Paard verzekeren ja of nee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard verzekeren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:30

Hallo,

Langzaam begin ik er over na te denken of het wellicht niet beter is om mijn paard te verzekeren voor dierenartskosten...

Mijn paard blijkt een ontzettende brokkenpiloot te zijn en het niet zo te hebben getroffen qua gezondheid. Afgelopen jaar heb ik bijna maandelijks de dierenarts wel op stal gehad en dit jaar tik ik de €2.500 aan dierenartskosten al aan.

Maar ik lees zoveel verhalen dat ik niet weet waar ik het moet gaan zoeken. Is dit verstandig? Bij welke verzekering moet ik zijn? wat wordt er doorgaans wel uitgekeerd? wat niet? Wat zijn de kosten ongeveer waar ik rekening mee moet houden?

Is er iemand die zijn paard heeft verzekerd en die mij hier een beetje wegwijs in kan maken.

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:36

Ik had mijn paard verzekerd bij EFO. Snel en duidelijk antwoord en betaalde op tijd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paard verzekeren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:49

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Paard verzekeren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:02

Ligt helemaal aan je paard en aan de waarde van je paard. Ook de leeftijd en of je er volledige röntgen bij hebt en wat daar dan weer allemaal van te zeggen is....
Om je paard echt volledig te verzekeren inclusief dierenartskosten is zo eenvoudig nog niet.
Ik heb zelf mijn paard bij EFO verzekerd en heb goede ervaringen met Gea Draaijer.
Ligt ook een beetje aan waar in Nederland je woont welke vertegenwoordiger je krijgt.
Succes met deze puzzel ;)

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:07

Wat voor mij de reden was mijn paard te verzekeren was de volgende vraag:
"Als hij naar de kliniek moet voor een dure operatie en revalidatie.... heb ik daar genoeg geld voor?"

Dat antwoord was : NEE!
Ik kan best wat kosten ophoesten, en wat spaargeld erin stoppen maar dat geld zou ik nooit cash kunnen hebben.

Dus de verzekering in!
En wat was ik blij toen hij voor het stempelen van een kies in Utrecht stond, complicaties kreeg en er uiteindelijk 8 weken stond met 2 operaties, een aantal scans van zijn hoofd en de nazorg....
Ik hoefde maar 25% zelf te betalen.

Dus dat is een overweging die je mee moet nemen denk ik.....
Ik praat over 27 jaar geleden, paardlief is vorig jaar gestorven op 34 jarige leeftijd.
Met 21 jaar worden ze de verzekering uitgegooid..... de jaren daarna waren de duurste jaren helaas...

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Paard verzekeren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:38

Ik zit bij Equipe, maar heb geen hele uitgebreide verzekering.

Ben mn vorige paard na 2 weken kwijt geraakt aan koliek.
Naast het verdriet was ik dus de kosten van het paard, kosten van de kliniek (koliek) en kosten van inslapen/opruimen kwijt.

Ik hoop oprecht dat ik die verzekering voor nog minstens 20 jaar voor niks heb met mijn huidige paard. Maar wilde niet weer mn paard onverzekerd laten rondlopen.

miereneter

Berichten: 2533
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paard verzekeren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:42

Ik heb een verzekering voor koliekoperatie. Enkel en alleen om de optie te hebben nu mijn paard nog jong is, de prognose goed zou zijn en de revalidatie te overzien. Daarnaast heb ik ook een spaarpot die ruim dekkend is voor onverwachte kosten voor poes en paard.

