Humbaur of Sirius trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 12:39

Graag jullie ervaring. Ik heb de keuze uit de Sirius s45 en de humbaur single alu met dezelfde opties. Welk merk raden jullie aan?

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:54

Heel tevreden met mijn Humbaur Single. Degelijk en ligt lekker achter de auto. Ik heb geen ervaring met de Sirius.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:14

_Jerry schreef:
Heel tevreden met mijn Humbaur Single. Degelijk en ligt lekker achter de auto. Ik heb geen ervaring met de Sirius.


En qua afwerking?

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:31

Hier heel erg tevreden met de Sirius.
Speciaal voor deze gekozen ivm de binnenmaat.
Trailer is dusdanig ruim dat we in de trailer kunnen opzadelen en dat de marathonwagen er in past als we er niet mee rijden (op stal is geen ruimte voor de marathonwagen).
Hij ligt als een huis achter de auto.
We hebben na een paar maanden wel de originele verlichting laten vervangen door ledverlichting.
De keuze bij ons was tussen de Sirius en de Cheval Liberté Gold One maar de Sirius was beter afgewerkt en leek overal robuuster.
Humbauer was nieuw niet op voorraad en had een lange levertijd.

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:45

mystery3434 schreef:
_Jerry schreef:
Heel tevreden met mijn Humbaur Single. Degelijk en ligt lekker achter de auto. Ik heb geen ervaring met de Sirius.


En qua afwerking?


Heel netjes, van de de afgeronde hoeken van het verzorgingsdeurtje tot het rubber op de laadklep en de trapbescherming. Hij ziet er na 4 jaar nog erg goed uit, en mijn paard is niet zuinig op de trailer :')

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:53

Albert schreef:
Hier heel erg tevreden met de Sirius.
Speciaal voor deze gekozen ivm de binnenmaat.
Trailer is dusdanig ruim dat we in de trailer kunnen opzadelen en dat de marathonwagen er in past als we er niet mee rijden (op stal is geen ruimte voor de marathonwagen).
Hij ligt als een huis achter de auto.
We hebben na een paar maanden wel de originele verlichting laten vervangen door ledverlichting.
De keuze bij ons was tussen de Sirius en de Cheval Liberté Gold One maar de Sirius was beter afgewerkt en leek overal robuuster.
Humbauer was nieuw niet op voorraad en had een lange levertijd.


Ik heb ook nagedacht over die cheval liberte, maar zoals je aangeeft is deze minder afgewerkt. De verkoper zei ook heel eerlijk dat bij de Sirius minder kosten zouden zijn door de betere afwerking.
Desondanks zou de CL momenteel beter zijn bij ons, omdat ik op dit moment niet veel op verplaatsing ga, maar wie weet volgend jaar of binnen x aantal jaar wel. Dan investeer ik liever nog in een fatsoenlijke trailer!

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:48

Hier ook zeer tevreden met de Sirius.
Ik heb heel bewust deze gekozen, omdat ik de zadelkamer aan de rechterkant wilde hebben.
Heb zelf een kamoeerbus met de schuifdeur aan de rechterkant, dus met een bos- of strandrit en erna picknicken vind ik het erg praktisch om paard en mezelf aan dezelfde kant te hebben met alle spullen etc ook.

Trailer is heerlijk ruim, ruimer dan noodzakelijk om een haflinger in te vervoeren.
Zadelkamer is voor een 1,5paards ook enorm ruim, omdat de neus breder hebben gemaakt om meer ruimte voor de zadelkamer te creëren.
In vergelijking met andere 1,5 paardstrailers met zadelkamer valt deze echt zeer ruim uit.
En aangezien ik mijn bezwete dekjes/dekens etc liever niet vervoer in de kampeerbus waar ik zelf met mijn partner ook in wil slapen, was een zadelkamer een must en een extra grote dus een enorme pre.

