Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 19:21

Goedenavond,

Ik was net op een stal kijken en vertelde na een tijdje dat ik wellicht een paard in bruikleen kreeg en daarom een plek zocht. Zij gaf aan niet te weten wat zij hiervan vond en of ze akkoord ging, in verband met aansprakelijkheid. Ze zei wat als er iets gebeurd tijdens bv buiten zetten? Of hij rent de weg op? Mij lijkt het niet anders dan normaal, de eigenaar is bekend met dit soort risico's, die zijn op iedere stal aanwezig. En hij kan bij mij ook losbreken. Je weet het met paarden nooit zeker..
Zij voelde zich er niet comfortabel bij.. en moest er juridisch induiken..

Toen ik vroeg hoe het zat als iemand zijn paard daar neerzet en ik ben een bijrijder / verzorger, zei ze dat dat een hele andere situatie was en geen probleem zou zijn. ?!?!?!?!

Vreemd. Stalhouderij, eigenaar paard en risico is toch hetzelfde? En los daarvan, zeggen veel stallen vaak volgens mij niet aansprakelijk te zijn voor eventuele schade als er iets misgaat en sterker nog, als zij jouw paard buiten zetten en deze sloopt onderweg iets (al dan niet door hun schuld) verhalen ze de kosten op jou..
Dit heb ik letterlijk bij een stal in het regelement zien staan, weet niet meer welke stal..

Ik gaf nog aan dat eventuele zorgen van haar met de eigenaar besproken kon worden, en wellicht handig om los van mij, zelf idd te kijken wat ze hier van vind voor een volgende zich hiermee meldt. Maar dit vond ze niet nodig omdat meerdere al gebeld hadden en de stal vast snel vol zou zijn.. en zij weet nu al dat iedereen die gebeld heeft eigenaar is :+ . (Ja het bezoek kreeg ineens een vreemde wending, ze leek en was eerst wel aardig en fijne stal voor het paard en veel buiten ook... schaars!!)
Dat ze in oktober ook nog een stal vrij krijgt was ze even vergeten voor het gemak.. ze werd ineens heel koel en wou me er duidelijk niet hebben.. iets met vriendelijkheid kent geen tijd.. :')

Wat ik dan weer wel bijzonder vind, is dat zij 12 paarden in pension heeft staan, in de weekenden de eigenaren dit nu in diensten doen, ze zei 2 of 3 keer per maand, wat mij veel lijkt tenzij sommige eigenaren meerdere paarden hebben, en we dus niet ook met 13 mensen zijn, of je doet het met meerderen op een dag? Los van dit, vind ik de aansprakelijkheid hiervan veel zorgwekkender. Als je in dienst bent bij een stal val je onder hun verzekering. Als wij het buiten zetten en binnenhalen 'onderling' regelen, valt alles wat mis gaat dus onder je eigen verzekering.. en dat met 12 pension en 6 van haar, 2 of 3 keer per maand, is een stuk meer risico dan alleen mijn eigen paard.. of bruikleen pony..

En hoewel ik er eigenlijk helemaal geen zin in heb dit vaste prik te moeten doen, en het van alleen binnen halen ineens ook buiten zetten werd, en je er dus ineens dan ochtenddienst hebt blijkbaar.. zette haar verhaal over aansprakelijkheid me wel aan het denken.. en hoe leuk dat steeds meer stallen dit zo regelen, maar nooit stil gestaan, en wellicht velen met mij, dat alles wat dan mis zou gaan, niet op de stalhouderij z'n bord komt maar de jouwe..

Nu dan de vraag, is er iets anders aan de hand met bruikleen situaties voor de staleigenaar? Of gebruikelijke van 0 aansprakelijkheid of stal VS eigenaar.

En in hoeverre als de stalhouderij zelf buitenzetten enzo eist, is deze of jij aansprakelijk voor alles wat mis gaat tijdens dit? En dan uiteraard niet je eigen (verzorg / bruikleen) pony of paard, maar die van anderen..

Iemand enig idee hierover?

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:36

Zoals ik het lees wil deze staleigenaar je niet op stal hebben.

Kan je heel veel van vinden, maar welkom in de paardenwereld, de Nederlandse wetgeving stopt op het moment dat je ergens op een erf vertoefd, want dan gelden hun regels.
banketstaaf in deze is dat het om jouw (al-dan-niet-geleasde)paard gaat. En daar kan je behoorlijk slapeloze nachten van hebben..

