Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 20:14

Ik heb de kop van de topic niet aangepast, denk ook niet dat je zomaar dingen kunt aanpassen in dit forum, maar goed ik ben ook geen 20er met enorme cyberkennis.

Ik baal inderdaad ontzettend en zeker als je langdurig niets meer laat horen. Ik wil graag weten met wat voor bedrijf ik vandoen heb en of ik kans heb op een goede oplossing met het bedrijf zelf of dat ik beter direct juridische bijstand kan regelen (en als je geen rechtsbijstand hebt, dan is iemand die rechten heeft gestudeerd vaak een goede optie).

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:15

prompter schreef:
De trailerboer heeft het wel gemeld toen TS hem gebeld had als ik het goed begrijp, maar de tussenpersoon die de trailer in eerste instantie aan TS heeft verkocht heeft het niet gemeld, maar die trekt zich nu terug. Ik vind de rol van de tussenpersoon wel dubieus in dit geval.



Ik ook

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:33

FriesWytske schreef:
prompter schreef:
De trailerboer heeft het wel gemeld toen TS hem gebeld had als ik het goed begrijp, maar de tussenpersoon die de trailer in eerste instantie aan TS heeft verkocht heeft het niet gemeld, maar die trekt zich nu terug. Ik vind de rol van de tussenpersoon wel dubieus in dit geval.



Ik ook


Precies.
Ja balen een hardwerkende man is op vakantie en dus geen contact maar inderdaad titel van topic is aangepast en was erg negatief.
Ken de beste man niet, maar ik geloof als ik de andere ervaringen zo lees dat TS gewoon pech had dat hij op vakantie is. Daarnaast vind ik het echt belachelijk dat ze op zijn kant een recensie plaatst op Google, want het is immers de tussen persoon met wie je in gesprek dient te gaan en als die zijn handen er vanaf trekt dat je die een slechte recensie geeft snap ik, maar je kan iemand zijn bedrijf kapot maken met een slechte recensie terwijl in feite zij misschien wel de tussen persoon hebben verteld over dit dak.

Vind het dan smakeloos om nu al op Google met modder te gooien.
Ja de vakantie is balen maar je had dus ook eerder hier een topic kunnen plaatsen en ervaringen kunnen navragen voor je naar Google ging.

En idd advocaat er op maar ik geloof dat je echt je tussenpersoon moet benaderen hij is jouw contact punt en verkocht de trailer

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:07

Hier ook alleen maar goede ervaringen. Zowel met de aankoop van een trailer als het onderhoud daarvan. Berend is echt heel redelijk en ik zou er wel vertrouwen in hebben dat er een passende oplossing komt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:11

Lienek schreef:
Precies.
Ja balen een hardwerkende man is op vakantie en dus geen contact maar inderdaad titel van topic is aangepast en was erg negatief.
Ken de beste man niet, maar ik geloof als ik de andere ervaringen zo lees dat TS gewoon pech had dat hij op vakantie is. Daarnaast vind ik het echt belachelijk dat ze op zijn kant een recensie plaatst op Google, want het is immers de tussen persoon met wie je in gesprek dient te gaan en als die zijn handen er vanaf trekt dat je die een slechte recensie geeft snap ik, maar je kan iemand zijn bedrijf kapot maken met een slechte recensie terwijl in feite zij misschien wel de tussen persoon hebben verteld over dit dak.

Vind het dan smakeloos om nu al op Google met modder te gooien.
Ja de vakantie is balen maar je had dus ook eerder hier een topic kunnen plaatsen en ervaringen kunnen navragen voor je naar Google ging.

En idd advocaat er op maar ik geloof dat je echt je tussenpersoon moet benaderen hij is jouw contact punt en verkocht de trailer

Wat was de titel eerst dan?

Een mod heeft m aangepast, maar ik had niet t idee dat de titel echt dramatisch was?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:16

Er stond eerst "slechte ervaringen".

