Humbaur of Sirius trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 21:29

Hier is het toch een Sirius geworden. Ik zal over een tijdje wel verslag doen ;)

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:14

mystery3434 schreef:
De bestelling is vandaag doorgegeven aan de verkoper. Deze moet wel nog even bevestigen.

Ik ben bij mijn gevoel gegaan en ben voor een humbaur gegaan!


Hier ook een Humbaur Single met alu bodem.
Super fijne trailer, stevig, hoog, ligt als een huis op de weg achter de auto, fijne klep.
Ook fijn dat je de stang op drie hoogtes/dieptes vast kan maken.
Ga je geen spijt van krijgen!

Veel veilige kilometers gewenst.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 10:26

Faya__ schreef:
Hier is het toch een Sirius geworden. Ik zal over een tijdje wel verslag doen ;)


Dan heb jij de andere keuze gemaakt! heb jij de trailer al?

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 10:27

Devitootje schreef:
mystery3434 schreef:
De bestelling is vandaag doorgegeven aan de verkoper. Deze moet wel nog even bevestigen.

Ik ben bij mijn gevoel gegaan en ben voor een humbaur gegaan!


Hier ook een Humbaur Single met alu bodem.
Super fijne trailer, stevig, hoog, ligt als een huis op de weg achter de auto, fijne klep.
Ook fijn dat je de stang op drie hoogtes/dieptes vast kan maken.
Ga je geen spijt van krijgen!

Veel veilige kilometers gewenst.


Dankjewel! We zijn gisteren de trailer gaan halen en hebben al een rit van 2 u achter de rug. Het was wel wennen om deze trailer achter de auto te hebben. Hij was ‘smaller’ dan ik dacht, de aanhanger van de rijschool was breder

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:46

mystery3434 schreef:
Faya__ schreef:
Hier is het toch een Sirius geworden. Ik zal over een tijdje wel verslag doen ;)


Dan heb jij de andere keuze gemaakt! heb jij de trailer al?

Nee ik verwacht volgende week of de week erna.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 22:37

Spannend! Zie je het zitten?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 07:52

Jazeker!

Ik denk dat er geen echte goede of echte foute keuze is als je kiest tussen deze twee.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:21

Je hebt hem al besteld, maar toch nog mijn €0,02.

Ik heb ook een Humbaur Single na tientallen jaren met een Heja door het hele land gegaan te zijn. Bij mij was de plaatsing van de zadelkamer ook doorslag gevend. Mocht ik met paard op de vlucht strook staan wil ik er veilig bij kunnen door de verzorgingsdeur. Ook was bij de Humbaur de zadelkamer mega goed toegankelijk, zeker ten op op zich te van de Heja. Deurtjes zijn mooi ruim en rond afgewerkt. Ik ben er super blij mee…

Ik heb wel voor de trap bescherming gekozen, met extra op de zadelmaker en een extra rubber met op de vloer. Mijn paarden altijd rustig op de wagen geweest, maar onrustig paard met ijzertje en zadelkamer is slechte combi. Ook de klim latten vind ik erg belangrijk.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 21:22

manic schreef:
Je hebt hem al besteld, maar toch nog mijn €0,02.

Ik heb ook een Humbaur Single na tientallen jaren met een Heja door het hele land gegaan te zijn. Bij mij was de plaatsing van de zadelkamer ook doorslag gevend. Mocht ik met paard op de vlucht strook staan wil ik er veilig bij kunnen door de verzorgingsdeur. Ook was bij de Humbaur de zadelkamer mega goed toegankelijk, zeker ten op op zich te van de Heja. Deurtjes zijn mooi ruim en rond afgewerkt. Ik ben er super blij mee…

Ik heb wel voor de trap bescherming gekozen, met extra op de zadelmaker en een extra rubber met op de vloer. Mijn paarden altijd rustig op de wagen geweest, maar onrustig paard met ijzertje en zadelkamer is slechte combi. Ook de klim latten vind ik erg belangrijk.


Aangezien ik een showroommodel besteld heb van de Humbaur, zat de zadelkamer er wel al in. Helaas de trapbescherming en rompbescherming niet, maar deze heb ik er wel extra laten opzetten. Vond deze wel belangrijk naar eventuele schade naar de toekomst toe

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:01

manic schreef:
Je hebt hem al besteld, maar toch nog mijn €0,02.