Die koliekoperatieverzekering (bij De Zeeuwse) is een beetje een rare, want in dat pakket zit automatisch ook een calamiteitenverzekering voor schade door storm en brand. Maar daar is de stalhouder al voor verzekerd.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Paard verzekeren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:45

Hier zijn al weet ik hoeveel topics over. Dus ga even zoeken zou ik zeggen.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:47

Mijn vorige paard was verzekerd bij EFO. Nooit een cent van ze gezien. Bij alles werd gezegd: dit hoort niet bij de polis.
Echter toen mijn paard overleden is aan een acute colitis, zo werd het ook in het dierenartsenverslag genoemd, wilden ze weer niet uitbetalen. Mijn vader is toen zo boos geworden (paard stond nog op zijn naam) dat hij rechtsbijstand heeft ingeschakeld. Toen hadden we het geld na 1 brief van hun zo op onze rekening staan. Ze stonden dus niet in hun recht maar probeerden dat wel zo over te laten komen. Met dreigen aan toe (voordat we rechtsbijstand hadden ingeschakeld) dat we de zaak konden laten bekijken door extern maar dat als zij in hun gelijk werden gesteld alle kosten voor ons waren.
Geld dat we van die verzekering hebben gekregen staat nu op de rekening van mijn huidige paard. Daarnaast gelukkig wel potjes waar we wat uit kunnen halen mocht hij heel ziek worden. Maar ik verzeker ze niet meer.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:50

_xManadisx_ schreef:
Mijn vorige paard was verzekerd bij EFO. Nooit een cent van ze gezien. Bij alles werd gezegd: dit hoort niet bij de polis.
Echter toen mijn paard overleden is aan een acute colitis, zo werd het ook in het dierenartsenverslag genoemd, wilden ze weer niet uitbetalen. Mijn vader is toen zo boos geworden (paard stond nog op zijn naam) dat hij rechtsbijstand heeft ingeschakeld. Toen hadden we het geld na 1 brief van hun zo op onze rekening staan. Ze stonden dus niet in hun recht maar probeerden dat wel zo over te laten komen. Met dreigen aan toe (voordat we rechtsbijstand hadden ingeschakeld) dat we de zaak konden laten bekijken door extern maar dat als zij in hun gelijk werden gesteld alle kosten voor ons waren.
Geld dat we van die verzekering hebben gekregen staat nu op de rekening van mijn huidige paard. Daarnaast gelukkig wel potjes waar we wat uit kunnen halen mocht hij heel ziek worden. Maar ik verzeker ze niet meer.


Dit herken ik dus totaal niet van EFO. Tot mijn paard haar koliekoperatie zelden een beroep op ze moeten doen, want kwam vaak niet boven het eigen risico bedrag per jaar uit. Een enkele keer wel, en dan kreeg ik netjes uitgekeerd.
Na de koliekoperatie had ik ook binnen enkele dagen het geld op mijn rekening staan na indienen factuur en attest.

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:50

Ik heb die van mij verzekerd bij Equipe. Ook de ziektekosten. Of het nou zo heeft moeten zijn, maar al zoveel kosten gehad. Gewoon allemaal kleine dingen, en ben blij dat ik maar 25% van die rekeningen heb hoeven betalen. En uitgekeerde bedrag van hun is dus ook hoger geweest dan wat ik aan verzekering heb betaald.
Ze reageren prima. En heb het bedrag meestal ook wel weer op mn rekening staan voordat het termijn van de factuur verloopt. Als ik het tenminste zelf snel in stuur.
Enige nadeel vind ik dat ik de DA opzadel met steeds dat formulier wat ingevuld moet worden van de 'schade'.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:18

Wesco schreef:
Ik had mijn paard verzekerd bij EFO. Snel en duidelijk antwoord en betaalde op tijd.


Hier hetzelfde! Kundige begeleiding en service, en werd netjes en snel uitbetaald.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:53

Hou er rekening mee je paard volledig klinisch en rontgenlogisch goed moet zijn en dingen die nu al lopend zijn of blijvend uitgesloten worden.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 15:09

Je paard na ellende verzekering heeft denk ik weinig zin. Soms kijken ze naar t verleden en worden bepaalde dingen Al uitgesloten als hij daar al eens problemen mee heeft gehad. Iig dat is wat ik er van heb begrepen. Iig bij kleine huisdier verzekering wel het geval.