Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 11:38

Ja precies. Achja we zien het wel. Voorlopig ben ik blij dat ik even niks meer aan mijn hoofd heb.

Maar het is hier natuurlijk wel een probleem dat ik straks met een overgebleven mini zit, als Mareentje gaat hemelen. Je weet nooit hoe de toekomst loopt maar op dit moment zeg ik van ik ga er niet weer een pony bij kopen. Even lekker niks van beesten-onderhoud achter het huis lijkt me heerlijk.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:43

Weet niet hoe groot je wei is maar is het geen optie om iemand blij te maken om het te hooien en zo heb je ook geen omkijken ernaar. Gebeurt bij ons in de buurt vaker. Geen dieren meer en het gras groeit wel. Dan zoeken ze iemand die het gras maait en alles wat erbij komt kijken. Onze vorige buurman deed dat ook, had 2 ha grond waar geen vee meer op kwam, overbuurvrouw met paarden was er blij mee dat ze het mocht hooien voor haar paarden.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 12:07

Ja dat is soms ook een optie inderdaad. Hier niet, het waren al onhandige stukken en helemaal met de tracks. Zelf 1 of 2x per jaar even met het trekkertje met de maaibak er overheen vind ik ook geen probleem hoor :) Het is ook wel fijn voor de wilde diertjes als ze lekker met rust gelaten worden.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:30

pmarena schreef:
Maar denk dat in de praktijk helaas meestal gewoon niet realistisch is want als bewoner zie je het dan voor je dat iemand het op huur bespaarde geld in keurig onderhoud stopt, dus als je nette bruine lint kapot gelopen wordt en er een houten paal sneuvelt, dat het netjes gerepareerd wordt op een manier dat je het eigenlijk bijna niet meer ziet dat het kapot is geweest. Dus degelijk gerepareerd met een zelfde stuk lint en een nieuwe soortgelijke houten paal.

Maar die gebruiker denkt dan al snel van ik heb nog een stuk wit lint liggen en een prikpaaltje, dat knoop ik er wel tussen. Want die heeft het gevoel dat het "zonde geld" is om in het onderhoud van andermans stekkie te investeren.... en zo is het toch ook gerepareerd.


Zelfs een hele goede klant gaat dingen nooit altijd helemaal volgens jouw zin doen. Mag de klant ook beslissen dat die dat bruine lint helemaal wilt vervangen door wit koord bv. of zeg je dan toch: liever niet, het is mijn plekje?
Ik zou het persoonlijk ook zonde vinden om veel geld te investeren op een plek waar iemand me zo buiten kan bonjouren. Dan betaal ik liever wel wat centjes maar heb ik een duidelijk huurcontract.

Als klant is het natuurlijk heel risicovol om ergens "lekker gratis" te staan, investeringen te moeten doen, maar eigenlijk geen enkele back-up te hebben als er strubbelingen met de staleigenaar ontstaan.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 15:42

Daarom, zal ik hier niet meer voor kiezen. Dan maar betalen, dan zijn ze duurder uit maar loop ik minder risico en dan kan ik altijd nog bekijken hoever ik de teugels weer laat vieren. ALS we er überhaupt nog aan durven beginnen. En wie weet wat de toekomst brengt....

Uiteraard zal je al snel allerlei wensen hebben als je zelf aan het perceel woont waar andermans paarden lopen. Zoals waarschijnlijk niemand er op zit te wachten dat ze al je draad en lint weghalen en vervangen voor prikkeldraad, zit ik er ook echt niet op te wachten om tegen van dat lelijke tig keer gedraaide witte lint aan te kijken dat je vaak ziet bij van die verrommelde paardenweitjes.

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:17

Pmarena: als ik het zo lees ben je er eigenlijk goed klaar mee :') wat zou het je opleveren om het wel te doen?

