Trailer poets tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F13TSBEL
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-09-22

Trailer poets tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 23:32

Hi,

Hoe krijgen jullie het dak van jullie trailer weer netjes?! Die van ons is behoorlijk toe aan wat opknap werk maar heeft er iemand ervaring wat het beste zou kunnen werken voor ons?


Afbeelding

Afbeelding


Op de voorzijde is het weer er helaas ook ingeslagen dus mocht iemand daar ook de gouden tip voor hebben?! Heel graag !

Afbeelding


En als laatste. De schuurplekken aan de binnenkant! Wat een crime ! Niet schoon te krijgen! Lukt iemand dit wel? _/-\o_


Afbeelding

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:41

De trailer (aluminium met poly kap) doe ik met autoshampoo met wax van de Action. Geen hogedruk erop, gewoon een goede borstel (zo'n witte met handvat vd zelfde winkel) en emmertje met sop. Liefst wel schoonspoelen met stromend water.
Weerinslag krijg je er niet mee weg, dan moet je echt poets hebben denk ik, maar wel de aanslag.

Die huidvet vlekken, krijg je er die er niet af met Dettol allesreiniger? Even laten intrekken en met een spons schoonmaken. Of anders een andere ontvetter, bijv ossengalzeep?

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:47

Hier het dak weer schoon gekregen met redelijk agressief schoonmaak middel en een schuursponsje, daarna wel weer direct in de was zetten want hij is dus wel poreus.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Trailer poets tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:03

Een Hotra of niet? Die van mij is inmiddels 18 jaar oud maar ziet er nog als nieuw uit. Ik heb m altijd gewassen met autoshampoo met wax er in, dat geeft een beschermlaag en eens in de zoveel jaar een keer de hele trailer onderhanden nemen door hem te poetsen. Dit is wel achterstallig onderhoud als ik het zo zie, dat zit er niet ineens op. Ik zou er eens mee naar een speciaal poetsbedrijf gaan en kijken wat zij kunnen doen. Met agressieve middelen er op kan je de boel maar zo erger maken.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Trailer poets tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 17:27

die huidvetvlekken aan de binnenkant met een wonderspons. heb ze meestal van het k.uidvat beetje water erop en je wanden worden keurig wit. voor de kap lees ik even mee zoek daar ook nog iets voor om die weer mooi in de glans te krijgen