Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:34

uryanne schreef:
Dat is dus wat ik probeer duidelijk te maken. Blijkbaar zijn de sporen van "het paard door het dak" niet zo ernstig. Anders was dat toch duidelijk opgevallen? En niet pas na 6 weken bij een schoonmaak.

Waarom zou dat meteen duidelijk op moeten vallen? Polyester is makkelijk dicht te smeren en te schilderen, dan ziet het eruit als nieuw. Maar dat betekent niet dat het dak duurzaam gerepareerd is, of dat er geen schade is geweest. Dit is een schadeherstel dat bij de verkoop aangegeven had moeten worden.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:37

Dak van een trailer waarbij het aan de binnenkant niet direct opvalt ga je echt niet aan de buitenkant controleren. Daar heb je een ladder voor nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:40

BigOne schreef:
Dak van een trailer waarbij het aan de binnenkant niet direct opvalt ga je echt niet aan de buitenkant controleren. Daar heb je een ladder voor nodig.

En dat, natuurlijk. Een paar krassen en vlekken aan de binnenkant zijn niet meteen reden te vermoeden dat er bovenop het dak e.e.a. gerepareerd is.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:46

Maar als het aan de binnenkant al niet opvalt...?? Dan is het toch prima gerepareerd? Bij elke bouwmarkt zijn die reparatie- setjes te koop, dan kun je dat toch gebruiken? Wie zegt dat dat geen juiste methode is om te repareren? En blijkbaar is het nog prima gebeurt ook....

Ik krijg de indruk dat deze trailer direct total-los verklaard had moeten worden?

Waar dient een dak van een trailer voor? Dat het niet lekt en tocht in een trailer lijkt me? Als het zo gerepareerd is dat dat doel bereikt is zou het voor mij akkoord zijn.

Je kunt erover discussiëren of verkoper het bij aankoop had moeten melden, maar geboden oplossing lijkt me prima.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:59

Dat het niet opvalt wil niet zeggen dat het prima gerepareerd is. Er zit een verschil tussen voor het oog netjes en daadwerkelijk veilig...

Plus voor 12000 euro zit je niet bepaald voor een dubbeltje op de eerste rang en zou ik zeker geen gerepareerde trailer willen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:19

uryanne schreef:
Maar als het aan de binnenkant al niet opvalt...?? Dan is het toch prima gerepareerd? Bij elke bouwmarkt zijn die reparatie- setjes te koop, dan kun je dat toch gebruiken? Wie zegt dat dat geen juiste methode is om te repareren? En blijkbaar is het nog prima gebeurt ook....

Ik krijg de indruk dat deze trailer direct total-los verklaard had moeten worden?

Waar dient een dak van een trailer voor? Dat het niet lekt en tocht in een trailer lijkt me? Als het zo gerepareerd is dat dat doel bereikt is zou het voor mij akkoord zijn.

Je kunt erover discussiëren of verkoper het bij aankoop had moeten melden, maar geboden oplossing lijkt me prima.

Het gaat er niet om dat het gerepareerd is. Het gaat erom dat een flinke schade niet gemeld is, waardoor je af gaat vragen of er niet meer mis is. Zo lastig is dat toch niet te begrijpen?

Even los van dat je voor een schadetrailer minder hoort te betalen dan voor een trailer met reguliere gebruikssporen.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:01

Als een paard met z'n hoofd door het dak van een trailer is gegaan, is er wel wat gebeurd. Wat precies weet je niet, maar dat een paard met z'n hoofd door het dak mogelijk flink aan het spartelen is geweest, waarbij de rest van de trailer mogelijk ontzet is geweest, is niet écht je fantasie een enorme vlucht laten maken.
En dat wil je gewoon óók weten. Hoe recht/stevig/veilig is het frame van de trailer na dit akkefietje?

