Goede merken trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 17:07

Welke trailers zijn er kwalitatief nu echt goed?

Ik weet van de I-for en de Bockmann, Westfalia maar zijn er nog meer trailers/ merk/ type etc. die de moeite waard zijn?

Wij hebben nu een Humbaur, pas tien jaar oud maar deze rot helemaal weg aan de zijkanten. De bodem is goed, de kap is goed maar de zijkanten zijn niet waterbestendig.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:27

Blomert goede trailer, zonder torsie assen. De zijkanten kunnen ook bij Blomert een probleem zijn. Oorzaak is vaak de metalen trap bescherming, vocht kruipt achter dit metaal ook als het afgekit is. Slechts 8 jaar oud en als je dan op de zijkant/ achter / net boven chassis drukt dan hout zacht. Nu 15 jaar oud is hout zachter maar op afstand gezien nog geen visuele schade. 15 jaar is maximaal de levensduur. Wellicht dat de levensduur langer is als daar geen metaal maar rubber opgelijmd zit.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 19:24

Oke dankjewel.

Klinkt wel een beetje alsof deze hetzelfde probleem heeft als de huidige trailer.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:44

Ik heb zojuist een Blomert gekocht van +-25 jaar oud die er echt nog heeel netjes uit ziet, vriend heeft er even onder gekeken en geen roest, niks, wel ooit de bodem vervangen maar dat lijkt me logisch met zo’n leeftijd. Ziet er beter uit dan de jongere trailers van een paar van m’n stalgenoten :D

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 21:24

Oke dat klinkt positief! Dankjewel.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:28

Ik zeg Bockmann, maar dat weet je dus . We hebben een aluminium en zijn van de trailer zelf en de baanligging achter de auto supertevreden!

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 21:31

Ja aluminium of polyester is het beste volgens mij qua kwaliteit.

Maar dacht misschien zijn er tegenwoordig meer goede opties.

Dankjewel!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:35

Ik heb destijds een oude mustang (ik dacht een camp-let?) volpolyester trailer gehad.
Was echt een mega fijne trailer en behalve normaal onderhoud nooit wat mee gehad verder!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:39

Heb je nu een houten trailer of een ander materiaal? Hout rot uiteindelijk altijd, maakt niet uit welk merk. Dus ga voor een houtvrije trailer

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 08:53

Het is ander materiaal, zou een nieuw innovatief soort goed spul moeten zijn maar rot dus ook. -O-

Mustang is een goede tip! Die ken ik nog niet. Bedankt, daar ga ik naar kijken. Polyester of aluminium hebben ook echt de voorkeur.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 08:56

Ik heb een Blomert volledig aluminium van een jaartje of 20 oud.

Hele fijne trailer in gebruik en volgens de man die het onderhoud doet is het echt een toppertje.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:38

Ik was dat gedoe toen ook zat en heb 11 jaar geleden een volledig aluminium Bockman trailer gekocht.
Fantastische trailer en rot niet weg ondanks dat hij jaar in uit buiten staat.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:58

Elisa2 schreef:
Het is ander materiaal, zou een nieuw innovatief soort goed spul moeten zijn maar rot dus ook. -O-

Mustang is een goede tip! Die ken ik nog niet. Bedankt, daar ga ik naar kijken. Polyester of aluminium hebben ook echt de voorkeur.


Ik denk dat wij dezelfde soort trailer van Humbaur hebben gehad. Zat een soort laagje over het hout heen waardoor je dus niet zag dat alles daaronder rot was. Ik laad mijn paard altijd met longeerlijn en dan door het deurtje voor naar buiten met de lijn in mijn hand om de stang er achter te doen. Liep mijn paard een keer naar achter, trok de longeerlijn zo door die wand heen :oo
Eerst wilde ik geen Humbaur meer daardoor, maar uiteindelijk toch weer bij een tweedehands Humbaur uitgekomen. Met aluminium bodem en polyester wanden. Nu al jaren tevreden.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 10:23

Ah dat is interessant, dankjewel!

Kan maar zo dat het dezelfde trailer is inderdaad, want hier zitten de gaten ook in de wand en het deurtje kon al niet meer open. Paddestoelen groeiden in de trailer..ding is pas 10 jaar oud.

Het is mij wel duidelijk nu dat vooral het materiaal belangrijk is, dat het merk minder uitmaakt maar dat het echt polyester of aluminium moet zijn. En dat de leeftijd dan ook minder belangrijk is.

Moska

Berichten: 3397
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:26

Wij hadden eerst een ifor Williams uit 2009, grotendeels aluminium, maar de delen die dat niet waren (oa bij het deurtje en de ramen) waren er toch niet best aan toe (oké , de trailer heeft een zeer zwaar leven bij de vorige eigenaar gehad). Omdat de trailer ook erg groot en zwaar was, hebben we deze ingeruild voor een volledig (nou ja, alleen het dak en voorkant zijn polyester) aluminium Blomert. Fijne trailer!
Laatst bijgewerkt door Moska op 03-12-23 11:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 10:37

Oke, dat is ook belangrijke informatie!

Zorgen dat echt alles van alumunium of polyester is.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:44

Heeft een polyester trailer niet een houten kern?

Wij hebben een tweepaards houten Henry, met aluminium bodem.
Bewust destijds hout gekocht omdat we het prijsverschil met volledig aluminium te groot vonden en we absoluut geen polyester trailer wilden.
Maar de trailer staat altijd binnen, dus heeft geen last van het weer.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:44

Ik heb een xxtrail staan, wel vol aluminium. Eigenlijk een vrij simpele trailer, weinig opties, Maar nooit gekkigheid mee gehad en rij er nu 8 jaar met veel plezier mee.
Nu is vol alu natuurlijk ook handig omdat het weinig onderhoud vergt dus de volgende wordt dit zeker weer.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:47

tienus63 schreef:
Heeft een polyester trailer niet een houten kern?


Vroeger was dit wel zo en dit maakte polyester tricky. Een pitje erin en het vocht kroop tussen je wanden en gaf rot zonder dat je het knap zag. Tegenwoordig zijn de meeste trailers van polyester, vol polyester dus kan het niet meer rotten.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 10:50

Ook nuttige informatie, dank!

Bij ons moet de trailer buiten staan dus wel echt weerbestendig zijn.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:51

Ik bedoel natuurlijk Henra.

Dan zou ik als het financieel haalbaar is voor een degelijke aluminium trailer gaan.

ZwarteHeks

Berichten: 605
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:52

Ik heb een Cheval Liberte, heel tevreden mee, zowat geheel aluminum (vloer + wanden). Ik heb wel een beschermhoes voor de trailer. Kost effe 5 minuten om erop en eraf te halen, maar zo weet ik zeker dat m'n trailer goed beschermd blijft tegen invloeden van buitenaf.

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:54

Ik heb ook een XXtrail. Volledig aluminium. Staat bij ons ook altijd buiten. Beste koop ooit geweest.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 10:58

Kijk dat is goede en belangrijke informatie!

Die beschermhoes is misschien ook nog wel interessant maar sowieso moet het materiaal goed zijn. We willen gewoon niet weer hetzelfde krijgen.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:05

Hier werd beschermhoes juist afgeraden door meerdere bedrijven omdat er altijd condensvorming onder komt die dan slecht weg kan en uiteindelijk dan meer aanricht dan geen hoes.