Rechten in verkoop paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26278
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:31

nikkel schreef:
Het snelst leer je doordat iets geld kost. Les voor de volgende keer


Voor beide partijen.

Jillyanaj
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 16:25

Even een update,
Ik heb de pony wel terug opgehaald. Buiten de koliek was het verslag van de dierenarts niet geldig en vervalst. Ze heeft grotendeels gelogen om haar geld terug te krijgen. Ben blij dat ze nu terrecht is en zich beter voelt, we gaan haar even de rust geven en rustig aan zoeken naar een beter huisje. Heb ook even een advocaat ingeschakeld, ik had zeker het recht om mijn geld te eisen en de pony daar te houden maar wetende dat deze mensen niet eens hun DA kosten kunnen betalen leek het mij beter om ze terug te nemen. Dankje voor alle hulp! :)

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:32

Fijn dat je hem terug hebt.
Volgende keer op de dag van verkoop laten keuren.
Goed bevonden het hele bedrag laten betalen.
geen gedoe verder.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:40

Goedzo ts. Kan ook zijn dat ze helemaal geen koliek heeft gehad maar dat ze je dat wijs probeerde te maken om die 1000 euro niet te hoeven betalen. Ik zou inderdaad even paardje laten bijkomen en niet zomaar op je gevoel laten inspelen de volgende x. Hoe moeilijk het ook is…

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:42

Rennie 89, zoiets gebeurt wel meer. Feitelijk willen sommige mensen iets, voor niets.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:45

Gelukkig! Veel succes!

Babootje

Berichten: 26278
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:49

Rennie89 schreef:
Goedzo ts. Kan ook zijn dat ze helemaal geen koliek heeft gehad maar dat ze je dat wijs probeerde te maken om die 1000 euro niet te hoeven betalen. Ik zou inderdaad even paardje laten bijkomen en niet zomaar op je gevoel laten inspelen de volgende x. Hoe moeilijk het ook is…


Er staat "buiten de koliek was het verslag van de dierenarts niet geldig en vervalst." Ik neem aan dat je daarvoor een verklaring van de dierenarts hebt. Bijzonder dat mensen dan zo een verklaring vervalsen...

Goed dat je de pony terug hebt gehaald;

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:59

Jillyanaj schreef:
Beste bokkers,

Ik weet niet in welke topic dit hoort maar ik zit dus met een vraag. Ik heb recent mijn pony verkocht aan mensen die haar een goed thuisje zouden geven. Ze konden de volledige prijs niet meteen betalen dus het werd op afbetaling gedaan. ( staat duidelijk in contract). Het paard was vorig jaar nog medisch goed gekeurd, nooit problemen gehad en alles was in orde. Ze staat nu ruim 1 week bij hun en ze heeft koliek gehad, nu zegt ze dat haar kruisband te kort is, dat ze niet zuiver loopt en dat er veel mis is met haar. Ze hebben haar laten keuren de dag nadat ze koliek heeft gehad en ze kwam er niet door omdat ze niet zuiver loopt, dit lijkt mij wel logisch aangezien ze heel ziek was en heletijd op haar benen lag? We hadden wel afgesproken dat als ze niet door de keuring geraakt ze haar mocht terug brengen maat moest ze nu idd iets hebben hoe bewijs ik dan dat dit bij haar is gebeurt? Heb ik hier wel iets te zeggen? Het komt gewoon over dat ze de rest van het geld niet wilt/ kan betalen. Het paard was gewoon gezond. Ik zou haar wel terugnemen maar wat als zr nu door hun geblesseerd is? Kan iemand mij wat tips geven?


Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar eerste vraag: is paard niet gekeurd voordat ze m kochten? Wat is er opgesteld in het contract? Want achteraf miepen dat ie niet gezond is, is dan hun eigen probleem want dan hadden ze dat maar goed moeten onderzoeken voordat ze m kochten.

En als tip voor de volgende x: niet meegeven zonder dat er volledig betaald is. Mensen die zeggen dat ze de aanschaf niet kunnen betalen, kunnen over het algemeen - uitzonderingen daargelaten - de paarden ook niet betalen in onderhoud. Staat ie op een pensionstal? Of aan huis? Met maatje?

