Contract Leasepaard, is dit normaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Contract Leasepaard, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:35

Super dat jullie eruit zijn.

StalNollie

Berichten: 9119
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:36

Ik zou juist blij zijn als mijn verzorgster ( niet dat ik die heb)
Les bleef houden van verschillende mensen. Je leert er zo enorm van en mijn paarden ook en ook ik kan er van leren.
Ik zelf zou hier dus niet mee akkoord gaan en opzoek gaan naar een ander lease paard

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:50

Yiruma schreef:
UPDATE: ik heb haar inmiddels bereikt, en ik kan gewoon blijven lessen bij de manege. Naast de lease.


Ah kijk, het viel dus allemaal wel mee +:)+

Hopelijk ga je een fijne tijd met het paard beleven :)

Yiruma

Berichten: 325
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Contract Leasepaard, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 13:13

Nogmaals dank voor alle reacties!

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:54

Ik vind het een beetje raar klinken dat ze haar paard niet wil verwarren, maar door er verschillende ruiters op te laten, gebeurt dat al, geen enkele ruiter rijdt precies hetzelfde als zij.

Gelukkig is het tussen jullie opgehelderd!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Contract Leasepaard, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:17

Mag ik vragen wat je voor die lease moet betalen?

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:21

BigOne schreef:
Mag ik vragen wat je voor die lease moet betalen?

Dat vraag ik me ook af. Uiteraard gaat dat me niets aan maar aangezien ik al verschrikkelijk lang in de paardenwereld zit en vroeger ook een paar keer leasepaarden (weliswaar volle lease) gehad heb, interesseert het me .

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:32

Yiruma schreef:
Hoi Bokkers,

Ik heb recent een Leasepaard proefgereden en wil hem ook gaan leasen voor drie dagen in de week. Ik rijd momenteel bij een manege (nog niet zo lang), waar ik eigenlijk heel tevreden ben. Ze weten zo ontzettend veel rijtechnisch en zijn heel begaan met de paarden. Ik zou durven zeggen, meer dan eigenaresse van het Leasepaard.

Nu staat er in het contract van de lease dat ik dan nergens anders meer les mag krijgen, behalve van de eigenaresse van het paard. Dus niet alleen dat ik geen andere instructie mag krijgen op het Leasepaard (dat lijkt me logisch), maar ik mag dus ook niet meer instructie krijgen op een ander paard (op de manege).

Is dit een vreemde constructie? Zouden jullie hiermee akkoord gaan?


Ik vind dat ook een vreemde constructie. Dat zou ik eens goed overleggen van tevoren met de eigenaar wat ze er mee wil bereiken? Je kan zo veel leren van andere instructeurs, of is de verleaser een orun instructeur? Als eigenaar kun je baat hebben bij een ruiter die af en toe ook op een ander paard stapt om te leren.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:44

idefix4 schreef:
Yiruma schreef:
Hoi Bokkers,

Ik heb recent een Leasepaard proefgereden en wil hem ook gaan leasen voor drie dagen in de week. Ik rijd momenteel bij een manege (nog niet zo lang), waar ik eigenlijk heel tevreden ben. Ze weten zo ontzettend veel rijtechnisch en zijn heel begaan met de paarden. Ik zou durven zeggen, meer dan eigenaresse van het Leasepaard.

Nu staat er in het contract van de lease dat ik dan nergens anders meer les mag krijgen, behalve van de eigenaresse van het paard. Dus niet alleen dat ik geen andere instructie mag krijgen op het Leasepaard (dat lijkt me logisch), maar ik mag dus ook niet meer instructie krijgen op een ander paard (op de manege).

Is dit een vreemde constructie? Zouden jullie hiermee akkoord gaan?


Ik vind dat ook een vreemde constructie. Dat zou ik eens goed overleggen van tevoren met de eigenaar wat ze er mee wil bereiken? Je kan zo veel leren van andere instructeurs, of is de verleaser een orun instructeur? Als eigenaar kun je baat hebben bij een ruiter die af en toe ook op een ander paard stapt om te leren.

Ts heeft het al geregeld. Ze mag toch doorgaan met haar manegelessen.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Contract Leasepaard, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:47

Dat las ik inderdaad. Veel plezier met het paard! En fijn dat je het kon overleggen. Klinkt inderdaad als een prima plekje.