Tweedehands IFor Williams HB 403 waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knoesje

Berichten: 1507
Geregistreerd: 22-06-04

Tweedehands IFor Williams HB 403 waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 16:01

Ik heb mijn zinnen gezet op een IFor Williams trailer met voorlader, 1,5 paards.
Nu heb ik er een gevonden uit 2008 voor 5250,-.
Aangezien ik totaal geen verstand heb van trailers wil ik om jullie expertise vragen.
Stel dat ik ga kijken bij deze trailer, die trouwens 2,5 u rijden bij mij vandaan te koop aangeboden is,
waar let ik dan op? Wat kan ik eventueel al van te voren vragen, zodat ik daar niet voor verrassingen kom te staan?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:11

Ik vind dat wel aan de prijs.
Ik heb paar jaar geleden mijn iforwilliams gekocht van 2015 voor €5000. Incl zadelkamer en trailer camera.

Eventueel overleggen of de banden nog in orde zijn?
Bodem is vaak alu. Dus met een losse mat kan je kijken maar is meestal niet nodig.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:14

Saaams schreef:
Ik vind dat wel aan de prijs.


Ik zou niet verbaasd zijn als dat zo ongeveer de nieuwprijs was, 15 jaar geleden. Echt véél te duur imo.

Knoek
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-05-22

Re: Tweedehands IFor Williams HB 403 waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:25

2008 is dus ruim 15 jaar oud. Is dit de versie met hout in de wanden verwerkt? Zo ja check dan heel goed op rotplekken.
Bodem checken dus ff op de grond liggen. Banden reminrichting.
Bedrading. Eigenlijk alles goed checken.....
Daarnaast vind ik erg duur voor een trailer van die leeftijd....

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 16:28

Ik zou hem te duur vinden.

Los daarvan, kun je bij een Bovag-garage een keuring laten doen. Zij checken ook de punten die je niet zomaar kunt zien, zoals de remmen.

Toen ik een trailer wilde verkopen, waarvan ik dacht dat hij goed was, bleek bij keuring dat de remmen bijna op overlijden stonden (balen voor mij, want nu kon ik mijn trailer niet meer verkopen). Volgende trailer heb ik zelf vooraf laten keuren, omdat die naar een bekende zou gaan. Echt, je kunt tips krijgen over prikken met een schroevendraaier, maar ik zou nu altijd via een garage gaan (huidige trailer dus ook, Bovag-keuring voor aankoop en kwam daarna zonder problemen door de Duitse TÜV)

Knoesje

Berichten: 1507
Geregistreerd: 22-06-04

Re: Tweedehands IFor Williams HB 403 waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-23 18:09

Dankjewel voor jullie waardevolle reacties! Ik denk dat ik inderdaad nog even verder ga kijken en sowieso eerst ga laten keuren voor ik er een koop!

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Tweedehands IFor Williams HB 403 waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 18:15

Tweedehands ifor's zijn echt nagenoeg niet te vinden. Als ik die van mij nu zou verkopen, zou ik er zelfs meer dan de nieuwprijs voor krijgen. Oorzaak is oa de Brexit & leveringsproblemen. Het is overwegen of je voor die geld een 15 jaar oude trailer wil of dat je kijkt naar een nieuwe trailer. Met de sidenote dat de prijzen van nieuwe trailers ook door het dak zijn gegaan.

Verder zou ik checken of het hout of aluminium is. Voor dit bedrag zal ik denk ik een bovagkeuring uit laten voeren. Zelf kan je even kijken wat de staat is van de trailer: hoe heeft de trailer altijd gestaan? Binnen/buiten/op gras/op beton?