Ik heb sinds 6.5 jaar de paarden aan huis, en sinds een paar maanden ook een "stalgenoot". Eerder durfde ik het niet aan, maar zij heeft mijn paard overgenomen, en ik vind het erg fijn voor hem dat hij op zijn vertrouwde plekje kan blijven staan. Hoewel ik merk dat ik er alsnog meer werk aan heb dan wanneer hij er niet meer zou staan, bevalt het tot nu toe wel goed. We hebben het werk zo goed mogelijk verdeeld en zij houdt zich heel goed aan de afspraken (wat heel fijn is).
Het is soms ook fijn om niet in alles alleen te staan. Ik vraag geen huur voor de locatie, maar puur een onkostenvergoeding voor het hooi en de mestafvoer. Dit vooral om niet in de positie van "pensionhouder" te komen, want het werk eerlijk verdelen is voor mij superbelangrijk. Ik heb mijn paard namelijk weggedaan omdat het werk (en de kosten) me teveel werd. Ik heb wel nog andere paarden. Wel is het pittig, ik zou dit zeg maar zeker niet voor een vreemde doen.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 18:13

Nou dat was mijn insteek ook de laatste keer, van ik vraag geen geld om allerlei pension-verwachtingen direct in de kiem te smoren (ik ga niks aanpassen) nog naast duidelijk aangeven dat ik er gewoon geen extra werk aan wil hebben. En dus als tegenprestatie voor daarnaast ook nog wat al bestaand werk uit handen nemen (wat ze zelf voorstelde) hoef je niks te betalen want dan helpen we elkaar :)

Maarja het komt dan toch niet uit de verf helaas. Ik snap het ook wel hoor dat het toch een beetje tegenvalt want als het nog nazomert dan lijkt het allemaal een stuk leuker en makkelijker dan wanneer de herfst toeslaat := Maar ik heb gewoon geen behoefte aan iemand die 5 dagen in de week niet komt of alleen even het eigen dier komt voeren. Want dat betekent dat het mij alleen maar méér energie kost en daar heb ik gewoon geen behoefte aan.

Sowieso gewoon jaren geluk gehad met de eigenaars van de Fjord, dat ging echt helemaal top omdat we ons allemaal verantwoordelijk voelden voor het onderhoud van het hele spulletje en dan is het een win-win situatie +:)+

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 01:14

pmarena schreef:
Nouja dan begin ik er dus niet aan, want ben gewoon niet op zoek naar extra werk.
Niet voor een extra eigen paard maar al helemaal niet voor andermans paard, dat ik de lasten heb en de eigenaar alleen maar de lusten :=

Weinig zo irritant als dat jij staat te sloven voor het onderhoud van het hele spul, de neverending stront staat te ruimen van je eigen en andermans paard.... zelf niet aan rijden toe komt door al het werk dat je aan zo'n plekje hebt, en die ander komt flierefluitend aan, zegt hoi, pakt paard en gaat lekker rijden terwijl jij staat te sloven. Dat je zelf een beetje andermans stalknecht bent op je eigen spulletje. Daar pas ik voor hoor :=

Als je een ander het gebruik van je plekje gunt maar niet voor zijn / haar zooi op wilt draaien, dan is de oplossing niet om toch maar volpension aan te bieden voor het geval diegene er met de pet naar gooit. Maar dan is de oplossing toch om er gewoon niet aan te beginnen.

Het blijft dan alleen jammer voor die persoon die wèl gewoon lekker zelf verantwoordelijkheid wilde nemen en zelf de handen uit de mouwen wilde steken.


Precies hierom is pensionstalling aanbieden een vak! Niet iedereen is er voor geschikt. Men heeft gedegen kennis nodig, flexibele instelling, bereidheid hard te werken en niet op iedere slak zout gaat leggen.
Begin er maar niet aan, jij krijgt met deze instelling gegarandeerd een bak ellende. Mensen komen voor hun lol niet voor hun chagerijn. Dat gaat vreselijk botsen als je niets van je pensionklanten kunt hebben.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 07:42

Ik WIL ook helemaal geen pensionhouder zijn :)* Dat is nu juist het hele issue :=

Kijk, als ik er voor zou kiezen om een pensionstal te runnen, dan zou ik er helemaal voor gaan :j
En ik heb genoeg van de door jou genoemde kwaliteiten om daar dan ook een succes van te kunnen maken. Door eerlijk, duidelijk en rechtvaardig te zijn. Dan stap je er ook in met een klantvriendelijke houding en een zekere will-to-please zodat mensen er inderdaad voor hun lol komen - maar wel met een verantwoordelijkheid naar alle anderen die ook op het terrein vertoeven dat die óók lol kunnen hebben.

Maar. Ik heb geen pensionstal. Ik bied geen pension aan. Dat wil ik ook helemaal niet. Niet nu. Dat wil niet zeggen dat ik er niet geschikt voor zou zijn. Dat wil alleen maar zeggen dat het mijn KEUZE is, hier en nu, om dat hier en nu niet aan te WILLEN bieden.