Wegligging achter mijn bus is fantastisch. Ik heb wel de optie schokbrekers genomen, bij de tweepaards zitten die er standaard op, bij de mijne was het iets van 200,- meer, zo uit mijn hoofd.

Het rijdt in ieder geval heel erg fijn en ik ben ook erg tevreden over de afwerking.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 09:35

Marije, jij hebt een 1,5paards trailer? Ik twijfel wat tussen 1,5 of 2 paards.
Uiteindelijk wil ik nu maar 1 paard vervoeren, maar moest het binnen x aantal jaar ooit toch 2 paarden worden. Maar dit kan echter wel binnen 10 j pas zijn.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:37

Ik heb een 1,5 paards humbaur, super tevreden mee!

De Sirius vind ik ook erg mooi en nog net een slagje groter/hoger, maar daar betaal je dan ook flink meer voor.

Mijn paard van 1m80 staat heerlijk in de humbaur, voor mij niet anders meer.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:08

Ik twijfel ook enorm, sta voor hetzelfde dilemma.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:50

Ik heb bewust voor de SiriusS45 gekozen. Ik heb een paard van 1.76 en de laadt hier echt super fijn in.
Ik heb alle ruimte om in de trailer op te zadelen. heb geen zadelkamer, omdat het me net wat meer ruimte met laden geeft.

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:00

Hier gekozen voor de Humbaur single alu. Duitse degelijkheid. En de sirius had de zadelkamer rechts wat ik niet praktisch vind. Plus de achterstangen waren niet in hoogte verstelbaar en de standaard hoogte is te hoog voor ons paard. En de humbaur ligt ook als een huis achter de auto.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 11:01

kimmetje26 schreef:
Ik heb bewust voor de SiriusS45 gekozen. Ik heb een paard van 1.76 en de laadt hier echt super fijn in.
Ik heb alle ruimte om in de trailer op te zadelen. heb geen zadelkamer, omdat het me net wat meer ruimte met laden geeft.


Awel, dat was ook mijn eerste keuze. Mag ik vragen welke opties jij hierop hebt? De verkoper waar ik bij ben, zegt dat rompbescherming wel nodig is. Deze zou ik er ook wel bij willen. Ik wil wel een Zadelkast, maar over de trapbescherming twijfel ik.

En hoe zit dat qua gewicht? Want de trailer zelf weegt al 800 kg en mag zelf 1600 wegen

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:09

Wij hebben wel trapbescherming want dat is echt een behoud voor je wanden en ik heb het idee dat het ook wat in rijgeluid scheelt, als een soort akoestisch paneel.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:19

Ik heb zelf een humbaur en mijn paard van destijds 1,78 paste daar prima in.
Maar de sirius is ook een goede trailer. Je kan volgens mij niet mis met beide trailers.

Rompbescherming heb ik niet, maar ook niet het gevoel nodig te hebben, trapbescherming had ik niet maar na twee ritjes heb ik dat er wel in gezet, dat is puur behoud van je trailer.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:47

mystery3434 schreef:
kimmetje26 schreef:
Ik heb bewust voor de SiriusS45 gekozen. Ik heb een paard van 1.76 en de laadt hier echt super fijn in.
Ik heb alle ruimte om in de trailer op te zadelen. heb geen zadelkamer, omdat het me net wat meer ruimte met laden geeft.


Awel, dat was ook mijn eerste keuze. Mag ik vragen welke opties jij hierop hebt? De verkoper waar ik bij ben, zegt dat rompbescherming wel nodig is. Deze zou ik er ook wel bij willen. Ik wil wel een Zadelkast, maar over de trapbescherming twijfel ik.

En hoe zit dat qua gewicht? Want de trailer zelf weegt al 800 kg en mag zelf 1600 wegen



Ik had daarvoor een xxtrail en daar had ik geen trapbescherming in. Mijn vorige paard stond doodstil en Harry ook. Maar in de Sirius zit wel trapbescherming. Verder heb ik een camera laten installeren, alleen gebruik ik die nu erg weinig maar soms wel handig.

