Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 06:22

Hevonen

je moet wel realistisch zijn, jij bent in mijn ogen niet geschikt om pension aan te bieden.
Wat als een dier gewond is of koliek krijgt jij bent slecht ter been… hoe kan jij helpen?
Wat deed jij voor je pensionklant, een paard niks meer geven vind ik van een pensionhouder ook slecht na 18:00


Schade wat is schade gebruikers sporen lijkt me niet dat je moet vervangen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 08:06

Hevonen, dit is dus precies wat volgens mij heel snel heel vaak gebeurt en waarvan ik me afvraag of je dat kan voorkomen. Ik vrees van niet. De ellende is ook dat zo'n "gast" op je erf er zelf eigenlijk weinig last van ondervindt als die je terrein, spullen en privacy niet respecteert.

Ligt er overal stront? Jammer dan, daar lopen de dieren maar omheen. Zij heeft er geen last van want gaat lekker weer naar huis +:)+ Schoppen tegen de staldeur, ontsnappen? Geen last van thuis, dat knapt degene maar op die er naast woont +:)+

Spullen die kapot gaan? Ja jammer, dat is mijn probleem toch niet? Dat stond hier toch maar voor mij en ik heb het niet per-sé nodig. Afrastering kapot? Dat knoop ik wel met een stukje lelijk gedraaid wit schriklint aan elkaar want ik ga toch geen geld uitgeven aan andermans hekwerk 8)7

En zo maar door. En dan zal je zien dat als ze vertrekken, de hele zooi aan gort gelopen is, overal stront ligt, spullen kapot....

En als ik dan de reactie van tita zie staan, pffffff.
Zoals ik het lees bood Hevonen een plekje aan met zelfverzorging. Alsof je een perceeltje verhuurt ergens in de polder in the middle of nowhere waar de eigenaar van de dieren zelf er voor moet zorgen omdat er niemand naast woont.

Nu staat hier toevallig wel een huis naast maar dat wil toch niet zeggen dat ze dan ook verzorging aanbiedt....? Ik zie niks in Hevonen haar bericht dat suggereert dat zij meer aanbood dan het gebruik van de locatie. In tegendeel zelfs :=

Ik vind dit eigenlijk wel een voorbeeld van het gemak waarmee er vanuit wordt gegaan dat de verhuurder (toch) wel vanalles gaat doen voor andermans paard(en) :=

Waarom zou zij iets anders moeten bij een probleem, dan slechts als ze het toevallig opmerkt, de eigenaresse bellen zodat die haar eigen probleem op kan lossen? En waarom zou Hevonen dat dier eten moeten geven na 18:00 uur, als er duidelijk is afgesproken dat de eigenaresse zelf voor haar dieren moet zorgen op dit plekje?

Ik snap dat het leuker overkomt als iemand een plekje verhuurt inclusief allerlei vertroeteling van eigenaar en paard(en). Maar dat is geen verplichting hè. Je kan er ook voor kiezen om alleen de locatie te verhuren zonder verder toezicht of zorg. Zo heeft Mareentje ook op 2 locaties gestaan, niks mis mee :)

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 08:32

Maar daarom zou ik al weer niet anders dan vol pension aanbieden.
Ja dan heb je extra werk.
Maar een paard met te weinig voer of te lange tijd zonder kan ik niet aanzien. Dan zou ik het toch geven.
Dan kan ik maar beter vooraf dat ook gewoon afspreken.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 09:44

Nouja dan begin ik er dus niet aan, want ben gewoon niet op zoek naar extra werk.
Niet voor een extra eigen paard maar al helemaal niet voor andermans paard, dat ik de lasten heb en de eigenaar alleen maar de lusten :=

Weinig zo irritant als dat jij staat te sloven voor het onderhoud van het hele spul, de neverending stront staat te ruimen van je eigen en andermans paard.... zelf niet aan rijden toe komt door al het werk dat je aan zo'n plekje hebt, en die ander komt flierefluitend aan, zegt hoi, pakt paard en gaat lekker rijden terwijl jij staat te sloven. Dat je zelf een beetje andermans stalknecht bent op je eigen spulletje. Daar pas ik voor hoor :=

Als je een ander het gebruik van je plekje gunt maar niet voor zijn / haar zooi op wilt draaien, dan is de oplossing niet om toch maar volpension aan te bieden voor het geval diegene er met de pet naar gooit. Maar dan is de oplossing toch om er gewoon niet aan te beginnen.

