Advies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariatores38
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-23

Advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 13:28

Beste allemaal,
Mijn vriend en ik al 4 jaar samen en wij wonen nog niet helemaal samen, maar hij is meestaal bij mij 6 dagen in de week.Hij eet bij mij en ik doe was, strijken, boodschappen.
Hij heeft eigen koop woning en hij betaald alles voor eigen huis ik mijne. Hij verdient 1000 euro meer dan ik. Ik heb tegen hem gezegd dat hij beter het huis kan verhuren dan kunnen wij samen iets opbouwen. Hij heeft al 2 jaar geleden gezegd dat hij gaat dat doen maar nog steeds niet gedaan.Hij heeft nog 1 dochter die amper bij hem komt logeren en haar ex zegt dat de dochter zal erg vinden dat hij het huis gaat verhuren. Maar de dochter komt bijna nooit alleen wanneer zin in heeft en hij met haar ex maken hele tijd ruzie over het kind.Ene keer mag zij komen, andere keer mag maanden niet bij de vader logeren. Ik denk dat hij geen keuze kan maken hoe hij verder wilt met mij relatie opbouwen. Het lijkt alsof hij financieel met mij niks wilt delen. Ik heb tegen hem gezegd elke maand wat geld apart sparen maar lijkt dat hij dat ook niet wilt. Ik vind erg ongemakkelijk met hem verder over praten.Maar hij vind het prima denk ik alles word gedaan. Eten gemaakt, kleren schoon en hij kan in eigen huis alles besparen niks gebruiken en eind van het jaar alles terug krijgen
Ik hou heel veel van hem en mijn kinderen zijn erg verbonden met hem.Ik weet het niet hoe ik deze best kan oppakken.
Al vier jaar betaal ik alles voor huis en boodschappen. Als wij samen uitgaan dan betaald hij en als wij met mjn kidneren gaan dan betaal ik meestaL.Maar wij gaan niet echt heel uit. Eerder 1 jaar geleden 2 keer luxe kamer heeft hij geboekt en zeld betaals.Afgelopen jaar heeft hij ook vakantie Egypte betaald. Moet ik van hem eventueel bijdrage voor boodschappen, gas,energie ect vragen? Of het ok is als hij af en toe wat dingen betaald. Hoe het ziet eigenlijk?
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door mariatores38 op 28-09-23 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:34

Denk dat je beter naar een ander forum kunt gaan..Viva ofzo

Dit is in principe een paardenforum

anjali
Berichten: 15093
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:36

Het gaat om jouw gevoel. Als jij je uitgebuit zou voelen dat moet je een andere regeling voorstellen. Als jij je goed zou voelen bij de huidige situatie dan is er niets aan de hand.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:37

Nou dat is ook niet echt aardig.

Heb even getemd want het hoort ergens anders te staan.

Maar ja, voor die 6 dagen kost en inwoning mag je zeker een bijdrage vragen TS.

mariatores38
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 13:40

Hoe kan ik dat doen?

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:40

Door er over te praten?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:46

Lastig hoor, zo'n uitsteller van een man...!
Die ondertussen de verzorging bij jou wel prima vindt.

Emotioneel kan ik me voorstellen dat het een wespennest is, mbt huis en dochter.
Blijft staan: er is een scheiding, dochter komt weinig, het huis is van hem.

Uiteraard is uitbuiting wel een groot woord, maar als jij een soort van 'hotel mama' voor hem bent, is de relatie niet gelijkwaardig.

Klaas en ik hebben ooit afgesproken dat geld tussen ons nooit als machtsmiddel gebruikt mocht worden - en dat we open zijn over elkaars geld.
(Nu ja :o ik doe alles zoals zijn belastingaangifte, dus hij weet uiteindelijk weinig, maar dat is nu niet ter zake.)

Als geld niet besproken kan worden, wordt het ingewikkeld in een relatie. Dus probeer het gesprek aan te gaan, zou ik zeggen.

anjali
Berichten: 15093
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:54

Echwel schreef:
Denk dat je beter naar een ander forum kunt gaan..Viva ofzo

Dit is in principe een paardenforum

Dit kan best , onder LZP (leven zonder paarden). Dat is een veelgebruikt forum op Bokt.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:56

Niet als dit TS haar eerste post is.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:00

Ik zou aangeven dat je ontevreden bent met hoe het nu gaat en dat je het daar graag eens met hem over wil hebben, omdat je niet wil dat het tussen jullie in komt te staan.

Als hij daar niet op ingaat, dan heb je al vrij snel duidelijk hoe serieus het allemaal voor hem is.

anjali
Berichten: 15093
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:44

Was die vakantie in Egypte die hij betaald heeft ook voor jouw kinderen? Dat kost ook wel wat zoiets. Maar goed, ik ga niet over jouw huishoudboekje, dat kun je alleen zelf.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:05

@TS, waarom heb je je hiervoor op Bokt aangemeld? Je kunt beter naar de Viva of Vriendin gaan hiermee. Heb je ook een translator gebruikt om je bericht hier weer te geven? Het leest niet lekker weg...

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:06

Ja je hebt het zelf al 4 jaar lang toegestaan. Hij wil niks veranderen natuurlijk, dat snap ik wel. Hij profiteert hier behoorlijk van. Ik begrijp dat je nu eindelijk begint in te zien dat dit het geval is. Het enige wat je kan doen is voor jezelf opkomen en dus praten. Zeg tegen hem dat je niet blij bent met hoe het nu gaat. Dat deze manier van leven jou veel geld kost en dat je dit niet prettig vind, dat je een toekomst met hem wilt opbouwen maar dan op een gelijkwaardige basis. Klaar.
Er is een kans dat hij hier geen zin in heeft. Maar dat kan je dan maar beter nu horen dan over 5 jaar toch?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:14

Dit topic hoort op Leven zonder paarden maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en moet ik het sluiten.