Ooit heeft één van mijn eigen paarden door alleen maar steigerend naast de plank te springen de zijwand dusdanig uitgebogen dat de klep daarna niet meer denderend goed sloot. Was een prima trailermerk, en helemaal geen hevige paniekactie van paardlief, maar de zijwand was wel naar buiten uitgebogen.

Ik zou écht willen weten of de trailer van TS nog recht is, en vooral, of-ie nog veilig is. Want ik weet met hoe weinig je al dingen kunt verbuigen. Laat staan wat er allemaal ontzet kan worden door een paard met z'n hoofd door het dak. Want die blijft echt niet rustig staan rondkijken, eenmaal met het hoofd buiten...

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:15

Dreamboy schreef:
Ik heb geen ervaring met Brouwer of met Berend maar ik kan me niet voorstellen dat een zo goed bekend staand bedrijf zijn goede naam ter grabbel gaat gooien door een onveilige trailer te verkopen. Het zelfde geldt voor de tussen persoon die ook als zeer betrouwbaar te boek staat.


Tuurlijk wel, dat heeft een bekende trailerboer met mijn trailer gedaan.
Mevrouwtje ik ken deze trailer is hier in onderhoud, wellicht had ie onderhoud niet meer uitgevoerd.

Ik had aan verborgen verbreken reparaties van meer dan 3000€ en was geen trailer van 3000€ ….dus behoorlijk miskoop en zal ook nooit meer daar iets kopen

Ik had wel mijn trailer vooraf laten keuren bij andere bedrijf die keek naar de kitnaden, banden, bodem en dak maar niet maar de remleiding en wiellagers

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:20

TS

Ik vind dat je gelijk hebt, 12000€ is niet iets om genaaid worden. Als men auto koopt met schade terwijl niet gemeld is dan is het ineens anders.

Kan de trailer boer de trailer niet gewoon terug nemen voor 12000€ zodat jij wat anders kan krijgen.
Anders zou ik nu gewoon iid advocaat nemen en neem niet je rechtsbijstand want dat duurt dagen, maanden en moet je zowat elk rapport zelf schrijven

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:47

Iedereen heeft het maar over een paard dat met zijn hoofd door het dak gegaan is, maar dat is helemaal nergens gezegd. Misschien is er wel een tak op het dak gevallen, precies verkeerd en een gat. Dan heb je waarschijnlijk verder geen schade maar wel een gat in het dak. En nee ik ken deze verkoper of tussenpersoon niet

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:50

De openingspost. Hier staat het letterlijk in en is ook al een paar keer herhaald B-)
josalt130 schreef:
Via een tussenpersoon van Brouwer trailers heb ik een Ifor Williams HBX506 gekocht. De trailer is 2 jaar oud en zou nagenoeg geen gebruikerssporen hebben. Bij bezichtiging inderdaad weinig op aan te merken (een scheur in het plastic kapje bij het neuswiel en een deukje in de aluminium omlijsting van het deurtje). Na 6 weken wilde ik het dak schoonmaken en in de was zetten. Zag ik dat er glasvezelmatjes waren gebruikt op het dak en het linker deel aan de voorzijde opbolde. Bij navraag aan de tussenpersoon (Brasser trailers) wist hij nergens van en moest het maar met Brouwer oplossen. Dag erna gebeld met Brouwer trailers, ja dat was hun bekend en zou geen problemen opleveren.....er was een paard met zijn hoofd doorheen gegaan. Ik heb een marktconforme prijs betaald voor deze trailer en mijn oude trailer is reeds door hun verkocht. Ze wilde in eerste instantie niets, bij veel aandringen 2 opties: een nieuwe kopen voor de verkoopprijs (die hun hadden staan) of eventueel kijken of er een ander dak op kan. Ik heb ze gevraagd de koop te ontbinden, maar laten sindsdien niets meer van zich horen (reeds 10 dagen) en ik zit nu bijna 3 weken zonder überhaupt een trailer.
Ik ben van mening dat er een verborgen gebrek aan deze trailer is. Wellicht is het hoofd van het paard bij een ongeluk erdoor gegaan er is er meer mis met deze trailer. Kortom: ik wil graag mijn geld terug en gewoon ergens anders een nieuwe kopen. Een ander dak van een andere trailer? Gaat dit vakkundig en netjes, zit er nog garantie op e.d.?