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:44

Kim_W was het echt zoveel moeite om 2x omhoog te scrollen?

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:52

Nielojram schreef:
Kim_W was het echt zoveel moeite om 2x omhoog te scrollen?


Tjonge. Kan dat ook wat vriendelijker. Heb de eerste pagina gelezen en toen gereageerd. Was meer moeite dan 2x omhoog scrollen ;)

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:02

Kim_W schreef:
Tjonge. Kan dat ook wat vriendelijker. Heb de eerste pagina gelezen en toen gereageerd. Was meer moeite dan 2x omhoog scrollen ;)

Tip voor jou dan: klik op de rode letters van de topic starter dan krijg je alle berichten van de topicstarter onder elkaar te zien.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:18

Ineke2 schreef:
Kim_W schreef:
Tjonge. Kan dat ook wat vriendelijker. Heb de eerste pagina gelezen en toen gereageerd. Was meer moeite dan 2x omhoog scrollen ;)

Tip voor jou dan: klik op de rode letters van de topic starter dan krijg je alle berichten van de topicstarter onder elkaar te zien.


Ik weet hoe het werkt maar bedankt voor de tip :)

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:30

Nielojram schreef:
Kim_W was het echt zoveel moeite om 2x omhoog te scrollen?


Kim_W schreef:
Tjonge. Kan dat ook wat vriendelijker. Heb de eerste pagina gelezen en toen gereageerd. Was meer moeite dan 2x omhoog scrollen


Nielojram schreef:
Lieve Kim_W, bedankt voor je bijdrage.

Het is opgevallen dat je mogelijk niet de laatste berichten hebt gelezen.
Het is geen, of een kleine moeite, we, wij van het forum bokt.nl zijn altijd nauw betrokken met onze medeforummers, daardoor lezen we de topics op de voet.

Uiteraard begrijpen we dat er gebruikers zijn die een leven ernaast hebben.

Vaak vind je het antwoord vrij snel boven je, zeker als je alleen de openingspost hebt gelezen.

We zijn snel&heel betrokken, het aanhaken daaraan is lastig, hebben we allemaal meegemaakt.
Mocht je echt een deel van onze community willen zijn, even 2x terugscrollen als je alleen de openingspost hebt gelezen.

Heel veel plezier in ons virtuele paardenbestaan.


Heb mijn reactie aangepast voor je Y;(

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:55

Haha, jij als echt fanatieke bokker zou dan dus ook moeten weten dat de eerste pagina meer omvat dan alleen de openingspost :+ maar bedankt

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:03

Ik had als ik jou was niet meer gereageerd Kim, want tja… Zeker in topics als deze is voor je reageert op het probleem van de TS, het zeker handig om in elk geval alles van de TS te lezen, omdat het vanaf begin af aan erg duidelijk is dat de kans groot is dat er updates komen.

Dus ehm ja Nielojram al verwoordde die het niet zo aardig… Heeft wel gelijk.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:04

Goh wat kunnen mensen toch doordrammen, ik denk dat Kim nu wel weet wat jullie bedoelen. 8)7

Anoniem

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 01:10

Fijn en goed van je dat je de pony hebt teruggehaald..
Hopelijk alles oké met haar?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:55

Fijn dat ze er weer is. Nu lekker rust in de tent en de volgende stap bedenken. Succes!

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rechten in verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:57

ff nieuwsgierig:
1.hebben ze wel zelf dierenarts betaald (of niet, maar ik bedoel:daar draai j8j niet voor op, toch?)
2. heb je de reiskosten en tijd om pony op te halen in rekening gebracht bij ze? (lees:in mindering gebracht op terug te betalen geld).

had ik wel gedaan namelijk. een rapport vervalsen is zelfs strafbaar, dus feitelijk is het goodwill dat je de pony ophaalt. Een vergoeding daarvoor is redelijk. o. ik zou ook nog een week leasekosten in rek brengen. Jij had jet nakijken bij de 1000, maar nu je de pony hebt zijn hun afhankelijk van jou (en anders moeten z3 rechtszaak starten, maar daar zal niet veel uit te halen zijn voor ze).

dit soort types moeten gewoon eens iemand tegenkomen die ze er niet mee laat wegkomen. Bah smerige tokkies