Het blijft dan alleen jammer voor die persoon die wèl gewoon lekker zelf verantwoordelijkheid wilde nemen en zelf de handen uit de mouwen wilde steken.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:24

Mee eens hoor :j

Ja je doet het dan dat je als maatje voor je eigen paard geen ander paard hoeft te kopen en ook de kosten er niet aan hebt.
En dat je misschien wel samen kunt gaan (buiten) rijden.
of als je echt eens een nachte weg wilt de persoon het eens een keer doet, maar dat werkt ook alleen maar als die persoon daar ervaren genoeg voor is en dat ook wil.

Maar te vaak gehoord van die lui die hun afspraken niet nakomen en het paard de dupe is...dat kan ik niet

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:26

Pmarena maar je vindt je zelf wel heel wat want jij ziet een pensionklant dan iemand die jou dient en betaald

Paard stond niet gratis bij Henova en blijft geven en nemen

Als ik de paarden binnen zet omdat de mijne binnen blijft en is laat geef ik alle paarden pluk hooi ook de pensionklant die nog moet komen

Lijkt mij normaal

Als ik afvoer wat niet meer gebeurd en iemand is niet geweest of is zijn emmertje vergeten dan geef ik paard echt wel wat voer

Als ik in de zomer mijn waterbak controleer kijk ik bij de anderen of zo iets hebben
Heb ik tijd vul ik ze bij nee maak ze niet schoon

Niet elke pensionklant is een draak maar ik heb iid geen tijd om elke dag te komen en spic en span te houden

En ja mijn paard vloog vroeger door draad heen maar heb nooit gehoord of ik dat wilde vergoeden

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:35

tita schreef:
Pmarena maar je vindt je zelf wel heel wat want jij ziet een pensionklant dan iemand die jou dient en betaald

Paard stond niet gratis bij Henova en blijft geven en nemen

Als ik de paarden binnen zet omdat de mijne binnen blijft en is laat geef ik alle paarden pluk hooi ook de pensionklant die nog moet komen

Lijkt mij normaal

Als ik afvoer wat niet meer gebeurd en iemand is niet geweest of is zijn emmertje vergeten dan geef ik paard echt wel wat voer

Als ik in de zomer mijn waterbak controleer kijk ik bij de anderen of zo iets hebben
Heb ik tijd vul ik ze bij nee maak ze niet schoon

Niet elke pensionklant is een draak maar ik heb iid geen tijd om elke dag te komen en spic en span te houden

En ja mijn paard vloog vroeger door draad heen maar heb nooit gehoord of ik dat wilde vergoeden


Als je een plekje in eigen beheer verhuurt is het toch echt niet de bedoeling om dan nog eten bij te moeten geven als het vergeten is. Of om drinkbakken te moeten staan schuren, of… dat is allemaal de verantwoordelijkheid van de pensionklanten en daar is dan van in het begin duidelijkheid in. Jij verwacht precies heel wat dingen bovenop de gemaakte afspraken maar dat is niet correct en daar is de prijs ook niet naar in zulk geval. Als je in eigen beheer gaat staan moet je gewoon zien dat je elke dag kan komen en dat niet op een ander steken.