Ik heb ook een Humbaur Single na tientallen jaren met een Heja door het hele land gegaan te zijn. Bij mij was de plaatsing van de zadelkamer ook doorslag gevend. Mocht ik met paard op de vlucht strook staan wil ik er veilig bij kunnen door de verzorgingsdeur. Ook was bij de Humbaur de zadelkamer mega goed toegankelijk, zeker ten op op zich te van de Heja. Deurtjes zijn mooi ruim en rond afgewerkt. Ik ben er super blij mee…

Ik heb wel voor de trap bescherming gekozen, met extra op de zadelmaker en een extra rubber met op de vloer. Mijn paarden altijd rustig op de wagen geweest, maar onrustig paard met ijzertje en zadelkamer is slechte combi. Ook de klim latten vind ik erg belangrijk.


Je staat nooit veilig op de vluchtstrook. Het advies om bij pech achter de vangrail te staan is er niet voor niets. Het is altijd zaak om zo snel mogelijk van de snelweg af te zijn. Als je eerst over de dissel moet stappen naar de andere kant ben je langer bezig. Dus een verzorgingsdeurtje rechts is (jammer genoeg) niet veiliger.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 00:40

Ja dat snap ik. In de berm dan. Tsjonge.

Ik vind de zadelkamer rechts gewoon niet fijn. Mag toch?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:33

manic schreef:
Ja dat snap ik. In de berm dan. Tsjonge.

Ik vind de zadelkamer rechts gewoon niet fijn. Mag toch?



Dat mag zeker! Daar zeg ik toch niets over? Dat je iets fijner vind is prima. Je hoeft ook niet zo aanvallend te doen :) Ik zeg alleen dat de redenatie niet klopt. En dat mag ook toch op een forum? ;) ik zal over de berm dan maar niets zeggen.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:30

Inmiddels rijd ik rond met mijn Sirius! Ben onwijs tevreden, ligt super stil achter de auto.

Enige 'minpuntje' vind ik toch die zadelvormige steunen in de zadelkamer, dus die heb ik vandaag verwijderd, nu weer gewoon een buis.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:53

Faya__ schreef:
Inmiddels rijd ik rond met mijn Sirius! Ben onwijs tevreden, ligt super stil achter de auto.

Enige 'minpuntje' vind ik toch die zadelvormige steunen in de zadelkamer, dus die heb ik vandaag verwijderd, nu weer gewoon een buis.

Wiebelen je zadels daar niet vanaf?

Ik neem aan dat je deze steunen in je trailer hebt:

Afbeelding

Lijkt mij ook crime om je zadel hiervan af te halen..( Leuk tekentafel-idee weer :D )

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:54

De zadelsteun kan naar buiten draaien.
Ik vind het juist heel fijne zadelsteunen en heb geen moeite met het eraf pakken of erop leggen, ook als ik de steun niet naar buiten heb gedraaid.
Ik moet alleen nog steeds de onderste steun eens verwijderen, heb maar 1 zadel, dus heb de tweede zadelsteun niet nodig.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:06

Ik vind ze vooral "stroef" schuiven, ook met draaien. Ga het nu even zo proberen en anders gaan ze er gewoon weer terug op.

Ben niet bang voor wiebelen, bijna alle trailers hebben gewoon buizen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:57

Ik heb alleen buizen in de Sirius. Maar ondanks dat ik er anti slip omheen gedaan heb schuift het zadel wel wat (valt niet van de steun af)

Marije_jiplover schreef:
De zadelsteun kan naar buiten draaien.
Ik vind het juist heel fijne zadelsteunen en heb geen moeite met het eraf pakken of erop leggen, ook als ik de steun niet naar buiten heb gedraaid.
Ik moet alleen nog steeds de onderste steun eens verwijderen, heb maar 1 zadel, dus heb de tweede zadelsteun niet nodig.


Is dat makkelijk te verwijderen? Ik hoef er ook maar 1 in te hebben. Denk dat het ook weer ruimte zal geven.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:59

Volgens mij zitten ze met bouten aan de stang in de hoek die kan draaien vast.
Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om er eens serieus naar te kijken om het los te halen.