Zoek lekker verder, geen energie in dit soort staleigenaren stoppen. Het is een rode vlag, hier word je diepongelukkig van.

Je zal het waarschijnlijk zien als de beste stal voor je paard, maar jij telt ook mee, met jou moet ook best worden omgegaan.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:42

Je kan de meest mooie contracten hebben maar als je als staleigenaar ooit schade hebt gehad door een bruikleen paard en de eigenaar en bruiklener dit over jouw rug uitvechten is het ineens een heel andere situatie.

Kortom eigenaresse heeft geen zin in een vage situatie op haar eigen terrein, is haar goed recht. En dus aan jou om verder te kijken, even goede vrienden toch?

imaudy
Berichten: 5047
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:59

Baloedebeer schreef:
Je kan de meest mooie contracten hebben maar als je als staleigenaar ooit schade hebt gehad door een bruikleen paard en de eigenaar en bruiklener dit over jouw rug uitvechten is het ineens een heel andere situatie.

Kortom eigenaresse heeft geen zin in een vage situatie op haar eigen terrein, is haar goed recht. En dus aan jou om verder te kijken, even goede vrienden toch?


Dit denk ik ook. Ja, haar goed recht.

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:14

Simpel gezegd: als een paard schade veroorzaakt aan iets of iemand anders, dan is de eigenaar risicoaansprakelijk.

Alleen ik begrijp dat jij dus niet de eigenaar bent, maar heel iemand anders die niet op die stal gaat komen?

Wellicht dat de stalhouderij dat een probleem vind? Dat zij dan iemand aansprakelijk moet gaan stellen, die ze helemaal niet kent?

Mbt anderen die jouw paard binnen en buiten zetten. Als er iets gebeurd, is dat vaak door eigen gedragingen van het paard (schrikken oid).
Als jouw paard dan letsel heeft, zal dat lastig te verhalen zijn op diegene die hem begeleidde.

Het wordt een ander verhaal als de begeleider iets verwijtbaars doet. Gek voorbeeld: begeleider slaat paard paar keer met de zweep, paard bokt of rent naar achteren tegen een geparkeerde auto aan (of de staldeur gaat kapot/ hij raakt een ander paard).

Dan zou je de begeleider aansprakelijk kunnen stellen

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:53

Ik kwam niet door je openingspost heen, zo’n chaotische manier van vertellen :? Maar in een paar regels leek ik in ieder geval te begrijpen dat de staleigenaar dit niet wil.
Of ze wil jou niet op stal hebben (dus een persoonlijke kwestie), of ze wil niet dat er een paard staat waarvan de eigenaar niet haar directe contactpersoon is. In dat laatste geval zou het een oplossing kunnen zijn dat de eigenaar de stalling betaalt en jij aan de eigenaar. Maar dan alsnog is het voor de stalhouder misschien een probleem dat er geen kort lijntje is tussen haar en de eigenaar

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:01

Heb je verteld waarom je voor een bruikleenconstructie gaat? Zijn er onmogelijkheden in het financiële verhaal?

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:36

Wij hebben 2 maal zo’n vage situatie op stal gehad en zou er ook niet zomaar aan beginnen om de reden die baloedebeer ook noemt. Bij ons ging het vooral om de financiële aansprakelijkheid

Dame A informeerde naar een stal. Paard werd vervolgens gebracht door een meneer, die tevens eigenaar bleek. Prima wij nog. Wel vaker te maken gehad met paarden in de lease. Dit was ook bruikleen. Echter bleek tussen dame A en meneer niet duidelijk overeen gekomen wie nu de stalkosten ging dragen en juist dat werd het punt. Meneer vond de dame en de dame vond meneer…betaald werd er iig niet en dan sta je als stalhouder met een heleboel gezeur waar je totaal niet op zit te wachten en kosten die doorlopen. Maar het is niet duidelijk wie verantwoordelijk gehouden moest worden.

