Verzekeren, ervaringen waarom wel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dark7
Berichten: 183
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Verzekeren, ervaringen waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 21:08

Hai mede bokkers.

Wij zitten met een dilemma, wel of niet verzekeren van je paard… we hebben behoorlijk pech gehad de afgelopen jaren..
Graag zouden we ervaringen horen van jullie.

Waarom heb je wel of niet verzekerd?
Welke verzekeraar wordt als prettig ervaren?
Hoe is de gang van zaken wanneer je kosten hebt gemaakt?
En natuurlijk alle verdere informatie/ ervaringen mogen gedeeld worden.

*edit ik kon geen lopend of recent topic vinden over dit onderwerp, als die er al is en ik hem heb gemist, excuses

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Verzekeren, ervaringen waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 07:46

Hier zijn echt al heel veel topics over met heel veel ervaringen.
Verzekeringen zijn vooral om aan te verdienen. Ze zijn duur en hebben veel uitsluitingen. Als de verzekering vindt dat jij ‘te duur’ bent dan gooien ze je er gewoon uit na een bepaalde tijd, of ze sluiten dat deel uit.
Ik denk dat als je zelf het verzekeringsbedrag opzij legt, je beter uit bent.
In ieder geval voor de ziektekostenverzekering.

Verzekeren voor dood kan je wel doen, maar dat komt niet vaak voor. Het meeste komt de ongeschiktheid voor de sport voor. En als je hem daarvoor verzekerd dan neemt de verzekering hem over. De meeste mensen willen dat niet en kopen hem dan terug van de verzekering.
Al met al ben je dan alsnog geld kwijt.

Dantalion
Berichten: 110
Geregistreerd: 13-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:16

ik volg deze topig even mee

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Verzekeren, ervaringen waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:26

De zin of onzin heeft vooral te maken met je eigen financiële situatie.

Ik heb de mijne alleen voor koliekoperaties verzekerd. (A €200 per jaar)
Dat is een acute nood situatie wat veel geld kost en ik wil niet dat geld de reden zal zijn voor het wel of niet laten uitvoeren van de operatie.

Wil je ook voor eventuele kreupelheid etc verzekeren dan vragen ze ook röntgenologische keuring.

Veel verzekeringen werken met een eigen risico van een bepaald bedrag of een percentage.

Martiflorjo
Berichten: 22
Geregistreerd: 10-09-14

Re: Verzekeren, ervaringen waarom wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 14:18

Ik heb mijn paard 6 maanden geleden gekocht en verzekerd. Ik heb deze keuze gemaakt om de eerste paar jaar de gezondheid van het paard te ervaren. Ik heb mijn paard verzekerd voor de dood en dood door ziekte. Wat ben ik blij dat ik het gedaan heb. Naar nu blijkt heeft hij een ongeneselijke progressieve ziekte en moet ik hem om lijden te voorkomen in laten slapen. De verzekering heeft al aangegeven uit te keren. Het ging allemaal heel snel en respectvol. Ik ben heel blij dat ik de verzekering heb genomen en ook het volgende paard ga ik zeker verzekeren.