Vrachtwagen borstbalk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:53

ikke schreef:
De basis van dit probleem is dat er maar een persoon verantwoordelijk is: de chauffeur.
Zo zit de wet in elkaar.


Dat zal, maar het is toch te bizar voor woorden dat je denkt een 2-paarse vrachtwagen te kopen en je kunt er net twee geiten op kwijt omdat je anders te zwaar beladen bent. Zou hopen en willen dat als ik iets koop voor een bepaald doel het ook legaal is.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:34

Lithya schreef:
ikke schreef:
De basis van dit probleem is dat er maar een persoon verantwoordelijk is: de chauffeur.
Zo zit de wet in elkaar.


Dat zal, maar het is toch te bizar voor woorden dat je denkt een 2-paarse vrachtwagen te kopen en je kunt er net twee geiten op kwijt omdat je anders te zwaar beladen bent. Zou hopen en willen dat als ik iets koop voor een bepaald doel het ook legaal is.

Maar om terug te keren naar het onderwerp: net zo goed als dat TS probeert uit te vinden wat een goede keuze voor de inrichting is, is het ook de verantwoording van de koper/bestuurder om uit te vinden of de rest van de wagen, waaronder het laadvermogen, geschikt is voor het doel.

En ja, daar wordt door verkopers soms heel licht overheen gestapt.

Ik heb in de begintijd dat die Franse wagens geïmporteerd werden, eens tegen Roelofsen gezegd dat als ze de ballen hebben, ze de wagens ook op C1 rijbewijs aanbieden omdat de bijna 700kg extra laadvermogen zo'n wagen wel bruikbaar maakt voor twee paarden.
Drie maanden later stond de C1-versie op hun site......