Nu vraag ik mij uiteraard af of meer mensen deze ervaring hebben?

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:59

Bielsje schreef:
Misschien bestaat er een onafhankelijk iemand die kan checken of het aan de hand van een ongeluk is gebeurd of niet?

Mijn man zit in de auto's en die kan vaak al zeggen als iemand aan komt rijden, of de auto "plat" is geweest of niet. Kan hij het niet direct zien dan weet hij precies waar hij moet kijken om het te achterhalen.

Ik begrijp helemaal dat het niet vermelden van zulke herstelde schade zorgt voor een deuk in het vertrouwen. En kijkend naar onze ervaringen met auto's die zichtbaar geweldig zijn hersteld, maar toch steeds kapot gaan, zou ik ook zeker de reden willen weten.

Misschien zijn ze in gesprek met de tussenpersoon of de verkoper van de trailer. Kan allemaal en ze klinken als een fijn bedrijf verder, maar communicatie is key in dit geval en ik snap je gevoel TS!


Heeft jouw man enig idee wat het met de waarde van een trailer doet als het dak op zo'n manier stuk gaat? Boom op auto idee misschien. Alleen dak zichtbaar stuk.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:25

We hebben het over een stukje polyester wat gerepareerd is. Laten we dat niet vergeten...

Als we een paar pagina's verder zijn op deze manier is de hele trailer kuis verrot en nooit meer te gebruiken. TS heeft de trailer al meerdere weken en ik neem aan ook al meerdere keren gebruikt. Als hij krom en ontzet is zou TS dat toch allang gemerkt moeten hebben.

De fantasie lijkt toch een loopje te nemen bij sommige in dit topic....

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:32

imaudy schreef:
Bielsje schreef:
Misschien bestaat er een onafhankelijk iemand die kan checken of het aan de hand van een ongeluk is gebeurd of niet?

Mijn man zit in de auto's en die kan vaak al zeggen als iemand aan komt rijden, of de auto "plat" is geweest of niet. Kan hij het niet direct zien dan weet hij precies waar hij moet kijken om het te achterhalen.

Ik begrijp helemaal dat het niet vermelden van zulke herstelde schade zorgt voor een deuk in het vertrouwen. En kijkend naar onze ervaringen met auto's die zichtbaar geweldig zijn hersteld, maar toch steeds kapot gaan, zou ik ook zeker de reden willen weten.

Misschien zijn ze in gesprek met de tussenpersoon of de verkoper van de trailer. Kan allemaal en ze klinken als een fijn bedrijf verder, maar communicatie is key in dit geval en ik snap je gevoel TS!


Heeft jouw man enig idee wat het met de waarde van een trailer doet als het dak op zo'n manier stuk gaat? Boom op auto idee misschien. Alleen dak zichtbaar stuk.


Ik heb het mijn man even voorgelegd, niet wéér een paardending he?! _O- En ik zal het iets politiek correcter proberen te zeggen als dat hij deed.

Hij stelt als feit;
- Het is een schade trailer op dit moment
- Dat het gerepareerd is is mooi voor het oog en tegen de regen, maar het verzwakt het dak hoe dan ook. Komt er weer een paard omhoog dan zal hij met maximaal 50% van de kracht die hij eerder nodig zou hebben, erdoorheen gaan
- In geval van een ongeluk zal de trailer minder veilig zijn en meer schade hebben

Dus indien het echt enkel het dak is en de constructie heeft absoluut niets te lijden gehad, nieuw dak erop voor het weer in een normale prijsklasse valt ipv "schadebak" klasse.