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:29

Als ik het verhaal zo lees zou ik als ik Berend was in ieder geval geen zaken met Brasser meer doen als tussenpersoon.

Brasser claimt van niets te weten en Brouwer zegt meteen: klopt, paard met hoofd door het dak. Niet zo netjes.

josalt130
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 22:40

Gezien ik een factuur en overschrijving via Brouwer heb lopen, is dit neem ik aan ook de persoon met wie ik in overeenstemming dien te komen. Er is mij vooraf ook niet gemeld dat de tussenpersoon op commissiebasis werkt, hij bestaat als een eigen bedrijf.
Er zijn dagen, weken, maanden dat ik minder dan 12.000 euro uitgeef, dus dan is het des te zuurder dat ik niet heb gekregen wat mijn tav de advertentie en de bezichtiging is beloofd.

Gezien dit topic ben ik met name op zoek naar mensen met eenzelfde problemen als ik en hoe dit op te hebben gelost. Ik heb inmiddels 1 iemand gevonden met een slechte ervaring, maar lijkt niet eenzelfde als mijn aankoop.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 22:47

josalt130 schreef:
Gezien ik een factuur en overschrijving via Brouwer heb lopen, is dit neem ik aan ook de persoon met wie ik in overeenstemming dien te komen. Er is mij vooraf ook niet gemeld dat de tussenpersoon op commissiebasis werkt, hij bestaat als een eigen bedrijf.


Maar klopt je openingspost toch niet? Daar staat dat je via een tussenpersoon een trailer hebt gekocht.

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:45

Ze heeft de trailer via Brasser gekocht, maar betaald aan Brouwer, welke op zijn beurt commissie aan Brasser heeft betaald voor het zijn van de TP.

@Lienek, de hardwerkende man was nog niet op vakantie en had deze kwestie al lang en breed op kunnen lossen voor hij op vakantie ging.
Daarnaast is het bedrijf gewoon open, dus kan een van zijn collega’s ook reageren lijkt mij. Of aangeven, goh vervelend maar hij is nu op vakantie we komen er dan bij je op terug.

Dit speelt al bijna een maand, dus ik snap wel dat je er dan een boze review tegenaan gooit. Je probeert iets om reactie te krijgen.
En 12.000 euro voor een gerepareerde trailer vind ik bizar veel geld, en zou ik er nooit voor betaald hebben.
Daarvoor verwacht je een trailer die helemaal goed is.


Daarnaast zou het misschien zo kunnen zijn dan Brouwer en Brasser samen in conclaaf zijn wie hier fout zit?
Geen idee, maar dat zou misschien kunnen verklaren dat Brouwer welke zo goed bekend staat nu weinig laat horen.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 00:15

Dat laatste denk ik ook Balko.
Ken ze beide niet hoor.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:02

Balko schreef:
Ze heeft de trailer via Brasser gekocht, maar betaald aan Brouwer, welke op zijn beurt commissie aan Brasser heeft betaald voor het zijn van de TP.

@Lienek, de hardwerkende man was nog niet op vakantie en had deze kwestie al lang en breed op kunnen lossen voor hij op vakantie ging.
Daarnaast is het bedrijf gewoon open, dus kan een van zijn collega’s ook reageren lijkt mij. Of aangeven, goh vervelend maar hij is nu op vakantie we komen er dan bij je op terug.

Dit speelt al bijna een maand, dus ik snap wel dat je er dan een boze review tegenaan gooit. Je probeert iets om reactie te krijgen.
En 12.000 euro voor een gerepareerde trailer vind ik bizar veel geld, en zou ik er nooit voor betaald hebben.
Daarvoor verwacht je een trailer die helemaal goed is.


Daarnaast zou het misschien zo kunnen zijn dan Brouwer en Brasser samen in conclaaf zijn wie hier fout zit?
Geen idee, maar dat zou misschien kunnen verklaren dat Brouwer welke zo goed bekend staat nu weinig laat horen.