Also tuurlijk staat dat paard niet gratis… plekjes voor puur eigen beheer (dus helemaal niets van de services die jij hier van de stalhouder verwacht) gaan hier in de regio van 150 euro per wei tot 180 euro per paard afh van faciliteiten en excl alle verbruik (vlas, hooi,…)

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:45

Ik blijf wel beetje normaal vinden dat je elkaars paarden beetje in de gaten houdt

Bedoel is 30 graden paarden staan buiten heb geen tijd maar staat er 1 zonder water dan geef ik die Iig iets en gooi in de app

Deken door gelekt ff wisselen en in de app

Heb gelukkig nooit gezeur gehad en tuurlijk is er tegen mij ook gezegd hè je moet wel af en toe de bak schoonmaken
Want ja ik kwam van luxe pensiinstalling af ik dacht er niet bij na stond er niet bij stil
Maar ben super blij dat mijn stal houdster 3 dagen mijn paard doet anders had ik ze kunnen verkopen :j

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:51

Als je dat van te voren afspreekt met de stalhouder is dat prima natuurlijk. :j
Heb hier een hele poos een paard helemaal verzorgt incl stappen aan de hand ivm peesblessure en hij daarom hier kwam staan. En dat baasje daar echt niet de mogelijkheid in had dat te doen.

En jij geeft misschien water als er 1 niet heeft, maar ken er echt die niet eens in de gaten hebben als hun eigen paard op de wei geen water heeft, laat staan een ander.
Ook gezien met een paard dat poepte in de waterbak op stal, eigenaresse haalde dat niet eruit.
Of ze vond dat de stalhouder dat maar moest doen? Ja die deed dat ook, maar staat er ook niet elke seconde bij.
Je doet dat dan toch zelf.... maar nee zo werkt dat blijkbaar niet bij iedereen

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:58

Daarmee dus best volpension, hoef je al die niet-ingevulde verwachtingen naar elkaar toe niet te hebben :)

Deken doorgelekt is iets waar ze bij mij nog nooit iets aan hebben gedaan toen ik nog volpension stond vroeger. Begrijp ik ook wel, ik ga hier ook niet elke dag onder alle dekens voelen tenzij iemand het mij vraagt.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:04

Nee toen ik op pension stond ook niet gehad dat de stalhouder dat voelde. Het was niet heel groot daar, maar voor zoiets wel weer te groot.
Losse singel werd wel vastgemaakt.
Dekens werden niet gewisseld.

Toen ik pension aanbood deed ik dat wel, dat vind ik dan de service die je kunt aanbieden als kleinschalig.
Maar dan kom je er na een poosje achter dat het ook maar als heel normaal beschouwd word, dat is dan weer zo vreemd om te ervaren.

Op de plek waar ik stond en de paarden mee binnen zette in de middag heb ik wel een keer een deken cadeau gekregen.
Ik stond daar vol pension en hoefde dus niet mee binnen te zetten, maar was er dan altijd net rond die tijd en vind het ook wel leuk om te doen.
Op een dag was bij mijn paard zijn deken dus door geregend, thuis had ik een reserve, maar niet op stal.
Dus gaf aan dat ik even op en neer zou rijden.
Ja zegt de pensionhouder, welke maat heb je, 195 die heb ik nog wel een nieuwe liggen hoef je niet op en neer.
Paste perfect, dus vond dat wel fijn. Vroeg hij daarna, past ie? Ja fijn :j
Hou maar, voor het mee helpen....
Zo kan het dus ook :)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 11:45

tita schreef:
Pmarena maar je vindt je zelf wel heel wat want jij ziet een pensionklant dan iemand die jou dient en betaald

Paard stond niet gratis bij Henova en blijft geven en nemen

Als ik de paarden binnen zet omdat de mijne binnen blijft en is laat geef ik alle paarden pluk hooi ook de pensionklant die nog moet komen

Lijkt mij normaal

Als ik afvoer wat niet meer gebeurd en iemand is niet geweest of is zijn emmertje vergeten dan geef ik paard echt wel wat voer

Als ik in de zomer mijn waterbak controleer kijk ik bij de anderen of zo iets hebben
Heb ik tijd vul ik ze bij nee maak ze niet schoon

Niet elke pensionklant is een draak maar ik heb iid geen tijd om elke dag te komen en spic en span te houden

En ja mijn paard vloog vroeger door draad heen maar heb nooit gehoord of ik dat wilde vergoeden


Ik vind dat je een heleboel aannames doet hier.

