Hoe camera aansluiten op licht trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Hoe camera aansluiten op licht trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 19:33

Ik wil binnenkort een camera in mijn trailer bouwen. Ik wil deze op het lichtnet aansluiten. Ik heb dus vandaag het lampje open geschroefd om te kijken hoe het daar zit, wat niet helemaal lukte want 1 schroef wilde niet.

Maar in ieder geval zit dit in het lampje:


Afbeelding
Afbeelding

Het zwarte kabeltje komt uit een kabelgoot en gaat het blauwe blokje in, waarna het zwart wit kabeltje wordt (nog net te zien op het laatste stukje van de 2e foto).

Ik weet niet zo goed waar en hoe ik op deze kabels in moet gaan prikken. En ook geen idee wat dat blauwe blokje nu eigenlijk doet. Is dat een omvormer van 12 naar 5v of zo? En moet ik hem dan voor het blokje aansluiten (vanuit trekhaak gezien), of erna. En is dat dan een kwestie van doorknippen en gewoon 2x 3 voudige Wago gebruiken om af te takken?

Hoor graag suggesties!

PS het is een Humbaur single. Wil het liefst de kabel van de camera door de kabelgoot terug laten lopen naar net boven de zadelmaker en daar dan vast plakken op aluminium of zadelmaker zelf)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:17


Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Hoe camera aansluiten op licht trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:26

Als ik het mij goed herinner moest dat hele kapje eraf.

Ik had dezelfde struggle met dezelfde trailer dus heb m'n camera in laten bouwen door een ervaren iemand

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Hoe camera aansluiten op licht trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 22:31

Die video had ik inderdaad ook gevonden maar kan daar niet zo goed zien hoe ze het aftakken gedaan hebben.

Ik zal inderdaad even checken of ik het lampje er helemaal uit kan krijgen en rechtstreeks aan kan sluiten.

Het blauwe blokje schijnt een aansluitblokje te zijn specifiek voor Aspock platte kabel.

Ik ga nog even verder speuren.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 19:52

Even een update, ik heb de lamp eraf gekregen en zo ziet het er van binnen uit.


Afbeelding

Ik denk dat ik dus het zwarte en witte draadje door ga halen en met wagos daar de aftakking voor de camera maak. Die wagos passen er netjes bij in het lampje. Dan camera snoer terug de kabelgoot in tot waar ik de camera wil hebben en die daar met goede dubbelzijdige tape vast plakken. Denk dat dat wel goed komt.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:16

Kan en wil je foto's of een filmpje van het proces maken en hier plaatsen, altijd leerzaam! Ik denk ook nog steeds over een camera voor in de trailer en iedere oplossing is gaaf om te bekijken!

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hoe camera aansluiten op licht trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:20

Ik heb een weijer met ditzelfde lampje. Mijn geliefde heeft ook camera ingebouwd op het licht. Zal even foto maken morgen als ik eraan denk.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Hoe camera aansluiten op licht trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 00:05

Dat zou fijn zijn Hutcherson!

Ik ben nogal een zeikerd van alles netjes houden haha, dus ben benieuwd hoe hij dat opgelost heeft. Kan volgens mij ook aftakken met aftakklem.