Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fika
Berichten: 190
Geregistreerd: 05-09-20

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 23:41

Dankje, ik heb inmiddels contact met een bedrijf dat meerdere merken en types heeft staan.
Ik denk dat ik daar binnenkort even langs ga.

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:08

Phonix schreef:
Lui_ schreef:
Careliner heeft dat dacht ik?

[ [url=m/ESc6Ya.jpg]Afbeelding[/url] ]


Edit: even foto opgezocht en bijgevoegd


Mijn paard staat veel meer rustig op deze dan mijn eigen Bockman.

Heb jij de Bockmann met de ramen aan de zijkanten? Daar kan een paard niets door zien.

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 07:11

ikke schreef:
tamary schreef:
Hoeveel nut heeft dat? Paard snapt geen verkeer, dus anticiperen op kan niet en van tegenliggers met lampen en snelheid er op vertrouwen dat die niet op je botsen ook niet. Niet zien waar de herrie etc. vandaan komt is ook niet alles, maar zien en niet snappen lijkt mij eerder enger.

Ik ken verschillende paarden die het totaal niet met je eens zijn.

Mijn ouwe schoof het deurtje in de vrachtwagen open, zodat ze mee kon kijken.
En ja, paarden snappen dat echt wel. Als ik ergens heen ging waar ze vaker was geweest, hinnikte ze als we er bijna waren en dat deed ze ook als we bijna thuis waren.
Paard van mijn partner idem en ook een van de stalgenoten had een paard die helemaal weg was van de Westfalia Jupiter.

Ja hoor, je kunt precies aan het paard merken dat je een andere route rijdt dan is hij veel alerter. Dat is de mijne bij het rijden ook, andere route is alerter. Een paard ziet ook liever iets dan tegen een muur te kijken Het wordt anders als je een dier hebt wat niets kent en paniekt natuurlijk.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:08

Zuidzijde in Goudriaan heeft ook careliner trailers staan als het goed is. Erg fijn bedrijf ook!

Fika
Berichten: 190
Geregistreerd: 05-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 09:33

Bedankt voor alle tips. :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:47

Ik rij met de nieuwe ifor hbx511. Wat een genot is dat ding! Is rond de 990 leeg 2 paards Afbeelding

Hier een foto hoe veel licht je hebt, dus ook de 2 zij ramen geven veel licht inval!

Fika
Berichten: 190
Geregistreerd: 05-09-20

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 10:05

Ik ben bekend met deze trailer, maar deze ramen zitten te hoog voor dit specifieke paard.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:12

De careliner staat ook bij de Boer in Pesse.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:40

Fika schreef:
Ik ben bekend met deze trailer, maar deze ramen zitten te hoog voor dit specifieke paard.


Uhm zo hoog vind ik ze niet zitten voor mijn Arab van net geen 160 maar goed! Als die careliner wel voldoet super!

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:51

Op de site van careliner zelf zie ik een optie om dealers te zoeken, lijken er best veel in NL te zitten. Dus misschien nog even via hun eigen website het zoeken waard naar een dealer in je omgeving TS? :)

Fika
Berichten: 190
Geregistreerd: 05-09-20

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 12:49

Er zitten helaas geen Careliner dealers bij mij in de buurt.
Anders had ik daar absoluut naar gekeken.

Voor nu ga ik denk ik voor de Cheval Liberté touring, deze heeft een vooruitloop en lijkt de ramen laag genoeg te hebben.
Binnenkort even kijken.

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:01

Zou welk kijken of de raampjes voldoende hoog zitten voor een paard. Die lage raampjes zijn voor veel paarden te laag. Voor shetlanders natuurlijk wel weer leuk.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:31

ikke schreef:
tamary schreef:
Hoeveel nut heeft dat? Paard snapt geen verkeer, dus anticiperen op kan niet en van tegenliggers met lampen en snelheid er op vertrouwen dat die niet op je botsen ook niet. Niet zien waar de herrie etc. vandaan komt is ook niet alles, maar zien en niet snappen lijkt mij eerder enger.

Ik ken verschillende paarden die het totaal niet met je eens zijn.

Mijn ouwe schoof het deurtje in de vrachtwagen open, zodat ze mee kon kijken.
En ja, paarden snappen dat echt wel. Als ik ergens heen ging waar ze vaker was geweest, hinnikte ze als we er bijna waren en dat deed ze ook als we bijna thuis waren.
Paard van mijn partner idem en ook een van de stalgenoten had een paard die helemaal weg was van de Westfalia Jupiter.