Hoezo zou iemand zich "heel wat" voelen, als die besluit wel een locatie te willen verhuren maar er geen verder onderhoud / service bij te verlenen, en het plekje ook als zodanig aanbiedt :? Daar ga je als huurder toch zelf wel of niet mee akkoord? Je gaat bij huur van een vakantiehuisje waarbij men geen restauratie aanbiedt, toch ook niet klagen dat je zelf eten moest halen, zelf de afwas moest doen en geeneens een lekker ontbijtje kreeg? Als je dat wel wilde had je iets moeten huren waarbij dat wèl aangeboden werd :=

Je neemt ook aan dat het paard niet gratis bij Henova stond. Terwijl dat niet eens zo staat in haar tekst, het zou prima kunnen dat het dier daar wèl gratis stond en de afspraak was dat de "gast" als tegenprestatie het terrein goed zou onderhouden, zodat Henova bvb. geen gras hoefde te maaien ofzo :) Precies een situatie die zich hier ook voor zou kunnen doen trouwens, want heb hier de afgelopen tijd ook een pony gratis op het terrein gehad....

Bovendien maakt het niet uit of diegene daar gratis stond, voor een belachelijk lage prijs, normale of hele hoge prijs: als is afgesproken dat diegene A t/m X zelf moet doen, dan is dat nu eenmaal iets waarmee diegene zelf akkoord gaat....of niet. Ze werd vast niet gedwongen om haar dieren daar neer te zetten := Henova geeft aan dat ze zelfs alles op contract had geregeld...

Dat je dingen doet voor anderen is prima en ook fijn, als het wederkerig is :j

Maar dat kan per situatie verschillen. Als je verwacht dat anderen voor je paard zorgen, moet je het dier ergens stallen waar dat "past" en niet ergens waar men duidelijk aangeeft dat je A t/m X zelf kan doen omdat de eigenaar van het spul die verzorging niet aanbiedt. De reden waarom die zorg er niet bij aangeboden wordt maakt eigenlijk niet eens uit. Op dat nu is omdat iemand het lichamelijk niet kan. De tijd of energie er niet voor heeft. Of omdat ze het gewoon niet willen, van mijn part omdat ze de hele dag in hun blote reet op de bank willen liggen Netflixen.

Daar maak je afspraken voor :)

Ik vind het gemak waarmee gedacht wordt "ach die woont ernaast en kan het wel even opknappen" echt een slechte zaak.

DP: ja op die manier is het leuk :j Vooral dat wederkerige maakt het leuk. Dat het gewaardeerd wordt wat je doet. niet dat het maar heel normaal gevonden wordt dat je zeg maar kruipt voor een ander en alles wel oplost waar ze zelf geen zin in hebben om de moeite voor te doen.

Nouja ik heb het van alle kanten mogen ervaren eigenlijk in de loop der jaren.
Denk dat het stukje van Hevonen wel het meest treffend is zoals het hier zou kunnen gaan verlopen...

Ben dankzij het topic bevestigd in het gevoel van "niet aan beginnen, bespaar jezelf de ellende" om dat zwaarder te laten wegen dan het iemand anders gunnen van het plekje. Wie weet probeer ik het nog eens met een bekende, maar dan alleen met alles duidelijk op papier. We zien wel wat de toekomst brengt :)

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:20

Als je ergens staat en je hebt hart voor dieren in dit geval paarden dan lukt het je gewoon niet een paard te laten barsten als deze "vergeten" word door zijn eigenaar. Dat zit niet in je..

Niet iedereen met dieren heeft ook daadwerkelijk hart of lievrr gezegd feeling daar voor.
Die kunnen beter ergens vol pension gaan staan en die moet je ook heel niet bij je thuis hebben want puntje bij paaltje sta jij met je goeigheid voor het dier te zorgen en vind die eigenaar het allemaal wel gescheten zo.
Dat sluipt er vaak in.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:33

Ja idd… en dan kom je in een situatie waar je het allemaal wel doet om extra dingen te regelen maar tegelijk zorgt dat dan voor zo veel stress en frustratie dat je ze liever van het erf af zou gooien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:48

tita schreef:
Hevonen

je moet wel realistisch zijn, jij bent in mijn ogen niet geschikt om pension aan te bieden.
Wat als een dier gewond is of koliek krijgt jij bent slecht ter been… hoe kan jij helpen?
Wat deed jij voor je pensionklant, een paard niks meer geven vind ik van een pensionhouder ook slecht na 18:00


Schade wat is schade gebruikers sporen lijkt me niet dat je moet vervangen.