Ik ben echt super blij met de trailer en Harry heeft nu alle ruimt en lijkt er nu wel klein in.
Hoe het qua gewicht zit weet ik niet maar kan hem zelfstandig pakken en terug zetten

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:02

Ik heb de Sirius gehad, had daarvoor een Humbaur en ben met mn staart tussen de benen teruggegaan naar Humbaur. Is veel degelijker gebouwd. Kijk maar eens naar het polyester alleen al. Bij humbaur glad en bij Sirius totaal niet. Lastig met schoonmaken, op sommige plekken schimmel door vocht dat er niet uit te krijgen was. Maar ook veel minder stevig dan de Humbaur kap. Ook het aluminium is makkelijker schoon te maken. Enige voordeel vond ik de hoogte in de Sirius. Maar voor mijn paarden is de humbaur hoog genoeg. Qua wegligging is de Humbaur veel stabieler. Met de Sirius voelde ik de trailer door vrachtwagens aangezogen worden bij inhalen, bij Humbaur totaal niet.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:53

mystery3434 schreef:
Marije, jij hebt een 1,5paards trailer? Ik twijfel wat tussen 1,5 of 2 paards.
Uiteindelijk wil ik nu maar 1 paard vervoeren, maar moest het binnen x aantal jaar ooit toch 2 paarden worden. Maar dit kan echter wel binnen 10 j pas zijn.

1,5 paards, want ik heb geen plannen om er een tweede paard bij te kopen en ik koop geen trailer voor een ander.
Als ik eens met iemand samen op pad wil, kunnen we altijd een tweepaards huren.

Het prijsverschil was wel dusdanig dat ik daar heel wat keer een trailer voor kan huren en dat is nog niet nodig geweest.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:56

Erg tevreden over mijn Sirius S45 voor mijn reus van 1.80. Staat er mooi ruim in, voldoende ruimte tussen voorstang en zadelkamer en ligt fijn achter de auto :j

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 00:19

Ik heb een Sirius S45 gekocht dit jaar. Ik vind het een hele fijne trailer, met een ruime zadelkamer. De hoogte had ik niet nodig maar deze trailer kwam op mijn pad. Ik heb wel het idee dat paarden net wat makkelijker laden. Ook de klep/deur vind ik handig maar vooral voor vervoer van andere spullen :D

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:03

MyChoice schreef:
Ik heb de Sirius gehad, had daarvoor een Humbaur en ben met mn staart tussen de benen teruggegaan naar Humbaur. Is veel degelijker gebouwd. Kijk maar eens naar het polyester alleen al. Bij humbaur glad en bij Sirius totaal niet. Lastig met schoonmaken, op sommige plekken schimmel door vocht dat er niet uit te krijgen was. Maar ook veel minder stevig dan de Humbaur kap. Ook het aluminium is makkelijker schoon te maken. Enige voordeel vond ik de hoogte in de Sirius. Maar voor mijn paarden is de humbaur hoog genoeg. Qua wegligging is de Humbaur veel stabieler. Met de Sirius voelde ik de trailer door vrachtwagens aangezogen worden bij inhalen, bij Humbaur totaal niet.


Waren dit anderhalf of tweepaards trailers?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Humbaur of Sirius trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:52

De Humbaurs tweepaards, de Sirius 1,45.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 14:38

De bestelling is vandaag doorgegeven aan de verkoper. Deze moet wel nog even bevestigen.

Ik ben bij mijn gevoel gegaan en ben voor een humbaur gegaan!

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:43

Proficiat! Daar ga je geen spijt van krijgen.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 15:58

_Jerry schreef:
Proficiat! Daar ga je geen spijt van krijgen.


Dankje! Het is toch wel spannend om ineens zo’n beslissing te maken