Dame B heeft paard in lease. Wordt bij ons op stal geplaatst. Dame B draagt alle kosten tot dat ze in zak en as terecht komt en met de noorderzon vertrekt en leasepaard achter laat . Geïnformeerd bij de verleasende partij, had ook geen financiële middelen, dus ook dit paard stond bij ons op stal zonder dat de kosten betaald werden. Verleasende verwees naar de leaser en de leaser zei dat de verleasende partij hem maar op moest halen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:47

Goed recht vd eigenaar lijkt mij, met bijrijder zou het toch anders zijn ivm eigenaar die zelf aansprakelijkheid en zeggenschap over paard heeft en aanspreekpunt voor stalhouderij is.

Bruikleen maak jij zo te horen afspraak en regelt communicatie als niet eigenaar.

Zoals Diana ooit eens zei: 'there were three of us in this marriage, it was a bit to crowded' :')

Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:10

linda_arnold schreef:
Wij hebben 2 maal zo’n vage situatie op stal gehad en zou er ook niet zomaar aan beginnen om de reden die baloedebeer ook noemt. Bij ons ging het vooral om de financiële aansprakelijkheid

Dame A informeerde naar een stal. Paard werd vervolgens gebracht door een meneer, die tevens eigenaar bleek. Prima wij nog. Wel vaker te maken gehad met paarden in de lease. Dit was ook bruikleen. Echter bleek tussen dame A en meneer niet duidelijk overeen gekomen wie nu de stalkosten ging dragen en juist dat werd het punt. Meneer vond de dame en de dame vond meneer…betaald werd er iig niet en dan sta je als stalhouder met een heleboel gezeur waar je totaal niet op zit te wachten en kosten die doorlopen. Maar het is niet duidelijk wie verantwoordelijk gehouden moest worden.

Dame B heeft paard in lease. Wordt bij ons op stal geplaatst. Dame B draagt alle kosten tot dat ze in zak en as terecht komt en met de noorderzon vertrekt en leasepaard achter laat . Geïnformeerd bij de verleasende partij, had ook geen financiële middelen, dus ook dit paard stond bij ons op stal zonder dat de kosten betaald werden. Verleasende verwees naar de leaser en de leaser zei dat de verleasende partij hem maar op moest halen.



Ja dit is lastig. Maargoed, bij mij was het duidelijk, en ze had best een contract mogen zien of haar zorg mogen uiten en dat we dit meenemen en zij ook weet wat en hoe etc. Overigens is het bij mij zo dat als de wereld vergaat, die paarden gewoon direct terug kunnen naar de eigenaar..

En niet al te ingewikkeld. Ik zet het paard daar neer. Ik ga met haar een betaling aan voor stalling. Ongeacht wiens paard het is, ik ga met haar in zee. Als ik jouw auto naar de garage besluit te brengen, kan ik ook niet ineens zeggen ja de eigenaar betaald. Tenzij aantoonbaar toestemming van de eigenaar. Maar idd.. eens gehoord van iemand die zei breng mijn paard naar de d.a. en daarna weigerde de dierenarts te betalen.. zit je dan als goed bedoelde hulp..

Gelukkig is de 1 de ander niet, maar toegegeven, tegoedertrouw is niet meer van deze tijd.. Al neem ik weloverwogen beslissingen en was ik dit met haar aangegaan wordt er gewoon betaald en anders kan beestje ook terug naar de eigenaar.. ze moeten daar niet weg.. beestje deed niks en ik had geen paard om te rijden en ze zitten te ver om daar langs te gaan..

Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:17

Dorine92 schreef:
Ik kwam niet door je openingspost heen, zo’n chaotische manier van vertellen :? Maar in een paar regels leek ik in ieder geval te begrijpen dat de staleigenaar dit niet wil.
Of ze wil jou niet op stal hebben (dus een persoonlijke kwestie), of ze wil niet dat er een paard staat waarvan de eigenaar niet haar directe contactpersoon is. In dat laatste geval zou het een oplossing kunnen zijn dat de eigenaar de stalling betaalt en jij aan de eigenaar. Maar dan alsnog is het voor de stalhouder misschien een probleem dat er geen kort lijntje is tussen haar en de eigenaar



Paard zou gewoon in mijn beheer en verantwoordelijkheid zijn, enkel niet aangekocht door mij. Alles wat zij aangaat is met mij en ik met haar, en ik heb mijn eigen afspraken met de eigenaar.. niet heel moeilijk.. en nr van de eigenaar had ze van mij best mogen hebben als zij daar gelukkig van werd.. maargoed..
Er zijn vast en zeker oplossingen voor, maar vast ook stallen die het geen probleem vinden..
Verder geen informatie over het juridische deel en aansprakelijkheid? Want daar ging het eigenlijk om.. :)

Angel_89
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:27

imaudy schreef:
Baloedebeer schreef:
Je kan de meest mooie contracten hebben maar als je als staleigenaar ooit schade hebt gehad door een bruikleen paard en de eigenaar en bruiklener dit over jouw rug uitvechten is het ineens een heel andere situatie.

