Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49139
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 08:23

Zeker nu het aankoopbedrag is genoemd, 12.000 euro? Daar heb je een nieuwe trailer voor. En dan hoef je niet eens naar een B-merk uit te wijken.
Voor dat bedrag moet het wel een hele bijzondere luxe uitvoering zijn met allerlei extra opties. Met dat dak had het ding hooguit 8000 mogen kosten. En dan nog kocht ik een nieuwe van een ander merk voor dat geld. Want die zijn er.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 13:12

Ik denk dat ik nu een maand na de constatering en melding goed nieuws kan melden.

De heer Brasser (Brasser trailers) en eerder genoemd als tussenpersoon blijft niet thuis geven. Ik heb de trailer gekocht naar aanleiding van zijn advertentie en heeft mij een "nagenoeg nieuwe" trailer verkocht en bij mondelinge navraag waren en geen mankementen bekend. Ik heb hem aansprakelijk gesteld voor de dwaling die tijdens mijn aankoop ontstaan.

De heer Brouwer heeft weliswaar geen contact met ons gezocht en de termijn voor het ontbinden van het koopcontract laten verlopen, maar toen wij opnieuw contact opnamen is hij wel akkoord gegaan met ons verzoek. Hij zal binnen enkele dagen het gehele bedrag op mijn rekening terugstorten, waarna ik de overschrijvingscodes aan hem zal toesturen.

Kortom: Ik kan helaas geen goed woord over hebben voor de handelwijze van Brasser en hoe hij mij heeft laten zitten met een schadetrailer. Gelukkig kan ik melden dat de heer Brouwer zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en mij volledig schadeloos stelt. Jammer dat het contact steeds op ons initiatief is ontstaan, maar handen op elkaar voor de eind afwikkeling +:)+

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:44

Wat fijn dat Berend het naar tevredenheid heeft opgelost! Ik kan me voorstellen dat dit een stressvolle maand voor je is geweest. Ik hoop dat je snel rondtourt met een fijne trailer!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:47

Top dat het is opgelost +:)+.

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:49

josalt130 schreef:
Ik denk dat ik nu een maand na de constatering en melding goed nieuws kan melden.

De heer Brasser (Brasser trailers) en eerder genoemd als tussenpersoon blijft niet thuis geven. Ik heb de trailer gekocht naar aanleiding van zijn advertentie en heeft mij een "nagenoeg nieuwe" trailer verkocht en bij mondelinge navraag waren en geen mankementen bekend. Ik heb hem aansprakelijk gesteld voor de dwaling die tijdens mijn aankoop ontstaan.

De heer Brouwer heeft weliswaar geen contact met ons gezocht en de termijn voor het ontbinden van het koopcontract laten verlopen, maar toen wij opnieuw contact opnamen is hij wel akkoord gegaan met ons verzoek. Hij zal binnen enkele dagen het gehele bedrag op mijn rekening terugstorten, waarna ik de overschrijvingscodes aan hem zal toesturen.

Kortom: Ik kan helaas geen goed woord over hebben voor de handelwijze van Brasser en hoe hij mij heeft laten zitten met een schadetrailer. Gelukkig kan ik melden dat de heer Brouwer zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en mij volledig schadeloos stelt. Jammer dat het contact steeds op ons initiatief is ontstaan, maar handen op elkaar voor de eind afwikkeling +:)+

Precies wat ik verwachtte. Berend ruimt het puin van Brasser. Want daar komt het nu eigenlijk op neer. Koop je hopelijk nu wel een andere trailer bij Berend ? Het is hem wel te gunnen. Het is echt een goed adres en hij zoekt op waar jij naar op zoek bent en de geeft de service die heb je nu al kunnen ervaren.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 14:07

Rizette schreef:
josalt130 schreef:
Ik denk dat ik nu een maand na de constatering en melding goed nieuws kan melden.

De heer Brasser (Brasser trailers) en eerder genoemd als tussenpersoon blijft niet thuis geven. Ik heb de trailer gekocht naar aanleiding van zijn advertentie en heeft mij een "nagenoeg nieuwe" trailer verkocht en bij mondelinge navraag waren en geen mankementen bekend. Ik heb hem aansprakelijk gesteld voor de dwaling die tijdens mijn aankoop ontstaan.

De heer Brouwer heeft weliswaar geen contact met ons gezocht en de termijn voor het ontbinden van het koopcontract laten verlopen, maar toen wij opnieuw contact opnamen is hij wel akkoord gegaan met ons verzoek. Hij zal binnen enkele dagen het gehele bedrag op mijn rekening terugstorten, waarna ik de overschrijvingscodes aan hem zal toesturen.