Edit: ondertussen hebben we het betreffende type trailer even gegoogled. Manlief denkt dat als hij echte schade heeft gehad wat niet goed hersteld zou zijn (lees: een reparatiekitje oid) dat je het op het oog zou zien. Er is vrijwel geen andere mogelijkheid dan de delen te vervangen van wat we zo zien en als het niet recht is zouden wij (mensen zonder zijn oog) dat ook heus zien :'). Maar anders even nameten schuin van hoek maar hoek :+
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 31-07-23 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:36

Ik heb een kleine 10 jaar terug een ongeval gehad met mijn motor. Er was zichtbare schade, die is hersteld. Daarna is hij naar een andere garage gebracht voor een dubbel check. 100% goedgekeurd. Terug aan het rijden en voor een jaar lang stond ik elke maand in de garage om iets te laten herstellen. Alles was terug te leiden naar het ongeval. De schade was niet zichtbaar, want het betrof allemaal kleine haarscheuren en fracturen die door de trillingen van het rijden groter werden tot het punt dat het kapot was.

Ik zeg niet dat dit bij de trailer van TS het geval is. Het kan prima niet meer zijn dan enkel een gat in het dak. Maar het kan ook meer zijn dan een gat in het dak. Het gaat er vooral om dat de TS nu geen keuze heeft gehad, het niet meer vertrouwd (logisch) en geen trailer met schade wil. Dit had gewoon eerlijk moeten vermeld worden zodat TS een goed beeld kon vormen. De prijs die ze heeft betaald vind ik persoonlijk duur voor een trailer met schade. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:34

Hoe je went of keert had vermeld moeten worden

Dak controleer je niet ff bij bezichtiging

Ik snap niet waarom uryanne iedere x probeert topic nare wending te geven met haar uitspraken
Zolang je zelf niet mee hebt gemaakt weet je niet hoe je je voelt.

Verdient geen hoofdprijs en 12000€ heb je een nieuwe trailer voor. En ifor nieuw 1.5 13000€ luxe versie staat nu op MP bij dealer

Dan is 12000€ afzetten

Nieuw dak of 2-hands is je trailer op dat moment echt niet meer waard

Ik persoonlijk zou um niet willen kopen

Mijn advies is toch echt afhandelen deze zaak en snel want je garantie verloopt
Kan ook zijn dat advocaat zegt dat nieuw dak optie is dan zou ik zo snel mogelijk verkopen

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:35

Heb even het type trailer opgezocht en mooi ding alleen zie ik ze nieuw voor ca € 13.000,- en TS jij hebt ongeveer datzelfde bedrag uitgegeven voor een trailer van 2 jaar oud, dan zou ik voor een nieuwe zijn gegaan en dan misschien € 1.000,- extra erbij.
Snap dat het balen is omdat de voorlichting niet helemaal eerlijk is geweest door Brasser. Zou even afwachten wat Brouwer je aanbiedt behalve een nieuw dak.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:56

tita schreef:
Hoe je went of keert had vermeld moeten worden

Dak controleer je niet ff bij bezichtiging

Ik snap niet waarom uryanne iedere x probeert topic nare wending te geven met haar uitspraken
Zolang je zelf niet mee hebt gemaakt weet je niet hoe je je voelt.

Verdient geen hoofdprijs en 12000€ heb je een nieuwe trailer voor. En ifor nieuw 1.5 13000€ luxe versie staat nu op MP bij dealer

Dan is 12000€ afzetten

Nieuw dak of 2-hands is je trailer op dat moment echt niet meer waard

Ik persoonlijk zou um niet willen kopen

Mijn advies is toch echt afhandelen deze zaak en snel want je garantie verloopt
Kan ook zijn dat advocaat zegt dat nieuw dak optie is dan zou ik zo snel mogelijk verkopen


Hoezo een nare wending? Ik probeer een tegengeluid te geven door het wat op te nemen voor een hardwerkende ondernemer? Past dat niet in dit topic waarin iedereen lijkt te zeggen; "ach, TS... wat vervelend en naar voor je".