Wauw, over gaslighting gesproken...
Wanneer er afspraken gemaakt zijn, dan hebben beide partijen zich daar gewoon aan te houden.
En ja, dat gaat ook op voor de pensionklant.
In het geval van Hevonen lees ik duidelijk dat de klant de regels aan haar laars lapte en dat Hevonen juist erg toezeggelijk was.
En er is een wezenlijk verschil tussen gewone gebruikerssporen en schade.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:41

tita schreef:
Hevonen

je moet wel realistisch zijn, jij bent in mijn ogen niet geschikt om pension aan te bieden.
Wat als een dier gewond is of koliek krijgt jij bent slecht ter been… hoe kan jij helpen?
Wat deed jij voor je pensionklant, een paard niks meer geven vind ik van een pensionhouder ook slecht na 18:00


Schade wat is schade gebruikers sporen lijkt me niet dat je moet vervangen.


Even ter info:
Ik ben geen pensionhouder. Zij zocht dringend een plek vlakbij haar huis. Ik kende haar verder niet, maar heb stallen en wei aan huis.

Zij woonde twee straten hiervandaan (dorp) en de afspraak was dat ze alles gratis mocht gebruiken als ze dan zelf alle zorg maar droeg.
Natuurlijk heb ik haar pony weleens hooi gegeven en bij noodweer binnen gezet. Ook een paar maal bij de hoefsmid geholpen als zij een afspraak had gemaakt waarop ze zelf niet kon. Vooral ook aan de bel getrokken als er iets vergeten/mis was.

Die schade was best groot, kapot gereedschap was nog het minst, kapotte en ontzette staldeuren door oneigenlijk gebruik, vuil- en schimmelschade, kapotgetrokken hekken, vernielde verflagen en grote uitgetrokken houtsplinters uit de deurvlakken.

(ik heb hiervoor ook een pensionpaard gehad, samen met mijn pony's. Dat ging op zich prima. Had deze ellende dan ook ook niet verwacht.)

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:44

Er kan altijd iets kapot gaan, het zijn tenslotte levende wezens, erg is dat op zich niet zolang je maar eerlijk blijft er over en het netjes meld en opknapt. Wij hadden ooit een tuinman, ik wilde graag de bramenstruiken verwijderd hebben, had al netjes het stroom van de paardenwei er af gehaald, toen ik terug kwam was hij klaar, dus ik zette de stroom er weer op, gooide de paarden weer op de wei, kwam er pas een dag later achter dat hij de stroomdraden op meerdere plekken door had gehaald met de bosmaaier, kan gebeuren maar zeg het op zijn minst. Kon daar ook slecht tegen.... Er stond nu nergens meer stroom op het perceel wat langs de weg ligt en juist daar wil ik het extra op orde hebben.

RachelVos
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:09

Ik denk dat het sowieso altijd heel belangrijk is om duidelijke afspraken te maken, zodat de verwachtingen op 1 lijn liggen.

Ik ken meerdere mensen die weggegaan zijn bij een fokstal.
Deze dame had een fokkerij, en verhuurde de overige stallen. Er was een bak, longeercirkel ect. Er werd echter niet bij verteld dat dit nagenoeg bijna heel de dag door haarzelf in gebruik zou zijn, waardoor de faciliteiten gebruiken niet mogelijk was. Veel mensen hebben hierdoor de stal verlaten.

Dit is niet zo zeer een fout van een bepaalde kant, maar wel het eindresultaat van verschillende verwachtingen. De pensionklant ziet een bak tijdens de rondleiding, en gaat er vanuit deze te kunnen gebruiken, en de stalhoudster denkt alleen de stal te verhuren.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 19:20

Nou dat is ook wel een beetje suf als je mensen zo'n terrein laat zien, dat je dan niet verwacht dat ze denken dat ze ook daadwerkelijk gebruik van de bak enzo kunnen maken...dan moet je het erbij zeggen bij een bezichtiging lijkt me. Omdat dat dermate afwijkend is van wat normaal is, dat mensen dat natuurlijk niet verwachten.