Dat mag hè, dat je de keuze maakt om bij je eigen huis je niet constant als een dienstverlener te hoeven gedragen maar dat je de keuze maakt om je 24 uur per dag in andere zaken te stoppen die op dat moment in je leven meer aandacht verdienen :)

Mensen die vinden dat je dan niet geschikt bent om een plekje met zelfzorg aan te bieden, die moeten dus lekker doorzoeken naar een plek waar ze meer betalen en lekker lui van hun paard kunnen genieten omdat een ander de lasten van ze overneemt zodat zij fijn de lusten hebben :)

Ik blijf het bijzonder vinden hoe makkelijk mensen vinden dat als je een plekje aanbied, of overweegt een plekje beschikbaar te stellen, dan automatisch ook maar verzorging aangeboden moet worden :=

Dat ook een Hevonen, die zo lief is om gratis haar plekje beschikbaar te stellen, nog de wind van voren krijgt....

Het heeft hier jaren helemaal prima gewerkt met de juiste personen die gewoon op een fijne manier het plekje deelden, dan werkt het perfect en hoeft er helemaal niemand op slakken zout te leggen :)

Sommige reacties in het topic helpen iig wel om het stukje "een ander iets gunnen" lekker te parkeren en er inderdaad niet meer aan te beginnen.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:07

Je hebt gelijk hoor pmarena - je hoeft je niet te verdedigen. En idd als je een van die personen treft is het plezier er wel snel af.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 10:14

Het is ook wel een goed voorbeeld van hoe het fout kan gaan: je probeert iemand een plezier te doen, zonder er zelf beter van te willen worden. Enige dat je vraagt is dat je er zelf geen energie in hoeft te stoppen en geen overlast van ervaart. En wat levert het op? Niet iemand die blij is met de geboden kans maar iemand die gaat lopen sjacherijnen over dat je te lui of wat dan ook zou zijn om enige service te verlenen :=

Alsof je iemand die er erg om verlegen zit, je auto laat lenen en dan gaan ze lopen mopperen dat je hem niet even bij ze thuis komt brengen of hem niet even volgetankt hebt :=

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:25

Uiteindelijk kun je gewoon mazzel of pech hebben. Ik zie mezelf niet als pensionhouder, wij verdelen de kosten en het werk. In mijn eentje kan ik dit ook niet, daar is de huur ook te hoog voor. Niet aan huis dus geen inbreuk op de privacy.
Ik ben voor de gek gehouden, heb mensen moeten vragen om te vertrekken, maar de mooie momenten met elkaar hebben echt de overhand. Deze week is iemand hooibaaltjes gaan halen omdat mijn paard slecht reageerde op de grote baal die er nog stond en ik moest werken, zulke lieve en meedenkende mensen kun je dus ook treffen!

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:31

Pareltjes schreef:
pmarena schreef:
Nouja dan begin ik er dus niet aan, want ben gewoon niet op zoek naar extra werk.
Niet voor een extra eigen paard maar al helemaal niet voor andermans paard, dat ik de lasten heb en de eigenaar alleen maar de lusten :=

Weinig zo irritant als dat jij staat te sloven voor het onderhoud van het hele spul, de neverending stront staat te ruimen van je eigen en andermans paard.... zelf niet aan rijden toe komt door al het werk dat je aan zo'n plekje hebt, en die ander komt flierefluitend aan, zegt hoi, pakt paard en gaat lekker rijden terwijl jij staat te sloven. Dat je zelf een beetje andermans stalknecht bent op je eigen spulletje. Daar pas ik voor hoor :=

Als je een ander het gebruik van je plekje gunt maar niet voor zijn / haar zooi op wilt draaien, dan is de oplossing niet om toch maar volpension aan te bieden voor het geval diegene er met de pet naar gooit. Maar dan is de oplossing toch om er gewoon niet aan te beginnen.

Het blijft dan alleen jammer voor die persoon die wèl gewoon lekker zelf verantwoordelijkheid wilde nemen en zelf de handen uit de mouwen wilde steken.


