Jaarcontract stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23032
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:54

Luzerna schreef:
Ik vraag me af of dat juridisch gezien verschil maakt, aangezien ze de voorwaarden aanvaard heeft door er gewoon te gaan staan 5 jaar geleden. Het is wat lastiger aantoonbaar voor de vereniging, maar zeker met dat mutatieformulier en het overhandigen van het reglement staan ze normaal gesproken behoorlijk sterk.


Waarom denk je dat? Ik lees dat een jaarcontract van rechtswege overgaat in een contract voor onbepaalde tijd met een maand opzegtermijn. Tenzij het expliciet is verlengd. En dat is sowieso niet gebeurd.

Ik lees ook dat contracten schriftelijk moeten worden overeengekomen. Dat is ook niet gebeurd.[/quote]
Overeenkomsten kunnen ook mondeling worden aangegaan. Zoek contact met een jurist!

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Jaarcontract stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:14

Jullie zijn dus een vereniging. Uit interesse (want ik heb nog nooit van zo’n constructie gehoord): wie is eigenaar van de opstallen/weiland? 600€ per maand is echt wel een enorm bedrag.

Babootje

Berichten: 26276
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 16:19

imaudy schreef:
Dan is het een maand opzegtermijn. Persoonlijk zou ik het jaar uitzitten en dan naar een andere stal gaan.


Luzerna schreef:
Dank! Waarop baseer je dat? Welk wetsartikel?

Ik wil niet weg, maar we moeten nu een heel streng jaarcontract tekenen of veel meer gaan betalen. En ik voel voor beiden weinig, vandaar.


Oh er wordt dus korting gegeven als je een jaarcontract hebt? Staat dat ook nog ergens vermeld?
Dat maakt de zaak wel wat anders denk ik.