Kortom eigenaresse heeft geen zin in een vage situatie op haar eigen terrein, is haar goed recht. En dus aan jou om verder te kijken, even goede vrienden toch?


Dit denk ik ook. Ja, haar goed recht.


Als je op een bepaalde manier dingen afhandeld zeker geen even goede vrienden meer. In je recht staan is geen rechtvaardiging voor bepaalde manieren of gebrek daaraan, maar dat is slechts mijn mening. Daarbij ging het niet om of zij in haar recht staat, maar hoe het juridisch zit met wat zij aanhaalde.. leek me een mooi leermoment..

imaudy
Berichten: 5047
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 00:32

Angel_89 schreef:
imaudy schreef:

Als je op een bepaalde manier dingen afhandeld zeker geen even goede vrienden meer. In je recht staan is geen rechtvaardiging voor bepaalde manieren of gebrek daaraan, maar dat is slechts mijn mening. Daarbij ging het niet om of zij in haar recht staat, maar hoe het juridisch zit met wat zij aanhaalde.. leek me een mooi leermoment..


Denk dat de stal gewoon niet past, je zit nu al te klagen over het binnen en buitenzetten. Die stalhouder heeft echt wel door dat je daar geen trek aan hebt.

Ken je het paard al goed? Ik heb vaker een bruikleen fout dan goed zien gaan.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 06:45

Angel_89 schreef:
Dorine92 schreef:
Ik kwam niet door je openingspost heen, zo’n chaotische manier van vertellen :? Maar in een paar regels leek ik in ieder geval te begrijpen dat de staleigenaar dit niet wil.
Of ze wil jou niet op stal hebben (dus een persoonlijke kwestie), of ze wil niet dat er een paard staat waarvan de eigenaar niet haar directe contactpersoon is. In dat laatste geval zou het een oplossing kunnen zijn dat de eigenaar de stalling betaalt en jij aan de eigenaar. Maar dan alsnog is het voor de stalhouder misschien een probleem dat er geen kort lijntje is tussen haar en de eigenaar



Paard zou gewoon in mijn beheer en verantwoordelijkheid zijn, enkel niet aangekocht door mij. Alles wat zij aangaat is met mij en ik met haar, en ik heb mijn eigen afspraken met de eigenaar.. niet heel moeilijk.. en nr van de eigenaar had ze van mij best mogen hebben als zij daar gelukkig van werd.. maargoed..
Er zijn vast en zeker oplossingen voor, maar vast ook stallen die het geen probleem vinden..
Verder geen informatie over het juridische deel en aansprakelijkheid? Want daar ging het eigenlijk om.. :)

Ja dat is dus het hele probleem.... de eigenaar is verantwoordelijk, niet jij. Dus als het paard schade maakt kan de staleigenaar het niet op jou verhalen omdat je geen eigenaar bent

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 07:05

In feite is er toch niets anders... Mij is nog nooit gevraagd of ik wel de eigenaar ben van... Voor hetzelfde geld had ik hem al jaren in bruikleen. Ik denk dat je dezelfde soort acties krijgt ook als het paard niet in bruikleen is :S

- Eigenaar met de noorderzon vertrokken ook gehad...
- Eigenaar die opeens niet meer betaalde en bijrijder die het maar overnam...
- Eigenaar die door bijrijders onder druk werd gezet te verhuizen...

Dus mjah... Het loopt zo vaak raar in de paardenwereld, in mijn ogen heeft bruikleen er weinig mee te maken. Het zal soms lastiger zijn omdat je niet alle beslissingen zelf kunt nemen, maar dat is het probleem van jullie, niet van de staleigenaar. Maar zo zie ik het :S

Volgende keer maar gewoon zeggen dat je een stalling voor een paard zoekt? Want in mijn ogen staat een staleigenaar helemaal buiten het lease/bruikleen of wat dan ook gedeelte...