Helemaal eens, ook anticipeert mijn paard misschien niet op verkeer, maar hij kent zeker wel de remlichten en dat hij zich wat 'moet' schrap zetten als die oplichten. En hij kent zeker ook de bekende routes, zoals richting les of strand of als we van ergens onbekends komen, het laatste stukje naar huis.

Ik heb zelf overigens een cheval liberte, geen enorm grote ramen wel relatief laag (ik heb een haflinger en die kan er goed door kijken). Ik heb er een camera in hangen en mijne staat vaak door het raampje mee te kijken. Enorm tevreden van iig.

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:24

Fangio schreef:
Helemaal eens, ook anticipeert mijn paard misschien niet op verkeer, maar hij kent zeker wel de remlichten en dat hij zich wat 'moet' schrap zetten als die oplichten. En hij kent zeker ook de bekende routes, zoals richting les of strand of als we van ergens onbekends komen, het laatste stukje naar huis.

Maar herkent je knapperd dan de route of snapt hij echt de remlichten?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:05

Nielojram schreef:
Fangio schreef:
Helemaal eens, ook anticipeert mijn paard misschien niet op verkeer, maar hij kent zeker wel de remlichten en dat hij zich wat 'moet' schrap zetten als die oplichten. En hij kent zeker ook de bekende routes, zoals richting les of strand of als we van ergens onbekends komen, het laatste stukje naar huis.

Maar herkent je knapperd dan de route of snapt hij echt de remlichten?


Beide, hij herkent zeker bekende routes, maar ook op onbekende wegen snapt hij hoe remlichten werken hoor. Heb een camera in de trailer hangen, dus kan precies zien wat hij allemaal uitspookt :j

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:14

Fika schreef:
Voor nu ga ik denk ik voor de Cheval Liberté touring, deze heeft een vooruitloop en lijkt de ramen laag genoeg te hebben.
Binnenkort even kijken.


Ga als proef wel even een stukje rijden met deze trailer. In vergelijking met andere hier genoemd rijden CL's echt minder fijn. Wegligging vind ik echt minder. Maar bv ook kwaliteit van de deurtjes etc.

Rizette
Berichten: 4380
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:55

CL is geen toptrailer.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:41

Ik heb een Bonilla trailer, waarbij ik extra raampjes in de deuren heb laten zetten. Panorama aan de voorkant is ook nog mogelijk.

Afbeelding

Fika
Berichten: 190
Geregistreerd: 05-09-20

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 10:32

Bedankt voor de nieuwe reacties.
Ik zoek wel echt een aluminium trailer.

Heb zelf ervaring met meerdere trailermerken en hoewel de Cheval kwalitatief zeker minder is dan bijvoorbeeld een Ifor, vind ik hem juist op de weg erg fijn achter de auto zitten.
Ook heb ik het idee dat de Pullman vering een goede toevoeging is.
Ik heb zelf ook altijd camera's in mijn trailers gehad en kan dus precies zien hoe er gereageerd wordt onderweg.

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:41

Ik zag deze variant ook nog: Tweepaards met aan twee kanten die hoge deuren met raampje, en dan een inwendige staande zadelkamer. Misschien geeft dat aan de voorkant nog meer ruimte (voor in ieder geval het linker paard)

https://www.konag.nl/aanhangwagen/cheval-liberte-touring-jumping-met-zadelkamer/

Enige is dat je niet aan de buitenkant even iets snel in/uit de zadelkamer kunt pakken, als je paarden al helemaal netjes geladen staan.

Knoek
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-05-22

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:58

In welk deel van het land woon je? Want bijvoorbeeld Konag zit in Flevoland. Voor vele nog wel goed bereikbaar. En die hebben de Careliner.
Heb m zelf ook al jaren. En ja het raam maak verschil......

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:05

Ik heb zelf een Mustang die heeft een groot raam aan de voorkant en de zijraampjes. Ik heb er een E pony in staan en die kan mooi naar buiten kijken .

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:17

Fika schreef:
De Careliner is echt wat ik zoek inderdaad, ik heb alleen het probleem dat er hier geen aanbod van is.
Het zicht en de plaatsing van de ramen zijn perfect.

De Sirius is mij eerder afgeraden door een bepaald trailerbedrijf dat dit merk zelf ook verkocht.
Ik denk dat het één van de Cheval Liberté trailers wordt.
Ook vanwege de Pullman vering.

Ik heb de cheval libertair gold 3 en echt fantastische trailer

Fika
Berichten: 190
Geregistreerd: 05-09-20

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 16:01

Heeft de Gold 3 ook een vooruitloop?

Ik zal ook nog even naar de Mustang kijken.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Trailer met veel zicht cq. grote ramen voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:08

Nee geen vooruitloop