Precies hierom is pensionstalling aanbieden een vak! Niet iedereen is er voor geschikt. Men heeft gedegen kennis nodig, flexibele instelling, bereidheid hard te werken en niet op iedere slak zout gaat leggen.
Begin er maar niet aan, jij krijgt met deze instelling gegarandeerd een bak ellende. Mensen komen voor hun lol niet voor hun chagerijn. Dat gaat vreselijk botsen als je niets van je pensionklanten kunt hebben.


Precies hier om moet je ook niet bij iemand aan huis willen staan..

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 10:44

Ik heb in principe altijd prima bij mensen aan huis gestaan hoor. Je moet alleen niet denken dat je koning-keizer-admiraal bent en de eigenaar van de stalling jouw lasten en verantwoordelijkheden voor jouw (!) paard wel overneemt als je kiest voor een plekje met zelfverzorging :)

Miran: dat is fijn als je elkaar gewoon helpt +:)+ Op die manier is het leuk voor alle partijen, als dat wederzijds werkt.
Lijkt me wel een beetje spannend dat je echt een mede-huurder nodig hebt om je stekje te kunnen betalen, dat is toch wel een extra belasting om iemand te (moeten) zoeken. Dat is hier gelukkig niet aan de orde. Wat fijn dat je zo'n goeie getroffen hebt *\o/*

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:54

pmarena schreef:
Ik WIL ook helemaal geen pensionhouder zijn :)* Dat is nu juist het hele issue :=

Kijk, als ik er voor zou kiezen om een pensionstal te runnen, dan zou ik er helemaal voor gaan :j
En ik heb genoeg van de door jou genoemde kwaliteiten om daar dan ook een succes van te kunnen maken. Door eerlijk, duidelijk en rechtvaardig te zijn. Dan stap je er ook in met een klantvriendelijke houding en een zekere will-to-please zodat mensen er inderdaad voor hun lol komen - maar wel met een verantwoordelijkheid naar alle anderen die ook op het terrein vertoeven dat die óók lol kunnen hebben.

Maar. Ik heb geen pensionstal. Ik bied geen pension aan. Dat wil ik ook helemaal niet. Niet nu. Dat wil niet zeggen dat ik er niet geschikt voor zou zijn. Dat wil alleen maar zeggen dat het mijn KEUZE is, hier en nu, om dat hier en nu niet aan te WILLEN bieden.

Dat mag hè, dat je de keuze maakt om bij je eigen huis je niet constant als een dienstverlener te hoeven gedragen maar dat je de keuze maakt om je 24 uur per dag in andere zaken te stoppen die op dat moment in je leven meer aandacht verdienen :)

Mensen die vinden dat je dan niet geschikt bent om een plekje met zelfzorg aan te bieden, die moeten dus lekker doorzoeken naar een plek waar ze meer betalen en lekker lui van hun paard kunnen genieten omdat een ander de lasten van ze overneemt zodat zij fijn de lusten hebben :)

Ik blijf het bijzonder vinden hoe makkelijk mensen vinden dat als je een plekje aanbied, of overweegt een plekje beschikbaar te stellen, dan automatisch ook maar verzorging aangeboden moet worden :=

Dat ook een Hevonen, die zo lief is om gratis haar plekje beschikbaar te stellen, nog de wind van voren krijgt....

Het heeft hier jaren helemaal prima gewerkt met de juiste personen die gewoon op een fijne manier het plekje deelden, dan werkt het perfect en hoeft er helemaal niemand op slakken zout te leggen :)

Sommige reacties in het topic helpen iig wel om het stukje "een ander iets gunnen" lekker te parkeren en er inderdaad niet meer aan te beginnen.


Basis afspraken maken en idd je eigen verwachtingen uitspreken als harde eis- goede communicatie is de sleutel- een stal app waarin dagelijkse klussen gemeld worden . Zo werkt t hier, met elkaar en voor elkaar . Als t ergens gaat schuren dan snel iemand erop aan spreken en als t schuren te erg word en er ontstaan krasjes dan t verzoek iets anders te zoeken. Hen hier een aantal verantwoordelijke dames en ik kan gerust op vakantie en zij ook en de paarden blijven verzorgd alsof er niemand weg is . Erg fijn.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 10:59

Top hoor! Het is ideaal als het goed werkt +:)+

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:32

Gaat ook wel eens niet hoor, we hebben wel een paar x gehad dat er iemand met de pet naar gooit- en dat valt gewoon op als je met klein clubje bent, als iemand er dan op aangesproken wordt en het verandert niet is het simpel, tijd dat je verhuisd .