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 07:21

Wat ik me ineens afvroeg, krijg je wel het paspoort mee van de eigenaar?

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 07:32

Dit zijn van die on natuurlijke overeenkomsten, waar alleen maar problemen uit voort kunnen komen.
De stalhouder is vrij om te bepalen wie er op zijn erf en onder welke condities.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 07:39

Ik zou ook denken dat je beter niet had kunnen zeggen dat je het paard in bruikleen hebt.

Maar goed, weet ook niet of dat echt de manier is. Wbt de staleigenaar die is bang voor problemen denk ik. In dat geval zou het wel kunnen schelen als er met juridisch geldige contracten gewerkt zou worden.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 07:53

PB FloortjeM eens.
Als ik me goed kan herinneren (maar het is lang geleden) kun je bij het 'daadwerkelijk dagelijks onder beheer hebben' de juridische aansprakelijkheid overhevelen.

Of in ieder geval, in het geval jaren geleden dat ik heb meegemaakt, vond mijn AVP dat mijn paard dat ik in bruikleen had gegeven niet meer qua aansprakelijkheid voor mijn (hun) kosten kwam omdat het dier domweg ergens anders stond en ik er niet bij in de buurt kwam, en viel het paard gewoon onder de AVP van degene die 'm leende van me. Dus, ook al zou het wettelijk (en dat weet FloortjeM) niet kunnen, een AVP kan kennelijk wél vinden dat ze niet meer uitkeren bij een paard dat uitgeleend is.

Maw: vraag iig na of het paard onder de AVP van de eigenaar valt of dat die ook zegt: ja, hallo, je hebt 'm niet meer in eigen beheer, toedeledoekie. En in dat laatste geval, neem dan contact op met je eigen AVP.

(AVP = aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren)

Oh, en tenslotte: een stalhouder kan haar eigen wettelijke aansprakelijkheid niet afwijzen. Bordjes met: "betreden op eigen risico" ed zijn niet geldig.

En nog een extraatje: het gaat juridisch gezien om aansprakelijkheid, niet om verantwoordelijkheid.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:35

En nog een extraatje: het gaat juridisch gezien om aansprakelijkheid, niet om verantwoordelijkheid.

Dat is in bijna alle gevallen zo. Een verzekering maakt winst door de aansprakelijkheid zo klein mogelijk te houden. Het gaat zuiver om de kosten. Blijft over dat de stalhouder het voor het zeggen heeft wie of wat er op het erf komt.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:11

Nee, niet 'in bijna alle gevallen'. Altijd. Als je de juridische consequenties wilt weten (waar TS om vraagt), gaat het juridisch áltijd om aansprakelijkheid.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Juridisch - aansprakelijkheid stalhouder - eigenaar paard - bruikleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:28

Ze wil je gewoon niet op stal hebben ;)

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:36

Inderdaad ze wil je niet op stal en gezien je nu al aan het zeuren bent voor de weekend diensten begrijp ik dat ook nog.

Ik kan me voorstellen dat de aansprakelijkheid wel bij de bruiklener kan komen liggen ipv bij de eigenaar, want denk dat dat bij trainingsstallen/ wedstrijdstallen waar een paard bijvoorbeeld getraind en uitgebracht word voor een eigenaar ook zo is? Maar dat zal dan vast goed beschreven zijn.

Maar kan me voorstellen dat een stalhouder dat niet wil, zie de duidelijke voorbeelden van hierboven.
Bruiklener vertrekt; niet mijn paard, eigenaar zegt ik heb geen overeenkomst met stalhouder..en dan ?
Juist de stalhouder zit met de problemen.

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:48

Als de diensten je nu al tegen staan: niet aan beginnen. Ik heb dit ook een aantal maanden gedaan op mijn vorige stal en het viel me echt zwaar tegen, vooral het buiten zetten. Op mijn vrije zondag om 7:00 uur eruit was geen pretje :7

In hoeverre dit juridisch mag weet ik niet, maar gewoon niet aan beginnen. Zij wil je niet op stal en jij twijfelt nu al, dat gaat uiteindelijk toch niet goed.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:06

Westhof, met dit gedeelte van je post ben ik het helemaal mee eens. Als de diensten je nu al tegen staan: niet aan beginnen. Het feit dat er al meteen door TS vraagtekens bij worden geplaatst ( de diensten), zou voor mij als stalhouder al genoeg zijn.