Hevonen: ah je zie je wel....gratis dus. Je zou dan hopen dat iemand daar dermate blij mee is dat ze inderdaad het geld dat ze bespaart op huur, gebruikt om het spulletje netjes te onderhouden. Maar nee hoor dat vindt zo iemand dan jouw probleem. Wat een egoïstische profiteur zeg.....

Maar daar ben ik hier dus ook bang voor. Het lijkt ook wel dat als je iemand iets gunt en zo'n aanbod doet, ze dan snel denken dat het niet meer waard is dan gratis ook...? Of dat ze het meteen zien als een uitnodiging om over je heen te lopen....

Misschien is het dan nog beter om 150 euro per maand te vragen met de afspraak dat ze die na een half jaar terugkrijgen als ze alles inderdaad netjes bijhouden. En dat je het anders gebruikt om iemand in te huren / vervangend materiaal te kopen voor reparaties.

Ik heb het idee dat het dringend een plekje zoeken vaak ook al een red flag is eigenlijk :=

Meggiemeg: oh dat is idd super irritant zeg!

Hier is het meerdere keren gebeurd dat de achterliggende akker bewerkt werd en 1 van de machines blijkbaar in onze draden terecht was gekomen. Een eind draad inclusief meerdere palen kapot getrokken. Daar konden de knollies dus zo overheen / doorheen stappen, de akker in en daarvandaan de weg op. Dat zèg je toch even als zoiets gebeurt -O-

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:14

pmarena schreef:
Nou dat is ook wel een beetje suf als je mensen zo'n terrein laat zien, dat je dan niet verwacht dat ze denken dat ze ook daadwerkelijk gebruik van de bak enzo kunnen maken...dan moet je het erbij zeggen bij een bezichtiging lijkt me. Omdat dat dermate afwijkend is van wat normaal is, dat mensen dat natuurlijk niet verwachten.

Hevonen: ah je zie je wel....gratis dus. Je zou dan hopen dat iemand daar dermate blij mee is dat ze inderdaad het geld dat ze bespaart op huur, gebruikt om het spulletje netjes te onderhouden. Maar nee hoor dat vindt zo iemand dan jouw probleem. Wat een egoïstische profiteur zeg.....

Maar daar ben ik hier dus ook bang voor. Het lijkt ook wel dat als je iemand iets gunt en zo'n aanbod doet, ze dan snel denken dat het niet meer waard is dan gratis ook...? Of dat ze het meteen zien als een uitnodiging om over je heen te lopen....

Misschien is het dan nog beter om 150 euro per maand te vragen met de afspraak dat ze die na een half jaar terugkrijgen als ze alles inderdaad netjes bijhouden. En dat je het anders gebruikt om iemand in te huren / vervangend materiaal te kopen voor reparaties.

Ik heb het idee dat het dringend een plekje zoeken vaak ook al een red flag is eigenlijk :=

Meggiemeg: oh dat is idd super irritant zeg!

Hier is het meerdere keren gebeurd dat de achterliggende akker bewerkt werd en 1 van de machines blijkbaar in onze draden terecht was gekomen. Een eind draad inclusief meerdere palen kapot getrokken. Daar konden de knollies dus zo overheen / doorheen stappen, de akker in en daarvandaan de weg op. Dat zèg je toch even als zoiets gebeurt -O-


Misschien een veel beter idee. In het contract stond dat zij verantwoordelijk was voor schadeherstel, als dat aan de orde was. Maar toen ze eenmaal een ander adres had, heeft ze me overal geblokkeerd en gaf ze niet thuis toen ik om schadevergoeding vroeg. Gewoon nooit reageren, telefoon niet opnemen, deur niet open doen, social media block. Bah.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 10:00

Nare mensen zijn dat....die vinden dat het jouw probleem is, en jij het maar op moet knappen.
Bizar dat zulke types het gevoel blijkbaar niet hebben dat ze je iets schuldig zijn....