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 12:19

Jeps. Het geeft niet als je een tijdelijke reden hebt dat iets niet lukt....als je er eerlijk over bent en zoekt naar een oplossing. En als je al bekend bent als iemand die niet te bedonderd is om ook eens iets voor een ander te doen. Maar als structureel blijkt dat iemand het wel best vindt om zijn aandeel lekker op het bordje van anderen te gooien....dan is het op zo'n locatie tijd om je biezen te pakken want dan is dat gewoon niet de plek die bij je past.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:23

pmarena schreef:
Jeps. Het geeft niet als je een tijdelijke reden hebt dat iets niet lukt....als je er eerlijk over bent en zoekt naar een oplossing. En als je al bekend bent als iemand die niet te bedonderd is om ook eens iets voor een ander te doen. Maar als structureel blijkt dat iemand het wel best vindt om zijn aandeel lekker op het bordje van anderen te gooien....dan is het op zo'n locatie tijd om je biezen te pakken want dan is dat gewoon niet de plek die bij je past.

Idd , gelijke monniken gelijke kappen- dat werkt t best

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:31

pmarena schreef:
Ik WIL ook helemaal geen pensionhouder zijn :)* Dat is nu juist het hele issue :=


Eigenlijk is dan de vraag uit je topictitel irrelevant. Want je krijgt niet te maken met pensionklanten als je geen pensionhouder wilt zijn. :)

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:53

Er is toch niks mis met een plek aanbieden op basis van doe-het-zelf :?

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:39

Nee, maar dat is het ook niet 100%. Want bij doe-het-zelf heb je meestal vaak een schema onderling, terwijl TS geen extra werk wilt. Stel dan nog dat er iemand is die alles volledig zelf kan doen, dan krijgt die toch een best wel strikt kader waarbinnen die mag bewegen. Prikpaaltjes en wit lint mag bv. niet.
Nu, dat is echt allemaal TS haar volste recht he, het is verdorie haar plek. Maar de vijver met klanten wordt zo inderdaad wel dun. Waarom zou iemand die echt 100% voor het paard instaat geen eigen plekje huren waar je zelf een beetje kan spelen met de "infrastructuur' (ik zeg maar wat: strookbegrazing met prikpaaltjes, een paal kloppen om een hooinet aan te hangen, een schaduwdoek spannen voor in de zomer, ...).

Dat zijn geen verwijten, dat is puur vanuit mezelf en mijn omgeving geredeneerd waarom mensen kiezen om hun paard elders te stallen.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:34

En bij doe het zelf loop je heel snel tegen zaken aan zoals niet vegen, je mest hoop een bende doordat ze deze niet opsteken , belachelijk veel stro gebruiken maar ook hier weer is communicatie - en als je niet in goed overleg samen kan houdt t op .

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 20:19

Gini: het woord pensionklant is uiteraard voor het gemak, want hoe had ik het anders moeten verwoorden in de topictitel :=

Ik vind het helemaal prima als mensen lekker ergens anders gaan staan met hun paardjes, ben absoluut niet actief op zoek naar een huurder :) Er hoeft trouwens ook geen schaduwdoek gespannen te worden in de zomer want we hebben hier lekker veel schaduw van bomen. Diverse plekken voorzien voor slowfeeders. En an sich is een donker gekleurd prikpaaltje met donker, goed gespannen lint of draad voor strookbegrazing geen probleem.

Maar ik wil niet dat ponies overal door de draden heen gaan doordat gekozen wordt om stevige palen te vervangen door van die prutserige prikpaaltjes die ze zo uit de grond tillen. Dat ik bij nacht en ontij knollies van de dijk kan gaan plukken := En wil niet tegen een rommelzooi aan kijken van gedraaid wit klapperend lint dat van ellende aan elkaar geknoopt hangt. Zo heel veeleisend lijkt dat me niet :)

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:47

Voor de juiste klant is dat zeker niet te veeleisend. :)
Hoe je het wel moet verwoorden vind ik inderdaad ook heel moeilijk omdat ik je dus wel als een soort pensionhouder zie dan en ik dus toch voortdurend vanuit dat kader redeneer. :o Je verhuurt een stal op eigen terrein op basis van een contract/huisreglement. Hoe kleinschalig en privé ook, er is sprake van een houder - klant relatie. In mijn hoofd althans. :D