Kortom: Ik kan helaas geen goed woord over hebben voor de handelwijze van Brasser en hoe hij mij heeft laten zitten met een schadetrailer. Gelukkig kan ik melden dat de heer Brouwer zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en mij volledig schadeloos stelt. Jammer dat het contact steeds op ons initiatief is ontstaan, maar handen op elkaar voor de eind afwikkeling +:)+

Precies wat ik verwachtte. Berend ruimt het puin van Brasser. Want daar komt het nu eigenlijk op neer. Koop je hopelijk nu wel een andere trailer bij Berend ? Het is hem wel te gunnen. Het is echt een goed adres en hij zoekt op waar jij naar op zoek bent en de geeft de service die heb je nu al kunnen ervaren.


Het is niet helemaal zonder slag of stoot gegaan, maar gezien de hulp die ik juridisch heb gekregen was erg geen ontkomen aan. Steenwijk is bovendien ook niet om de hoek voor mij, maar het wordt nu gewoon een nieuwe zonder mooie praatjes.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:13

Goh TS, ik lees de hele tijd mee. Ik ben heel blij voor je met hoe het is opgelost! Ik snap goed dat je én voor een nieuwe gaat én ergens anders. Veel rijplezier en geluk met de nieuwe trailer!

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:19

Brasser.. doet zijn naam eer aan :Y)

Fijn dat het netjes is opgelost!!

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:24

Veel succes met zoeken naar een nieuwe trailer. Maar verwacht overal verkooppraatjes en de tijd dat reserveren ook reserveren is of bewaren ook bewaren lijkt totaal voorbij. Als ik denk aan onze eigen trailerzoektocht. Voor ons was toen Brouwer een verademing Maar je zult nu vast dubbel op jouw hoede zijn.

Koekie73

Berichten: 2662
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:11

Fijn dat het is opgelost, TS! Ik kan me goed voorstellen dat het een opluchting is.

karrij
Berichten: 1054
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:38

Berend lost altijd alles netjes op zo kennen wij hem! En daarom is hij ook zo groot geworden, chappeau voor Berend! We moeten binnenkort onze trailer weer voor onderhoud naar hem toe

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:00

Berend zal toch ook wel een lucratieve samenwerking hebben met deze meneer? Alleen puinruimen word je ook niet rijk van...

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 14:17

Het geld is teruggestort en de trailer is overgeschreven. Helaas is mijn oude trailer er niet meer en zit ik tijdelijk zonder. Ik heb besloten om wat extra bij te leggen en gewoon voor een nieuwe trailer te gaan om te voorkomen dat ik wederom in mooie advertenties/praatjes trap.
Ik heb met mijn juridische adviseur overlegd en hij denkt inderdaad dat Brouwer en Brasser een samenwerking hebben, waarbij mogelijk Brasser de minder goede trailers verkoopt voor Brouwer. Ik zou dus vooral oppassen voor de aankoop van een trailer bij Brasser, gezien hij problemen niet oplost en handelt op commissiebasis voor Brouwer (de trailers zijn dan ook niet zijn bedrijfsvoorrraad).

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:29

Zoek een nieuwe trailer waar niet alleen de dealer okay is maar ook van een merk/producent wat bekend staat om zijn service. Gaan de moeren binnen de kortste keren roesten of zijn de veren niet goed of kom je anderszins voor problemen te staan ben je ze beide nodig. Nieuw wil niet zeggen zonder problemen. Ik wil je niet paranoia maken maar heb een paar voorbeelden uit de omgeving waar de fabrikant niet thuis gaf en de dealer het alsnog opgelost heeft na een boel trammelant.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:55

Ben toch wel nieuwsgierig of deze verkoper deze trailer alweer te koop heeft gezet..
Al een speurneus-bokker een ad gespot?

Dolce_pony
Berichten: 66
Geregistreerd: 17-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 15:10

Nielojram schreef:
Ben toch wel nieuwsgierig of deze verkoper deze trailer alweer te koop heeft gezet..
Al een speurneus-bokker een ad gespot?



Is al verkocht, 7 augustus.
Of het moet toevallig dezelfde zijn :')

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 17:38

Beste Dolce_pony,

Wat een goede speurwerk. Dat is hem inderdaad en verkocht op 7 augustus. Ik gok met het oude dak. Je kunt het kenteken niet zien, maar ik herken inmiddels elk detail.