Goede merken trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:39

Als hij altijd buiten staat zou ik inderdaad voor volledig aluminium gaan.
Als je toch voor polyester gaat, zoek dan goed uit of er echt geen hout in zit.

ZwarteHeks

Berichten: 605
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:20

Spenk schreef:
Hier werd beschermhoes juist afgeraden door meerdere bedrijven omdat er altijd condensvorming onder komt die dan slecht weg kan en uiteindelijk dan meer aanricht dan geen hoes.

Ik heb geen condensvorming onder mijn hoes. Dit is een soort ademende hoes, mega fijn in gebruik. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je trailer droog (zowel binnen als buiten) is voordat je de hoes er omheen doet.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 13:39

Ja, dat kan lastig zijn..trailer droog houden/maken.

Bedankt loulou, dat is een goede tip want ik wist niet dat sommige polyester trailers hout als kern hebben.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:01

Als een trailer echt vol polyester zijwanden zou hebben, trapt een paard er toch bij het minste of geringste door?
De kern zou me dunkt toch met het een of ander verstevigd moeten zijn.

Vriendin had een polyester Bockmann, altijd onder het dak gestaan, maar toch haar scheurtjes bij de bevestiging van de klep en ongezien een verrotte klep. Ze was er altijd heel zuinig op. De mest en urine er meteen uit.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:29

Ik had een polyester Heja, met volledig rot hout in de zijwanden. Ik neem daarom nooit meer polyester met hout.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:58

Hier een oude ifor met houten wanden die idd ook steeds slechter worden omdat de trailer buiten staat. Staat wel op de planning om het hout een keer te vervangen maar zo slecht is het nog niet.
Reden voor deze trailer is dat er eventueel 2 trekpaarden op kunnen, veel kunnen dat gewicht niet aan :+

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:47

tienus63 schreef:
Als een trailer echt vol polyester zijwanden zou hebben, trapt een paard er toch bij het minste of geringste door?
De kern zou me dunkt toch met het een of ander verstevigd moeten zijn.

Vriendin had een polyester Bockmann, altijd onder het dak gestaan, maar toch haar scheurtjes bij de bevestiging van de klep en ongezien een verrotte klep. Ze was er altijd heel zuinig op. De mest en urine er meteen uit.


Klopt hoor. Ik dacht dat dit met kunststof verstevigd is maar pin me hier niet op vast. Maar echt goed informeren bij polyester. Daarnaast verschiet het ook nog wel eens van kleur. Valt me zeker ook op bij de Cheval liberte ‘s. Opzich maakt het niet minder bruikbaar natuurlijk.

Als ik in ts haar schoenen stond, zeker volledig Alu nemen. Bij mij staat hij altijd in weer en wind buiten en heb echt niet het duurste model trailer. Maar wat een zaligheid dat je niet aan rot oid hoeft te denken.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 09:44

Dankjewel! ja daarom had ik dit topic ook geopend.

Want dat polyester met hout is ook iets wat je naar maar net even moet weten.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Goede merken trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:26

Volgens mij bestaat volpoly in de wanden niet eens voor een (paarden)trailer vanwege de kwetsbaarheid.
De kap en de neus zijn van vol polyester.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 20:05

Anssems heeft bijvoorbeeld polyester trailers zonder hout. Weet ik toevallig omdat ik recent zelf een nieuwe trailer heb gekocht.
Ik ben overigens gegaan voor een aluminium humbaur

Edit: dit schrijven ze erover

Citaat:
De Anssems PTH 2000 Excellente is de volpolyester paardentrailer zonder hout! Het polyester van deze paardentrailer is niet meer gevuld met hout, maar met materialen uit de vliegtuig- en molenindustrie.