Volgens mij had hij al een oplossing aangedragen. Namelijk het vervangen van het dak. Maar daar was TS niet blij mee.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:06


Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:22

Ik vraag mij ook af wat TS nog meer verwacht van Brouwer. Ik ken beide bedrijven niet hoor maar zoals ik het lees is het een betrouwbaar bedrijf en bieden ze al een oplossing door een nieuw dak te plaatsen.

Je weet niet wat er met de trailer gebeurd is, als je die twijfels hebt moet je nieuw kopen. Kan zijn dat door een ongeluk het paard door het dak gegaan is maar kan ook net zogoed een jong paard geweest zijn wat omhoog kwam. Dan is er met de rest van de trailer niks mis dus lijkt mij de geboden oplossing prima.

Gezien de goeie ervaringen kun je ook berusten dat het dak het enige mankement is. Wachten op slechte ervaringen kan maar zijn er bij elk bedrijf wel. Snap dat je het vroeg hoor maar merendeel is tevreden dus dat zegt iets positiefs over her bedrijf.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:36

Hele verhaal komt op mij over als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. TS koopt een gebruikte trailer waar later van blijkt dat deze meer gebruikssporen heeft dan gewenst. Vervolgens geeft ze dit aan bij de verkoper en de dan geboden oplossing (waarvan ik direct zou zeggen, ja graag!) vind ze niet goed.
Tja, wat wil je dan? Probeer je ook eens te verplaatsen in een ondernemer.... Al die klanten die voor gebruikt geld iets nieuws verwachten. Ik zou er een keer klaar mee zijn. Daarom vind ik de geboden oplossing ook erg netjes.

Waar ik me ook over verbaas is dat er gedacht wordt; misschien is er bij een ongeluk een paard door het dak gedaan. En dat zou dan gerepareerd zijn met een polyestergaasje? :D :D

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:38

Als ze voor een dubbeltje op de eerste rang had willen zitten, dan had ze geen Ifor Williams voor een marktconforme prijs gekocht. Weet je wat die dingen kosten?
En gedacht dat er een paard door het dak is gegaan? Dat is gezegd door de verkoper…. Geen fabeltje van TS ofzo.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:49

Daihyo schreef:
En gedacht dat er een paard door het dak is gegaan? Dat is gezegd door de verkoper…. Geen fabeltje van TS ofzo.


Ik lees nergens dat dat door de verkoper is gezegd. Op pagina 1 doet ts die aanname en een paar posts later gaat Ibbel daar op door. Vervolgens lijkt het erop dat dat verhaal nu voor waar wordt aangenomen. De schade wordt door verkoper erkent, maar ik lees nergens de bevestiging van de verkoper dat die schade door een paard komt.

Of lees ik daar ergens overheen?

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:50

Dat heeft de verkopende tussenpersoon niet genoemd, maar Brouwer wel, staat al in de OP.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:55

uryanne schreef:
Hele verhaal komt op mij over als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. TS koopt een gebruikte trailer waar later van blijkt dat deze meer gebruikssporen heeft dan gewenst. Vervolgens geeft ze dit aan bij de verkoper en de dan geboden oplossing (waarvan ik direct zou zeggen, ja graag!) vind ze niet goed.
Tja, wat wil je dan? Probeer je ook eens te verplaatsen in een ondernemer.... Al die klanten die voor gebruikt geld iets nieuws verwachten. Ik zou er een keer klaar mee zijn. Daarom vind ik de geboden oplossing ook erg netjes.

Waar ik me ook over verbaas is dat er gedacht wordt; misschien is er bij een ongeluk een paard door het dak gedaan. En dat zou dan gerepareerd zijn met een polyestergaasje? :D :D


Dubbeltje op de eerste rij met een aankoopprijs van 12.000 euro? Voor 12.000 mag je toch een zgan trailer verwachten lijkt mij?

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:58

prompter schreef:
Dat heeft de verkopende tussenpersoon niet genoemd, maar Brouwer wel, staat al in de OP.


