Weer een trailer vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisabeth32
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-06-23

Weer een trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 19:20

Ik ben inmiddels op zoek naar een eigen trailer. Met mijn budget merk ik dat ik uitkom op de volgende opties:

- 1,5 paards met aluminium bodem en houten opbouw
- of een geheel houten 2 paards

Nu ben ik op zich niet bang voor hout en kan ook zelf wat vervangen.

Wie heeft ervaring met een 1,5 Atec Starline? Is deze ruim genoeg voor een stevig paard? (Trekpaard kruising, niet hoog maar wel vrij breed)

En met een XX trail Jade 2 paards? Zou dat fijn voor mijn paard zijn zonder tussenschot?

Alvast weer bedankt voor jullie advies.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Weer een trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:13

anderhalf is sowieso breed genoeg voor een trekpaard. Wel opletten dat je met je gewicht uitkomt, mijn trekpaard weegt nl al 920 kilo ...
2 paards zonder tussenschot kan ook, maar is op zich wel vrij breed. Mijn trailer is 160 breed algemeen, dus 1 vak is 80 cm (iets breder dan normaal) en daar passen mijn trekpaarden tussen. Mijn ene paard is echter te lang voor een vak dus die staat er zonder schot in en kan dan scheef gaan staan. Mijn kleinste trekpaard past prima in 1 vak.

Dus 1.5 zal prima lukken als de MTM voldoende is. Als je geen behoefte hebt om 2 paarden te vervoeren zou ik zeker voor een 1.5 met alu bodem gaan.

Elisabeth32
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 11:16

Duhelo schreef:
anderhalf is sowieso breed genoeg voor een trekpaard. Wel opletten dat je met je gewicht uitkomt, mijn trekpaard weegt nl al 920 kilo ...
2 paards zonder tussenschot kan ook, maar is op zich wel vrij breed. Mijn trailer is 160 breed algemeen, dus 1 vak is 80 cm (iets breder dan normaal) en daar passen mijn trekpaarden tussen. Mijn ene paard is echter te lang voor een vak dus die staat er zonder schot in en kan dan scheef gaan staan. Mijn kleinste trekpaard past prima in 1 vak.

Dus 1.5 zal prima lukken als de MTM voldoende is. Als je geen behoefte hebt om 2 paarden te vervoeren zou ik zeker voor een 1.5 met alu bodem gaan.


Dank voor je reactie. Ik ga bij de 1,5 paards kijken. Mijn trekpaard kruising is nog vrij bescheiden met 750 kilo, maar wil wel dat ze comfortabel kan staan. Ik denk dat het dan ook prima qua lengte moet kunnen.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Weer een trailer vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:23

Ik heb een tinker van 1.55 en 675 kg, ik heb een xxtrail garnet 1,5 paards en daar past mijn paard comfortabel in hoor, ik kan er nog langs lopen. Ze heeft er in principe meer ruimte in dan in de tweepaards ifor williams van mijn buurvrouw, maar ze reist liever niet alleen :D

Elisabeth32
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 20:11

dioni schreef:
Ik heb een tinker van 1.55 en 675 kg, ik heb een xxtrail garnet 1,5 paards en daar past mijn paard comfortabel in hoor, ik kan er nog langs lopen. Ze heeft er in principe meer ruimte in dan in de tweepaards ifor williams van mijn buurvrouw, maar ze reist liever niet alleen :D


Haha dat is mooi! Ik ga bij de 1,5 paards kijken en neem ‘m mee als ie goed is, spannend!