Ik heb van mijn eigen ervaring de afgelopen 2 maanden (ook gratis ponietje hier gehad) en dit topic hier nu wel voorgoed geleerd dat ik gratis - tegen onderhoud iemand een plekje gunnen, niet meer doe.

Wil voor de juiste personen (iemand die ik in mijn beleving goed genoeg ken, dat is al risico genoeg...) nog wel een keer de kans wagen in de toekomst wellicht. Heb al een heel document voorbereid met "stalregels" en zal dat laten doorlezen en aan de hand daarvan ook goed doorvragen wat diegene dan verwacht / wenst / hoe die het voor zich ziet. Om te kijken of we echt ook in de details in principe op dezelfde lijn zitten.

En dan zal ik op zijn minst een maandelijks bedrag vragen dat ik apart zet voor onderhoudswerkzaamheden / materialen. Als back-up voor als ze het zelf niet goed / meer doen of een vertrapte, kapotte bende achterlaten.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:12

Ik denk dat het gevaar er in zit als je elkaar te goed kent dat je er dan juist te makkelijk in wordt? Dat er dan iets van zeggen soms lastiger kan zijn als dat iemand een vreemde is? Ik heb me altijd opgesteld als zijnde dat ik ergens te gast ben, ook al stond ik er al jaren op de pensionstal. Er is niets van mij bij dus ga je extra zuinig met de spullen om, gaat er dan alsnog iets kapot dan direct melden en aangeven dat ik bereid ben om de kosten te betalen. Heb genoeg pensionklanten gezien op de stallen die vinden dat als ze er het langste staan ze dan ook de meeste rechten hebben...

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:01

Gratis zou ik ook niet doen. Dat je er niet aan hoeft te verdienen is wat anders.
Maar je plekje gratis nee.
Dan kun je nog altijd eens zeggen als het lekker loopt, hier ik geef je geld terug.
Of zoals toen die man waar ik op pension stond ik ineens die deken kreeg.
Dat hoefde hij helemaal niet, maar voelde wel heel lief en gewaardeerd.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 11:26

Ik vind het op zich best prima als je elkaar helpt op die manier, dat je zelf geen omkijken meer naar wei en stal hebt omdat een ander het netjes bijhoudt. Dat die dan in ruil gratis mag staan. Wel zelf voor voer zorgen enzo natuurlijk. Dat het ons niks oplevert van geld, maar ook niks kost van geld.

Maar denk dat in de praktijk helaas meestal gewoon niet realistisch is want als bewoner zie je het dan voor je dat iemand het op huur bespaarde geld in keurig onderhoud stopt, dus als je nette bruine lint kapot gelopen wordt en er een houten paal sneuvelt, dat het netjes gerepareerd wordt op een manier dat je het eigenlijk bijna niet meer ziet dat het kapot is geweest. Dus degelijk gerepareerd met een zelfde stuk lint en een nieuwe soortgelijke houten paal.

Maar die gebruiker denkt dan al snel van ik heb nog een stuk wit lint liggen en een prikpaaltje, dat knoop ik er wel tussen. Want die heeft het gevoel dat het "zonde geld" is om in het onderhoud van andermans stekkie te investeren.... en zo is het toch ook gerepareerd.

Dus ik denk dat wèl huur vragen en dat dan in een spaarpotje doen dat je bewaart voor her-investeren in het stekkie, een mooie tussenoplossing is.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:29

Nee mensen die zelf nooit een eigen spulletje hebben gehad die hebben geeneens lint oid.
Doen ook zeker niet aan weideonderhoud, en de mest afvoerkosten, wie krijgt dat?

Ik begrijp best dat je er niet rijk van hoeft te worden, in hoeverre je dat al gaat lukken :P
Maar gratis? Bepaalde basiszaken komen denk ik altijd bij de eigenaar van het land te liggen.
Als ze al netjes hun taken doen zoals afgesproken, daarmee bedoel ik mesten, opruimen enz dan denk ik dat je al een goeie hebt getroffen.