Ja, je hebt helemaal gelijk! Excuus!

Neemt niet weg dat ik de oplossing van nieuwe kap een vind die ik zou accepteren.

Al betaal je het dubbele van de nieuwprijs. Je weet dat het een gebruikte is en dat op een gebruikt iets sporen kunnen zitten. Daarom is zgan altijd heel gevaarlijk om te zeggen. Ik kan zgan heel iets anders vinden dan een ander persoon.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:06

uryanne schreef:
prompter schreef:
Dat heeft de verkopende tussenpersoon niet genoemd, maar Brouwer wel, staat al in de OP.


Ja, je hebt helemaal gelijk! Excuus!

Neemt niet weg dat ik de oplossing van nieuwe kap een vind die ik zou accepteren.

Al betaal je het dubbele van de nieuwprijs. Je weet dat het een gebruikte is en dat op een gebruikt iets sporen kunnen zitten. Daarom is zgan altijd heel gevaarlijk om te zeggen. Ik kan zgan heel iets anders vinden dan een ander persoon.



Natuurlijk, maar als een verkoper die dit niet meldt bij navraag dan snap ik dat je geen vertrouwen meer hebt en het liefste je geld terug wilt. De prijs is die van een knappe trailer, niet een die opgelapt is. En als de beste meneer zo’n goede naam heeft dan zou ik die willen houden…

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:12

Caira schreef:
[Natuurlijk, maar als een verkoper die dit niet meldt bij navraag dan snap ik dat je geen vertrouwen meer hebt en het liefste je geld terug wilt.


Er staat dat de trailer via een tussenpersoon is gekocht. Op de vraag of die niets gezegd heeft over het dak, wordt niet gereageerd. Kan het zijn dat de fout elders ligt?

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:21

Misschien bestaat er een onafhankelijk iemand die kan checken of het aan de hand van een ongeluk is gebeurd of niet?

Mijn man zit in de auto's en die kan vaak al zeggen als iemand aan komt rijden, of de auto "plat" is geweest of niet. Kan hij het niet direct zien dan weet hij precies waar hij moet kijken om het te achterhalen.

Ik begrijp helemaal dat het niet vermelden van zulke herstelde schade zorgt voor een deuk in het vertrouwen. En kijkend naar onze ervaringen met auto's die zichtbaar geweldig zijn hersteld, maar toch steeds kapot gaan, zou ik ook zeker de reden willen weten.

Misschien zijn ze in gesprek met de tussenpersoon of de verkoper van de trailer. Kan allemaal en ze klinken als een fijn bedrijf verder, maar communicatie is key in dit geval en ik snap je gevoel TS!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:19

uryanne schreef:
prompter schreef:
Dat heeft de verkopende tussenpersoon niet genoemd, maar Brouwer wel, staat al in de OP.


Ja, je hebt helemaal gelijk! Excuus!

Neemt niet weg dat ik de oplossing van nieuwe kap een vind die ik zou accepteren.

Al betaal je het dubbele van de nieuwprijs. Je weet dat het een gebruikte is en dat op een gebruikt iets sporen kunnen zitten. Daarom is zgan altijd heel gevaarlijk om te zeggen. Ik kan zgan heel iets anders vinden dan een ander persoon.

Gebruikssporen is wat anders dan een paard dat door het dak is gegaan om wat voor reden dan ook. Dat is geen normale gebruiksspoor, maar een ernstige beschadiging. En zou dus ook geen marktconforme prijs moeten betekenen.

Als dat door het dak gaan al verzwegen is, wat zou er dan nog meer niet gezegd zijn? Dat zou ik me dan afvragen.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Ervaringen Brouwer trailers te Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:29

Dat is dus wat ik probeer duidelijk te maken. Blijkbaar zijn de sporen van "het paard door het dak" niet zo ernstig. Anders was dat toch duidelijk opgevallen? En niet pas na 6 weken bij een schoonmaak.