Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
ikke schreef:Ehm, de geladen combi wegen, kijken waar je uit komt en dan een auto kopen die dat gewicht mag trekken? Dikke kans dat een wat grotere middenklasser of iets daarboven dat gewoon aan de haak mag hebben.
Even uit de natte duim: trailer weegt 1000kg, je koets weegt 300kg en je paard 500kg. Dan heb je een set van 1800kg; doe daar nog wat marge bij en je hebt genoeg aan een auto die 2000kg mag trekken (wel even opletten voor je kogeldruk!).
Ik denk niet dat je het jezelf moeilijk moet gaan maken door iets te gaan zoeken wat uitdraait op een special-build en dus veel knaken gaat kosten.
Dennis schreef:Marsman maakt alles naar wens, ook tandemassers. Al zijn zijn enkelassers wel het meest bekend.
Zelfs met 3 assen voor 3 paarden en een wagen heeft hij wel gemaakt weet ik.
Ik heb een 2-pony's trailer uit Duitsland (door een NL verkoper geïmporteerd). Toen de keus gemaakt niet naar Marsman te gaan, maar achteraf toch spijt gehad ivm service.
Afgelopen winter heeft hij mijne wel opnieuw opgebouwd in aluminium (bodem was al aluminium en nog goed), en daar dik tevreden mee!
pillow schreef:Ik heb een gewone 1,5 paards trailer en een middelmaat menwagen(marathon. Als ik die 2 bekijk kan dat niet. De menwagen moet er dwars opstaan en dan is hij behoorlijk langer dan dat de trailer breed is. Dus dat zal de reden zijn dat er geen 1,5 paard met koetsframe zijn.
Rivjenn schreef:pillow schreef:Ik heb een gewone 1,5 paards trailer en een middelmaat menwagen(marathon. Als ik die 2 bekijk kan dat niet. De menwagen moet er dwars opstaan en dan is hij behoorlijk langer dan dat de trailer breed is. Dus dat zal de reden zijn dat er geen 1,5 paard met koetsframe zijn.
Wij hebben een Atec Starline anderhalfpaards trailer met koetsenframen, dus ze zijn er wel degelijk
Crista schreef:ikke schreef:Ehm, de geladen combi wegen, kijken waar je uit komt en dan een auto kopen die dat gewicht mag trekken? Dikke kans dat een wat grotere middenklasser of iets daarboven dat gewoon aan de haak mag hebben.
Even uit de natte duim: trailer weegt 1000kg, je koets weegt 300kg en je paard 500kg. Dan heb je een set van 1800kg; doe daar nog wat marge bij en je hebt genoeg aan een auto die 2000kg mag trekken (wel even opletten voor je kogeldruk!).
Ik denk niet dat je het jezelf moeilijk moet gaan maken door iets te gaan zoeken wat uitdraait op een special-build en dus veel knaken gaat kosten.
En een auto die 2 ton mag trekken is toch een flinke bak...
Als ik een anderhalf paards kan vinden welke 200 minder weegt, zit ik aan 1600 tot 1800. En dat is toch echt een hele andere klasse auto's als de auto's van 2 ton en meer....