogmaals mailen, even vermelden dat dit een consumenten koop is en er negatief geantwoord werd op de vraag of er schade was. En erbij zetten dat wanneer jullie er niet uitkomen je juridische hulp in gaat schakelen. Koop ontbinden of 1000 euro eraf ?

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:58

Berend is op dit moment met vakantie, dus dat kan ook een reden zijn dat je nog geen reactie weer hebt (aanname van mij, ik weet het).

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen. Net gisteren mijn trailer opgehaald, heb er een alu bodem in laten zetten.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:58

BigOne schreef:
Koop ontbinden of 1000 euro eraf ?

Ze zijn bereid een nieuw dak te plaatsen, dat kost meer dan 1000E.
Kun je beter daarvoor kiezen.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 16:38

Dan zou ik voor een nieuw dak kiezen. Dat is een hele nette oplossing.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 16:44

Hier ook een goede ervaring.

Het dak willen ze kosteloos vervangen? Dat is toch een nette oplossing? Al vind ik idd wel dat deze schade gemeld had moeten worden bij verkoop.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 16:47

frensje schreef:
Hier ook een goede ervaring.

Het dak willen ze kosteloos vervangen? Dat is toch een nette oplossing? Al vind ik idd wel dat deze schade gemeld had moeten worden bij verkoop.


Wie zegt niet dat hij het wel aan de tussenpartij heeft gemeld. Maar dat de tussenpartij het niet aan TS heeft gemeld. En ik zou gaan voor de oplossing die hij aan heeft geboden.

imaudy
Berichten: 5047
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:09

Ik zou in dit geval ook alleen geld terug willen. Ze hebben je gewoon met een minder veilige trailer laten rijden, dat vind ik ook nog wel een dingetje.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Meer slechte ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:11

Ik snap TS helemaal, zoiets verzwijg je toch niet? Ik zou me ook niet ok voelen bij herstellen, het vertrouwen is toch weg.