Natuurlijk is het een vervelende situatie, maar dan wel voor beide partijen!

Zeker omdat er blijkbaar geen andere oplossing kan/ mag komen dan trailer retour en geld terug.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:05

Uryanne: een andere oplossing mag aangedragen worden, ts mag daar net zo goed (mijn inziens ook gegronde redenen) niet mee akkoord gaan.

In mijn ogen doe jij alsof TS overdrijft. En dat is wel een beetje de nare wending die je mijn inziens ook geeft.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:10

Maartje1990 schreef:
Uryanne: een andere oplossing mag aangedragen worden, ts mag daar net zo goed (mijn inziens ook gegronde redenen) niet mee akkoord gaan.

In mijn ogen doe jij alsof TS overdrijft. En dat is wel een beetje de nare wending die je mijn inziens ook geeft.


Ik denk niet dat TS overdrijft, want dat is de enige in dit topic met kennis van de daadwerkelijke trailer. De rest doet allerlei aannames, baseert zich op google en eigen ervaringen met geheel andere feiten.

Dat is waar ik moeite mee heb en waardoor ik een zwak krijg voor een hardwerkende ondernemer....

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:23

Die hardwerkende ondernemer heeft zelf een trailer verkocht met schade zonder het te vermelden.

Snap niet wat daar te verdedigen aan valt

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:48

uryanne schreef:
Maar als het aan de binnenkant al niet opvalt...?? Dan is het toch prima gerepareerd? Bij elke bouwmarkt zijn die reparatie- setjes te koop, dan kun je dat toch gebruiken? Wie zegt dat dat geen juiste methode is om te repareren? En blijkbaar is het nog prima gebeurt ook....

Ik krijg de indruk dat deze trailer direct total-los verklaard had moeten worden?

Waar dient een dak van een trailer voor? Dat het niet lekt en tocht in een trailer lijkt me? Als het zo gerepareerd is dat dat doel bereikt is zou het voor mij akkoord zijn.

Je kunt erover discussiëren of verkoper het bij aankoop had moeten melden, maar geboden oplossing lijkt me prima.


Het gaat hier niet om jou hè?! Dat jij dit prima zou vinden dat is fijn.
Ts vindt het niet prima. Dat mag ook. Ik zou voor 12000,- ook geen schade aan het dak accepteren. Of het nou goed gemaakt is of niet. Maar het gaat hier niet om ons. Als ts dit niet oké je vindt, dan is dat haar goed recht.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 06:56

Amber_anne schreef:
Die hardwerkende ondernemer heeft zelf een trailer verkocht met schade zonder het te vermelden.

Snap niet wat daar te verdedigen aan valt


Je weet toch helemaal niet of dit bewust is gebeurd. Misschien heeft er een hapering in de communicatie tussen tussenpersoon en verkoper gezeten.
Daarbij zijn er al oplossingen aangedragen door de verkoper.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:07

Dat is geen oplossing
Trailer is niet meer 12000€ waard met deze schade of nieuw niet origineel dak

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:11

Zelfs als het niet bewust was, is er wel een fout gemaakt. Ze bieden een oplossing, dat klopt. Maar geen oplossing waar de koper zich goed bij voelt. En, de trailer gaat met deze oplossing een schadetrailer blijven. Die zijn altijd minder waard. Het is niet dat er al jaren mee is rond gereden door TS eer het aan het licht kwam. Het is erg snel gezien en gemeld. Terug nemen is gewoon de meest eerlijke oplossing.

Ik ben overigens ook een kleine ondernemer. We zitten maar met 2 in de zaak. Wel een andere branche. Maar moest een dergelijke fout bij ons voorvallen dan zouden wij dit oplossen door het product terug te nemen met onze oprechte excuses en een kleine korting bij aankoop van een nieuw/ander product.