Houten vloer vervangen voor aluminium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Houten vloer vervangen voor aluminium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 18:49

Wij zitten erover na te denken om de vloer van onze trailer te vervangen voor aluminium. Mijn man zit in het ijzerwerk en zou het dus zelf makkelijk kunnen doen. We weten dat we er bijv rubber tussen moeten steken. En dat je moet uitkijken met urine omdat dit snel zal oxideren.

Zijn er bokkers die dit hebben gedaan met tips? Misschien een adres waar we deze platen voordelig kunnen aanschaffen?
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 06-11-23 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Houten vloer vervangen voor aluminium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:56

Helaas geen tips voor je, maar volg wel graag de topic doordat ik dezelfde plannen heb.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:42

Ik volg ook. Heb zelf een trailer die volgend jaar weg zou gaan omwille van slijtage houten bodemplaat. Ben benieuwd of dat eig te doen is om dat te vervangen. (Of Voor wie nog een projectje zoekt, ik doe hem weg voor een habbekrats, hotra tramper 2-paards)

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:05

Mijn vriend zit 'in het aluminium'.
Zijn tip: aluminium profielvloer speciaal voor trailers erin leggen en daarbovenop een rubberen gietvloer. Die kun je in emmers krijgen, dan werkt een beetje net als stuc qua vlak strijken.

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 23:09

Jolien87 schreef:
Mijn vriend zit 'in het aluminium'.
Zijn tip: aluminium profielvloer speciaal voor trailers erin leggen en daarbovenop een rubberen gietvloer. Die kun je in emmers krijgen, dan werkt een beetje net als stuc qua vlak strijken.


Dankjewel, gietvloer zitten wij ook al aan te denken. Dat hebben we nu ook en dat bevalt prima.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Houten vloer vervangen voor aluminium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:47

Giervloer heb ik slechte ervaring mee, althans met die waar die stukjes rubber worden vergoten. Urine gaat alsnog overal tussen zitten en dat zie je dan niet waardoor je vloer alsnog ongezien weg rot.

Vloer laten vervangen en mat laten verlijmen en af laten kitten.

Bij Zuidzijde in Goudriaan bouwen ze regelmatig oude trailers om van hout naar aluminium vloer, wellicht Martin even bellen voor advies of materiaal?

star_l0ver

Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:06

Ik kwam dit topic tegen, na mijn zoektocht. Wij willen graag de trailer vloer vervangen. Maar waar hebben jullie de aluminium gekocht?

ThijsG
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:10

ik zou niet voor gietvloer gaan

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Houten vloer vervangen voor aluminium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:27

Ik had mijn vorige trailer een rubber mat. Nu een gietvloer. Hij moet opnieuw in het hout en dan komt er een mat in. Wat een pul die gietvloeren. Je houdt ze niet schoon en als ik hem dan eens een keer uitspoot dan stond er 3 weken laten nog water in de “gaatjes”.